funbunny skrev:Veldig søt, passe varmt der vil jeg tro. Er det en M6000 eller en M4000?
mvh
Paal
Det er nok en M6000 det der....
Den er det sikring i ja 2 stk en til hver kanal skru av bunn panna ligger i 2stk i gjennom siktige plastikk konvolutter der nett kabel slutter. La dem varme seg litt opp i stand by modus neste gang du starter den opp .jartv skrev:Lånte en luxman m-05 av en kompis pga min electrocompaniet aw 100 var til rep,lyden var helt klar bedre,men venstre kanalen døde etter et lite smell,fant ikke noen sikringer. Noen forslag?
Har søkt litt på web'en, og jeg fant en pris i dollar her:Voff skrev:Noen som kjenner til denne RIAA'en til Luxman?
E-1 heter den. Ser heftig ut. Veier 9kg! Pris?
Huff da har vel ikke vært borti denne knappen vel ved et uhell (den helt til venstre i bildet med plast sikkring rundt bryter)brokobblings bryter bare en tanke.jartv skrev:dessverre skiftet sikring ,den ryker etter ca 15-20 sek?den var full av støv ,støvsugde men har ikke trykkluft for hånden!
Ja?laban skrev:Denne tar kaka F er det Lux folket tror dem har ? rent gull.
Yepp ;Dimpulse skrev:In that case, we are the Luxmen !
Som seg hør og bør: Veteranutstyr fraktes på et av våre mest undervurderte transportmidler; Sparkstøtting!Audiomix skrev:Min vintage Luxman på vei til nytt hjem
...
Audiomix skrev:Min vintage Luxman på vei til nytt hjem
Transporten gikk greit, forsterkeren er på plass og det ble lyd.
Dessverre gikk kameraet tomt for strøm og et bilde fra det nye stedet må vente.
Nå er den på plass.
Den fores med lyd fra TV, DVD og CD. Det skal en DAB på plass også.
AudioArt hadde med seg et par på Horten messa. Ble desverre ikke spilt på da jeg var innom på lørdag, men jeg syns de ser griselekre ut. Og ikke bare hadde de tonekontroller de hadde også den gamle gode loudness knappen som fungerer bra på en del blodfattige 70-talls innspillinger der mixingen forutsatte at "alle" brukte loudness når de spilte avOdd J skrev:Hei Luxman-folk!
Har noen hørt på de nye Luxman-seriene som markedsføres nå? Tenker spesifikt på de integrerte klasse A-forsterkerne, 550 og 590. Den siste går jo rett i klinsj med f.eks Accuphase E-550 og koster også kanskje det samme? Har ikke funnet ut det foreløpig.
Synes disse forsterkerne ser lovende ut, og de får også relativt god omtale på de testene som er på nettet.
Positivt at de har tonekontroller!!!
Få Goldmund til å emballere den så får du drømmen din om prisen realisert.F.E. skrev:Luxman e nu bare Luxman,fy f.. kor lekkert Vil ha vil ha ;D ;D IT LOOKS LIKE A MILLION DOLLAR 8)
mvh Filip
Forskjellen er bare at denne ER VERDT en million buckserato skrev:Få Goldmund til å emballere den så får du drømmen din om prisen realisert.F.E. skrev:Luxman e nu bare Luxman,fy f.. kor lekkert Vil ha vil ha ;D ;D IT LOOKS LIKE A MILLION DOLLAR 8)
mvh Filip
Har en slik stående, som jeg i sin tid brukte på et par store JBL høyttalere, den fungerte utmerket til disse høyttalerne, og Klipsch er vel mer lettdrevet enn JBL.O:W 64 skrev:Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u
Ove
"Vintage" på soverommet?impulse skrev:Kjære Luxmankamerater, er det noen av dere som sitter på en gammel Luxman-receiver som leter etter et nytt og vennlig hjem? Sysler nemlig med planer om et vintageoppsett på soverommet, og hva er vel mer naturlig enn å lete etter japansk vintage Lux? Jeg krysser fingrene....
Hvordan lyder den?,den jeg hadde var jo hybrid og den låt meget bra. Har ikke hatt luxman effekt før.Halux skrev:Har en slik stående, som jeg i sin tid brukte på et par store JBL høyttalere, den fungerte utmerket til disse høyttalerne, og Klipsch er vel mer lettdrevet enn JBL.O:W 64 skrev:Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u
Ove
Tror nok det der vil fungere bra.
funbunny skrev:"Vintage" på soverommet?impulse skrev:Kjære Luxmankamerater, er det noen av dere som sitter på en gammel Luxman-receiver som leter etter et nytt og vennlig hjem? Sysler nemlig med planer om et vintageoppsett på soverommet, og hva er vel mer naturlig enn å lete etter japansk vintage Lux? Jeg krysser fingrene....
...kanskje noen har ei gammal kjærring de vil bli kvitt ;-)
( sorry - kunne ikke dy meg ;-)
Nå er det noen år siden jeg hadde dette utstyret i bruk, men mener å huske at det spillte med god fylde i bassen, M02 er vel forholdsvis strømsterk. Diskanten er også klar og uten *sssssssss*, mens mellomtonen kanskje er der hvor den er "dårligst", med noe tilbakeholdenhet i forhold til topp og bunn.O:W 64 skrev:Hvordan lyder den?,den jeg hadde var jo hybrid og den låt meget bra. Har ikke hatt luxman effekt før.Halux skrev:Har en slik stående, som jeg i sin tid brukte på et par store JBL høyttalere, den fungerte utmerket til disse høyttalerne, og Klipsch er vel mer lettdrevet enn JBL.O:W 64 skrev:Noen her som kjenner til denne?. Skal kjøpe denne til mine klipsch RF 63. Har eid en luxman tidligere,en lv 105 u
Ove
Tror nok det der vil fungere bra.
Ove
Skulle du mot formodning ikke bli fornøyd, gi meg et tips så kanskje jeg kjøper den fra deg, så kan jeg brokoble og ha 2 x 300 W Luxman power ;D ;D 8)O:W 64 skrev:Takk ;D. Får bare prøve den,er den for ille til klipsch får jeg sette den i hylla .
8) ve