Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har en formening om fornuftig pris på en 100 % strøken pd171A med Ortofon Cadenza Bronze?
    En hyggelig fyr på finn er ute etter en slik spiller, og anslår 45k, men jeg er usikker. Disse spillerne ble vel solgt med tap for Luxman det siste året frem til 2020 før de gikk opp til rundt 90k mener jeg å ha registrert, og Cadenza'n koster rundt 30k nå. Mitt er svært lite brukt.

    Vis vedlegget 991762 Vis vedlegget 991763
    Vanskelig å si, tror jeg. Kommer kanskje an på om noen er ute etter en slik spiller akkurat nå. Jeg har samme spiller, men med en SME309 arm. Sikkert litt eldre enn din, men fortsatt strøken. La den ut her inne for et par år siden til kr.40.000, tror jeg det var. Ingen respons da.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.423
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Tester noen Closer Acoustic på Luxman 👍
    Meget spennende høyttalere som man må jobbe med for å få til å fungere. Jeg vil tro du må flytte på Klipsch og sette dem nærmere vegg/hjørne for å fete dem opp noe. Og deretter kommer trangen til å prøve dem med en fin 300b forsterker. Har hørt disse spille sjelsettende bra tidligere og jeg ble fristet når jeg så dem ble lagt ut på finn.no til en meget hyggelig pris.

    Konstruktøren har laget et eget hus til ekstra diskant som man kan sette på toppen av dem for å øke responsen oppover. Og EMS driveren er også i en field coil versjon.
     
    Sist redigert:

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Vanskelig å si, tror jeg. Kommer kanskje an på om noen er ute etter en slik spiller akkurat nå. Jeg har samme spiller, men med en SME309 arm. Sikkert litt eldre enn din, men fortsatt strøken. La den ut her inne for et par år siden til kr.40.000, tror jeg det var. Ingen respons da.
    Hei!

    Lå en annonse ut for noen uker siden. Husker ikke om den var med eller uten PU, eller hvis med hvilken. Annonsen forsvant fort. Forøvrige en nydelig spiller med masse eierglede. Klassisk vakker. Har en sjøl. ;-)

    1706888773026.png


    mvh Olav E
     
    • Liker
    Reaksjoner: AOC

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Meget spennende høyttalere som man må jobbe med for å få til å fungere. Jeg vil tro du må flytte på Klipsch og sette dem nærmere vegg/hjørne for å fete dem opp noe. Og deretter kommer trangen til å prøve dem med en fin 300b forsterker. Har hørt disse spille sjelsettende bra tidligere og jeg ble fristet når jeg så dem ble lagt ut på finn.no til en meget hyggelig pris.

    Konstruktøren har laget et eget hus til ekstra diskant som man kan sette på toppen av dem for å øke responsen oppover. Og EMS driveren er også i en field coil versjon.
    Ja spennende hvis jeg får fikset de og det er meget bra med bass der de står tilfeldig nå så det Lan bare bli bedre! Er ferdig med rør frem til datter flytter om noen år! Hun har tv stua i 2 etg 🤣
     

    hifi1953

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    12
    Hei, et lite spørsmål Mht platespiller. Bruker du eksternt riia eller direkte i phonotrinnet på Luxman? Har en 507z selv, og er usikker på om phonotrinnet er godt nok. Mvh Rune
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    438
    Antall liker
    117
    Trenger å komme til mittpinnen på utgangen av en 590 mk2. Kan jeg plukke ut de proppene eller hvirdan er det?
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Ja de må du plukke ut, hvis du har bananplugg på kablene. Skru en liten spiss skrue inn i proppen og dra den ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn