Gratulerer til fint set! Hvor stort er lytterommet? Har selv Luxman+Klipsch Heresy III men etter flytt inn i en ny stue med lyddempet himling så ble disse litt små. Har sett en del på Tannoy's Legacy serie, og lurer litt på om Cheviot er nok eller om jeg må opp på Arden nivå. Rommet er 60kvm, godt dempet. Hva er din erfaring med disse Cheviot?
Takk
Rommet mitt er litt snedig. Bor i en to-etasjes loftsleilighet, og anlegget står i loftstuen. Den er ca 20kvm, med mønetak, stolper og masse krinker og kroker. Men i tillegg er den åpen ut mot stuen nede, som har 5,5m takhøyde. Det er med andre ord mer luft som skal flyttes enn gulvflaten tilsier.
For min del er jeg positivt overrasket over hvor godt Cheviot spiller til tross for det som på papiret ser ut som et lydmessig mareritt. På den andre siden er vel stående bølger etc en umulighet i et rom der ingenting er parallelt.
Da jeg kjøpte Cheviot sto det mellom de og Forte III. Kunne gått begge veier, følte ikke at det skilte veldig mye når jeg hørte de mot hverandre hos Stereofil, litt mer kos med T, litt mer kick med K. Valgte Tannoy litt av estetiske årsaker, samt muligheten til å tune diskanten ved behov.
Når det er sagt tror jeg Arden er svaret i et så stort rom som ditt. Ligger vel noen til en ok pris på Finn.