NEVATON skrev:R.E.S. skrev:Har Atle bekreftet noe sted at han skal skrive for Lyd & Bilde?
Må vel kjøpe alle 3 da.
Og er helt enig.jokris skrev:Personlig synes jeg fidelity er det mest underholdende bladet av de norske, liker språket som brukes
kjøper jeg så utstyr etter hva som har vært skrevet der ? Nei, det blir min egen oppfatning av lyd som avgjør der
, hjemmekino er nr to på lista, l&b kjøpes veldig sjeldent pga det blir for mye fyllstoff for meg
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.jokris skrev:fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Lyd&Bilde kunne like gjerne hett " Ting og tng vi gjerne kaster" el Gagdet for dummies... 8)Super skrev:Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.jokris skrev:fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?Loevhagen skrev:Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.
Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...
Ironisk.
Loevhagen skrev:Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.
Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...
Ironisk.
Ja. Du er inne på det som er vesentlig.Digitale cameraer & foto-printere finnes i ethvert hjem. Ikke slik med godt lyd-utstyr. Tror & håper at Fidelity klarer seg. Vi er vel ganske mange som er født på 50-60 tallet & som stadig ønsker Stones, Beatles, Elvis & mange andre gjengitt med god, ikke streamet lyd. Kjøpesterke er vi vel også. Da kan vel flere både kjøpe & abbonere på Fidelity. Går & tar en øl ;D.
Hvorfor utgir de da bare 4 nummer i 2012, øker prisen pr. nummer og der det 4. nummeret (høyst sannsynlig) blir et oppsop av de tre øvrige. Hvis dette ikke skyldes økonomi, så kunne det vært greit å vite hva grunnen er.HCS skrev:Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre..
Og løsningen blir deg .impulse skrev:Takker! Det skal vi! Knut er redaktør og eier pr. i dag. Den dagen han trer tilbake, finner vi sikkert en løsning.
For ordens skyld: Jeg har kjøpt alle Fidelity og abonnert f.o.m. årgang 2.HCS skrev:Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?Loevhagen skrev:Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.
Ironisk.
Det er også noen andre innlegg fra Fidelity-medarbeidere/-skribenter i samme tråd som underbygger inntrykket.pedal skrev:Yrke, ja. Levebrød, nei. For tiden er det nok Fidelity som lever på Vadseth, og ikke omvendt.CDWMcInSpots skrev:Rognlien skrev da vitterligere tidligere i tråden at Vadseth hovedsakelig lever av Fidelity. Dermed er dette hans yrke.
"Dt handler om at redaktøren tross alt har nådd en respektabel alder, og at det å produsere Fidelity er ekstremt tids- og ressurskrevende. Dermed gir vi oss selv muligheten til for eksempel å ha en rolig sommer, bruke mer tid på hvert nummer,og ikke minst kunne øke sideantallet pr. utgave." - tror mye av svaret ligger her...CDWMcInSpots skrev:For ordens skyld: Jeg har kjøpt alle Fidelity og abonnert f.o.m. årgang 2.HCS skrev:Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?Loevhagen skrev:Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.
Ironisk.
pedal skrev følgende som ikke tyder på at Fidelity er en spesielt god butikk, snarere tvert imot. Jeg har på HFS fått inntrykk av at pedal, i hvert fall tidvis, er involvert i/skriver for Fidelity.
Det er også noen andre innlegg fra Fidelity-medarbeidere/-skribenter i samme tråd som underbygger inntrykket.pedal skrev:Yrke, ja. Levebrød, nei. For tiden er det nok Fidelity som lever på Vadseth, og ikke omvendt.CDWMcInSpots skrev:Rognlien skrev da vitterligere tidligere i tråden at Vadseth hovedsakelig lever av Fidelity. Dermed er dette hans yrke.
Jeg har lest en god del av Knut Vadseths lederartikler i Fidelity og brevet til leserne på side 6(?) i Fidelity 55. Når jeg har sett dette i sammenheng, gir det meg et inntrykk av at man har nedjustert ambisjonene etter å ha hatt betydelige opptrappingsplaner for en tid tilbake. Stadig økende portokostnader og (tidvis) avtagende reklameinntekter ser ut til å være en medvirkende faktor. Jeg har også fått inntrykk av at det ikke har gått så bra med skandinaviasatsningen som man håpet, hverken med nye danske og svenske skribenter eller løssalg og abonnenter i disse landene.
Dette blir vel lett litt misvisende? Slik jeg tolker pressemeldingen fra HL Media mk2 (se utdrag nedenfor) var det en annen mislykket tidsskriftssatsning fra samme firma (HL Media AS) som utgav Hjemmekino som økonomisk spente beina under Hjemmekino fordi moderfirmaet HL Media AS gikk konkurs.Loevhagen skrev:[...]
Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken.
[...]
R.E.S. skrev:Her er pressemeldinga fra HL Media mk2
HL MEDIA MK2 med nytt blad
HL Media AS er nå historie. Magasinet Stuff, som vi lanserte i 2008, kostet oss mye penger og firmaet klarte ikke å betjene den gjelden som fulgte. Tidlig i 2011 startet vi firmaet HL Media mk2, og for å sikre videre drift av Hjemmekino ga vi ut bladet via det nystartede selskapet. HL Media AS ble begjært konkurs av Skatt Øst 15 august 2011.
Som en følge av at bostyret mente de hadde rettighetene til bladet Hjemmekino, og etter konkursen mottok et bud fra Publish på dette, hadde vi en utfordring. Det endte med at HL Media mk2 fikk fremlagt tre alternativer:
1) Betale en relativt høy sum for å beholde rettighetene til bladet,
2) godta å tilbakeføre rettighetene på Hjemmekino til boet,
eller 3) å ikke godta noen av disse alternativene.
I sistnevnte tilfelle oppgir Publish/Lyd&Bilde på mail til oss at de avtalte med bostyret om å finansiere en eventuell rettsak mot HL Media mk2 AS og dets eiere. Vi følte oss dermed hardt presset til å akseptere alternativ 2, hvor vi godtok å gi fra oss rettighetene til Hjemmekino.
[...]
Ser at tråden har diskutert komboen med å ha en god prosessor isteden for dedikert pre. Ut fra familiens behov hvor både musikk, tv titting og storfilm på lerret skal skje på samme sted, - i stuen, har jeg valgt en løsning med High End hjemmekino i to kanaler, og med D2v fra Anthem (første i Norge som kjøpte?). Kravet var ufravikelig god lyd, men med mulighet til å utnytte alle standarder. Tror dette kan være aktuell problemstilling også for andre.larkrla skrev:Roy, kan du ha som mål å finne ut hvilken prosessor på markedet du kunne levd med som 2-kanals pre? Det hadde vært meget interessant og nyttig lesning!
Håper du blir fornøyd.Dazed skrev:Der slo jeg jammen til på HFS-tilbudet på abonnement på Watt. En sucker for impulskjøp, jeg. Kall det en støttehandling for et blad som har blir frarøvet navn og abonnenter, men nekter å gi seg!
ja, men poenget mitt var jo nettopp at slike ting ikke gjør lyd og bilde interesant for meg , ikke at innholdet overasker megSuper skrev:Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.jokris skrev:fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Satser på det.R.E.S. skrev:Håper du blir fornøyd.Dazed skrev:Der slo jeg jammen til på HFS-tilbudet på abonnement på Watt. En sucker for impulskjøp, jeg. Kall det en støttehandling for et blad som har blir frarøvet navn og abonnenter, men nekter å gi seg!
Roy
+1Sandbakk skrev:abonnement bestillt!
Lyd&Bilde overtok rettighetene til navn og abonnenter fra Hjemmekino, og selger nå sannsynligvis omtrent samme blad som "L&B" som "Lyd&Bilde/Hjemmekino". (Er det navnet?) "Watt" er det nye bladet fra folka som skrev "Hjemmekino", så i praksis er det vel slik:Eirik84 skrev:Mulig jeg må få det inn med tskje, men er det nye bladet "LydogBilde/Hjemmekino" og WATT samme produkt?
Altså vi snakker her om ett og samme blad?