Observasjoner og subjektive konklusjoner:
Roomperfect klarer utrolig nok å fikse dippen rundt delefrekvensen, det hadde jeg ikke trodd.
RP lager en unødvendig økning i dypbassen. Ved tidligere tester var jeg faktisk redd for at jeg hadde skadet bassene. Jeg har laget en egen voicing med bratt high pass ved 30 Hz for å avlaste bassene, det fungerer meget bra. Fortsatt kunne nivået vært ørlite mindre, anyway på tynne opptak er det perfekt.
RP fikser ikke den stigende responsen i Lowtheren fra 4000 Hz og oppover noe som stemmer med reklamen fra Lyngdorf. Roomperfect gjør ikke noe med høyttalerens egenklang fra typisk 300 Hz og oppover. Nå er det en sannhet med modifikasjoner, mindre ujevnheter som gjerne er brå (særlig smale peaker) trekker RP ned. Større områder som f eks 4000 Hz og oppover på Lowtherne gjør RP mindre med. Her må jeg faktisk korrigere fulltonen med passive komponenter før en RP prosedyre. Jeg kan også gå inn å lage en voicingcurve (noe jeg selvfølgelig skal prøve).
Skal teste ekstrern dac på Main utgangen (high) for å se om det har noe å si mtp oppløsning og klang. Flemming hos Lyngdorf sier at det har null å si og at det er frekvensresponsen som gir en subjektiv oppfattelse av hvor mye "oppløsning" man hører eller ikke hører.
I lytteposisjon nå så låter det absolutt bra