The Gunner
Æresmedlem
Dere, jeg skal anskaffe en riaa. Min TDAI 2200 har AD-kortet. Det er da bare å kjøre signalet fra riaaen inn der, eller er det noe mer jeg bør tenke på?
Tut og kjør.Dere, jeg skal anskaffe en riaa. Min TDAI 2200 har AD-kortet. Det er da bare å kjøre signalet fra riaaen inn der, eller er det noe mer jeg bør tenke på?
Høres bra ut. Hvilken pickup har du og hva slags høyttalere?Hei
Jeg kjører vinyl gjennom en Graham Slee Reflex M og xindak MC10 26 db step up trafoer og har absolutt ingenting å klage på. Opplever det uten noenform for slør og fravær av støy og sus er vanedannende. Har absolutt ingen kvaler med å bruke analoginngangene på min TDAI 2200. Bare sørg for at riaaen er støysvak nok i utgangspunktet. Når det er sagt er det selvfølgelig sikkert mulig å få det bedre med andre løsninger, i det minste annerledes.
Rart at de gjør det så vanskelig. På min McIntosh MEN220 (som kjører RoomPerfect) så tar det meg et par minutter å lage custom voicing og å laste den opp.Takk for svar, da blir det MiniDSP til subben. Hvordan er det med custom voicings til TDAI2170, kan denne også "hackes" så man kan lage sine egne slik som tidligere modeller?
Ingen som har klint høyttalere opp mot veggen her?Jeg lurer forresten på en ting mens jeg sitter her!
Hvor mange av dere som benytter rp er det som følger anbefalingen til Lyngdorf ang. Plassering tett mot bakvegg?
Og hvilke resultater er det dere opplever som best av å følge/ikke følge anbefalingen. Personlig har jeg faktisk aldri prøvd den plasseringen, da jeg muligens får en konflikt med motorisert lerret. Tror faktisk jeg må forske litt på det om ikke en av dere klarer å snakke meg bort fra det da.
For det første tror jeg ikke klubben har nok tid og kompetanse til å stille det inn optimalt.
Dernest rydder ikke RP opp i et dårlig rom, det kan ofte bli minst like ille, bare på en annen måte.
Som nevnt fungerer RP best på et system og rom som fra før av er ganske optimalt, ironisk nok.
Der hvor RP i stor grad prøver å fikse reflektert lyd og store dipper kan resultatet bli veldig dårlig.
RP vil stort sett være nyttig i oppsett hvor førsterefleksjoner og flutterekko er ryddet opp i akkustisk og hvor det er en liten peak eller to i bassen som må dras ned.
Kirchners måleprogram som ble levert med 2200 i 2006 kom antakelig alle med en ATB 101 Dongle for USB1. ATB 101 Dongle virker ikke på USB2. Kirchner skaffet meg en ATB 102 Dongle for USB2 i 2010. Denne kostet da € 12+ € 3,40 i frakt. Ny driver for ATB 102 må installeres. Leo Kirchner var særs imøtekommende.Det fulgte med en USB dongle med mikrofon med min 2200. Et måleprogram fra ATB Kirchner i Tyskland, tror jeg. Jeg har aldri fått det til. En hifikompis lånte det og uten å få gang på måleprogrammet. Så jeg lurer på om noe er defekt. En skal kunne foreta målinger. Så bruke DSP.Lytte. Måle på nytt. DSP. Lyngdorf var altså tidlig ute med denne løsningen. De hadde nok ikke solgt så mange 2200 hadde det ikke vært for RP. Men det gamle systemet har sine fordeler og, virker det som.
Hilsen Eirik.
Takk for tipset.Kirchners måleprogram som ble levert med 2200 i 2006 kom antakelig alle med en ATB 101 Dongle for USB1. ATB 101 Dongle virker ikke på USB2. Kirchner skaffet meg en ATB 102 Dongle for USB2 i 2010. Denne kostet da € 12+ € 3,40 i frakt. Ny driver for ATB 102 må installeres. Leo Kirchner var særs imøtekommende.Det fulgte med en USB dongle med mikrofon med min 2200. Et måleprogram fra ATB Kirchner i Tyskland, tror jeg. Jeg har aldri fått det til. En hifikompis lånte det og uten å få gang på måleprogrammet. Så jeg lurer på om noe er defekt. En skal kunne foreta målinger. Så bruke DSP.Lytte. Måle på nytt. DSP. Lyngdorf var altså tidlig ute med denne løsningen. De hadde nok ikke solgt så mange 2200 hadde det ikke vært for RP. Men det gamle systemet har sine fordeler og, virker det som.
Hilsen Eirik.
Har du pc fra samme tid, burde denne være utrustet med USB1. Det kan du sjekke på kontrollpanelet.Takk for tipset.Kirchners måleprogram som ble levert med 2200 i 2006 kom antakelig alle med en ATB 101 Dongle for USB1. ATB 101 Dongle virker ikke på USB2. Kirchner skaffet meg en ATB 102 Dongle for USB2 i 2010. Denne kostet da € 12+ € 3,40 i frakt. Ny driver for ATB 102 må installeres. Leo Kirchner var særs imøtekommende.Det fulgte med en USB dongle med mikrofon med min 2200. Et måleprogram fra ATB Kirchner i Tyskland, tror jeg. Jeg har aldri fått det til. En hifikompis lånte det og uten å få gang på måleprogrammet. Så jeg lurer på om noe er defekt. En skal kunne foreta målinger. Så bruke DSP.Lytte. Måle på nytt. DSP. Lyngdorf var altså tidlig ute med denne løsningen. De hadde nok ikke solgt så mange 2200 hadde det ikke vært for RP. Men det gamle systemet har sine fordeler og, virker det som.
Hilsen Eirik.
Jeg var også i kontakt med Kirchner da jeg fant ut at jeg ikke hadde test CD'ene til målingene. Fikk de tilsendt og det kostet ikke mye.
Nå har jeg prøvd å bruke donglen og programmet på gamle datamaskiner, og der skulle vel USB1 fungere. Jeg har lite peiling på data så vet ikke noe om dette. USB2 kan sikkert overføre data med mye høyere kapasitet. Men trenger man USB2 dongle på gammelt datautstyr som har omtrent samme alder som min 2200? Jeg ville tro at det er en fordel å bruke PC som har 9 pins kontakt slik at en ikke trenger å bruke overgangsplugg til USB på kommunikasjonskabelen til Lyngdorf.
Nå kom jeg akkurat på en ting:inneholder installasjonsCDen til programvaren driver til USB donglen eller trenger man en separat driver til USB1 donglen?Hvis du enda har din USB1 dongle med driver liggende, så er jeg interessert i å kjøpe dette. Da er jo sikkert dette årsaken til at jeg ikke har fått dette til hvis dette er påkrevd.
Hilsen Eirik.