Da er Lyngdorf SDA 2175 nr 2 på plass. Brukes til biamping av gode gamle B&W 801 Matrix. Dersom det ikke er fornyingsgleden og forventninger som spiller meg et puss så virker det absolutt som en forbedring i forhold til ett stk effekttrinn.
Det var definitivt et skritt i riktig retning med to stk i stedet for en. Har satt av en del timer til lytting i sweetspot i dag og hører at jeg fortsatt har litt å gå på når det gjelder å drive de høyttalerne jeg har. (Som du også nevnte..) Foreløbig så får det være med slik det er nå. Jeg er fornøyd med lyden, og bytte ut Lyndorf'ene til noe som driver høyttalerene ligger langt frem i tid. (Tror jeg... :)Ulf-B skrev:Godt å høre at "min" Lyngdorf representerte et skritt i riktig retning hos deg.
Den kosta 30k, også gikk den opp 5k... 2-3 uker senere kosta den 25000kr... tror dem sliter litt med kronekursen der.. så det er litt problematiske prisinger.. så også lyngdorf høyttalerene samt subben har gått ned litt.Solo skrev:Har klubben kuttet prisene, sånn helt i det stille? Trodde dpa-1 kostet godt over 30k og nå er nyprisen 25.
Kosta 35000kr kanskje 2 uker... pga prisoppgang.. men så skjedde det noe med Lyngdorf prisene ... skjønner ikke helt dette .Solo skrev:ok, så den kostet faktisk 35k og nå 25 - tilbud altså
ok, så det er 25k som har vært standardprisen?spurv skrev:Kosta 35000kr kanskje 2 uker... pga prisoppgang.. men så skjedde det noe med Lyngdorf prisene ... skjønner ikke helt dette .Solo skrev:ok, så den kostet faktisk 35k og nå 25 - tilbud altså
Øh.. nei.. standard prisen VAR 30000kr.. så opp 5000kr.. så ned 10000k nå .. Tror ikke det er noe nytt på gang egentlig... DPA-1 er relativt ny. Men skulle ikke forundra meg .Solo skrev:ok, så det er 25k som har vært standardprisen?spurv skrev:Kosta 35000kr kanskje 2 uker... pga prisoppgang.. men så skjedde det noe med Lyngdorf prisene ... skjønner ikke helt dette .Solo skrev:ok, så den kostet faktisk 35k og nå 25 - tilbud altså
Kanskje det er nye produkter på gang og et lager som må tømmes??
Kjøp CD-1 du, så får vi samme spiller og preampspurv skrev:AAH... da har jeg fått testet mer Voice options på min DPA-1... dette er knallmorro! .
Ser også ut til at Arcam spillern min har finni ny herre, så da blir det kanskje CD-1 på meg . MEN! Må si Denon sin DCD1500AE frister litt og, kan kjøre digitalt og bruke Lyngdorf DAC'et, samt bruke Denon sin og få SACD mulighet... arg.. valgets kvaler.. 80% på CD-1 da .
Ligger veldig ann til det. Men du, fungerer da Lyngdorfen kun som et drivverk? fordi DPA-1 har velsamme dac som den spillernegentlig? lite vits med en så dyr spiller da liksom ... syns jeg da.Rizzo skrev:Kjøp CD-1 du, så får vi samme spiller og preampspurv skrev:AAH... da har jeg fått testet mer Voice options på min DPA-1... dette er knallmorro! .
Ser også ut til at Arcam spillern min har finni ny herre, så da blir det kanskje CD-1 på meg . MEN! Må si Denon sin DCD1500AE frister litt og, kan kjøre digitalt og bruke Lyngdorf DAC'et, samt bruke Denon sin og få SACD mulighet... arg.. valgets kvaler.. 80% på CD-1 da .
Ja, det blir dobbelt opp og det er vel egentlig overkill. Kjøp heller et drivverk, eller sacd-spilleren hvis du var interessert i det.spurv skrev:Men du, fungerer da Lyngdorfen kun som et drivverk? fordi DPA-1 har velsamme dac som den spillernegentlig? lite vits med en så dyr spiller da liksom ... syns jeg da.
Jeg har hørt dette settet ved en rekke anledninger i forskjellige lokaler (da alltid med en sda2175 til og drive bassene), har også vært med på å sette det opp ved en anlendning. Synes dette settet spiller og ser vanvittig godt ut. De gangene jeg har hørt det har det imponert med godt stereoperspektiv og en veldig stram bass. Synes kanskje det en liten aning snilt i toppen til tider og litt lite "lekent" , tenker da spesielt på reativt tung rock/metal som jeg ikke opplever like dramatisk som jeg kan gjøre i andre oppsett. Men det er mine ører om mine preferanser. Det er i hvertfall utentvil et veldig godt oppsett som i mine øyne ser ut som en million dollar'sJohny_Bravo skrev:i morgen ankommer DP-1 og BW-1 stua. og med TDA-2200 allerede på plass, kan dette bli morro. noen her inne som har noen erfaringer med detta?
Har selv DPA-1. Volumkontrollen er digital. Skal være mye av samme innmaten som på millenium. Du kan sende en e-post til lyngdorf om spesifikke spørsmål, de er meget imøtekommende og svarer deg på det du måtte lure på med deres produkter. Har ikke stilt spørsmålet om hvor man har full oppløsning ifm volum, men dette får du nok svar på av folkene hos Lyngdorf.Rizzo skrev:Veldig stille her om dagen.. Så derfor kaster jeg ut et spm. Noen som veit hvordan volumkontroll det er DPA-1? Er denne analog og står etter dacen, eller er den digital som i Millenium og TDA? Dersom den er digital hvor har man da full oppløsning på denne? Noen som vet det?
Millenium og TDA har full oppløsning fra 62 og oppover, men der styrer man volum (fra 62 og oppover) ved å regulere spenningen på utgangstrinnet. Lurer på hvordan det er på min DPA-1.
sn skrev:Har selv DPA-1. Volumkontrollen er digital. Skal være mye av samme innmaten som på millenium. Du kan sende en e-post til lyngdorf om spesifikke spørsmål, de er meget imøtekommende og svarer deg på det du måtte lure på med deres produkter. Har ikke stilt spørsmålet om hvor man har full oppløsning ifm volum, men dette får du nok svar på av folkene hos Lyngdorf.Rizzo skrev:Veldig stille her om dagen.. Så derfor kaster jeg ut et spm. Noen som veit hvordan volumkontroll det er DPA-1? Er denne analog og står etter dacen, eller er den digital som i Millenium og TDA? Dersom den er digital hvor har man da full oppløsning på denne? Noen som vet det?
Millenium og TDA har full oppløsning fra 62 og oppover, men der styrer man volum (fra 62 og oppover) ved å regulere spenningen på utgangstrinnet. Lurer på hvordan det er på min DPA-1.
Kjører min hegel cd4mkII digitalt til dpa-1, dette funker meget godt.
Ellers er jeg meget godt fornøyd med DPA-1, er meget oppløst, og har en meget "sort" bakgrunn.
mvh
Her er svaret jeg fikk fra Lyngdorf:Rizzo skrev:Veldig stille her om dagen.. Så derfor kaster jeg ut et spm. Noen som veit hvordan volumkontroll det er DPA-1? Er denne analog og står etter dacen, eller er den digital som i Millenium og TDA? Dersom den er digital hvor har man da full oppløsning på denne? Noen som vet det?
Tipper det blir det samme.sn skrev:Nå ble jeg også nysgjerrig. Betyr det at det er best å spille med volum på 88db og nedjustere inngangsfølsomheten for å ikke spille for høyt? Eller blir dette det samme...
mvh
sn
Bumper denne da jeg nå vurderer Lyngdorf, og lurer på det samme som "spurv".spurv skrev:Hmm, noen av dere som vet om Lyngdorf har "theater" inngang på sine forsterkere/preamps?
gizmo skrev:Hei alle disipler av lyngdorf! 8)
Er det noen som har hørt Millennium MK IV & B&W 802?
Eventuelt med dette sammen med en DPA1?
Er litt spent på om åssen det låter, spessielt i bass området, og om det kan bli litt lite engasjerende..?
Detaljer er jeg ikke i tvil om, såpass kjenner jeg lyngdorf
Til alle dere som har DPA1: Har denne Digital Main-in/out????
Altså bare bruke den til romkorreksjon uten å få det analogt...?
Mvh
Gizmo
Hei.
DPA-1 har digital inngang og digital utgang, og kan således brukes som er ren digital romkorreksjonmodul, det blir således samme som med RP-1, men DPA-1 innehar mange flere funksjoner. Du kan også lese mer om DPA-1 på lyngdorf.com
Kan ikke svare på kombo med lyngdorf og 802, da jeg ikke har hørt dette selv.
mvh
sn
SWEET!! .Loevhagen skrev:Lyngdorf kom da kjapt tilbake og svaret er:
SDAI: Sett volumet på 99.9
TDAI: Sett volumet på 88
Det vil komme en programoppdatering som implementerer dette. Dvs. man velger den analoge inngangen man ønsker og den settes da som HT-inngang.