- Ble medlem
- 21.09.2004
- Antall liker
- 1
Det høres fett utbladedriver skrev:hei melder meg ogsa in her
jeg er en stolte eier av lyngdorf tdai 2200 og cd1 som brukes sammen med dali mentor 8 8)
Det høres fett utbladedriver skrev:hei melder meg ogsa in her
jeg er en stolte eier av lyngdorf tdai 2200 og cd1 som brukes sammen med dali mentor 8 8)
Ah.. diggbladedriver skrev:mentorene har gått mer en 1000 timer same gelder forsterker og cdspeller 8) tenke alt er inspillt![]()
Hjemme hos oss tilstreber vi 98-100% Room knowledge. Det betyr typisk en 8-10 målinger utover fokuspunktmålingen. Målingene foretas stokastisk (tilfeldig) fordelt i rommet mellom sitteplasser og høyttalere (også nær vegger og tak).Loevhagen skrev:Kjørte en ny målingsrunde for å lære. Tok 5 målinger for å øke RK. Målingene ble foretatt ganske spredd i rommet. Konklusjonen nå er at flere målinger ikke nødvendig vis gir bedre lyd i sweetspot.
Bortsett fra "X measurements at random placements", hva er deres erfaringer for å få optimal lyd i Focus med RP? Min kjappe konklusjon foreløpig er:
- Tre målinger er nok. Dvs. er man over 90% RK så stop
- Målingene utføres IKKE i "kronker og kroker", men nær lytteposisjonen
Skulle tro det.. Billige woofere? hva mener du med det da ? XTZ eller noe? skulle nå tro de funkgerer flottLoevhagen skrev:Er det noen med erfaring å benytte ikke_Lyngdorf subwoofere mot TDAI2200 RP? Er det noe poeng å benytte et par billige subwoofere plassert mot vegg?
Er konge å høre at du er fornøyd. Er også VELDIG fornøyd med mitt oppsett (DPA-1 og SDA2175). Det nye med voicing tool er at du kan "erstatte" de som er der, med nyeAllroad skrev:Spurv..
Ja, de modusene du nevner er der, men at det kom en ny versjon i februar visste jeg ikke. Skal sjekke hvilken jeg har installert. Men er nesten sikker på at det er den nyeste. Om ikke, er den ikke langt unna ;D
Løp og kjøp.....TDAI 2200 er noe av det grommeste, og mest velspillende amp jeg har hatt i hus(den dyreste også)
Mvh
Bjørn