Sensor for kabelbygging i forsvaret altså, det er mye rart mans skal lese på denne plassen.Så det ingeniøren som er sensor for kabelbygging sier er bare tøv etter din mening?
Roy
Sensor for kabelbygging i forsvaret altså, det er mye rart mans skal lese på denne plassen.Så det ingeniøren som er sensor for kabelbygging sier er bare tøv etter din mening?
Roy
Så med din fantastiske logikk så er altså alt avgjørende i en slik diskusjon. Du er ikke sannhets søkende, men du ønsker å se på helheten. Tror det ville vært mye billigere for deg å kjøpe deg en del hallusinerende fluider, enn dyre kabler. På samme måte som med kabler er det vel vanskelig å måle forskjellen i lyden, men lyden for deg blir vel veldig mye bedre.Ja, jeg skal hjelpe deg Roald siden du tydeligvis ikke skjønner hva jeg mener... Ja, gresset har samme verdier i en fargeanalyse... Og reelle endringer av teknisk art kan en måle en del av. Larkus spørr : " eller finnes det hørbare forskjeller som ikke er kan måles med dagens teknologi og måleutstyr? " Hvis mottager da , grunnet feks dagsform, ikke har evne til å tilegne seg hva noen fine grafer tilsier, burde ikke dette vektlegges på lik linje med målinger ? Og hvordan måler en isåfall det abstrakte mennesket ? Pyskoakustikk er en spennede vitenskap som er ikke gir noen fasit nødvendigvis... Heldigvis er det de av oss som ikke søker fasiten, men det å prøve å forstå mer av helheten... Anlegget er kun en liten del av den totale opplevelse Roald og det regner jeg med du vet ? Og det er her rom, dagsform, temperatur, inntak av ulike væsker mm kommer inn. Kan alt dette måles spesifikt og det som kan måles , hvilke parametre for korrelasjon gir empirisk rett verdi ?
Og vi kan godt være enige om å være uenige. Dvs at jeg vektlegger HELHET mer enn noen grafer...Enhver for styre med sitt..
Nå er det sammenheng med hvordan det måler og hva man synes om lyden, et anlegg som måler godt låter godt, at det ikke nødvendigvis er det beste du har hørt kommer av forskjellige preferanser. Om man tror de som driver med måling stiller ting flat for så å innbille seg at dette er det best man har hørt er man på villspor.Man hører vel det man tror man hører, men det er kanskje bare de selverklærte objektivistenes argumentasjon? Mitt poeng er fremdeles at man lett kan lure seg selv til å tro at det låter bra fordi man ser at det måler bra.Hvordan er det mulig å mene at å se på en måling gjør at lyttingen blir preget av innbilning?
Selvfølgelig ikke, har jeg insinuert det?Mener du at det er noen motsetning mellom bruk av måling og gode lytteopplevelser?
Nei, hvorfor skulle du? Likevel er det ørene som er siste instansJeg bruker et bredt spekter av måleinstrumenter i jobben så hvorfor i alle dager skulle jeg når det kommer til lyd plutselig legge vekk verktøy som gir objektive tilbakemeldinger om hvordan endringene jeg gjør påvirker lyden.
Når det er sagt så har alltid ørene siste ord ved fintuning!
Så med din fantastiske logikk så er altså alt avgjørende i en slik diskusjon. Du er ikke sannhets søkende, men du ønsker å se på helheten. Tror det ville vært mye billigere for deg å kjøpe deg en del hallusinerende fluider, enn dyre kabler. På samme måte som med kabler er det vel vanskelig å måle forskjellen i lyden, men lyden for deg blir vel veldig mye bedre.Ja, jeg skal hjelpe deg Roald siden du tydeligvis ikke skjønner hva jeg mener... Ja, gresset har samme verdier i en fargeanalyse... Og reelle endringer av teknisk art kan en måle en del av. Larkus spørr : " eller finnes det hørbare forskjeller som ikke er kan måles med dagens teknologi og måleutstyr? " Hvis mottager da , grunnet feks dagsform, ikke har evne til å tilegne seg hva noen fine grafer tilsier, burde ikke dette vektlegges på lik linje med målinger ? Og hvordan måler en isåfall det abstrakte mennesket ? Pyskoakustikk er en spennede vitenskap som er ikke gir noen fasit nødvendigvis... Heldigvis er det de av oss som ikke søker fasiten, men det å prøve å forstå mer av helheten... Anlegget er kun en liten del av den totale opplevelse Roald og det regner jeg med du vet ? Og det er her rom, dagsform, temperatur, inntak av ulike væsker mm kommer inn. Kan alt dette måles spesifikt og det som kan måles , hvilke parametre for korrelasjon gir empirisk rett verdi ?
Og vi kan godt være enige om å være uenige. Dvs at jeg vektlegger HELHET mer enn noen grafer...Enhver for styre med sitt..
Helt ærlig, jeg skjønner ikke hva du engang diskuterer.
Jeg har hørt anlegg som måler godt og som ikke låter godt, men flatt, tamt og kjedelig. Å påstå at måler det godt, låter det godt som en almengyldig sannhet, og at å mislike det skyldes andre preferanser er nonsens selv om hva man oppfatter som god lyd selvfølgelig er en subjektiv oppfatning. Jeg er forresten på ingen måte motstander av målinger brukt på rett måte, men ikke som fasit på "alt". Nå var heller ikke poenget mitt at man ikke skal måle, men jeg erfarer at man lett kan lure seg selv ved å bekrefte målingene sine med lytting og ikke omvendt.Nå er det sammenheng med hvordan det måler og hva man synes om lyden, et anlegg som måler godt låter godt, at det ikke nødvendigvis er det beste du har hørt kommer av forskjellige preferanser.
Håper da virkelig ikke noen innbiller seg det. Forstår ikke hvorfor du tar det opp her.Om man tror de som driver med måling stiller ting flat for så å innbille seg at dette er det best man har hørt er man på villspor.
Hvis man ikke går i målefella og ratter i det uendelige. . . .Når man har oppnådd en respons som ikke ser ut som Jotunheimen kan man i mer kontrollerte former finne sitt tonale ideal og her kommer ørene inn
Hehe, den virker ikkeNok tid kastet bort på uvesentligheter
Interessant.Jeg snakket om målinger av kabler med en ingeniør. Han har bl.a.vært involvert i Forsvaret som sensor for kabelbyggingskurs. Han sier at en kabel består av 10 forskjellige parameter, og at det er kun 6 av disse som kan måles. Han har også involvert i utvikling av kabler, og hans oppfatning er at han hører større forskjell enn det han måler. Han var før det han kaller "målemann". Nå er hans oppfatning at lytting er det viktigste når han skal avgjøre hva det endelig produkt skal bli. Han har således beveget sitt standpunkt bort fra det som er veldig standard for hans yrkesgruppe. Det kunne vært interessant å fått han til å skrive her på sentralen, men tviler på om prioriterer dette.
Ok, da skjønner jeg hvilket verdensbilde du opererer etter... Vi er heldigvis forskjellige...
Persepsjon kan ikke nødvendigvis måles med de teknikker vi kjenner nå.. Det er det jeg snakker om..Og sist jeg skjekket var mottager-biten av musikknytelse like viktig som målinger ifra avsender... .. Ellers er jeg mye enig med deg...Men at målinger sier ALT om hvordan ting lyder blir for enkelt i min bok..Ok, da skjønner jeg hvilket verdensbilde du opererer etter... Vi er heldigvis forskjellige...
Det er et merkelig verdensbilde du har dersom du mener at lydforandringer (det er det vi snakker om) ikke kan måles. Du trenger ikke å måle på kablene. Lyden vi hører er vibrasjoner fra membranene på høytalerne; intet annet. Dersom det opptrer en forandring i lyden vil vibrasjonene forandre seg (naturlig nok). Disse vibrasjonene kan måles med en vanvittig nøyaktighet - langt forbi hva det menneskelige året kan oppfatte. All lyd er målbar. Man trenger ikke engang å måle lybølger men vibrasjoner. Jeg er sikker på det kan gjøres med laser....
Persepsjon er en helt annen ting. Dette dreier seg om det man hører finnes i den virkelige verden eller i hodene våre.Persepsjon kan ikke nødvendigvis måles med de teknikker vi kjenner nå.. Det er det jeg snakker om..Og sist jeg skjekket var mottager-biten av musikknytelse like viktig som målinger ifra avsender... .. Ellers er jeg mye enig med deg...Men at målinger sier ALT om hvordan ting lyder blir for enkelt i min bok..
Er det som skjer i hodene våre ifra en "annen verden " ?Persepsjon er en helt annen ting. Dette dreier seg om det man hører finnes i den virkelige verden eller i hodene våre.Persepsjon kan ikke nødvendigvis måles med de teknikker vi kjenner nå.. Det er det jeg snakker om..Og sist jeg skjekket var mottager-biten av musikknytelse like viktig som målinger ifra avsender... .. Ellers er jeg mye enig med deg...Men at målinger sier ALT om hvordan ting lyder blir for enkelt i min bok..
Om du ønsker å diskuterer psykologi så er vel dette kanskje ikke tråden. Nå har vel også placebo blitt tatt opp mange ganger, og sablet ned like mange ganger. Men det er klart, jeg er helt enig i at inbillning er den beste måten å bli fornøyd på. Kan være veldig dyrt, men kan jo bli veldig billig også da.Er det som skjer i hodene våre ifra en "annen verden " ?Persepsjon er en helt annen ting. Dette dreier seg om det man hører finnes i den virkelige verden eller i hodene våre.Persepsjon kan ikke nødvendigvis måles med de teknikker vi kjenner nå.. Det er det jeg snakker om..Og sist jeg skjekket var mottager-biten av musikknytelse like viktig som målinger ifra avsender... .. Ellers er jeg mye enig med deg...Men at målinger sier ALT om hvordan ting lyder blir for enkelt i min bok..
Vi får la det ligge.. Sålenge en er fornøyd selv så er det godt. At målinger sier ALT er naivt , men fullgodt sikkert for noen... Og pris er ikke intr, den diskusjonen går vi ikke inn i ..Nå høre mer musikk ..Peace out ...Om du ønsker å diskuterer psykologi så er vel dette kanskje ikke tråden. Nå har vel også placebo blitt tatt opp mange ganger, og sablet ned like mange ganger. Men det er klart, jeg er helt enig i at inbillning er den beste måten å bli fornøyd på. Kan være veldig dyrt, men kan jo bli veldig billig også da.Er det som skjer i hodene våre ifra en "annen verden " ?Persepsjon er en helt annen ting. Dette dreier seg om det man hører finnes i den virkelige verden eller i hodene våre.Persepsjon kan ikke nødvendigvis måles med de teknikker vi kjenner nå.. Det er det jeg snakker om..Og sist jeg skjekket var mottager-biten av musikknytelse like viktig som målinger ifra avsender... .. Ellers er jeg mye enig med deg...Men at målinger sier ALT om hvordan ting lyder blir for enkelt i min bok..
Hva viser den vertikale aksen? LYD?Ja, forskjellene er både hørbare og målbare - de fleste beskriver den hørbare forskjellen mellom disse 2 kablene(se måling) som ENORM...De fleste (alle?) er vel enige om at målbare forskjeller av litt størrelse på kabler er hørbare.
Legger ved en måling av 2 forskjellige høyttalerkabler:
For en tid siden fikk jeg låne noen BYBEE "filtere" får å se om det var målbare forskjeller.
For å sammenligne laget jeg en "tilsvarende" i 2mm kobber. Like lang og med samme terminaler.
Måleutstyret var en HP/Agilent network analyzer.
Ingen målbar forskjell.
OT, men hva fanken skulle du på den grunna å gjøre, da mann..? Må ha vann under kjølen, det er klart best. Og, ikke minst, målbart, for ikke å si, hørbart... Tilbake til topic. Sry the delay.
Jeg ser Gaukværøy mellom fingerne dine. Jeg var der og grunnstøtte med seilbåten på Mandag....
Kremt..tja, jeg har en bekjent i min vennekrets som bygger spesialkabler for Forsvaret bl.a til styringssystemer av rakettbatterier, radarer og kommunikasjonsutstyr.Jeg snakket om målinger av kabler med en ingeniør. Han har bl.a.vært involvert i Forsvaret som sensor for kabelbyggingskurs. Han sier at en kabel består av 10 forskjellige parameter, og at det er kun 6 av disse som kan måles. Han har også involvert i utvikling av kabler, og hans oppfatning er at han hører større forskjell enn det han måler. Han var før det han kaller "målemann". Nå er hans oppfatning at lytting er det viktigste når han skal avgjøre hva det endelig produkt skal bli. Han har således beveget sitt standpunkt bort fra det som er veldig standard for hans yrkesgruppe. Det kunne vært interessant å fått han til å skrive her på sentralen, men tviler på om prioriterer dette.
Forsvaret som kabelbygger er noe jeg har oversett, hvilket merkenavn står det på disse?
Jeg har gjort noen jobber for forsvaret men har ikke lagt merke til andre leverandører enn de som er vanlig hyllevare.
Når det gjelder antall enkelt parametere for vurdering av kabel er det for noen langt mer enn 10, de går ikke alle på elektriske egenskaper men jeg kan love at felles for de alle er at de måles og klassifiseres.
Her må jeg si meg helt enig i denne delen av Trondmeg sitt innlegg.Jeg har hørt anlegg som måler godt og som ikke låter godt, men flatt, tamt og kjedelig. Å påstå at måler det godt, låter det godt som en almengyldig sannhet, og at å mislike det skyldes andre preferanser er nonsens selv om hva man oppfatter som god lyd selvfølgelig er en subjektiv oppfatning. Jeg er forresten på ingen måte motstander av målinger brukt på rett måte, men ikke som fasit på "alt". Nå var heller ikke poenget mitt at man ikke skal måle, men jeg erfarer at man lett kan lure seg selv ved å bekrefte målingene sine med lytting og ikke omvendt.Nå er det sammenheng med hvordan det måler og hva man synes om lyden, et anlegg som måler godt låter godt, at det ikke nødvendigvis er det beste du har hørt kommer av forskjellige preferanser.
Ja, selvsagt. Beviset ligger i at de fleste av oss lytter til musikk som har blitt registrert av mikrofoner, digitalisert av A/D-konvertere og lagret i digital form. Eller lagret analogt for den del i form av magnetiserte partikler på et plastbånd eller riller på en plastskive. Det er målinger, alt sammen. Data er fanget og lagret for senere analyse eller reproduksjon. Det er (IMHO) fjollete å påstå at man har så god hørsel at man hører ting som var så sarte at de ikke kan fanges opp med mikrofoner, D/A-konvertere og annet måleutstyr, og derfor ikke var med og heller ikke kunne ha vært med på innspillingen. Kan hende at man opplever ting som ikke var på opptaket, men da er det ikke trommehinnene som registrerte det sanseinntrykket.De fleste (alle?) er vel enige om at målbare forskjeller av litt størrelse på kabler er hørbare.
Men hva med hørbare forskjeller? Er slike alltid målbare, eller finnes det hørbare forskjeller som ikke er kan måles med dagens teknologi og måleutstyr?
Jeg vil påstå at forskjeller som trommehinnene våre kan registrere, også kan registreres av måleinstrumenter.
Sensor i kabelbygging i Forsvaret? Som lager kabelbunter med titalls tilkoblinger til MLRS-systemer og bedømmer kvaliteten på disse ved lytting? BOOOOM i stedet for Boooom, liksom? Eller har jeg misforstått noe her?Jeg snakket om målinger av kabler med en ingeniør. Han har bl.a.vært involvert i Forsvaret som sensor for kabelbyggingskurs. Han sier at en kabel består av 10 forskjellige parameter, og at det er kun 6 av disse som kan måles. Han har også involvert i utvikling av kabler, og hans oppfatning er at han hører større forskjell enn det han måler. Han var før det han kaller "målemann". Nå er hans oppfatning at lytting er det viktigste når han skal avgjøre hva det endelig produkt skal bli. Han har således beveget sitt standpunkt bort fra det som er veldig standard for hans yrkesgruppe. Det kunne vært interessant å fått han til å skrive her på sentralen, men tviler på om prioriterer dette.
Derimot er det ikke sikkert at den som måler har den minste susning om hva han bør måle eller hvordan den målingen skal tolkes. Å veie en signalkabel er også en måling, men den målingen sier fint lite. Det er ikke sikkert at to kabler som veier det samme låter likt, enda de "måler likt". Det er noen måleverdier som har litt å si (f eks kapasitans for en signalkabel, resistans for en høyttalerkabel), noen som har mindre betydning (f eks resistans for en signalkabel), og noen som er helt uten betydning for den aktuelle anvendelsen. Hvis man insisterer på å måle feil ting og utvikler vidløftige teorier ut fra det, kan man komme ut i et ganske snodig landskap.Da er det som jeg trodde. Kabler som måler likt, låter også nødvendigvis likt.
Og de fleste kabler måler vel likt, så da så..........
Veldig greit å vite, egentlig.
Det interresante er at jeg har både vært hjemme hos Roald og hjemme hos en annen hvor Roald har målt seg fram til den gode lyden. Ingen av stedene har jeg blitt veldig imponert over totalen. Riktignok heftig bass hos Roald, men synes særlig holografien var lite sammenhengende.
Kan godt hende det måler bra, men da er nok ørene mine feilkalibrert. (og det kan jo selvsagt være tilfelle)
Roy
Her må jeg si meg helt enig i denne delen av Trondmeg sitt innlegg.Jeg har hørt anlegg som måler godt og som ikke låter godt, men flatt, tamt og kjedelig. Å påstå at måler det godt, låter det godt som en almengyldig sannhet, og at å mislike det skyldes andre preferanser er nonsens selv om hva man oppfatter som god lyd selvfølgelig er en subjektiv oppfatning. Jeg er forresten på ingen måte motstander av målinger brukt på rett måte, men ikke som fasit på "alt". Nå var heller ikke poenget mitt at man ikke skal måle, men jeg erfarer at man lett kan lure seg selv ved å bekrefte målingene sine med lytting og ikke omvendt.Nå er det sammenheng med hvordan det måler og hva man synes om lyden, et anlegg som måler godt låter godt, at det ikke nødvendigvis er det beste du har hørt kommer av forskjellige preferanser.
Jeg sitter selv med nogenlunde samme erfaring, og finner det i den sammenheng opertunt å nevne at man kan se seg blind på målinger.
Det som jeg dog finner mer interessant er at når det dukker opp en skolert herre på arenaen som ikke deler ditt syn, men vil diskutere med deg og argumenterer for sitt syn så mener du å ha kastet bort nok tid på uvesentligheter!? Pardon
"Here we go again" personlig opplever jeg at du benytter enhver anledning til å rakke ned på oss som ikke abonnerer på målinger, men hardnakket mener å høre forskjeller ved kabelbytter. Man er som oftest medlem av Merlin ordenen, og deltar jevnlig på stevner i innbildningens kraft.
Du har gjentattet ganger i denne tråden benyttet den vanlige hersketeknikken med og latterliggjøre oss som mener å høre forskjell uten målekurver.
Men her får du konstruktiv motstand, og velger å stikke?
Hmmmmmmmmmmmmmm.....?
Ser at RES også har kommentert anleggene du har grovmålt, og fintjunet med ørene etterlater ting at ønske.
Ikke for det, det må jo låte akkurat som du vil ha det hjemme hos deg, men at DET er et mer korrekt ideal fordi oppsettet er basert på målinger tror jeg nok kan bestrides.
For ordens skyld, jeg har ennå tilgode å lytte til musikk hjemme hos Roald.
Er slike alltid målbare, eller finnes det hørbare forskjeller som ikke er kan måles med dagens teknologi og måleutstyr?
Følgende parametres innvirkning på lyden er neppe målbare:Det kunne uansett vært interessant å vite hvilke 10 parametre det er snakk om, og hvilke 6 av dem som er målbare.
Følgende parametres innvirkning på lyden er neppe målbare:Det kunne uansett vært interessant å vite hvilke 10 parametre det er snakk om, og hvilke 6 av dem som er målbare.
1. Kabelens farge
2. Kabelens pris
3. Effekten av nuller etter komma i ledematerialets renhetsgrad
4. Effekten av krystallstruktur
Men kjennskap til disse parametrene har garantert innvirkning på opplevd lydkvalitet.
Kremt..tja, jeg har en bekjent i min vennekrets som bygger spesialkabler for Forsvaret bl.a til styringssystemer av rakettbatterier, radarer og kommunikasjonsutstyr.Jeg snakket om målinger av kabler med en ingeniør. Han har bl.a.vært involvert i Forsvaret som sensor for kabelbyggingskurs. Han sier at en kabel består av 10 forskjellige parameter, og at det er kun 6 av disse som kan måles. Han har også involvert i utvikling av kabler, og hans oppfatning er at han hører større forskjell enn det han måler. Han var før det han kaller "målemann". Nå er hans oppfatning at lytting er det viktigste når han skal avgjøre hva det endelig produkt skal bli. Han har således beveget sitt standpunkt bort fra det som er veldig standard for hans yrkesgruppe. Det kunne vært interessant å fått han til å skrive her på sentralen, men tviler på om prioriterer dette.
Forsvaret som kabelbygger er noe jeg har oversett, hvilket merkenavn står det på disse?
Jeg har gjort noen jobber for forsvaret men har ikke lagt merke til andre leverandører enn de som er vanlig hyllevare.
Når det gjelder antall enkelt parametere for vurdering av kabel er det for noen langt mer enn 10, de går ikke alle på elektriske egenskaper men jeg kan love at felles for de alle er at de måles og klassifiseres.
Tror den værste kabelen har 72 koblingspunkter om jeg husker rett. Det blir mye slanger i en strømpe for ikke å snakke om plugghetta.
Jada, jeg har både sett og holdt i slangene.
Jeg må dessverre skuffe deg med at de benyttede kabelvarianter som gir sluttproduktet absolutt ikke er vanlig hyllevare.
Dette er spesialvare, og om vi HiFi gutta bruker noen kroner på kabler blir det for vekslepenger å regne når det norske forsvaret trenger en 15-20 spesialkabler til MLRS batteriet, og styringsenheten
Kanskje var ditt kabelleggingsoppdrag av en litt lettere variant?
Stemmer.Kremt..tja, jeg har en bekjent i min vennekrets som bygger spesialkabler for Forsvaret bl.a til styringssystemer av rakettbatterier, radarer og kommunikasjonsutstyr.Jeg snakket om målinger av kabler med en ingeniør. Han har bl.a.vært involvert i Forsvaret som sensor for kabelbyggingskurs. Han sier at en kabel består av 10 forskjellige parameter, og at det er kun 6 av disse som kan måles. Han har også involvert i utvikling av kabler, og hans oppfatning er at han hører større forskjell enn det han måler. Han var før det han kaller "målemann". Nå er hans oppfatning at lytting er det viktigste når han skal avgjøre hva det endelig produkt skal bli. Han har således beveget sitt standpunkt bort fra det som er veldig standard for hans yrkesgruppe. Det kunne vært interessant å fått han til å skrive her på sentralen, men tviler på om prioriterer dette.
Tror den værste kabelen har 72 koblingspunkter om jeg husker rett. Det blir mye slanger i en strømpe for ikke å snakke om plugghetta.
Jada, jeg har både sett og holdt i slangene.
Jeg må dessverre skuffe deg med at de benyttede kabelvarianter som gir sluttproduktet absolutt ikke er vanlig hyllevare.
Dette er spesialvare, og om vi HiFi gutta bruker noen kroner på kabler blir det for vekslepenger å regne når det norske forsvaret trenger en 15-20 spesialkabler til MLRS batteriet, og styringsenheten
Kanskje var ditt kabelleggingsoppdrag av en litt lettere variant?
Du har en bekjent som terminerer multiparkabel og koaks for forsvaret og jeg har bare trukket en PR var det sånn……………………..? Nei vent jeg har vist montert gyrostyrte satellitt antenner og noen båtradarer dog var ikke dette for forvaret så det er mulig kablene var undercover
Å terminere kabler er ikke det samme som å produsere, jeg ser heller ikke hva styrekabel eller kabler for kommunikasjon i Ghz-området har med lyd å gjøre
Dette er litt på nivå med at "pappa'n min er sterkere enn din", så her er det visst bare å finne fram popkornet...Du har en bekjent som terminerer multiparkabel og koaks for forsvaret og jeg har bare trukket en PR var det sånn……………………..? Nei vent jeg har vist montert gyrostyrte satellitt antenner og noen båtradarer dog var ikke dette for forvaret så det er mulig kablene var undercover
Å terminere kabler er ikke det samme som å produsere, jeg ser heller ikke hva styrekabel eller kabler for kommunikasjon i Ghz-området har med lyd å gjøre
De forskjellene kan garantert måles på output fra høyttaler. Men er det mulig å registrere forskjell ved måling på kablene?Derimot har jeg hørt store forskjeller på noen kabler og ingen forskjeller på andre kabler.
Roy
Er det ikke reelle forskjeller når en hører forskjell på anlegget grunnet dagsform?
Nå tror jeg noen muligens bør telle til ti og kanskje lese gjennom tråden en gang til så man får frisket opp i hvem som sa hva……………….
Det var ikke jeg som kom dragene med en ukjent joker fra forsvaret som fastslo at en kabel bestod av 10 parametere derav fire som ikke var målbare.
Når jeg stiller meg tvilende til om forsvaret produserer egne kabler blir det mer enn hentydet at min erfaring muligens er litt tynn.
I tillegg blir min lyd dradd inn i diskusjonen som om det skulle ha noen relevans for om man kan måle alle forskjeller man kan høre.
Så hvem driver med min pappa er sterkere enn din kan man jammen lure på………………..
Nå er det på tide at jeg melder meg ut av denne tråden og det gjør jeg med å vise disse 4sidenes morsomste påstand
Er det ikke reelle forskjeller når en hører forskjell på anlegget grunnet dagsform?
Du HCS, det er da du som er ute og sykler her. Anlegget vil jo ha de samme egenskapene om du har en dårlig eller bra dag.Er det ikke reelle forskjeller når en hører forskjell på anlegget grunnet dagsform?
Du HCS, det er da du som er ute og sykler her. Anlegget vil jo ha de samme egenskapene om du har en dårlig eller bra dag.Er det ikke reelle forskjeller når en hører forskjell på anlegget grunnet dagsform?
Det er bare du som oppfatter ting annerledes, i hodet ditt.
Det er det vel heller ingen som har sagt. Det som er tilfelle er at dersom det er hørbare forskjeller, i stedet for innbillte forskjeller, så er det også målbart da all lyd du hører kommer ut av høytalerne.Det som kommer ut av høytalerne er målbart til langt under de nivåer dine ører kan oppfatte.,Å si at løsningen for all god lyd ligger kun i anlegget alene, evt et par spede målinger er i beste fall fordummende...Om ikke rent ut sagt idiotisk..