Tja, de som har greie på det påstår ihvertfall at Apple "suger" mer kroner ut av hver kjøper enn noen andre. MS var verst. Nå er Apple verst. Eller best, sett ut fra dems ståsted.
http://www.tuaw.com/2011/04/28/for-the-first-time-ever-apple-beats-microsoft-in-quarterly-prof/
Det skulle bare mangle at man har stor inntjening på et "gammelt" og gjennomprøvd produkt. Tror nok Apple har greie marginer på f.eks. Logic Pro som ikke har vært oppdatert på flere år. Andre ting taper man penger på i starten pga utviklingskost. Slik fungerer SW-salg.
Så er jeg helt enig i at MS sitt server lisensierings-system er komplett uforståelig om man ikke setter seg fullstendig inn i det.
Og det tjener de sannsynligvis grovt på.
Man skal ikke se bort fra at det er hele målet også. Å tjene mest mulig penger til enhver tid. Både for Apple og MS.
Mente ikke å hisse opp noen ved å nevne Apple, hadde bare lest den saken akkurat. For meg er det komplett likegyldig hvem som tjener mest eller minst, så lenge de leverer bra produkter jeg liker. Skulle vært et par store til, så hadde prisene vært helt annerledes. For sent nå, siden MS og Apple bare spiser opp de som skulle snuble over en god ide.