Folk som Plokagris forbauser meg like mye hver gang. Først sier de at Apple er fæle fordi de bare pusher sine egne proprietære formater, og i neste setning sier de at Apple er fæle fordi de ikke støtter firma som pusher sine proprietære formater.
Realiteten er at Apple ikke har noen egne proprietære formater som de "pusher" - det eneste proprietære formatet Apple har er ALAC, og de pusher det så absolutt ikke. De selger ikke et eneste program som krever at man bruker det formatet. Adobe pusher imidlertid så absolutt sitt eget proprietære format, men det er OK, og Apple er fæle fordi de ikke vil støtte formatet.
Og kjære Anonym - iTunes er grusomt på PC? Ja, kanskje det. Jeg har litt info til deg - Office suger på Mac. Programmet er langsomt, har et elendig brukergrensesnitt og sliter generelt. Hvilket annet program på Mac krasjer og ødelegger filene dine hvis du åpner en fil på en disk, og så gjør en "Save as..." for å lagre filen på en annen disk? Skjedde meg senest i går med en PowerPoint fil. Åpnet en PowerPointfil i går med 120 slides. Keynote konverterer og åpner filen på 10 sekunder, PowerPoint brukte over 2 minutter!
SÅ det definitivt verste programmet jeg har på min Mac er Office.
Kanskje en av grunnene til at Apple ikke vil støtte Flash offisielt er at Flash suger på Mac? Du vil jo ikke "støtte" Apple fordi iTunes suger på PC, hvorfor skal da Apple støtte Adobe når Flash suger på Mac?