Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Da er det bare å hive deg på et fly til Paris 29 November Tand :)
    Premiere på høyttalerene dine med Alon Wolf tilstede

    image.jpg


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    De M-sakene er et SERIØST sikleobjekt!!! Klarer nesten ikke å forestille meg hvor bra det kan låte; har hørt Q5 under ymse messevilkår, paret med både Soulution og visse andre upstreams ... og jeg har syntes det egentlig låt framifrå egentlig - men M-saken m Krell MRA ! Whoa!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Ja, der skulle man ha vært!!! Får dessverre ikke til tur denne gangen. Får trøste meg med de første synsinger og betraktninger som forhåpentligvis dukker opp i etterkant. Gleder meg som ett barn til Julaften for å lese hva man mener om M, dette er såvidt jeg vet første gang den blir vist i all offentlighet. Spennende!!:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Demo på M Project her jeg bor i Nederland 13 desember. Satser på å være første nordmann som får hørt dem :cool:
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ikke for å banne i kirka - men det virker på meg som at Magico er favoritt-høyttaler #1 her på hifisentralen og jeg har noen spørsmål til dette: De virker på meg som de er bygd som tradisjonelle bokshøyttalere med de fordeler og ulemper dette gir.

    Spørsmålet er til alle dere som har hørt skikkelig på dem on hvorvidt de er så mye bedre enn andre bokshøyttalere ute der (?). Jeg har så vidt hørt S3 - men det kvalifiserer seg ikke til en formening fra min side - utover at jeg syntes de spilte veldig oppløst.

    Hva gjør Magico så mye mer spennende enn Audio Physics for eksempel? Eller Burmester? Eller Kef? Det virker på meg som at Magico har monopol på bokshøyttalere over 100k her på forumet - og man ser mange entusiaster som flyr rundt i Europa for å høre de nye modellene osv. Noe må det være. :D :) :confused: Alt dette positivt ment!
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    895
    Antall liker
    508
    Torget vurderinger
    1
    Enig med spørsmålstiller, men dette er er vel apelister ++**. Avstivningene virker vel konstruert, og en kan vel ikke klage på materialvalget heller. Virker bunnsolid disse greiene. Og er heller ingen tvil om at de lyder bra (har ikke hørt de). Men forsvarer de å ligge såpass over i pris som "potensielle konkurrenter" rent lydmeesig? Hvis en ser bort fra eierglede av noe "eksostisk"

    Ikke for å banne i kirka - men det virker på meg som at Magico er favoritt-høyttaler #1 her på hifisentralen og jeg har noen spørsmål til dette: De virker på meg som de er bygd som tradisjonelle bokshøyttalere med de fordeler og ulemper dette gir.

    Spørsmålet er til alle dere som har hørt skikkelig på dem on hvorvidt de er så mye bedre enn andre bokshøyttalere ute der (?). Jeg har så vidt hørt S3 - men det kvalifiserer seg ikke til en formening fra min side - utover at jeg syntes de spilte veldig oppløst.

    Hva gjør Magico så mye mer spennende enn Audio Physics for eksempel? Eller Burmester? Eller Kef? Det virker på meg som at Magico har monopol på bokshøyttalere over 100k her på forumet - og man ser mange entusiaster som flyr rundt i Europa for å høre de nye modellene osv. Noe må det være. :D :) :confused: Alt dette positivt ment!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Redux. Jeg skrev ett svar til deg 20.10. Her er det nå:):

    De nye Magico M. virker greit priset til å være Magico. I denne prisklassen er det likevel mye konkurranse. Hva vil dere si beskriver den typiske Magico-lyden, og hvorfor velge Magico over horn eller paneler (osv.)? Nysgjerrig!
    Mange vil nok være enige om at Magico spiller med en renhet og dynamikk/plutselighet som i kombinasjon med resonansedøde kabinetter gjør at høyttalerne forsvinner. Noen sier at Q serien er mer steril/nøytral enn S-serien og at S-serien er mer egnet til rock/pop. Min erfaring med Q3 og Q5 er at de er langt fra sterile, tvert om - og at S-serien gjerne kan gjengi sarte klassiske verk. Kort oppsummert så spiller Magico detaljert uten å være overanalytisk, de er særdeles dynamiske, musikken er lettflytende og nøytral uten at noe stikker seg ut.

    Magicos lydfilosofil med trykkammer i dønn solide aluminiums kasser gir gode forutsettinger for lyden jeg liker; som er mest mulig kildetro. Jeg tror uansett Q eller S serien så krever de solide krefter for å få fram sitt beste.

    Horn kan så absolutt spille fantastisk, det jeg hørte av Magicos Ultimate 3 i Munchen var en skjellsettende opplevelse. Helt klart den beste lyden jeg har hørt, selv om de fikk en noe blandet tilbakemelding. Jeg satt på 6 forskjellige steder i det rommet over 2 timer og hørte hvor viktig det var med riktig plassering i det rommet.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    M Project ser helt fantastisk ut synes jeg! Synes faktisk den ser mer kompakt og snerten ut enn målene skulle tilsi, som er 145cm høy og 37 cm bred. De har også satt på støtteben på den. Det har ikke vært vist tidligere på bilder.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Demo på M Project her jeg bor i Nederland 13 desember. Satser på å være første nordmann som får hørt dem :cool:
    Du får gi en utførlig rapport Tomz, og bilder. Masse bilder!!!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fint oppsummert.
    Hilsen en hornfantast :)

    Haavard
    Redux. Jeg skrev ett svar til deg 20.10. Her er det nå:):

    De nye Magico M. virker greit priset til å være Magico. I denne prisklassen er det likevel mye konkurranse. Hva vil dere si beskriver den typiske Magico-lyden, og hvorfor velge Magico over horn eller paneler (osv.)? Nysgjerrig!
    Mange vil nok være enige om at Magico spiller med en renhet og dynamikk/plutselighet som i kombinasjon med resonansedøde kabinetter gjør at høyttalerne forsvinner. Noen sier at Q serien er mer steril/nøytral enn S-serien og at S-serien er mer egnet til rock/pop. Min erfaring med Q3 og Q5 er at de er langt fra sterile, tvert om - og at S-serien gjerne kan gjengi sarte klassiske verk. Kort oppsummert så spiller Magico detaljert uten å være overanalytisk, de er særdeles dynamiske, musikken er lettflytende og nøytral uten at noe stikker seg ut.

    Magicos lydfilosofil med trykkammer i dønn solide aluminiums kasser gir gode forutsettinger for lyden jeg liker; som er mest mulig kildetro. Jeg tror uansett Q eller S serien så krever de solide krefter for å få fram sitt beste.

    Horn kan så absolutt spille fantastisk, det jeg hørte av Magicos Ultimate 3 i Munchen var en skjellsettende opplevelse. Helt klart den beste lyden jeg har hørt, selv om de fikk en noe blandet tilbakemelding. Jeg satt på 6 forskjellige steder i det rommet over 2 timer og hørte hvor viktig det var med riktig plassering i det rommet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Veldig fint oppsummert.
    Hilsen en hornfantast :)

    Haavard
    Redux. Jeg skrev ett svar til deg 20.10. Her er det nå:):

    De nye Magico M. virker greit priset til å være Magico. I denne prisklassen er det likevel mye konkurranse. Hva vil dere si beskriver den typiske Magico-lyden, og hvorfor velge Magico over horn eller paneler (osv.)? Nysgjerrig!
    Mange vil nok være enige om at Magico spiller med en renhet og dynamikk/plutselighet som i kombinasjon med resonansedøde kabinetter gjør at høyttalerne forsvinner. Noen sier at Q serien er mer steril/nøytral enn S-serien og at S-serien er mer egnet til rock/pop. Min erfaring med Q3 og Q5 er at de er langt fra sterile, tvert om - og at S-serien gjerne kan gjengi sarte klassiske verk. Kort oppsummert så spiller Magico detaljert uten å være overanalytisk, de er særdeles dynamiske, musikken er lettflytende og nøytral uten at noe stikker seg ut.

    Magicos lydfilosofil med trykkammer i dønn solide aluminiums kasser gir gode forutsettinger for lyden jeg liker; som er mest mulig kildetro. Jeg tror uansett Q eller S serien så krever de solide krefter for å få fram sitt beste.

    Horn kan så absolutt spille fantastisk, det jeg hørte av Magicos Ultimate 3 i Munchen var en skjellsettende opplevelse. Helt klart den beste lyden jeg har hørt, selv om de fikk en noe blandet tilbakemelding. Jeg satt på 6 forskjellige steder i det rommet over 2 timer og hørte hvor viktig det var med riktig plassering i det rommet.
    Jo - takk for en bra beskrivelse av høyttalerne. Jeg leste denne også før, men kanskje jeg ikke fikk fram helt poenget. Til tross for gode reviews og tilbakemeldinger så kan det virke som at Magico har en litt spesiell status her på forumet som ikke kan forklares med lyden alene (i mitt hodet), med mindre de er langt bedre enn KEF, AF og andre høyttalere i samme prisklasse.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor kan ikke statusen forklares med lyden alene?
    Jeg tror kasseoppbygging og elementer kan forklare mye.
    Tidligere har Avantgarde hatt samme status, ble solgt forholdsvis mange par en periode.

    Håvard
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Redux. Jeg skrev ett svar til deg 20.10. Her er det nå:):

    De nye Magico M. virker greit priset til å være Magico. I denne prisklassen er det likevel mye konkurranse. Hva vil dere si beskriver den typiske Magico-lyden, og hvorfor velge Magico over horn eller paneler (osv.)? Nysgjerrig!
    Mange vil nok være enige om at Magico spiller med en renhet og dynamikk/plutselighet som i kombinasjon med resonansedøde kabinetter gjør at høyttalerne forsvinner. Noen sier at Q serien er mer steril/nøytral enn S-serien og at S-serien er mer egnet til rock/pop. Min erfaring med Q3 og Q5 er at de er langt fra sterile, tvert om - og at S-serien gjerne kan gjengi sarte klassiske verk. Kort oppsummert så spiller Magico detaljert uten å være overanalytisk, de er særdeles dynamiske, musikken er lettflytende og nøytral uten at noe stikker seg ut.

    Magicos lydfilosofil med trykkammer i dønn solide aluminiums kasser gir gode forutsettinger for lyden jeg liker; som er mest mulig kildetro. Jeg tror uansett Q eller S serien så krever de solide krefter for å få fram sitt beste.

    Horn kan så absolutt spille fantastisk, det jeg hørte av Magicos Ultimate 3 i Munchen var en skjellsettende opplevelse. Helt klart den beste lyden jeg har hørt, selv om de fikk en noe blandet tilbakemelding. Jeg satt på 6 forskjellige steder i det rommet over 2 timer og hørte hvor viktig det var med riktig plassering i det rommet.
    Hei Redux
    Du spør om hvordan AP/Burmester er V/S Magico, jeg har selv hatt AP + flere varianter av Burmester. Synes Tand beskriver lyden/opplevelsen om Magico på en flott måte. Det som jeg spesielt vil nevne er hvor ekstremt nøytrale de er (spesielt Q serien)V/S en del andre merker jeg har hatt, trur personlig dette skyldes mye de resonanse døde kabinettene de har. Eneste høyttaler jeg har hørt noe lignende når det gjelder nøytralitet er YG. Med tanke på Burmester og Audio Physic som du spør om så er selvfølgelig det beste å prøve og få lyttet til dette selv men etter mine ører så var Magico en helt annen divisjon når jeg testet dette direkte mot Burmester (B80) på min elektronikk i min stue før jeg valgte å bytte.
    Personlig så trur jeg aldri at jeg noen gang går tilbake til "tre" kasser etter å ha levd med Magico sine aluminium kasser nå over litt tid og det går på mye av det samme som Tand beskriver.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Den har jo kasse.... der hvor kasse er verst!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Den har jo kasse.... der hvor kasse er verst!
    Har hørt du skal være i besittelse av noe som fungerer særdeles bra. Kan du forklare oss som innehar kasseløsninger hvordan din klasseløsning for bass er:)
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Tidlig jul

    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
    Gratulerer så mye Morten!

    S3 er fabelaktig god! Hørte den sammen med S5 og S1 i sommer og synes særlig mellomtonen var fabelaktig, mer oppløst og ekte enn på brødrene sine.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
    Grattis Morten :)
    S1 synes jeg spilte flott hos deg å du virket også svært så fornøyd, men S3 er nok hakket vassere ja :)
    Blir gøy å høre de hjemme hos deg gleder meg allerede.

    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
    Gratulerer så mye Morten!

    S3 er fabelaktig god! Hørte den sammen med S5 og S1 i sommer og synes særlig mellomtonen var fabelaktig, mer oppløst og ekte enn på brødrene sine.
    Takk Tand, det gleder meg å høre at du synes det. Har lest flere tester og alle er jublende til hva de hører. Så det blir virkelig gøy å få de i hus og høre i kjente omgivelser hva de kan.

    Mvh Morten
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
    Grattis Morten :)
    S1 synes jeg spilte flott hos deg å du virket også svært så fornøyd, men S3 er nok hakket vassere ja :)
    Blir gøy å høre de hjemme hos deg gleder meg allerede.

    Mvh: Espen L
    Takk Espen, ja dette blir gøy. Jula kommer garantert til å stå i musikkens tegn.

    Mvh Morten
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Så blir det jul i år igjen, har nettopp fått bekreftet at julegaven min vil ankomme i god tid før julefreden senker seg over de 1000 hjem:cool:

    For de som lurer så er det Magico S3 som har bekreftet sin ankomst i stua mi. Fikk et tilbud som det var vanskelig å si nei til, da S1 i sin tid ble anskaffet i vente på at det skulle komme et produkt mellom S1 og S5. Så viste det seg at S1 var såpass bra at jeg ikke helt så vitsen i å hoste opp gryna for storebroren.

    Nå som det har rent en del vann i hifibekken så var det definitivt verdt det, og jeg må si at jeg gleder meg.

    Mvh Morten
    Grattis Morten :)
    S1 synes jeg spilte flott hos deg å du virket også svært så fornøyd, men S3 er nok hakket vassere ja :)
    Blir gøy å høre de hjemme hos deg gleder meg allerede.

    Mvh: Espen L
    Takk Espen, ja dette blir gøy. Jula kommer garantert til å stå i musikkens tegn.

    Mvh Morten
    Vi for ta en lyttekveld hjemme hos deg i romjula Morten.
    Du og jeg sammen med Pink Floyd+Diana Krall å litt flytende kornprodukter kan bli rett så gøy :)
    Du hadde svart på finsh på dine S1, var valget enkelt når du nå skulle velge finish?

    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Valget var ikke helt lett, det stod mellom svart og pewter (som er litt gråere). Falt tilslutt ned på sort som virket som det tryggeste valget.

    Det må vi få til Espen. Vi får finne en dato som passer når vi kommer litt nærmere jula.

    Mvh Morten
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Et bilde fra lytteseansen M Project i Milano
    Der skulle jeg gjerne hvert :)

    1498980_749120398468418_6189160556749637441_o.jpg


    Mvh: Espen L
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Du skal se Magico er siste kasse før du går over til INGEN kasse:)
    Ja se der har vi morroklumpen ja :)
    Du for åpne døra de en dag Sluket så skal vi se om vi blir overbevist :)

    Mvh: Espen L
    Det er kun en ting som er vanskeligere enn å overbevise en Hipster - og det er samme øvelse på en Blingster ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Du skal se Magico er siste kasse før du går over til INGEN kasse:)
    Ja se der har vi morroklumpen ja :)
    Du for åpne døra de en dag Sluket så skal vi se om vi blir overbevist :)

    Mvh: Espen L
    Det er kun en ting som er vanskeligere enn å overbevise en Hipster - og det er samme øvelse på en Blingster ;)
    Det er bare å åpne din hjertedør Sluket for husk det er bedre å drite seg ut en å dø av forstoppelse :)
    Alt går bra til slutt skal du se er det ikke bra er det ikke slutt :)

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Helt klart!! Får se om ikke ett eller annet kan ordne seg:)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.561
    Antall liker
    4.549
    Torget vurderinger
    10
    Photoshop, er det vel det heter?:cool:

    Mvh.
    SAL
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Bildet er fra portnerboligen hos min sjåfør :cool: De har en del fritid og lurte på om de kunne få et 7.1 system!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn