Det bildet med skribleri-maleriet på bakveggen, er det hentet fra nettet eller er dette fra et HFS medlem?
(Tenkte på PS Audio P10, DS DAC, PWT, mm.).
|
Det er hentet fra nettetDet bildet med skribleri-maleriet på bakveggen, er det hentet fra nettet eller er dette fra et HFS medlem?
Tror det er en kar i Portugal sitt anlegg.Det bildet med skribleri-maleriet på bakveggen, er det hentet fra nettet eller er dette fra et HFS medlem?
Skal huske på at du nå sier du blir med neste år nlykkeHar du noen meninger om forskjellen på Q7/S7 lydmessig Espen?
Ser forresten ut til at du koste deg i Munchen i år!Neste år blir jeg med!
Det er min erfaring med M Project demoen jeg var på Hilversum også. Det virket nesten som om diskanten var fraværende men den var bare så lufting og naturlig at alle typiske artefakter man har blitt vant til å høre i diskanten tidligere er ikke eksiterende i den diskanten. I tillegg så er det ny Graphenkomposit membran i mellomtonen som sparer 30 % vekt / 300 % sterkere i forhold til tidligere generasjon. Dette skal gjøre sitt for å få en ekstra rask og luftig topp. Topp spekket Mundorf kompontenter i delefilteret syr det hele sammen!Skal huske på at du nå sier du blir med neste år nlykkeHar du noen meninger om forskjellen på Q7/S7 lydmessig Espen?
Ser forresten ut til at du koste deg i Munchen i år!Neste år blir jeg med!
![]()
Nå hørte jeg Q7 og S7 for første gang i Munchen så jeg har egentlig ikke nok grunnlag til å si for mye om høyttalerene, men kan uansett si hvordan jeg opplevde det i løpet av de dagene jeg var der nede (var flere ganger inne i begge rommene). Men husk å ta utgangspunkt i at de spilte i to forskjellige rom med forskjellig elektronikk så sammenligningsgrunnlaget blir ikke riktig og ikke minst Q7 koster ekstremt mye mer en S7.Mine ører mener at Q7 likte jeg klart best Skal jeg svare på hva de var bedre på så er det ganske enkelt for jeg synes de var bedre på alt som jeg sitter å lytter etter. S7 er helt klart en fantastisk høyttaler men Q7 var bare så Jæv... ekstreme etter mine ører. Har ALDRI noen gang hørt en diskant som er så "ute" av en høyttaler! Når jeg lukket øynene så var det bare som stemmene kom fra "lufta" Høyttalerene var totalt fraværende!! Og som vanlig i Magico sin stil så var de ekstremt homogene i hele lydbildet (det var også S7) det er ingen ting som stikker ut den ene eller andre veien det bare henger så jæv... bra sammen fra topp til bunn. Men skulle gjerne hørt Q7 på annen elektronokk en Solution, har også hørt Solution på Q5 som jeg kjenner ganske så bra ettersom jeg har de selv i stua og Solution virker for meg litt snille i framføringen så Q7 på noe mer "frampå" elektronikk skulle vært gøy.
Ut av det jeg rakk å høre så var det 2 systemer som skilte seg ut på messa og det var Q7 og MBL Extrema. De framfører musikk litt forskjellig men helt ekstreme på vær sin måte ,men her må man huske at disse to systemene sikkert koster mellom 5-7 millioner vil jeg tippe så det er jaggu greit at de fungerte for mine ører
Mvh: Espen L
99% sikker på at det bare en en visuell effekt for å ta ned høyden litt. En hel sideflate kan virke litt stor.Er S 7 todelt, eller skal det bare se slik ut?
Er surt og kjøpe seg magico q til nesten 1 million kr , og par mnd kommer det mk 2 ut med bedre diskant osv osv , for denne prisen burde magico eller forhandler gitt kundene gratis oppgradering til mk2 versjonen med inbytte av di gamle selvfølgelig.
Mvh Imagine
Er det bare magico q7 som har kommet i mk2 eller gjelder dette alle i q serien ?Er surt og kjøpe seg magico q til nesten 1 million kr , og par mnd kommer det mk 2 ut med bedre diskant osv osv , for denne prisen burde magico eller forhandler gitt kundene gratis oppgradering til mk2 versjonen med inbytte av di gamle selvfølgelig.
Mvh Imagine
Er nå ikke helt enig i å overføre ansvaret og kostnaden for oppgradering til produsent eller forhandler Imagine - man kjøper jo ett produkt; ikke ett produkt med support og inkludert oppgradering. Sånn jeg ser det så er det det jo en fordel at man kan oppgradere til siste versjon om man ønsker det. Uansett så blir ikke Q7 mk1 dårligere av at mk2 kom, det er fortsatt en av verdens råeste høyttalere!
Men surt, det kan jeg være enig i.
Kun Q7 får muligheten til å gjøre denne oppgraderingen til mk2. Men det kan godt være det kommer en Q1, Q3 og Q5 mk2 i fremtiden.Er det bare magico q7 som har kommet i mk2 eller gjelder dette alle i q serien ?Er nå ikke helt enig i å overføre ansvaret og kostnaden for oppgradering til produsent eller forhandler Imagine - man kjøper jo ett produkt; ikke ett produkt med support og inkludert oppgradering. Sånn jeg ser det så er det det jo en fordel at man kan oppgradere til siste versjon om man ønsker det. Uansett så blir ikke Q7 mk1 dårligere av at mk2 kom, det er fortsatt en av verdens råeste høyttalere!Er surt og kjøpe seg magico q til nesten 1 million kr , og par mnd kommer det mk 2 ut med bedre diskant osv osv , for denne prisen burde magico eller forhandler gitt kundene gratis oppgradering til mk2 versjonen med inbytte av di gamle selvfølgelig.
Mvh Imagine
Mvh Imagine
Spurte Alon Wolf i Munchen om Q5 kommer i MK2 utgave noen gang, her svarte han kategorisk nei på at det vil skje.Kun Q7 får muligheten til å gjøre denne oppgraderingen til mk2. Men det kan godt være det kommer en Q1, Q3 og Q5 mk2 i fremtiden.Er det bare magico q7 som har kommet i mk2 eller gjelder dette alle i q serien ?Er nå ikke helt enig i å overføre ansvaret og kostnaden for oppgradering til produsent eller forhandler Imagine - man kjøper jo ett produkt; ikke ett produkt med support og inkludert oppgradering. Sånn jeg ser det så er det det jo en fordel at man kan oppgradere til siste versjon om man ønsker det. Uansett så blir ikke Q7 mk1 dårligere av at mk2 kom, det er fortsatt en av verdens råeste høyttalere!Er surt og kjøpe seg magico q til nesten 1 million kr , og par mnd kommer det mk 2 ut med bedre diskant osv osv , for denne prisen burde magico eller forhandler gitt kundene gratis oppgradering til mk2 versjonen med inbytte av di gamle selvfølgelig.
Mvh Imagine
Mvh Imagine
Magico q5 er jo den mest solgte av alle i magico serien tar jeg ikke fel , og også blitt kåret til verdens beste høyttalerSpurte Alon Wolf i Munchen om Q5 kommer i MK2 utgave noen gang, her svarte han kategorisk nei på at det vil skje.Kun Q7 får muligheten til å gjøre denne oppgraderingen til mk2. Men det kan godt være det kommer en Q1, Q3 og Q5 mk2 i fremtiden.Er det bare magico q7 som har kommet i mk2 eller gjelder dette alle i q serien ?
Mvh Imagine
Q5 kommer ikke til å bli forandret på svarte han. De solgte fortsatt bra med Q5 å det er jo ikke dårlig med tanke på at den nå har vært noen år + at de har etterhvert fått en del nye modeller. Q5 er jo også den eneste de har som er 4 veis.
Om Q3 eller Q1 kommer i noen Mk2 en gang i framtiden spurte jeg han ikke om men tviler fakstisk litt på at det vil skje.
Mvh: Espen L
En annen ting jeg også mener å ha hørt er at det rett og slett ikke er plass i kabinettet til den nye diskanten i de mindre modellene.Oppgraderingen til Q7 mk2 koster 44.000 USD, dvs mellomlegget mellom 185.000 USD og 229.000 USD som mk2 koster, det kan jo være en av grunnene. Det blir rett og slett for dyrt å tilby dette til resten av Q-modellene.
Tror til og med du hadde syntes dette låt sånn tålelig, JJTAD er innenfor med et hårstrås margin... men hvor er hornhøyttalera.... finnes ikke det der nede i strandkanten ?![]()
Regner med dimmelenken din er begynt å bli relativt kortTipper du koset deg godt med M Pro Tomz, håper jeg snart kan ta deg igjen i antall lytt!![]()
Skal trøste deg med litt diverse Magico bilder imens jeg TandTipper du koset deg godt med M Pro Tomz, håper jeg snart kan ta deg igjen i antall lytt!![]()
Ja dette er nok en S Sub som er på gang tipper jeg Tand
Ser veldig fin ut, men noen småfeil.Oppdatert side! Ser veldig bra ut Magico Loudspeakers
Heimagico m project pro er jo laget sammen av alle magico og s seriene , og det blir bare laget 50 par av denne høyttalern. Ser magico q7 mk2 har en utsalg pris på nesten 2000000 kr magico q5 647000,- magico q7 mk 2 er over 1 millon kr dyrere hvorfor ? Magico m prosject pro vil få en pris på litt over 1 million norke kr , etter og ha lest litt om disse høyttalerne og selv få hørt magico q3 med krell utsyr , så har magico m project pro min største nyskjerrighet innen en lytt.
Imagine
Den seansen kunne jeg å tenke meg å overvære hvis muligmagico m project pro er jo laget sammen av alle magico og s seriene , og det blir bare laget 50 par av denne høyttalern. Ser magico q7 mk2 har en utsalg pris på nesten 2000000 kr magico q5 647000,- magico q7 mk 2 er over 1 millon kr dyrere hvorfor ? Magico m prosject pro vil få en pris på litt over 1 million norke kr , etter og ha lest litt om disse høyttalerne og selv få hørt magico q3 med krell utsyr , så har magico m project pro min største nyskjerrighet innen en lytt.
Imagine
Hei
M Project er en Limited Edition høyttaler som har blitt produsert i 50 par. Alle er utsolgt fra Magico men det finnes noen få leverandører som har ett par. M Project vil aldri bli produsert igjen. Ifølge Alon Wolf så så de på M Pro som et "one-off" prosjekt. Magico Q7 mk2 kom til etter utviklingen av M Pro, her har da diskant og mellomtone samt delefilter blitt brukt.
Du er velkommen til en lytt til M Pro her i Oslo når ting kommer på plass utover høsten.
Tommy