Har du noen meninger om forskjellen på Q7/S7 lydmessig Espen?
Ser forresten ut til at du koste deg i Munchen i år!
Neste år blir jeg med!
Skal huske på at du nå sier du blir med neste år nlykke
Nå hørte jeg Q7 og S7 for første gang i Munchen så jeg har egentlig ikke nok grunnlag til å si for mye om høyttalerene, men kan uansett si hvordan jeg opplevde det i løpet av de dagene jeg var der nede (var flere ganger inne i begge rommene). Men husk å ta utgangspunkt i at de spilte i to forskjellige rom med forskjellig elektronikk så sammenligningsgrunnlaget blir ikke riktig og ikke minst Q7 koster ekstremt mye mer en S7.Mine ører mener at Q7 likte jeg klart best Skal jeg svare på hva de var bedre på så er det ganske enkelt for jeg synes de var bedre på alt som jeg sitter å lytter etter. S7 er helt klart en fantastisk høyttaler men Q7 var bare så Jæv... ekstreme etter mine ører. Har ALDRI noen gang hørt en diskant som er så "ute" av en høyttaler! Når jeg lukket øynene så var det bare som stemmene kom fra "lufta" Høyttalerene var totalt fraværende!! Og som vanlig i Magico sin stil så var de ekstremt homogene i hele lydbildet (det var også S7) det er ingen ting som stikker ut den ene eller andre veien det bare henger så jæv... bra sammen fra topp til bunn. Men skulle gjerne hørt Q7 på annen elektronokk en Solution, har også hørt Solution på Q5 som jeg kjenner ganske så bra ettersom jeg har de selv i stua og Solution virker for meg litt snille i framføringen så Q7 på noe mer "frampå" elektronikk skulle vært gøy.
Ut av det jeg rakk å høre så var det 2 systemer som skilte seg ut på messa og det var Q7 og MBL Extrema. De framfører musikk litt forskjellig men helt ekstreme på vær sin måte ,men her må man huske at disse to systemene sikkert koster mellom 5-7 millioner vil jeg tippe så det er jaggu greit at de fungerte for mine ører
Mvh: Espen L