Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    magico m project pro er jo laget sammen av alle magico og s seriene , og det blir bare laget 50 par av denne høyttalern. Ser magico q7 mk2 har en utsalg pris på nesten 2000000 kr magico q5 647000,- magico q7 mk 2 er over 1 millon kr dyrere hvorfor ? Magico m prosject pro vil få en pris på litt over 1 million norke kr , etter og ha lest litt om disse høyttalerne og selv få hørt magico q3 med krell utsyr , så har magico m project pro min største nyskjerrighet innen en lytt.

    Imagine

    Hei

    M Project er en Limited Edition høyttaler som har blitt produsert i 50 par. Alle er utsolgt fra Magico men det finnes noen få leverandører som har ett par. M Project vil aldri bli produsert igjen. Ifølge Alon Wolf så så de på M Pro som et "one-off" prosjekt. Magico Q7 mk2 kom til etter utviklingen av M Pro, her har da diskant og mellomtone samt delefilter blitt brukt.

    Du er velkommen til en lytt til M Pro her i Oslo når ting kommer på plass utover høsten :).

    Tommy
    Den seansen kunne jeg å tenke meg å overvære hvis mulig:)
    Det kan vi få til:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.912
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    magico m project pro er jo laget sammen av alle magico og s seriene , og det blir bare laget 50 par av denne høyttalern. Ser magico q7 mk2 har en utsalg pris på nesten 2000000 kr magico q5 647000,- magico q7 mk 2 er over 1 millon kr dyrere hvorfor ? Magico m prosject pro vil få en pris på litt over 1 million norke kr , etter og ha lest litt om disse høyttalerne og selv få hørt magico q3 med krell utsyr , så har magico m project pro min største nyskjerrighet innen en lytt.

    Imagine

    Hei

    M Project er en Limited Edition høyttaler som har blitt produsert i 50 par. Alle er utsolgt fra Magico men det finnes noen få leverandører som har ett par. M Project vil aldri bli produsert igjen. Ifølge Alon Wolf så så de på M Pro som et "one-off" prosjekt. Magico Q7 mk2 kom til etter utviklingen av M Pro, her har da diskant og mellomtone samt delefilter blitt brukt.

    Du er velkommen til en lytt til M Pro her i Oslo når ting kommer på plass utover høsten :).

    Tommy
    Den seansen kunne jeg å tenke meg å overvære hvis mulig:)
    Det kan vi få til:)
    Det hadde vært stas!
    Hvem er det som er forhandler for magico i Oslo......Om det er noen da?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.269
    Antall liker
    6.555
    Ingen som i norge som skal gå "all out" med Magico? :cool:

     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.912
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Den seansen kunne jeg å tenke meg å overvære hvis mulig:)
    Det kan vi få til:)
    Det hadde vært stas!
    Hvem er det som er forhandler for magico i Oslo......Om det er noen da?
    Det er AudioNorge som har Magico i Oslo www.audionorge.no eller Acoustic Tuning litt lenger nord :)
    Ahhh! bare en svipptur til sentrum sentrum altså;)
    Takk!

    Noen som vet hva de har stående i demo der nå? Rockport er jo heller ikke å forakte på ht fronten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.528
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det gjøres klar til demo i Hilversum om halvannen uke. Vet ikke om jeg gidder å gå, har jo hørt dem et par ganger allerede :cool:;)

    image.jpg
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Det gjøres klar til demo i Hilversum om halvannen uke. Vet ikke om jeg gidder å gå, har jo hørt dem et par ganger allerede :cool:;)

    Vis vedlegget 325604
    Hehe, du har det godt Tomz! Dimmelenka kortes for hver dag her, snart har jeg tatt deg igjen antall lytt på M Pro ;). Men, Nagra og M Pro, Vivaldi dac (?) og Aurender W20 skulle jeg gjerne hørt…. Tror Nagra og M Pro er en flott kombo!

    Tommy
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.528
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det gjøres klar til demo i Hilversum om halvannen uke. Vet ikke om jeg gidder å gå, har jo hørt dem et par ganger allerede :cool:;)
    Hehe, du har det godt Tomz! Dimmelenka kortes for hver dag her, snart har jeg tatt deg igjen antall lytt på M Pro ;). Men, Nagra og M Pro, Vivaldi dac (?) og Aurender W20 skulle jeg gjerne hørt…. Tror Nagra og M Pro er en flott kombo!

    Tommy
    Blir spennende. Håper jeg har anledning til å stikke oppom neste helg. Har hørt prototypen av Nagra blokkene tidligere og da sammen med S5. Det låt riktig så bra, og det er vel lite som tyder på at det skal bli en skuffelse denne gangen :)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Koser meg med ny forsterker på mine S3. Merket stor forskjell når jeg koblet Constellation effektrinnet opp foran høyttalerne mine. Enda Bryston 4B ikke er noe dårlig, så måtte den strekke frem labben i denne sammenhengen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Koser meg med ny forsterker på mine S3. Merket stor forskjell når jeg koblet Constellation effektrinnet opp foran høyttalerne mine. Enda Bryston 4B ikke er noe dårlig, så måtte den strekke frem labben i denne sammenhengen.
    Grattis med ny forsterker Jabba-Jabba :)
    Gleder meg til å komme og høre systemet ditt nå :)

    Mvh: Espen L
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.912
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det hadde vært stas!
    Hvem er det som er forhandler for magico i Oslo......Om det er noen da?
    Det er AudioNorge som har Magico i Oslo www.audionorge.no eller Acoustic Tuning litt lenger nord :)
    Ahhh! bare en svipptur til sentrum sentrum altså;)
    Takk!

    Noen som vet hva de har stående i demo der nå? Rockport er jo heller ikke å forakte på ht fronten.
    Konstanterer skuffende at en lytt til Magico ikke er å oppdrive i Oslo om man ikke reiser på privaten da.
    Det eneste de hadde i butikken er s1, og de er ikke akkurat det jeg var ute etter:cool:

    Men! jeg fikk høre det vanvittige oppsettet fra Piega med soulution rigg. Drømmelyd! men digert........
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Koser meg med ny forsterker på mine S3. Merket stor forskjell når jeg koblet Constellation effektrinnet opp foran høyttalerne mine. Enda Bryston 4B ikke er noe dårlig, så måtte den strekke frem labben i denne sammenhengen.
    Grattis med heftig effekt!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Koser meg med ny forsterker på mine S3. Merket stor forskjell når jeg koblet Constellation effektrinnet opp foran høyttalerne mine. Enda Bryston 4B ikke er noe dårlig, så måtte den strekke frem labben i denne sammenhengen.
    Grattis med heftig effekt!
    Takk Tand, nå er det riktignok minsteutgaven Inspiration amp 1.0. Den synergieffekten som er kjent med disse to merkene er derimot til stede i fullt monn.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei tand har kjøpt deg magico m project du eller di er på vei ?

    Imagine
    De står og venter på meg på lageret til Audionord i Sverige. Det blir en overlevering i sommer engang. Gleder meg vilt til det! :)
    Ja det skjønner jeg dette er nok di beste høyttalerne som er blitt laget av magico , da di har tatt forskjellige av alle høyttalerne i magico :) Jeg må få lånt øret til disse en gang vist jeg er i nærheten :)

    Imagine
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei tand har kjøpt deg magico m project du eller di er på vei ?

    Imagine
    De står og venter på meg på lageret til Audionord i Sverige. Det blir en overlevering i sommer engang. Gleder meg vilt til det! :)
    Ja det skjønner jeg dette er nok di beste høyttalerne som er blitt laget av magico , da di har tatt forskjellige av alle høyttalerne i magico :) Jeg må få lånt øret til disse en gang vist jeg er i nærheten :)

    Imagine
    Det får vi til :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Helt enig! Veldig bra skrevet blogg med innsiktsfull og balansert sammenligning av høyttalere og smak. Vi alle er forskjellige og det gjenspeiler seg i våre lydidealer og veien til lydnirvana!

    JV sin smak sammenfaller heldigvis med min. Jeg gleder meg stort til å få M Pro i hus!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
    Fraværende? Sjekk # 3 - 9 :D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Helt enig! Veldig bra skrevet blogg med innsiktsfull og balansert sammenligning av høyttalere og smak. Vi alle er forskjellige og det gjenspeiler seg i våre lydidealer og veien til lydnirvana!

    JV sin smak sammenfaller heldigvis med min. Jeg gleder meg stort til å få M Pro i hus!
    Måten Jonathan Valin skriver på faller veldig i min smak. Når jeg leser testene hans og for hørt de samme komponentene selv så må jeg si at smaken min er skremmende lik J Valin, satt ved siden av han i Munchen når jeg lyttet på Q7 i Munchen og han virket som en veldig hyggelig person som gjerne slo av en prat. Han hadde en reportasje for en tid tilbake om Q5 og det han beskrev i den testen er svært lik hva jeg selv opplever med Q5.
    En annen jeg også liker svært godt er Ken Kessler i hifi- News.
    Når Jonathan Valin eller Ken Kessler har tester/reportasjer så bruker jeg tid på lesingen for da vet jeg det kommer ærlige tilbakemeldinger på både godt og vondt samtidig som at jeg "kjenner" meg litt igjen når jeg lytter til de samme komponentene selv.

    Mvh: Espen L
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
    Fraværende? Sjekk # 3 - 9 :D
    Muligens at jeg er fraværende, jeg følger ikke hvert eneste innlegg her tross alt, men enn har jo et skråøye på ting allikevel.

    Jeg vet godt at du OG Emo har postet bilder og kommentarer, men ser at Magico eierene synser lite om toppmodelen.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
    Fraværende? Sjekk # 3 - 9 :D
    Muligens at jeg er fraværende, jeg følger ikke hvert eneste innlegg her tross alt, men enn har jo et skråøye på ting allikevel.

    Jeg vet godt at du OG Emo har postet bilder og kommentarer, men ser at Magico eierene synser lite om toppmodelen.

    Den er hvertfall veldig stygg :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Liker'n jeg, men det spiller liten rolle, mangler takhøyde. Hørt'n har jeg også
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Magico er virkelig fine høyttalere , men prisen er ganske drøy synes jeg , og da bygger jeg meg heller en fullblodig skikkelig hjemmekino , med hoved fokus på 2.0-2.2-2.4 stereo musikk osv osv for pengene og det har jeg tenkt og gjøre , jeg har jo allerede dette i dag. Men nå mener jeg høyre opp i høyttalere serie , komponent serier osv osv.

    Imagine
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Magico er virkelig fine høyttalere , men prisen er ganske drøy synes jeg , og da bygger jeg meg heller en fullblodig skikkelig hjemmekino , med hoved fokus på 2.0-2.2-2.4 stereo musikk osv osv for pengene og det har jeg tenkt og gjøre , jeg har jo allerede dette i dag. Men nå mener jeg høyre opp i høyttalere serie , komponent serier osv osv.

    Imagine
    Det er heldigvis mange veier til Rom og veien du velger er jo riktig for deg. Som Jonathan Valin kommenterte i M Pro bloggen så finnes det ikke en høyttaler som er perfekt for alle, vi alle har vårt eget lydideal. Men, når det gjelder nøytral, dynamisk lyd og høyttalere som "forsvinner" gjør Magico en særdeles god jobb. Jeg liker den typen lyd og det er derfor jeg liker Magico :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.269
    Antall liker
    6.555
    Generelt er jo audio i høyere klasser veldig overprisa, IMO. Men, at Magico koster mer enn likt bestykkede høyttalere er ganske naturlig, de har kabinetter med maskinerte metalldetaljer som er dyrere og mer tidkrevende å produsere kontra tradisjonelle kabinetter. Finnish og materialbruk ser jo også overlegent ut. Om dette er totalavgjørende for lyden vet jeg ikke (har ikke hørt noe Magico enda), men det gir nok uansett en enorm eiefølelse.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Må jo si horn høyttalerne til magico er jo et kunststykke, og jeg har ikke sagt nei takk til og hatt di lytterommet, men da har jeg måtte tatt meg opp noe lån, noe som er utelukkende for min del. Har aldri tatt meg opp noe lån innen hifi, og har ikke et eneste lån pr i dag heller ikke damen. Men skjønner godt di som tar seg råd til og kjøpe magico, for høyttalerne er utrolig bra. Nå har jeg hørt bare magico q3 på krell utstyr men i det rommet di stod i var ikke optimalt i det hele tatt, og det er her jeg blir litt irritert folk kjøper disse herlighetene, og tenker ikke på hvor mye di kan få ut av di med rett plassering + litt akustikk hjelp.

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Magico er virkelig fine høyttalere , men prisen er ganske drøy synes jeg , og da bygger jeg meg heller en fullblodig skikkelig hjemmekino , med hoved fokus på 2.0-2.2-2.4 stereo musikk osv osv for pengene og det har jeg tenkt og gjøre , jeg har jo allerede dette i dag. Men nå mener jeg høyre opp i høyttalere serie , komponent serier osv osv.

    Imagine
    Det er heldigvis mange veier til Rom og veien du velger er jo riktig for deg. Som Jonathan Valin kommenterte i M Pro bloggen så finnes det ikke en høyttaler som er perfekt for alle, vi alle har vårt eget lydideal. Men, når det gjelder nøytral, dynamisk lyd og høyttalere som "forsvinner" gjør Magico en særdeles god jobb. Jeg liker den typen lyd og det er derfor jeg liker Magico :)
    Skjønner den tand og at du gikk for magico , er jo helt utrolige høyttalere som har tatt norge med storm. Hvor holder du til i tilfelle jeg skulle dukke opp for en lytt på magico m pro.

    Imagine
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
    Jeg har latt de 2 resterende hjernecellene jeg har igjen få gått noen runder med seg selv, og med bakgrunn i at Alan Wolf har sagt ettertrykkelig at de IKKE blir noen Q3/Q5 mkII, så vil jeg tippe at trinkle-down effektene fra Q7 mkII vil bli Q6 og Q4, som avløser for hhv Q3 og Q5.

    G
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Et litt "godmodig sleivspark" :p

    Men dette er en av dem få vennerstrådene der det blir snakket veldig lite om selveste toppmodellen....
    Det er jo rundtomkring i trådene den dem allerfleste har mest lyst på... eller venter på at det skal komme en type nedskalering av toppmodellen.
    Men her er det omtrent helt fraværende? Hvorfor?
    Jeg har latt de 2 resterende hjernecellene jeg har igjen få gått noen runder med seg selv, og med bakgrunn i at Alan Wolf har sagt ettertrykkelig at de IKKE blir noen Q3/Q5 mkII, så vil jeg tippe at trinkle-down effektene fra Q7 mkII vil bli Q6 og Q4, som avløser for hhv Q3 og Q5.

    G
    Har tru på en helt ny serie med for eksempel Carbon på sidene som M Project har. Q3 har ikke vært så lenge på markedet så den vil nok være i mange år til vil jeg tippe. Alon Wolf sa til meg på Munchen messa at Q5 vil de fortsette å lage fremover da den fortsatt solgte bra.
    På et eller annet tidspunkt så går nok Q serien ut men sitter med følelsen at her snakker vi om noen år.
    Spørsmålet er hva eventuelt priser blir på ny serie ? Skal man lage noe som erstatter Q5 kan den fort havne godt over 1 million! Q5 i den "billigste" finish koster i dag 730 00. Vil tippe mange "detter" av når man bikker over 1 million.
    Men uansett blir bare spekulasjoner dette :)

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn