Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    ^ er ikke overbevist (ut fra bildet iaf) om at kassedesignet faller heeelt i smak :-/

    Spiller sikkert ganske så "greit", men det var dette med utseendet da!
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    S7 med 3x10 i stedet for 2x10 som i S5? Greit nok, men kanskje litt for lite ekstra ift S5? Hvorfor ikke komme med noe som virkelig flytter luft - gi oss noe riktig overkill!!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    S7 med 3x10 i stedet for 2x10 som i S5? Greit nok, men kanskje litt for lite ekstra ift S5? Hvorfor ikke komme med noe som virkelig flytter luft - gi oss noe riktig overkill!!
    Bare å røske med seg en eller to QSub 18 da vetdu :) De flytter nok litt luft :)

    Mvh: Espen L
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    S7 med 3x10 i stedet for 2x10 som i S5? Greit nok, men kanskje litt for lite ekstra ift S5? Hvorfor ikke komme med noe som virkelig flytter luft - gi oss noe riktig overkill!!
    Bare å røske med seg en eller to QSub 18 da vetdu :) De flytter nok litt luft :)

    Mvh: Espen L
    Du har et godkjent poeng der Espen!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Røsker ganske bra med 1 stk Qsub15 også :).

    Har fått satt suben i senter mellom Q3ene og uten bidraget fra hjørneplasseringen så er det klin umulig å høre hvor bassen kommer ifra. Deler på 50 hz (som er det laveste, men det kommer visstnok en oppdatering som gjør at man kan dele lavere).

    Det største oppdateringen som har blitt gjort her har Linn stått for! De har nå kommet med romkorreksjon i DSen, altså i kilden. Man legger inn størrelsen på rommet, hardhet på vegger, gulv og tak og evt vinduer/dører. Den korrigerer da for teoretiske noder som oppstår i rommet. Etter å ha lagt inn dette og justert noe da så sitter det som ei kule! Jeg har nå tatt bort alle justeringer i Qsuben og kjører nesten helt flat, kun med en liten gain på 20 hz. Mye mindre overheng i bassen, som gjør at musikken kommer bedre fram. De har rett og slett fjernet påvirkningen av rommet. Har nå fortsatt endel etterklang her men det blir mye lettere å behandle rommet for det uten å fylle det med bassabsorbenter.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.476
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Røsker ganske bra med 1 stk Qsub15 også :).

    Har fått satt suben i senter mellom Q3ene og uten bidraget fra hjørneplasseringen så er det klin umulig å høre hvor bassen kommer ifra. Deler på 50 hz (som er det laveste, men det kommer visstnok en oppdatering som gjør at man kan dele lavere).

    Det største oppdateringen som har blitt gjort her har Linn stått for! De har nå kommet med romkorreksjon i DSen, altså i kilden. Man legger inn størrelsen på rommet, hardhet på vegger, gulv og tak og evt vinduer/dører. Den korrigerer da for teoretiske noder som oppstår i rommet. Etter å ha lagt inn dette og justert noe da så sitter det som ei kule! Jeg har nå tatt bort alle justeringer i Qsuben og kjører nesten helt flat, kun med en liten gain på 20 hz. Mye mindre overheng i bassen, som gjør at musikken kommer bedre fram. De har rett og slett fjernet påvirkningen av rommet. Har nå fortsatt endel etterklang her men det blir mye lettere å behandle rommet for det uten å fylle det med bassabsorbenter.
    Gode greier :) Fikk for et par dager siden tilsendt litt info om romkorreksjonen til Linn. Blir alltid litt skeptisk av slikt, men veldig kjekt at det fungerer for deg!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Røsker ganske bra med 1 stk Qsub15 også :).

    Har fått satt suben i senter mellom Q3ene og uten bidraget fra hjørneplasseringen så er det klin umulig å høre hvor bassen kommer ifra. Deler på 50 hz (som er det laveste, men det kommer visstnok en oppdatering som gjør at man kan dele lavere).

    Det største oppdateringen som har blitt gjort her har Linn stått for! De har nå kommet med romkorreksjon i DSen, altså i kilden. Man legger inn størrelsen på rommet, hardhet på vegger, gulv og tak og evt vinduer/dører. Den korrigerer da for teoretiske noder som oppstår i rommet. Etter å ha lagt inn dette og justert noe da så sitter det som ei kule! Jeg har nå tatt bort alle justeringer i Qsuben og kjører nesten helt flat, kun med en liten gain på 20 hz. Mye mindre overheng i bassen, som gjør at musikken kommer bedre fram. De har rett og slett fjernet påvirkningen av rommet. Har nå fortsatt endel etterklang her men det blir mye lettere å behandle rommet for det uten å fylle det med bassabsorbenter.
    Gode greier :) Fikk for et par dager siden tilsendt litt info om romkorreksjonen til Linn. Blir alltid litt skeptisk av slikt, men veldig kjekt at det fungerer for deg!
    Jeg også i utgangspunktt. Det fine er at man kan justere så mye man hæler, lagre og slå av på SPACEen, samtidig som man spiller. Tror Linn kaller det Tune Dem, spiller det bedre så er det bedre :).
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Røsker ganske bra med 1 stk Qsub15 også :).

    Har fått satt suben i senter mellom Q3ene og uten bidraget fra hjørneplasseringen så er det klin umulig å høre hvor bassen kommer ifra. Deler på 50 hz (som er det laveste, men det kommer visstnok en oppdatering som gjør at man kan dele lavere).

    Det største oppdateringen som har blitt gjort her har Linn stått for! De har nå kommet med romkorreksjon i DSen, altså i kilden. Man legger inn størrelsen på rommet, hardhet på vegger, gulv og tak og evt vinduer/dører. Den korrigerer da for teoretiske noder som oppstår i rommet. Etter å ha lagt inn dette og justert noe da så sitter det som ei kule! Jeg har nå tatt bort alle justeringer i Qsuben og kjører nesten helt flat, kun med en liten gain på 20 hz. Mye mindre overheng i bassen, som gjør at musikken kommer bedre fram. De har rett og slett fjernet påvirkningen av rommet. Har nå fortsatt endel etterklang her men det blir mye lettere å behandle rommet for det uten å fylle det med bassabsorbenter.
    Sikkert en morsomt oppdatering, men jeg råder deg til å være skeptisk til et system slik du forklarer det. Jeg ville i allefall ikke brukt en korreksjon som driver med gjetting....

    Bare et tips. ;)


    Geir Arne
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Røsker ganske bra med 1 stk Qsub15 også :).

    Har fått satt suben i senter mellom Q3ene og uten bidraget fra hjørneplasseringen så er det klin umulig å høre hvor bassen kommer ifra. Deler på 50 hz (som er det laveste, men det kommer visstnok en oppdatering som gjør at man kan dele lavere).

    Det største oppdateringen som har blitt gjort her har Linn stått for! De har nå kommet med romkorreksjon i DSen, altså i kilden. Man legger inn størrelsen på rommet, hardhet på vegger, gulv og tak og evt vinduer/dører. Den korrigerer da for teoretiske noder som oppstår i rommet. Etter å ha lagt inn dette og justert noe da så sitter det som ei kule! Jeg har nå tatt bort alle justeringer i Qsuben og kjører nesten helt flat, kun med en liten gain på 20 hz. Mye mindre overheng i bassen, som gjør at musikken kommer bedre fram. De har rett og slett fjernet påvirkningen av rommet. Har nå fortsatt endel etterklang her men det blir mye lettere å behandle rommet for det uten å fylle det med bassabsorbenter.
    Sikkert en morsomt oppdatering, men jeg råder deg til å være skeptisk til et system slik du forklarer det. Jeg ville i allefall ikke brukt en korreksjon som driver med gjetting....

    Bare et tips. ;)


    Geir Arne
    Hei

    Jeg har kjørt REW målinger her før jeg oppdaterte DSen og har Spacen har funnet alle nodene rommet genererer gain på. Det er ikke noe tvil om at bassen er slankere og antageligvis mer riktig her nå. Hadde dog vært moro å kjørt ett Space korrigert frekvenssveip gjennom analog inngangen på DSen, da kan man jo isåfall lese av gjennom REW om romkorreksjonen viser ett mer nøytralt "rom". Om det går vet jeg ikke enda, dessuten så måtte jeg ha oppdatert til DSM versjonen først…
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Om du har analoge innganger på DSM, og det også er denne som foretar "korreksjon" så burde det være lett å måle forskjellen med og uten SPACE. Bare å låne noe å måle med igjen. :)


    Geir Arne
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Første gang jeg leser Alon Wolfs tanker og ideer angående M Project. Har skjønt at diskanten er spesiell, hørte M Project sammen med Tomz i Hilversum. Men at mellomtone- og basselementer bruker en sandwich med graffiti var nytt for meg. Iflg intervjuet så er vekten redusert med 30 % og stivheten økt med 300 %.

    Magico M-Project loudspeakers | Hi-Fi+
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Første gang jeg leser Alon Wolfs tanker og ideer angående M Project. Har skjønt at diskanten er spesiell, har og hørt det selv. Men at mellomtone- og basselementer bruker en sandwich med graffiti var nytt for meg. Iflg intervjuet så er vekten redusert med 30 % og stivheten økt med 300 %.

    Magico M-Project loudspeakers | Hi-Fi+
    Gleder deg vel ikke noe mindre til du for de i hus etter å ha lest dette Tand :)

    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Første gang jeg leser Alon Wolfs tanker og ideer angående M Project. Har skjønt at diskanten er spesiell, har og hørt det selv. Men at mellomtone- og basselementer bruker en sandwich med graffiti var nytt for meg. Iflg intervjuet så er vekten redusert med 30 % og stivheten økt med 300 %.

    Magico M-Project loudspeakers | Hi-Fi+
    Gleder deg vel ikke noe mindre til du for de i hus etter å ha lest dette Tand :)

    Mvh: Espen L
    Det blir stort, gleder meg skikkelig nå! ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    M Project og Q7 har jeg aldri hørt,de står høyt på ønske listen av å få lyttet til i løpet av 2015.

    11091216_942037665831041_6985119283007091730_n.jpg


    10407016_866722853362523_7746963047320542926_n.jpg


    Mvh: Espen L
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Slik disse monoblokkene står på , er jeg ute etter eller noe så ligner på dette.

    Mvh Imagine.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Slik disse monoblokkene står på , er jeg ute etter eller noe så ligner på dette.

    Mvh Imagine.
    Lim sammen 4x 21mm Xfiner i grade BB eller A, lakk det eller gjør hva en vil med finishen.
    Blir vel noe sånt tenker jeg , sparer penger og på det + det blir lettere og holde rent , i stedet for og putte alt i en rack. Takk for tipset terje berg.

    Mvh Imagine.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Tror nye S7 blir en stor høyttaler. Antageligvis rundt 145-150 cm som M Project.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Forresten, er det noen som har sett specs på S7? Vil kanskje tro det er litt tidlig å slippe det. Er det ikke 3x10" bass?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Da begynner det å komme mer info på weben om S7:

    "Sensitivity: 89dB
    Impedance: 4-Ohms
    Frequency Response: 20 Hz – 50 KHz
    Recommended Power: 50-1000 Watts
    Dimensions: 56” (142cm) H x 20” (48cm) D x 25” (63cm) W
    Weight: 300 lbs.
    SRP: MCast $58K; MCoat $64K"

    Antar dette er rykter men den blir ihvertfall bred hvis den blir nærmere 48 cm (tror 63 cm må være dybden, antar feil i teksten)

    A new Magico in 2Q 2015 - S7 ? - Page 7 - AudioAficionado.org

    "The S7 is a full range, 3-way design, floor standing loudspeaker that incorporates new tweeter, midrange and bass driver designs which are derived from the engineering triumphs in the MProject loudspeaker. Towering over other S-Series models, the acoustic suspension enclosure of the S7 features curved aluminum side panels that are machined in-house from half-inch thick aluminum extrusions which are sixteen-inches in diameter. Internal bracing is carefully positioned throughout the enclosure to minimize resonances and create an ideal operating environment. The S7 houses three new 10-inch bass drivers that have extremely powerful magnets and ultrastiff aluminum cones which are capable of producing deep powerful bass frequencies with speed and accuracy. The excursion rate of the voice coil is measured at 15-mm linear movement and produces clean and undistorted sound pressure levels up to 120dB @ 50Hz / 1-meter. The midrange driver (6-inch) in the S7 brings a new benchmark of measured performance to Magico. The cone material is formulated using Arkema Multi-Wall carbon nanotube and XG Sciences C-750 Nanographene which combined is 20% lighter and 300% stiffer than previous cone material designs. The underhung neodymium base motor system uses two extra-large magnets which provide an ultra-stabilized magnetic field for the pure titanium voice coil to operate within. The driver operates in a purpose built sub-enclosure made of a proprietary polymer material that was first introduced in the S3. The S7 incorporates a new (1-inch) tweeter that features a diamond-coated beryllium diaphragm with optimized geometry, created using state-of-the-art Finite Element analysis modeling tools. This purpose built tweeter has extra-long excursion movement and uses a neodymium based motor system that is customized to match the sensitivity and power handling capabilities of the S7 while maintaining ultra-wide dispersion characteristics and ultra-low distortion measurements. All five drivers in the S7 are acoustically integrated using Magico’s exclusive Elliptical Symmetry Crossover topology that includes state-of-the-art components from Mundorf of Germany."

    New Magico speakers arriving 04/2015! - Page 12
     
    Sist redigert:

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    670
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    4
    Vil tro at bredden er inkl. føttene. :)
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    670
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    4
    Tåler vel flere bilder av S7. :)


    11150750_813527805361010_937311024302979672_n.jpg
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Den blå fargen på s7 var utrolig fin, blå er yndlings fargen min.

    Mvh Imagine.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Det er bare å glede seg, Magico stiller ut to anlegg i atrium 4.1 på rom E107 og F118 under High End 2015 i München. Etter det jeg har hørt så har de har valgt å spille på splitter nye Q7 mkII og S7. På Q7 vil de mest sannsynlig bruke et elektronikk fra Soulution, mens S7 vil få selskap av et system fra Constellation.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Det er bare å glede seg, Magico stiller ut to anlegg i atrium 4.1 på rom E107 og F118 under High End 2015 i München. Etter det jeg har hørt så har de har valgt å spille på splitter nye Q7 mkII og S7. På Q7 vil de mest sannsynlig bruke et elektronikk fra Soulution, mens S7 vil få selskap av et system fra Constellation.
    Var dette jeg hadde håpet på Q7 + S7 på messa
    For håpe ryktene du har hørt stemmer Jabba_Jabba
    Munchen here i come :)

    mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn