Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Istemmer gratulasjonene og ønsker deg god lyd i stuen.
     
    Sist redigert:

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hihi, takk takk.

    Som lyn fra klar himmel ;)

    Velkommen til lytt!

    Jæ.... E!!
    Fikk bildemelding fra deg, men fikk ikke åpnet den.
    Så dette har du klart å holde hemmelig de gangene vi har snakket sammen den siste uka, og da du hjalp meg å kjøre og bære plankene på plass sist.
    Gratulerer! Nydelige høyttalere. :cool:
    Gleder meg til å ta en lytt.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Takker for alle gratulasjoner.

    Spiller veldig flott, men synes det er litt for mye energi i øvre mellomtone... Her må det jobbes :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    2015-09-13 23.52.58_.jpg
    ZenSati Authentica virker til å kle oppsettet noe bedre. Naboen under synes det var mye bass og høy lyd så jeg får avslutte for idag.... God natt hifi venner.
     

    Vedlegg

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle sammen! På tide å slå følge i tråden. Med et sett ferske S3 i systemet står jeg foran en spennende tid med innspilling. Er også på jakt etter synspunkter på høyttalerkabling til Magico. Hva slags erfaringer har dere? Setter stor pris på tilbakemeldinger:)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei alle sammen! På tide å slå følge i tråden. Med et sett ferske S3 i systemet står jeg foran en spennende tid med innspilling. Er også på jakt etter synspunkter på høyttalerkabling til Magico. Hva slags erfaringer har dere? Setter stor pris på tilbakemeldinger:)
    Gratulerer og velkommen til klubben:)! Bra med power har du også ser jeg (Devialet 800). Mange her inne som har Synergistic Research. Jeg har Galileo LE serien selv og er veldig fornøyd med det. Magico er såpass avslørende at du hører godt kvaliteten oppover i kjeden. Hva slags kilde har du?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer MG, flotte høyttalere. Bilder?

    Synergistic kabler høres fornuftig ut. Jeg synes det er litt mye energi i øvre mellomtone i systemet mitt med V3 akkurat nå. Men skal jobbe litt med dette i helgen. Tror ikke det er verre enn at det kan løses med kabler....
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Er det generelt litt lys klangbalanse på Magico?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Nå har jeg ikke hørt V3 men jeg har hørt stort sett alle andre fra Q og S + M Pro og det slår meg ikke at de er lystklingende.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Det var godt og høre, da er det nok andre plasser i kjeden det spiller inn en rolle hos meg. Jeg jobber med saken nå og nærmer meg målet. Har endret litt vinkling og avstand fra bakvegg samt byttet høyttalerkabler. Bruker orginale spikes under høyttalere, hvordan opplever dere disse? Er det disse som blir stående?

    Nå har jeg ikke hørt V3 men jeg har hørt stort sett alle andre fra Q og S + M Pro og det slår meg ikke at de er lystklingende.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja gratulerer med flotte høyttalere. Likte fargen og design på disse. Minner meg om en tidligere større modell fra Magico med nesten samme trefinish som jeg likte veldig godt. Den var faktisk til salgs her på sentralen for en tid tilbake. Det er moro når man hører at flere detaljer slipper igjennom, og at høyttalerne ikke føles som det svakeste ledd. Du har mye å glede deg over nå:) mvh. Guit
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Det var godt og høre, da er det nok andre plasser i kjeden det spiller inn en rolle hos meg. Jeg jobber med saken nå og nærmer meg målet. Har endret litt vinkling og avstand fra bakvegg samt byttet høyttalerkabler. Bruker orginale spikes under høyttalere, hvordan opplever dere disse? Er det disse som blir stående?

    Nå har jeg ikke hørt V3 men jeg har hørt stort sett alle andre fra Q og S + M Pro og det slår meg ikke at de er lystklingende.
    Jeg bruker originale spikes på mine. Jeg spurte faktisk Alon Wolf om dette når han var på Audio Norge i fjor og han anbefalte å bruke originale spikes, ikke overraskende kanskje men han mente at da spilte de best. Ser at det er blandet erfaring på Stillpoints 5 og 6. Uansett til den prisen det er for de så ville jeg sørget for å teste før kjøp.

    Tommy
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    2015-09-26 11.37.58.jpg


    I mitt oppsett som visst på bildet kan jeg ikke si at dette var annet djevelens pigger. Monterte ceraballs under V3 igår og opplever en helt annen klangbalanse. Den typiske spikes lyden er borte, dvs mye energi i øvre mellomtone og diskant. Nå har jeg fått en helt annen varme og fylde i lydbildet. Var veldig tydelig i mitt oppsett at resonansene ble flyttet i helt feil register med spikes. Føler nå at jeg har et mye bedre utgangspunkt og jobbe med og spillegleden med aka klarer ikke å holde foten i ro er kommet mye mere :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Vis vedlegget 339714

    I mitt oppsett som visst på bildet kan jeg ikke si at dette var annet djevelens pigger. Monterte ceraballs under V3 igår og opplever en helt annen klangbalanse. Den typiske spikes lyden er borte, dvs mye energi i øvre mellomtone og diskant. Nå har jeg fått en helt annen varme og fylde i lydbildet. Var veldig tydelig i mitt oppsett at resonansene ble flyttet i helt feil register med spikes. Føler nå at jeg har et mye bedre utgangspunkt og jobbe med og spillegleden med aka klarer ikke å holde foten i ro er kommet mye mere :)

    Godt å høre :)
     
    P

    pavru

    Gjest
    Vis vedlegget 339714

    I mitt oppsett som visst på bildet kan jeg ikke si at dette var annet djevelens pigger. Monterte ceraballs under V3 igår og opplever en helt annen klangbalanse. Den typiske spikes lyden er borte, dvs mye energi i øvre mellomtone og diskant. Nå har jeg fått en helt annen varme og fylde i lydbildet. Var veldig tydelig i mitt oppsett at resonansene ble flyttet i helt feil register med spikes. Føler nå at jeg har et mye bedre utgangspunkt og jobbe med og spillegleden med aka klarer ikke å holde foten i ro er kommet mye mere :)
    Jag kan rekommendera fötter från Spiral Groove.Strange Attractors.Jag har provat BDR, Sort Kone och ceraballs men ingen av dessa har en chans i ljudkvalitet.
    Även till apparater. Finns hos andervikaudio.no Det kan vara intressant att prova ut
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hvilket underlag stod Strange Attractors på ? Prinsippet virket jo greit med omgjøring av vibrasjon til varme. Beste underlaget jeg har Prøvd er Base Technology. Men blir uforholdsmessig dyrt og tunge for V3 ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Ble faktisk såpass bra med Ceraball under at jeg nyter musikken for det meste nå :) Det er jo det jeg liker best.... Men litt plasseringseksprimentering gjenstår. Tror jeg skal bruke boka Get better sound sine tipse når jeg får god tid en kveld.

    God Magico høst
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Jepp, de spiller som bare det! Har ikke tatt noen kritisk vurdering enda, men Q-seriens DNA er lett gjenkjennbar. i tillegg så har de mye mer kropp. Toppen gjør nesten ikke noe av seg, diskanten er særdeles forsvinnende. Gleder meg til å få flere timer på de:)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.404
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Send gjerne q3 opp hit.. jeg betaler deg 1000kr månden i uendelig tid! ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Wow, gratulerer med M pro. Heftige saker!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Grattis med flotte lydskulpturer og et flott oppsett :)

    mvh
    Takk for det motoren!

    Hadde en god lytteøkt i går og følte lyden løsnet litt til. Lyden er litt vanskelig å beskrive, rett og slett fordi det høres så naturlig ut. Det finnes ikke noe som gjør vesen av seg, ingen diskant som stikker seg ut og ikke noen hardhet i mellomtone eller unaturlig volum i bassen.

    Sammenlignet med Q3 som jeg har levd med i det siste året så er Q3 mer nøytral også sammenlignet med Q5 som jeg hadde tidligere, den har igjen mer varme og trykk. Skal man skal gi en anbefaling på godt kjøp av Magicos modeller så mener jeg at Q3 er en knallsterk kandidat, i tillegg til nøytraliteten så har den også en artikulert og dyp bass. Vil man ha mer trykk så passer Qsuben perfekt sammen med Q3. Integrasjonen her var sømløs.

    M Project har mye av nøytraliteten til Q3 og storslagenheten til Q5 i seg men med en mye større grad av ro og naturlighet i hele lydbildet. Det går nesten ikke an å snakke om diskant, mellomtone og bass lenger. M Project høres ut som ett stort sammenhengende element i en kasse som ikke høres. De føles ut som en tidsmaskin, rett og slett. Er det rart jeg elsker denne hobbyen:)
     
    Sist redigert:

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    gratulerer!!

    er ikke det spor misunnelig <tørker vekk sikkel her> på deg <enda mer unevnelig> uansett :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.500
    Antall liker
    13.341
    Noe sier meg at M-Project høyttalerne er det egentlige flaggskipet til Magico Tand :cool:
    Gratulerer så meget - nyyyyyyyyyyyyt...
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Noe sier meg at M-Project høyttalerne er det egentlige flaggskipet til Magico Tand :cool:
    Gratulerer så meget - nyyyyyyyyyyyyt...
    Takk for det Powerpoint! M Pro ble sammenlignet med en Consept Car av Alon Wolf og vil forbli like sjelden som en høne med tenner! (Høres bedre ut på engelsk :)). Sånn sett så vil jo Q7Mk2 være det flaggskipet som er tilgjengelig i dag. Det hadde vært moro å sett en direkte sammenligning men jeg tror at under visse forutsetninger, dvs normale rom mot amerikanske stuehangarer at du kan ha rett ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn