Magnepans venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Nå har ikke jeg hørt 1.6 så mine betrakninger er kun basert på egne opplevelser med 12, 1.7 og en snarlig lytting til 3.7. Om 1.7 og 3.7 har jeg lest at de som har hatt eller har lyttet til 1.6 og 3.6 og deretter lyttet til 1.7 og 3.7 har fremmet synspunkter lik dine, nettopp som litt skarpe. Den korte lytten på 3.7 indkerte ingen skarphet, men en krisphet og detaljering som var svært imponerende. Samme karakteristikk må jeg gi mine 1.7. Jeg blir ikke lyttetrett.
    Jag tror att den lite rundare basen hos 3.6 gör att den kan låta lite varmare än 3.7. Den senare tycker jag har en renare, mer artikulerad bas än mina gamla 3.6 som kunde bli en aning bumliga/boomy i basen (har för mig att 3.6 har en peak runt 80Hz). Mellanregistret är väl kanske lite öppnare i 3.7 vilket kan bidra till att de är känsligare för dåliga inspelningar. Diskanten är tack och lov densamma :)

    Ingen antydning til skarphet på mine nye 3.7. Det var det heller ikke på mine gamle 3.6, men de hadde totalt ombygd filter, så vet ikke hvordan de låt orginalt.
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Nå har ikke jeg hørt 1.6 så mine betrakninger er kun basert på egne opplevelser med 12, 1.7 og en snarlig lytting til 3.7. Om 1.7 og 3.7 har jeg lest at de som har hatt eller har lyttet til 1.6 og 3.6 og deretter lyttet til 1.7 og 3.7 har fremmet synspunkter lik dine, nettopp som litt skarpe. Den korte lytten på 3.7 indkerte ingen skarphet, men en krisphet og detaljering som var svært imponerende. Samme karakteristikk må jeg gi mine 1.7. Jeg blir ikke lyttetrett.
    Jag tror att den lite rundare basen hos 3.6 gör att den kan låta lite varmare än 3.7. Den senare tycker jag har en renare, mer artikulerad bas än mina gamla 3.6 som kunde bli en aning bumliga/boomy i basen (har för mig att 3.6 har en peak runt 80Hz). Mellanregistret är väl kanske lite öppnare i 3.7 vilket kan bidra till att de är känsligare för dåliga inspelningar. Diskanten är tack och lov densamma :)

    Ingen antydning til skarphet på mine nye 3.7. Det var det heller ikke på mine gamle 3.6, men de hadde totalt ombygd filter, så vet ikke hvordan de låt orginalt.
    Nej någon skarphet är det väl inte men att de är öppnare gör ju att de blir mer avslöjande för en dålig inspelning. När 3.6 ersatte 3.5 var kommentarerna exakt samma; 3.6 var öppnare... och mer avslöjande.
    Är det 3.7 eller 3.7i du har?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Nå har ikke jeg hørt 1.6 så mine betrakninger er kun basert på egne opplevelser med 12, 1.7 og en snarlig lytting til 3.7. Om 1.7 og 3.7 har jeg lest at de som har hatt eller har lyttet til 1.6 og 3.6 og deretter lyttet til 1.7 og 3.7 har fremmet synspunkter lik dine, nettopp som litt skarpe. Den korte lytten på 3.7 indkerte ingen skarphet, men en krisphet og detaljering som var svært imponerende. Samme karakteristikk må jeg gi mine 1.7. Jeg blir ikke lyttetrett.
    Jag tror att den lite rundare basen hos 3.6 gör att den kan låta lite varmare än 3.7. Den senare tycker jag har en renare, mer artikulerad bas än mina gamla 3.6 som kunde bli en aning bumliga/boomy i basen (har för mig att 3.6 har en peak runt 80Hz). Mellanregistret är väl kanske lite öppnare i 3.7 vilket kan bidra till att de är känsligare för dåliga inspelningar. Diskanten är tack och lov densamma :)

    Ingen antydning til skarphet på mine nye 3.7. Det var det heller ikke på mine gamle 3.6, men de hadde totalt ombygd filter, så vet ikke hvordan de låt orginalt.
    Nej någon skarphet är det väl inte men att de är öppnare gör ju att de blir mer avslöjande för en dålig inspelning. När 3.6 ersatte 3.5 var kommentarerna exakt samma; 3.6 var öppnare... och mer avslöjande.
    Är det 3.7 eller 3.7i du har?
    3.7 uten i. Det er samme høyttaler, kun en veldig liten justering i filteret på i-modellen som ikke nødvendigvis er en fordel. Kommer nok uansett til å gjøres større forandring selv vedr filter etterhvert, muligens aktiv deling.
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Nej det tycks vara en marginell förändring man har gjort och jag har även hört de som tycker det är en smaksak om det är till det bättre eller inte, "i" lär vara lite mörkare i karaktären. Exakt vad som gjorts avslöjar man ju tyvärr inte men en sak som man ser är att de satt dit "damping tape" bakom mellanregistret (se länk). Det är möjligt att de även har ändrat något i delningsfiltret men så mycket mer tror jag inte de kan göra för $500.

    First Listen: Magnepan 3.7i loudspeaker | Hi-Fi+
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Vurderer å prøve 2 stk av denne: Rythmik Audio • 15" servo subwoofer F15 til MG 3.7. Noen som har synspunkter på om det kan fungere?
    Veldig få produsenter av subwoofere som fokuserer på kvalitetslyd, stort sett fokus på mest mulig slaglengde og tungdrevne elementer som trenger flere tusen watt for å bevege seg. Mye bedre med mer lettdrevent element med kortere slaglengde.
    Vet at MG har egne bassmoduler, men plasseringen disse krever gjør at de er uaktuelle slik oppsettet er nå.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Mye bedre med mer lettdrevent element med kortere slaglengde.
    Sannelig godt Rythmik Audio's bass er high excursion bass da det fortsatt gjelder å flytte luft for å få volum ved lave frekvenser.

    Litt usikker på hva du mener med det svaret der. At de ikke passer til Magnepan?

    Er i dialog med teknisk support hos Rythmik Audio, så skal nok finne ut av hva som kan passe best.

    Uttdrag fra deres hjemmeside:
    All of our products are designed for uncompromising musical performance. We won't compromise this aspect to make our drivers look better on paper. Most drivers on the market add extra voice coil layers to create more attractive specs. The result is higher mass and inductance as well as reduced magnet strength. Typically this degrades performance above 40 Hz and often results in a subwoofer which can only function as a low frequency noise maker.
    Our drivers are designed for low moving mass and high flux density.

    Vedr optimalt element for bass så mener jeg som skrevet over at det optimale, lydmessig for min smak ikke er tungt og stiv membran, stor magnet for å klare å flytte på elementet og laaang slaglengde. Det er min erfaring og min smak. Du må gjerne mene noe annet.
    Den beste demoen av bass jeg har hørt var hos tangen AV design i hans kinorom. 4 stk 18 toms PA-elementer i hvert sitt 350 liters kabinett. Relativ liten slaglengde, lett membran, men en ekstrem dynamikk som "bilstereosuber" ikke kommer i nærheten av. Opplevde det samme hos Leif i Drøbak med hans 15 tommere som også har kort slaglengde.

    Det optimale er nok en DIY-løsning, evt. to søyler med flere 8 eller 10 som kan deles mot MG rundt 150 Hz....... men får se om det blir "test" av Rythmik først.
     
    Sist redigert:

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.348
    Torget vurderinger
    75
    Et bittelite rimelig tips til en integrert forsterker, hvis noen førstegangs kjøpere med gamle/rimelige Magnepans
    leter integrert forsterker.
    Cayin 252B synes jeg låter hel knall på mine, etter å ha testet 6-7 budget amper, Cayin med sine 150w rister virkelig liv i de gamle MGSE greiene, smekk og bass ble det også:eek:
     

    Vedlegg

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.348
    Torget vurderinger
    75
    Noen som har testet Rogue Audio Atlas på Magneplan?den blir kanskje for spinkel.
     

    Vedlegg

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Litt usikker på hva du mener med det svaret der. At de ikke passer til Magnepan?

    Er i dialog med teknisk support hos Rythmik Audio, så skal nok finne ut av hva som kan passe best.
    Passer, det er nok snakk om delefilter og tilpassing, husk Magnepan er en dipol mens en sub er lukket med de forskjeller det medfører (av fase og reflektert lyd).
    Flytte en bøtte luft for å gjengi de lave frekvenser er det behov som må til skal det være godt hørbart, egentlig enkelt når man tenker over at halvering av frekvens betyr 4 ganger så mye bevegelse på membran, 5mm på 80Hz betyr da 20mm på 40Hz og 80mm for 20Hz, derfor utrykket en bøtte luft.
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Noen som har testet denne: Magnepan CCR sammen med: CC Speaker Stand? Magnepan: Magnepan: CCR
    Ett verkligt seriöst rum du har, inte illa. Ser att du har de nya fötterna till dina 3.7, följde de med vid köp eller är de tillbehör? Är de mer stabila än den äldre modellen?
    Det par 3.7i som jag känner till här i Sverige har liksom mina tre år gamla 3.7 den äldre modellen av fot.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Noen som har testet denne: Magnepan CCR sammen med: CC Speaker Stand? Magnepan: Magnepan: CCR
    Ett verkligt seriöst rum du har, inte illa. Ser att du har de nya fötterna till dina 3.7, följde de med vid köp eller är de tillbehör? Är de mer stabila än den äldre modellen?
    Det par 3.7i som jag känner till här i Sverige har liksom mina tre år gamla 3.7 den äldre modellen av fot.

    Dette er desverre ikke mitt rom! Kun et bilde jeg fant på nett. Ville vise høyttalern i et oppsett, det er nok 20.7 med CCR. Er ikke så mange bilder av lytterom med dette. Ser ut som han bruker Martin Logan subb i tillegg til bassmodulen under senter.

    Men nytt lytterom i form av tillbygg på huset planlegges, så det kan bli muligheter til bedre lyd etterhvert. legger i så fall ut masse bilder om/når dette realiseres.
     
    Sist redigert:

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Litt usikker på hva du mener med det svaret der. At de ikke passer til Magnepan?

    Er i dialog med teknisk support hos Rythmik Audio, så skal nok finne ut av hva som kan passe best.
    Passer, det er nok snakk om delefilter og tilpassing, husk Magnepan er en dipol mens en sub er lukket med de forskjeller det medfører (av fase og reflektert lyd).
    Flytte en bøtte luft for å gjengi de lave frekvenser er det behov som må til skal det være godt hørbart, egentlig enkelt når man tenker over at halvering av frekvens betyr 4 ganger så mye bevegelse på membran, 5mm på 80Hz betyr da 20mm på 40Hz og 80mm for 20Hz, derfor utrykket en bøtte luft.

    Av div grunner så ble det ikke Rythmik denne gangen, men to stk Ken Kreisel DXD-808 (kjøper nok to til). Holder fortsatt på og eksperimentere, men virker veldig lovende så langt. Har tidligere hatt MG3.6 med to stk DIY sub i annet rom og oppsett, så har noe erfaring med dette.
    Vedr. vanlig basselement til dipol bånd, så har Gryphon også lykkes med dette med sin Pendragon. De har en enda tøffere jobb med deling av aktiv bass på 200 Hz mot dipolbåndet.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Kjøpe Magnepan

    Hadde Tympani 4 i mange år og har veldig lyst på Magnepan igjen.Ser helst etter noe brukt men ikke for gamle.Står vel mellom MMG-1.6 eller 1.7.
    Har en lytterom på ca 15 kvadrat.Trenger noen råd.Har en Adyton Cordis 1.8 forsterker.
    Legger ut noen bilder av mine gamle Tympani som en venn har overtatt og overhalt.

    tympani1.jpg
    Tympani.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.701
    Torget vurderinger
    23
    Mine første "highend" høytt. var et par Tympani 1C - besnærende saker... fyrt opp av Audio Research D-150 og H/K Citation 16. På 16 m2 gutterom :D
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har ikke hørt 1.6, men jeg har selv eid 1.7 og den er verdt hver krone, løp å kjøp!
    Drømmer selv å bytte ut mine ML Ethos med 3.7i men det får være en liten drøm en så lenge.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Brukte en DP-1 på mine.Så på mens Erntsen lagde den ikke langt fra deg.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.025
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På 15 kvadratmeter tror jeg at jeg det er lettest å få til de minste dvs MMG.
    Du må uansett ha minst en meter fri bak .

    Sjøl foretrekker jeg 1,6 framfor 1,7. spiller på ei stue på litt over 40 kv.m.
    Synes 1,7 kan bli kvasse på dårlige innspillinger.

    mvh
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Har noen hørt de nye Magnepan .7 ?.Skal vist være en mindre utgave av 1.7.Hadde egentlig tenkt meg MMG med de selges ikke utenfor USA og Canada så da blir det litt vanskelig og mye styr.
     

    ThomAus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.06.2011
    Innlegg
    72
    Antall liker
    31
    Sted
    Det store utland
    Har noen hørt de nye Magnepan .7 ?.Skal vist være en mindre utgave av 1.7.Hadde egentlig tenkt meg MMG med de selges ikke utenfor USA og Canada så da blir det litt vanskelig og mye styr.
    Har du sjekket med norsk importør om de tar inn MMG? Importøren her i Australia selger i hvert fall MMG, så modellen er tilgjengelig utenfor USA og Canada.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    For en tid tilbake hadde jeg gleden av å høre 3.7, en høyttaler som er langt oppe på min liste over good shit.
    Nå er lytterommet mitt noget mindre enn rommet 3.7 stod i, så jeg fabulerer og grubler litt på 1.7.
    Samtidig har jeg erfarne fjellfolk rundt meg, som "antyder" at jeg med 1.7 KAN komme til et punkt hvor jeg føler savnet etter mer, bedre og godt definert bass under frekvensene man kan lese seg frem til mht 1.7.
    Hva tenker Magnepankjennere om slikt?
    Lytterommet er drøye 20kvadrat, og ganske så rektangulært.
    I dag spiller jeg på Gradient Revolution, dipolfrelst som man err, høyttalere som med sine totalt 4 12" er i stand til å gi en anstendig dypbassgjengivelse, selv om spl ikke sprenger noen skalaer mtp db - hvilket i og for seg heller ikke er noe mål.
    Så spørsmålet blir; hvor nødvendig er det med sub i tillegg til 1.7?

    mvh
    Proffen
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.025
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg har spilt på Magnepan i årevis og tviler på om jeg vil ha noe annet.:)

    Vedr ditt spørsmål:
    Dette kommer helt an på rommet, og dessuten hvor mye bass du liker.
    Magnepan spiller fin bass hvis de er riktig satt opp i et bra rom, og hvis de får en forsterker som hanskes med dem.
    Imidlertid vil du ikke få slam og dunk før du setter inn subwoofer.
    Jeg synes det låt bra før REL R528 kom, men nå er det ikke aktuelt å kvitte seg med den. Farlig tilvenningssak.

    Jeg ville IKKE satt større Maggies enn 1,7 i et rom på 20 kv.m.

    Send PM så kan du komme og høre oppsettet mitt. Hva jeg spiller på ser du i tråden BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

    Skal du først ha sub, så må du ha en som henger med i svingene for Maggie er kjapp og gjennomsiktig.
    Du må derfor regne med at det går en del penger til sub.

    Hvis du skal ha nytt ville jeg vurdert de nye .7 og Magnepan basspaneler.
    I følge STEREOPHILE (juli eller juni 2015) er dette sammen med relativt rimelig elektronikk fra Rogue i særklasse "Best Bang For The Bucks".

    Absolute Sound sier det samme:'
    “Best Sound (for the money):Unquestionably the Maggie .7($1400/pair) with optional bass panel ($800).” Alan Taffel, The Absolute Sound, April 2015


    http://www.theabsolutesound.com/articles/magnepan-7-loudspeaker/

    Mvh
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har har både 1.7, og 3.7 i mitt oppsett, og er veldig godt fornøyd med hvordan de spiller.
    De er rimelig tannlause uten sub hvis du liker bass. Jeg har montert Mye-Stands på mine 3.7, og det gav langt bedre bassdefinisjon. Det ble i det hele tatt den ht som MG burde ha laget i første omgang. Jeg har brukt begge med flere forskjellige subber, og det er ikke noe problem å sette opp i det hele tatt - låter veldig bra. Begge mine maggies er til salgs her på sentralen. Jeg har også subber jeg kan selge...
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har har både 1.7, og 3.7 i mitt oppsett, og er veldig godt fornøyd med hvordan de spiller.
    De er rimelig tannlause uten sub hvis du liker bass. Jeg har montert Mye-Stands på mine 3.7, og det gav langt bedre bassdefinisjon. Det ble i det hele tatt den ht som MG burde ha laget i første omgang. Jeg har brukt begge med flere forskjellige subber, og det er ikke noe problem å sette opp i det hele tatt - låter veldig bra. Begge mine maggies er til salgs her på sentralen. Jeg har også subber jeg kan selge...

    Vurderes seriøst, ja, men skulle så inderlig gjerne fått høre et par før man evt gjør mer.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Jeg har spilt på Magnepan i årevis og tviler på om jeg vil ha noe annet.:)

    Vedr ditt spørsmål:
    Dette kommer helt an på rommet, og dessuten hvor mye bass du liker.
    Magnepan spiller fin bass hvis de er riktig satt opp i et bra rom, og hvis de får en forsterker som hanskes med dem.
    Imidlertid vil du ikke få slam og dunk før du setter inn subwoofer.
    Jeg synes det låt bra før REL R528 kom, men nå er det ikke aktuelt å kvitte seg med den. Farlig tilvenningssak.

    Jeg ville IKKE satt større Maggies enn 1,7 i et rom på 20 kv.m.

    Send PM kan du komme og høre oppsettet mitt. Hva jeg spiller på ser du i tråden BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

    Skal du først ha sub, så må du ha en som henger med i svingene for Maggie er kjapp og gjennomsiktig.
    Du må derfor regne med at det går en del penger til sub.

    Hvis du skal ha nytt ville jeg vurdert de nye .7 og Magnepan basspaneler.
    I følge STEREOPHILE (juli eller juni 2015) er dette sammen med relativt rimelig elektronikk fra Rogue i særklasse "Best Bang For The Bucks".

    Absolute Sound sier det samme:'
    “Best Sound (for the money):Unquestionably the Maggie .7($1400/pair) with optional bass panel ($800).” Alan Taffel, The Absolute Sound, April 2015


    Magnepan .7 Loudspeaker | The Absolute Sound

    Mvh
    Vil tru det er litt langt å reise for å få hørt høyttalerne, med mindre Blåskogen ligger i nærheten av Norges fineste by - Bergen.....

    mvh
    Proffen
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.401
    Antall liker
    63.025
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så ikke at du bor i Bergen.
    Blåskogen er i Hedmark, og uansett var tilbudet om lyttebesøk seriøst ment.

    Det er altså helt uaktuelt å forlate Bergen på noe som helst tidspunkt?

    Var det meg som skulle kjøpt høyttalere i prisklasse 25-70 000kr + evt sub. til 15-20, ville jeg uansett ha hørt dem først.

    mvh
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    296
    Antall liker
    155
    Sted
    Sogn & Fjordane
    For en tid tilbake hadde jeg gleden av å høre 3.7, en høyttaler som er langt oppe på min liste over good shit.
    Nå er lytterommet mitt noget mindre enn rommet 3.7 stod i, så jeg fabulerer og grubler litt på 1.7.
    Samtidig har jeg erfarne fjellfolk rundt meg, som "antyder" at jeg med 1.7 KAN komme til et punkt hvor jeg føler savnet etter mer, bedre og godt definert bass under frekvensene man kan lese seg frem til mht 1.7.
    Hva tenker Magnepankjennere om slikt?
    Lytterommet er drøye 20kvadrat, og ganske så rektangulært.
    I dag spiller jeg på Gradient Revolution, dipolfrelst som man err, høyttalere som med sine totalt 4 12" er i stand til å gi en anstendig dypbassgjengivelse, selv om spl ikke sprenger noen skalaer mtp db - hvilket i og for seg heller ikke er noe mål.
    Så spørsmålet blir; hvor nødvendig er det med sub i tillegg til 1.7?

    mvh
    Proffen
    Jeg har brukt 3.7(med sub) i ett rom på 26,5 kvm og det fungerte veldig godt, Bruker .7 (med sub)I dag på tvanlegget og det fungerer topp selv om rommet er nesten 40kvm. Ang bass , så spiller MG klar og forvrengningsfri bass , men den ruller fort av ,en ønsker seg litt mer volum/fylde . I mine ører er en godt tilpasset sub ett must for å få optimal ytelse på disse ellers så fantastiske panelene.
    mvh
    rolf
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @Griffenfeldt: Føler du at det er nok saft i beina på forsterkeren du bruker på 1.7?
    Har bare noen kvadrat større rom, og effekttrinnet mitt er litt kraftigere (og viktig nok; med tilpasset strømforsyning) enn din.
    Føler du at du får "nok" pådrag i bunnen?

    mvh
    Proffen
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.014
    Antall liker
    4.129
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    @Griffenfeldt: Føler du at det er nok saft i beina på forsterkeren du bruker på 1.7?
    Har bare noen kvadrat større rom, og effekttrinnet mitt er litt kraftigere (og viktig nok; med tilpasset strømforsyning) enn din.
    Føler du at du får "nok" pådrag i bunnen?

    mvh
    Proffen
    Her er det kraft nok i massevis til å fylle mitt rom med deilige toner. Jeg TROR at disse er et bittelite hakk for store for mitt rom. Ikke nødvendigvis i m2, men takhøyden min er bare 207 cm.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.668
    Antall liker
    2.860
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Må jo innrømme at det frister voldsomt å få muligheten til å høre 1.7 mtp et evt bytte.
    Er det noen i Bergenstrakten som bruker disse, er det bare å sende meg en pm....

    mvh
    Proffen
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.348
    Torget vurderinger
    75
    Da er jeg på veg hjem fra handletur.
    image.jpg
    Bak i bilen ligger et par 1.7- savnet etter MGSE ble stort , og not samtlige predikerer at 1.7 er dobbet så bra må det testes ut.:eek:
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Denne har jeg lyst på, denne trenger bare et lite bass system i bunn :)
    Hyggelig priset også, selger den hos Acoustic Tuning ser jeg.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.014
    Antall liker
    4.129
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Den koster bortimot 17 tusen inkl L foten.
    Den avbildede foten koster $300 extra.
    Lekker høyttaler som jeg vurderer sterkt. Føler at 1.7 jeg har hjemme på lån er hakket for store.
    .7 er bare 135 cm høy.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Den koster bortimot 17 tusen inkl L foten.
    Den avbildede foten koster $300 extra.
    Lekker høyttaler som jeg vurderer sterkt. Føler at 1.7 jeg har hjemme på lån er hakket for store.
    .7 er bare 135 cm høy.
    Og .7 er bare 40cm bred i forhold til 1.7i som er ca 65cm bred. Noe som passer oppsettet mitt veldig bra :)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.348
    Torget vurderinger
    75
    Ny modell, 0.7: - 1,3m x 0,4m

    Da er vi vel tilbake på MGSE mål sånn ca-
    er det ikke størrelsen som gjelder da,fysiske lover, i hvertfall på de dype toner, der er jo ikke den gamle modellen noe å skryte av.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn