Mahler - generelt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner! Det er gjerne slik hos Presto ja. Jeg kjøpte fysisk. Noe må CD-spilleren min ha å gjøre, og det er hyggelig med pappcover og teksthefte ved siden av drinken.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    2.263
    Sted
    Bergen
    Men dersom man skal velge, hvordan står denne ift Klemperer, bortsett fra antall
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ojoj. Mahler i én boks er ikke bare bare altså. @Steen må si noe, jeg regner med en delvis nedsabling:
    Jeg er glad for at jeg kjøpte Bernstein komplett på Sony. Ellers: 1, 4 og 7 med Kubelik er deilige. 2 med Rattle. 3 med Horenstein på HDtracks er også en audiofil lekkerbisken. 5 (og 10) med Barshai på Brilliant. 6 har jeg ikke landet, men kanskje det holder med Bernstein på Sony? 8 får jeg ikke til. 9 på Karajan Gold.
    Klemperer-boksen har jeg bestilt fordi det skal være veldig bra.
     
    Sist redigert:

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    Prøver du å lokke meg ut på dypt vann (med tynn is) nå? :)
    Mahler innspillinger er jo nesten like vanskelig å peke på, som mylderet av operautgivelser er. Noen liker ...... og andre liker...., så enhver anbefaling må jo varsles med "IMHO" eller "min ydmyke mening er". Ofte er det også avgjørende hvilken innspilling man hørte først, og ergo den som man titt har hørt mest på.
    Selv har jeg hørt på Mahler i fire årtier, har 188 fysiske utgivelser i hyllene (iflg. Discogs), og 400Gb med komponisten på HD. Litt for mye vil noen si, og jeg kan kun si meg helt enig.
    Det er noen dirigenter jeg generelt unngår i Mahler, og to av disse er Bernstein og Rattle. Generelt fordi begge prøver å høres ut som seg selv, i stedet for det komponisten har villet. Bernstein kan til nød høres på i No.1 på DG og No.3 på Sony.
    En håndfull dirigenter er generelt fantastiske i alt de har utgitt av komponisten, og det er Kubelik, Tennstedt, Klemperer, Sinopoli, Walter og Barbirolli.
    I tillegg er det artig at Bayerische Rundfunk alltid nailer Mahler, uansett hvilken dirigent som svinger taktstokken.
    Een boks er nesten umulig å anbefale, men Tennstedt/London/EMI eller Kubelik/audite+DG, som da kanskje er komplett, vil stå høyt i kurs. En reel anbefaling ville måtte inneholde minimum 3 |innspillinger av hvert verk.
    Steen
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    2.263
    Sted
    Bergen
    Prøver du å lokke meg ut på dypt vann (med tynn is) nå? :)
    Mahler innspillinger er jo nesten like vanskelig å peke på, som mylderet av operautgivelser er. Noen liker ...... og andre liker...., så enhver anbefaling må jo varsles med "IMHO" eller "min ydmyke mening er". Ofte er det også avgjørende hvilken innspilling man hørte først, og ergo den som man titt har hørt mest på.
    Selv har jeg hørt på Mahler i fire årtier, har 188 fysiske utgivelser i hyllene (iflg. Discogs), og 400Gb med komponisten på HD. Litt for mye vil noen si, og jeg kan kun si meg helt enig.
    Det er noen dirigenter jeg generelt unngår i Mahler, og to av disse er Bernstein og Rattle. Generelt fordi begge prøver å høres ut som seg selv, i stedet for det komponisten har villet. Bernstein kan til nød høres på i No.1 på DG og No.3 på Sony.
    En håndfull dirigenter er generelt fantastiske i alt de har utgitt av komponisten, og det er Kubelik, Tennstedt, Klemperer, Sinopoli, Walter og Barbirolli.
    I tillegg er det artig at Bayerische Rundfunk alltid nailer Mahler, uansett hvilken dirigent som svinger taktstokken.
    Een boks er nesten umulig å anbefale, men Tennstedt/London/EMI eller Kubelik/audite+DG, som da kanskje er komplett, vil stå høyt i kurs. En reel anbefaling ville måtte inneholde minimum 3 |innspillinger av hvert verk.
    Steen
    Takk for god utgreiing, skjønner at her er det Mahler "nerding" på meget høyt nivå. Jeg stoler og lytter på erfarne Mahlerfolk. Starter med Kemperer highres download som angitt tidligere i tråden så får vi se hva det blir etter det.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    345
    Antall liker
    544
    Jeg koste meg. Hva enn det betyr. Men kunne Gardner sluppet tøylene noe? Kunne blåserne gitt på det ørlille ekstra?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble i alle fall transportert. Det var et øyeblikk jeg tenkte at det landlige kunne vært enda mere landlig, men det er det vel bare Kubelik som kunne. Urlicht-satsen var fantastisk (det var alten sin det!), og off-stage trompeter og horn aldeles deilig. Finalen var enorm og jeg er forelsket i konsertmesteren.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    345
    Antall liker
    544
    Jeg ble i alle fall transportert. Det var et øyeblikk jeg tenkte at det landlige kunne vært enda mere landlig, men det er det vel bare Kubelik som kunne. Urlicht-satsen var fantastisk (det var alten sin det!), og off-stage trompeter og horn aldeles deilig. Finalen var enorm og jeg er forelsket i konsertmesteren.
    Klangen i henned fiolin var fantastisk. Hennes samspill med solistene var nydelig. Også enig angående off-stage-messing. Jeg må innrømme at jeg ikke kjente til det. En av mine høydepunkter fra i går.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    IMG_3733.jpeg

    Det trykka bra ja! Tror den varme klangen i koret ble mitt høydepunkt.
    Lydmessig fikk jeg en følelse av at jeg gjerne skulle hatt ørene 1,5 - 2 meter høyere…

    Fantastisk kveld!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.264
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har tilgang på Aftenposten gjennom abonnement i Stavanger Aftenblad, og tar meg den frihet å kopiere for dere. Jeg syns dette er interessant, med anmeldelser som tar tolkning på alvor. Tolkninger er subjektivt, som vi vet, og dermed litt vanskelig å diskutere uten å fornærme noen, men like fullt interessant.

    Her er anmeldelsen av Mahler 2 i Operaen, fra Aksel Dalmo Tollåli:

    En Mahler i høyspenn
    «Det som er født må forgå! Det som forgår, må gjenoppstå!» synger koret i siste sats av Gustav Mahlers «Symfoni nr. 2» (her i Nicolai Riises norske gjendiktning). Verket, som har fått navnet «Oppstandelsessymfonien», favner om livet, døden og det hinsidige, helt frem til dommedag.
    Det er altså ikke småtterier Operaorkesteret og deres nye musikksjef Edward Gardner begir seg ut på denne uken, sammen med Operakoret og Oslo Filharmoniske Kor. Men selv om det er mye fint i denne fremførelsen, sitter jeg igjen med følelsen av at Gardner med fordel kunne tatt noen dype magedrag før konserten.
    Musikken piskes hele tiden fremover, så det knapt blir tid til å trenge inn under overflaten.
    Stor musikk
    Det var med de store verkene for kor og orkester at Edward Gardner gjorde seg særlig bemerket som sjefdirigent for Harmonien i Bergen. Avskjedskonserten før sommeren var Mahlers himmelstormende «Symfoni nr. 8», en fremførelse som formodentlig fortsatt gjaller veggimellom i Grieghallen.
    Så oppstarten i Oslo gir mening.
    For to uker siden slo sjøsprøyten langt utover scenekanten i Wagners «Den flyvende hollender», og nå er tiden kommet for Mahlers «Oppstandelsessymfoni». Symfonien er blant hans mest ambisiøse, og varer en knapp halvannen time med et enormt orkester, ditto kor, to sangsolister og musikk som river og sliter i lytteren.
    Etter store, skremmende sammenbrudd og svimlende symfoniske høyder, ender verket opp i en overveldende ekstase som knapt har motstykke i musikkhistorien.
    Ekstatisk kor
    Og ekstatisk blir det, også på Operaens hovedscene. Operakoret og Oslo Filharmoniske Kor har forenet krefter, og det er en flodbølge av lyd som slår mot publikum i de siste minuttene. De utmerker seg også i de knapt hørbare åpningsfrasene, en koral som stiger opp av en nærmest kosmisk stillhet.
    Selv om korpartiet bare varer et drøyt kvarter, er det et av kveldens store høydepunkt.
    De to korene synger med enorm kontroll, og med et minst like enormt dynamisk spenn. Også de to solistene imponerer i siste sats. Sopran Marita Sølberg flyter over koret med lys sølvskimrende klang – en fin kontrast til mezzosopran Astrid Nordstads fyldige stemme.
    Manglende gravalvor
    Problemet er veien frem til koravslutningen. Symfonien åpner med snerrende strykere som går over i en begravelsesmarsj. Gardner setter an et høyt grunntempo – her og der går tempoet på presisjonen løs – og musikken får liksom aldri satt seg.
    Det er et stort symfonisk landskap som åpenbarer seg, men for ofte får jeg følelsen av at Gardner har hastverk.
    Selv om alvoret finnes i musikken, spesielt i åpningssatsen, får den aldri roen den trenger. Det blir hektisk og oppjaget der man kunne hatt behov for å puste litt friere. Andre sats er dansende og elegant, selv om det litt for høye tempoet gjør at fortvilelsen ikke stikker dypt nok. Fjerde sats, en sang for mezzosopran og orkester, blir også litt blass, og det er som om Norstad ikke får nok plass til å la stemmen blomstre.
    Lavere skuldre
    Til tross for dette, låter det strålende av orkesteret. De spiller med en sjelden gjennomsiktighet, og selv i de sterkeste høydepunktene er det mulig å plukke ut enkeltstemmer. Også i de aller, aller svakeste øyeblikkene er klangen både samlet og konsentrert.
    Og heldigvis klaffer det i den store avslutningen.
    Verk som Mahlers andre symfoni er blant Gardners spesialiteter. Han har en nøktern dirigeringsstil som fordrer klarhet og presisjon, og som ofte har gitt strålende resultater. Men akkurat her tror jeg fremførelsen kunne blitt langt bedre med litt lavere skuldre og et par dype innpust på forhånd.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Der ser man. Igjen. Uten å lese hele anmeldelsen men bare denne overskriften og ingressen kunne jeg trodd at vi ikke var på samme konsert.
    1725811484035.png

    Jeg velger å vektlegge Tollålis "tror" i siste setning. I følge Seiji Ozawa er det nesten bare tempoet Mahler gir dirigenten rom til å tolke.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    Ifølge Seiji Ozawa er det nesten bare tempoet Mahler gir dirigenten rom til å tolke.
    En eller annen, Hurwich eller Duggan, anbefalte Ozawa og Saito Kinen sin "Resurrection" for et par tiår siden. Husker den var både dyr og litt kinkig å få tak på, og for en skuffelse. Seriøst, i "march of the dead", som jeg kaller det, tar han fullstendig av, og legger ut i et tempo som ville passet i en Tom og Jerry cartoon. Mahler skriver "maestoso", og, som du sier, overlater da til dirigenten å tolke. Igjen er det bare Klemperer som gjør dette viktige partiet "korrekt".
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.264
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er lenge siden jeg satte meg ned og lyttet til Mahlers 2.symfoni, og jeg har aldri hørt den på konsert.
    Men back in the day kjøpte jeg andre-symfonien på LP med CSO og Solti, tror det var min første Mahler, og den gjorde selvfølgelig inntrykk. Da CD-spilleren kom boltret vi oss i Mahler, jeg kjøpte M2 med Eliahu Inbal på Denon i en hifi-butikk etter en flott demo.
    1725821398378.png

    Jeg betraktet Inbal som noe av det beste, men har ikke spilt den på årevis. I ettertid har jeg sett at Inbal er omtalt som meget god i Mahler,
    En komplett Mahler-boks med Inbal på Denon kom visstnok ut for en tid siden men jeg finner den ikke til fornuftig pris i noen nettbutikker.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En eller annen, Hurwich eller Duggan, anbefalte Ozawa og Saito Kinen sin "Resurrection" for et par tiår siden. Husker den var både dyr og litt kinkig å få tak på, og for en skuffelse. Seriøst, i "march of the dead", som jeg kaller det, tar han fullstendig av, og legger ut i et tempo som ville passet i en Tom og Jerry cartoon. Mahler skriver "maestoso", og, som du sier, overlater da til dirigenten å tolke. Igjen er det bare Klemperer som gjør dette viktige partiet "korrekt".
    Gleder meg til å få Klemperer i hus. Siden DG TOS-utgivelsen av Karajan i Grieg Sigurd Jorsalfar er forsinket tre uker blir det ikke lytting til gamle Otto i M2 før uti november. Jeg får høre på andre innspillinger imens.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    En komplett Mahler-boks med Inbal på Denon kom visstnok ut for en tid siden men jeg finner den ikke til fornuftig pris i noen nettbutikker.
    Denon lisensierte 15-CD boksen til Brilliant Classics for 14 år siden. Kjøpte den for en slikk og ingenting, og den er, som du sier, veldig god. Mener å huske at spesielt DLvDE og No.10 skilte seg ut som særs gode.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Der østpå spilles vel mest vinyl nå, så gode @Valentino bør ikke nødvendigvis bli sittende og ruge på slikt. Bare å sende vestover.
    Kan sikkert brukes til å polstre den TD 521-en som skal vestover litt ekstra. Spør eieren. Jeg skal bare sikkerhetskopiere først.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    232
    Antall liker
    199
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    4
    Er kanskje ikke blitt en ekte "Mahlerite" ennå, men kan vel hende at ting skjer med meg når jeg etterhvert kommer meg igjennom de 2 boksene i hylla (en Bernstein og en generell samleboks) og denne bestilt i dag :unsure: :):



    Production years 2003-2009.

    Lucerne Festival Orchestra - Claudio Abbado, conductor .
    Recorded live at the Concert Hall of the Culture and Convention Centre Lucerne, 2003-2009.

    "Has there ever been a softer, more transparent Mahler performance, or one in which everything remains so beautifully in harmony? . Abbado's music-making is a celebration of pure joy." (The Gramophone Magazine).

    Repackaging of the successful limited edition Blu-ray box.

    Claudio Abbado was indisputably the outstanding Mahler conductor of our time. With his Lucerne Festival Orchestra he set new standards in the field of classical music, especially in the interpretation of the works of Gustav Mahler.

    The core of the orchestra is the Mahler Chamber Orchestra, which itself belongs to the elite of musicians. Soloists such as violinist Kolja Blacher, clarinetist Sabine Meyer, oboist Albrecht Mayer, violist Wolfram Christ, cellist Natalia Gutman, the Hagen Quartet and members of the Alban Berg Quartet, to name just a few, make the Lucerne Festival Orchestra a top-class ensemble.

    This 4 Blu-ray Disc box set contains the Mahler Symphonies Nos. 1-7 with the Lucerne Festival Orchestra and Claudio Abbado. A must for every connoisseur.

    "Abbado has created a great new orchestra in Lucerne" (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

    Also including.
    Prokofiev: Piano Concerto No. 3 with Yuja Wang.
    Mahler: Rückert-Lieder with Magdalena Kožená .
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mener å ha lest gode ting om Lucerne-orkesteret til Abbado i Mahler.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.383
    Som nærmeste nabo til Operaen (og Munch også for den saks skyld) var det en selvfølge at jeg sikret meg 2 billetter til Mahlers Resurrection lørdag 7 september.
    Dessverre var jeg ikke tidlig nok ute til å sikre meg gode (nok) billetter, men 3.rad gir deg i alle fall god oversikt over hva 1.fiolinisten hadde å streve med i denne oppsettingen.
    Men videre:

    Aksel Dalmo Tollåli i Aftenpostens anmeldelse skriver bla:

    "Det er et stort symfonisk landskap som åpenbarer seg, men for ofte får jeg følelsen av at Gardner har hastverk.
    Selv om alvoret finnes i musikken, spesielt i åpningssatsen, får den aldri roen den trenger. Det blir hektisk og oppjaget der man kunne hatt behov for å puste litt friere. Andre sats er dansende og elegant, selv om det litt for høye tempoet gjør at fortvilelsen ikke stikker dypt nok. "

    For meg tok det bare noen minutter før jeg skjønte hvor det bar hen: Edward Gardner , i sin utagerende, hastige og huggete stil ønsket å vise frem brilliansen til sine musikere, men lot dem ikke få tid til å "dvele og skinne" - det var "videre, videre, til selve Oppstandelsen".
    Denne hastige og jagende dirigering tenderte etterhvert til å bli en overfladisk og pliktoppfyllende sprintetappe hos muiskerne.
    Jeg tenkte, mange av disse musikerne kjenner jeg, vet hva de er kapable til - hvorfor lar han dem ikke få fremføre Handels skjønneste musikk "i fred og ro" ...
    Etterhvert ble det kjedelig.
    Og jeg lengtet etter avslutningen.
    Som kom som et skudd! Der tok jeg til tårene, nakkehåret reiste seg - og alt var tilgitt.
    ----
    (1.ste fiolinisten CC så jeg ristet grundig / men diskret med høyrearmen da applausen kom. Sjeldent.)
     

    Vedlegg

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.256
    Antall liker
    10.274
    Sted
    Trondheim
    Da er det bare å bestille tur til Praha, folkens. 18/9 og 19/9 spilles Mahlers 8 (Symphony of a thousand) av Praha S. O. ++ i Obecní dům på Naměstí Republiký. Den hører man vel ikke live så ofte.

    SYMPHONY OF A THOUSAND

    Prague Symphony Orchestra

    Conductor: Tomas Brauner
    Soprano: Manuela Uhl, Jana Šrejma Kačírková, Magdaléna Hebousse
    Alto: Ester Pavlů, Bella Adamova
    Tenor: Jonathan Stoughton
    Baritone: Jiri Rajnis
    Bass: Albert Dohmen
    Czech Philharmonic Choir of Brno
    Choirmaster: Petr Fiala
    Slovak Philharmonic Choir
    Choirmaster: Jan Rozehnal
    Radost Praha Children’s Choir
    Choirmaster: Jan Pirner
    Pueri Gaudentes
    Choirmaster: Jan Kyjovský
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636


    Jeg har vel foreløpig symfoni 3 som favoritt, og spiller da helst denne. Det var @TrompeteN som satte meg på sporet av Mahler ved å spille Bernstein/New York sin, som jeg også har hørt mye på. Liker at det er litt mer trøkk i bunnen, og denne vinylboksen har det.

    Hmm...nå ble jeg fristet til å samle alle symfoniene på Philips med Haitink.
    🫢

    IMG_3802.jpeg
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    Det ligner jo veldig på førsteutgivelsene fra slutten av sekstiåra og begynnelsen på syttitallet. Grattis. Brukt og til god pris??
    Selv har jeg de store 6- og 10-LP-boksene fra samme periode. De er alle knallgode.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mahler og tempo altså!
    M2 2.sats:
    Boulez/Wienerfilh. (live): 9:04
    Ozawa/Saito Kinen: 10:02
    I. Fisher/Budapest FO: 10:03
    Rattle/CBSO: 10:15
    Kubelik (studio): 10:32
    Inbal: 11:12
    Bernstein på Sony: 11:43
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    Det var da ikke fullgæli.
    M7 med Scherchen: 77 minutter
    M7 med Klemperer: 101 minutter
    Men så har den godeste Otto også fått mye pepper for den innspillingen :) .
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.281
    Antall liker
    24.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du har er forholdstall på 1,31 der. Bernstein/Boulez i mitt eksempel er 1,29. Man skal sikker ikke høre bare en enkel sats av en Mahlersymfoni, men jeg har fått det Schubert-liknende mottemaet i M2/2 på hjernen, så da ble det den i dag.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    5.825
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det ligner jo veldig på førsteutgivelsene fra slutten av sekstiåra og begynnelsen på syttitallet. Grattis. Brukt og til god pris??
    Selv har jeg de store 6- og 10-LP-boksene fra samme periode. De er alle knallgode.
    Jeg ser at det selges en del RE-utgivelser av disse innspillingene med cover veldig likt førsteutgivelsene. Vet du hvordan disse er?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    5.825
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det ligner jo veldig på førsteutgivelsene fra slutten av sekstiåra og begynnelsen på syttitallet. Grattis. Brukt og til god pris??
    Selv har jeg de store 6- og 10-LP-boksene fra samme periode. De er alle knallgode.
    @Steen
    Er det denne boksen med Haitink du har?
    1727300329735.png
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    2.263
    Sted
    Bergen
    Akk, det baller på seg
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.194
    Antall liker
    1.499
    @Steen
    Er det denne boksen med Haitink du har?
    Vis vedlegget 1059951
    Jepp. Den også. Har ikke fått sammenlignet de forskjellige utgivelsene ennå, men tok en sjekk på Discogs, og jeg har også de senere bokser, pluss en haug med separat utgivelser. Dette er bare flaut. Har fire 3'ere ser det ut som🥴
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.889
    Antall liker
    5.825
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Ok. Det fins flere av denne på Discogs. Blir nok til at jeg kjøper en slik boks :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn