Mark Levinson

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Heisann,

Finnes det noen norsk nettside hvor man kan sjekke priser osv. på Mark Levinson produkter?

Vet at Busk lyd & bilde har dette, men den er under oppdatering den siden dems.


På forhånd takk!
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Heisann,

Finnes det noen norsk nettside hvor man kan sjekke priser osv. på Mark Levinson produkter?

Vet at Busk lyd & bilde har dette, men den er under oppdatering den siden dems.


På forhånd takk!
Har en følelse av at Mark Levinson er dårlig butikk her i Norge. Blir det for dyrt?...for liten avanse?

Sorry, kunne ikke hjelpe deg, men er glad i div. ML produkter.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Okei.

Syntes Mark Levinson var helt konge, så vil gjerne sjekke litt mer.
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Eufonia A/S er importør.
Tlf 22555577
Mobil 90030051
Eivin R. Larsen, en forøvrig meget hyggelig kar, kan nok opplyse om priser og evt nærmeste forhandler.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
hm ml ja er rått det høres nesten ut som du bor i porsgrunn har en kammerat i larvik som selger ml tror han kan gi deg noen hyggelige priser
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Eldre ML er skikkelige saker....nye? har ikke fått hørt så mye desverre.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
ML er helt klart blandt det beste man kan kjøpe, men det ser ut som om ML mistet fokus da de ble kjøpt opp av harman int.
Jeg ser at Euphonia en sjelden gang i blandt reklamerer i lyd&bilde, eller var det Audio??
Men det er ikke samme tilstedeværelsen som før da de pleide å ha stor stand på messer og slikt.

Den nye dvdspilleren No51 ser jo vanvitig sexy ut
 

TommyL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
62
Antall liker
0
Den ser rå ut ja, men så er jo prisen deretter også ;)
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Ja. ML er utrolig pent!


Det jeg skulle vist prisen på, er cd spilleren som også har innebygget pre amp. Også skulle jeg vist prisen på en 2 kanals effektforsterker. Tror ikke dette var den største effekten for å si det sånn.

CD-Spilleren \ Prossesoren så ut som den mitterse av disse:



Effektforsterkeren så ut som den minste effektforsterkeren på dette bildet:




Noen som kan prisene på denne effektforsterkeren og CD-Spilleren \ Pre ampen?

CD-spilleren hadde altså innebygget prossesor, også var det ikke store effektforsterkeren.


På forhånd takk!
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
CD spilleren på det øverste bildet er sannsynligvis en ML39. Bruktpris i norge bør være mellom 20 og 30kkr. For å sjekke priser og data på eldre ML, bruk denne linken:

http://marklev.com
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Ja ok. Hehe, det var litt dyrere en forventet ::)

Men jeg skal se hva jeg får skrapa frem av penger.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Skjelden du finner ML på billigsalg ja. Veldig bra produkter som likevel er bra overpriset i forhold til i opphavslandet. Forhandlere her i landet har hevdet at det kreves store og kostbare ombygginger om du importerer 110V utstyr. Dette er ikke tilfelle, og det er flere her på hfs som har konvertert ML utstyr.

Til tross for at det meste med ML logo på er bra saker, er det er langt step mellom std. komponentene og serien med "refrence" betegnelsen. Men det er et langt step prismessige også.

Sjekk forøvrig Heatherdale Audio Limited UK på http://www.hifi-stereo.com
De har stadig et utvalg av bruk ML utstyr.
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Mark Levinson er veldig bra og låter kanskje ikke som man tradisjonelt forbinder med highend ala Krell. Det spiller stort sett avslappet og organisk, de har ikke en frempå spillestil, men mer naturlig. Det er bare der og tilfører kanskje ikke så mye som andre ting.

Det er svært lite av ML i landet her og svært få har hørt det. Det vil være noen som argumenterer mot, men så spørs det da hvor mye de har hørt av det... Å kjøpe ML er stort sett ganske greit, det funker i de fleste sammenhenger.

Cd spilleren du etterlyser er enten No. 39 med eller uten S eller den nye 390S. Dette er en såkalt cd processor. Det som skiller denne fra andre cd spillere er ikke bare innebygget volumjustering, men også muligeheten til å benytte den som en dac.

Det nevnes også reference serien, dette er utrolig bra saker og det er bare preampen No. 32 som fortsatt er i produksjon desverre. De andre sakene som 33, 30.x og 31.x er legendarisk og regnes fortsatt som noe av det beste selv om produksjonen sluttet for flere år siden.

Den 431 du vurderer ville jeg holdt meg unna, dette er bare en oppjustert Proceed design. Dvs ikke ekte ML. Kjøp heller noe fra 33x serien, dette er skikkelige saker. 33x får man ofte til en ok pris siden merket er lite kjent i norge og det prises da ofte lavt kontra Krell.

Jeg vil også anbefale å importere fra USA dersom du kjenner en som er dyktig på elektronik. Det meste av ML lar seg greit konvertere og dette vil ikke påvirke lyden fra eller til. Hvis det er personer som hever at dette vil degradere lyden så må dette dokumenteres, slik jeg ser er ikke dette mulig.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Takker for Kjempe kjempe flotte svar!


Jeg syntes detoppsettet jeg fikk høre var helt utrolig! Vi spilte på Usher CP-8571 II, og denne 431 effekt. og cd prosessoren.

Etter jeg fikk høre dette oppsettet, så har jeg vurdert å kjøpe Usher\ML. Men som sakt, så er ML veldig dyrt, og du nevner denne 33x effekten. Spiller den like bra som den andre effektforsterkeren jeg fikk høre (431)? Og hva er prisen på denne 33x? For hvis denne spiller like bra som den andre, så er det ikke tvil hva jeg handler!

Noen som har bilder av denne 33x?
 
N

nb

Gjest
Om du ser på www.audiogon.com så kan du i alle fall få en pekepinn på hva de bør koste og i tilfelle hvor overpriset de er her i landet;)
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
ML koster en god slant ja. Men du eier jo selv Macintosh ser jeg. Ikke noe spessielt rimeligere det heller da, om du har sett på prisene på effekttrinna der liksom.
 
T

timc

Gjest
McIntosh lager en del dyre ting de også ja. Saken er at ML har mye dyrere "entry" modeller. En MA6500 ligger på rundt 35k mener jeg. Minste boksen til ML, en integrert sak, ligger vel på rundt 65k så forkjellen er ganske stor.

Sånn utenom: ML er knallgode forsterkere.

mvh
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Takker!

Var nedom hifi sjappa i byen. Den effekten kostet rundt 80k ny. Han karen her har den minste effekten i 300 serien, og denne cd prossesoren. Han skal muligens slege det, så her kan jeg jo muligens få til en god handel :)

Har foresten McIntosh MA6500, den er betydlig billigere en ML produkter. Et alternativ jeg har vert inne på. Er å selge AudioVector og McIntosh, og kjøpe denne elektronikken, så får jeg heller bruke Mirage OM-14 høyttalerene jeg har stående en stund, til jeg får råd til noen større høyttalere :)
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Takker!

Var nedom hifi sjappa i byen. Den effekten kostet rundt 80k ny. Han karen her har den minste effekten i 300 serien, og denne cd prossesoren. Han skal muligens slege det, så her kan jeg jo muligens få til en god handel :)

Har foresten McIntosh MA6500, den er betydlig billigere en ML produkter. Et alternativ jeg har vert inne på. Er å selge AudioVector og McIntosh, og kjøpe denne elektronikken, så får jeg heller bruke Mirage OM-14 høyttalerene jeg har stående en stund, til jeg får råd til noen større høyttalere :)
Er det snakk om den litt eldre 331 100 Wattern, eller nyere 334 125 Wattern? Den integrerte er forøvrig såkalt bygd på 334, men oppgitt til 100 W (uten at antall W har sååå mye å si for disse produktene).
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Jeg kjenner ikke så mye til seriene i ML. Eneste jeg kjenner til, er lyden og utsendet.

Men jeg vet at det var den minste effekten i den serien du ser på bildet her. Altså den litt eldre serien:  
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Den som er avbildet er enten 335 eller 336. 334 har ikke 'føtter' og toppen er fulstendig plan.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
OK.

Men dette var en 334, så da er det nok ikke den på bildet.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Er dette mer riktig bilde da?


Virka som den var uten føtter, og plan på toppen.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Har kun hørt den minste i 400 serien. Og det sies at 3xx skal vere omtrent det samme, mange som mener de er mye bedre også. Så jeg kan nok vente meg det samme.
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Er dette mer riktig bilde da?


Virka som den var uten føtter, og plan på toppen.
Ser ut som en 331, den har litt skarpere profiler og utførelse. Dvs 334 er litt rundere i kantene enkelte steder. Men alt i alt så ligner de utseendemessig svært mye.
 
T

timc

Gjest
Avbildet der dersomd det er minstemann i serien er en 334.

Mvh


Edit: :p svarte på feil innlegg....se bort fra dette her.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Er dette mer riktig bilde da?


Virka som den var uten føtter, og plan på toppen.

Gode minner dukker opp da dette var min første "high-end" forsterker......
 
T

timc

Gjest
Jeg har også hatt en av de bedre hifi opplevelser med ML. Var å lyttet til Acoustics sitt oppsett med 336. Mer oppløst lyd skal man lete lenge etter.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.759
Antall liker
8.068
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har prøvd ML331, 333 og 33, og må seie at dei er utruleg like, når ein tenkjer på den store prissikilnaden. Du merkar sjølvsagt skilnaden i effekt, dersom du har høgtalarar og rom som gjer at du brukar dette heilt ut. Det siste potensialet i 33-monotrinna må du ha eigen straumkurs for å ta ut. Elles er dette for meg noko av det flottaste som finnest av transistorbasert hifi. Fekk eg det for ein skapeleg pris, og hadde eg satsa på litt andre høgtalarar, hadde det ganske sikkert vore ML som stod i anlegget mitt på elektronikksida.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Ja.

Jeg har utrolig lyst på ML. Fikk se 334 i dag. Omtrent like alle sammen ;)
 
Topp Bunn