Karmana
Æresmedlem
Jeg trodde det var No. 3. Stillingen er 1-1 Takk skal du ha for bryetDet var da som.......I Bird 2 benyttes Jorma No. 2 til internkabling. Jeg vant
Jeg trodde det var No. 3. Stillingen er 1-1 Takk skal du ha for bryetDet var da som.......I Bird 2 benyttes Jorma No. 2 til internkabling. Jeg vant
Etter hva jeg skjønner er forskjellen mellom Jorma No. 2 og 3 litt ekstra skjerming og bedre/dyrere materiale i kontaktene på No. 2. Det betyr at hvis jeg bruker No. 3 høyttalerkabler så har jeg samme kabel som i internkablingen på Bird 2 Ikke at jeg tror jeg hadde hørt forskjell, men er man i petimeterhjørnet så er man i petimeterhjørnetJeg trodde det var No. 3. Stillingen er 1-1 Takk skal du ha for bryetDet var da som.......I Bird 2 benyttes Jorma No. 2 til internkabling. Jeg vant
Hei. Takk for svar.Hei torem,Er det lov å spørre hva slags elektronikk dere bruker på Getz II? Det skulle vel ikke vært Wavac?Som importør har jeg nå fått Getz II i hus etter å ha spilt en stund på Django L og Django XL. Jeg husker selv min første opplevelse med Getz II i demolokalet til Marten i Gøteborg med fryd. Getz II ble båret inn rett etter Memento, og jeg det var nesten skremmende lite forskjell på disse i mine ører. Usikker på reglementet her på HFS i forhold til å beskrive lyd fra egne produkter, men inviterer gjerne de som selv vil erfare Getz II til vårt demorom i Oslo. mvh Bernt i Audio Solution AS
For tiden benytter jeg et komplett BMC oppsett. Har for tiden lite Wavac inne, men skulle gjerne ha testet Getz II med Wavac MD-805 mkII. For en del år siden benyttet vi MD-805 mkI på Bird 1 hos Odd Arve i Trondheim, og dette var da en fantastisk kombinasjon.
mvh Bernt
Alternativt kan du bytte ut internkablingen med Clas Ohlson og selge Jorma på Brukten. Men det er neppe spesielt lurt m.t.p. bruktverdien til Bird 2. Så bedre å kjøre litt stil på høyttalerkablene da.Etter hva jeg skjønner er forskjellen mellom Jorma No. 2 og 3 litt ekstra skjerming og bedre/dyrere materiale i kontaktene på No. 2. Det betyr at hvis jeg bruker No. 3 høyttalerkabler så har jeg samme kabel som i internkablingen på Bird 2 Ikke at jeg tror jeg hadde hørt forskjell, men er man i petimeterhjørnet så er man i petimeterhjørnetJeg trodde det var No. 3. Stillingen er 1-1 Takk skal du ha for bryetDet var da som.......I Bird 2 benyttes Jorma No. 2 til internkabling. Jeg vant
Alltid kjekt med litt stil Det er ikke måte på hvilke lydforbedringer min hjerne kan skape når jeg sitter i stolen med et glass rødvin og kikker på noe pentAlternativt kan du bytte ut internkablingen med Clas Ohlson og selge Jorma på Brukten. Men det er neppe spesielt lurt m.t.p. bruktverdien til Bird 2. Så bedre å kjøre litt stil på høyttalerkablene da.Etter hva jeg skjønner er forskjellen mellom Jorma No. 2 og 3 litt ekstra skjerming og bedre/dyrere materiale i kontaktene på No. 2. Det betyr at hvis jeg bruker No. 3 høyttalerkabler så har jeg samme kabel som i internkablingen på Bird 2 Ikke at jeg tror jeg hadde hørt forskjell, men er man i petimeterhjørnet så er man i petimeterhjørnetJeg trodde det var No. 3. Stillingen er 1-1 Takk skal du ha for bryet
Ser det ligger et par Jorma No. 1 ute nå til 20k. 3 meter med biwire hadde passet perfekt hjemme hos meg, men jeg er ikke i humør til å bla opp 20k. for kabler akkurat nå. 20k. er vel for øvrig omtrent mellomlegget mellom et par brukte Miles 3 og Getz 1..Alltid kjekt med litt stil Det er ikke måte på hvilke lydforbedringer min hjerne kan skape når jeg sitter i stolen med et glass rødvin og kikker på noe pent
Hehe, den kabelstumpen vil nok løfte Miles 3 forbi Getz Jorma er vel et av de kabelmerkene, som etter mitt syn, ikke har magamål på hva de setter av priser i det hele tatt. På den annen side er det mye som (naturligvis) stiger mye før det når kunden. Fikk litt sjokk når jeg så elementprisen på Miles 3. Var definitivt billigere enn jeg hadde trodd (sett opp mot høyttalerprisen).Ser det ligger et par Jorma No. 1 ute nå til 20k. 3 meter med biwire hadde passet perfekt hjemme hos meg, men jeg er ikke i humør til å bla opp 20k. for kabler akkurat nå. 20k. er vel for øvrig omtrent mellomlegget mellom et par brukte Miles 3 og Getz 1..Alltid kjekt med litt stil Det er ikke måte på hvilke lydforbedringer min hjerne kan skape når jeg sitter i stolen med et glass rødvin og kikker på noe pent
Hei Morten. Har ikke selv hørt Marten på messer. Når jeg tenker meg om har jeg vel aldri vært på en hifi messe Har ennå til gode å høre noen som skryter Marten opp i skyene etter å ha hørt dem på messer. Blir helst at de er skuffet eller hadde forventet mye mer ift. pris etc. Hva som kan være grunnen? Aner ikkeHeisann...Har ikke så mye erfaring med Marten Design høytalere...Jeg var i Warshawa på messen der og husker iallefall veldig godt anlegget med Coltrane 2(som avbildet lenger oppe). En av messen desidert dårligste lydopplevelser!! Vet ikke hva som var galt med det låt så livløst og kjedelig som det går ann å få det... Så sikkert en dårlig mach av øvrige komponenter kanskje,vet ikke...Men hadde vært morro å hørt et oppsett med Marten som funker da
Mvh Morten
Var på "messe" i Nederland, der spilte Marten rimelig bra i alle fallHei Morten. Har ikke selv hørt Marten på messer. Når jeg tenker meg om har jeg vel aldri vært på en hifi messe Har ennå til gode å høre noen som skryter Marten opp i skyene etter å ha hørt dem på messer. Blir helst at de er skuffet eller hadde forventet mye mer ift. pris etc. Hva som kan være grunnen? Aner ikkeHeisann...Har ikke så mye erfaring med Marten Design høytalere...Jeg var i Warshawa på messen der og husker iallefall veldig godt anlegget med Coltrane 2(som avbildet lenger oppe). En av messen desidert dårligste lydopplevelser!! Vet ikke hva som var galt med det låt så livløst og kjedelig som det går ann å få det... Så sikkert en dårlig mach av øvrige komponenter kanskje,vet ikke...Men hadde vært morro å hørt et oppsett med Marten som funker da
Mvh Morten
He, he, det var vel ei ganske privat messe, spørs om den teller.Var på "messe" i Nederland, der spilte Marten rimelig bra i alle fall
gismo
Ikke umulig at jeg tar turen nedover. På den annen side, etter årets Oktoberfest har jeg skjønt at München er et farlig stedHe, he, det var vel ei ganske privat messe, spørs om den teller.Var på "messe" i Nederland, der spilte Marten rimelig bra i alle fall
gismo
Generelt er det er litt ymse hvordan Marten høres ut på messer, det er min erfaring. Men jeg synes heller ikke alle konkurrentene er spesielt bedre på messer. F.eks. har jeg til gode å høre Magico spille veldig bra på messer (kanskje med unntak av Ultimate da).
Den norske Marten-delegasjonen til messa i Munchen kan godt telle flere personer enn hva den bruker å gjøre. Jeg drar nedover igjen mai 2015 om ikke alt mulig annet kommer i veien. Kanskje litt dumt at messas slutt havner på 17.mai, men det går jo å ta med seg flagg.
Det er vel liten tvil om at du betaler bra for kabler og at DIY kabler lønner seg. Men hvis du regner biwireingen som dobbel kabler får du tross alt 12 meter Jorma No. 1 her pluss kontaktene, så sånn sett har jeg sett verre tilbud.Hehe, den kabelstumpen vil nok løfte Miles 3 forbi Getz Jorma er vel et av de kabelmerkene, som etter mitt syn, ikke har magamål på hva de setter av priser i det hele tatt. På den annen side er det mye som (naturligvis) stiger mye før det når kunden. Fikk litt sjokk når jeg så elementprisen på Miles 3. Var definitivt billigere enn jeg hadde trodd (sett opp mot høyttalerprisen).Ser det ligger et par Jorma No. 1 ute nå til 20k. 3 meter med biwire hadde passet perfekt hjemme hos meg, men jeg er ikke i humør til å bla opp 20k. for kabler akkurat nå. 20k. er vel for øvrig omtrent mellomlegget mellom et par brukte Miles 3 og Getz 1..Alltid kjekt med litt stil Det er ikke måte på hvilke lydforbedringer min hjerne kan skape når jeg sitter i stolen med et glass rødvin og kikker på noe pent
Etter å ha disset Jorma, er det jo betimelig å nevne at jeg får meg et sett med Jorma No. 3 til mine Bird 2 Har ingen tro på at det endrer lydbildet mer enn hva jeg bestemmer meg for men min tro kan flytte fjell Hadde aldri kjøpt dem hvis ikke de havnet opp som en del av kjøpsavtalen. Sannsynligvis kommer jeg nok til å ende opp med noen DIY kabler etter hvert.
Ja, det er nok bedre. Gi dem litt tid og hør på dem litt i ro og fred. Men lyden fra Marten er uansett såpass spesiell at den ikke passer alle.Hei igjen...Jo sant nok,ikke lett å få til god lyd på messer... Jeg får håpe jeg kan besøke noen med Marten høytalere en gang som ikke bor altfor langt vekk fra Grimstad,der jeg bor...Å få lyttet under kontrolerte omgivelser...
Mvh Morten
Helt sikkert et meget bra tilbud ut fra nypris, torem. Hvorvidt man personlig ser på det som en god pris for høyttalerkabler handler vel mer om hvor man plasserer seg i "kabeldebatten".Det er vel liten tvil om at du betaler bra for kabler og at DIY kabler lønner seg. Men hvis du regner biwireingen som dobbel kabler får du tross alt 12 meter Jorma No. 1 her pluss kontaktene, så sånn sett har jeg sett verre tilbud.Hehe, den kabelstumpen vil nok løfte Miles 3 forbi Getz Jorma er vel et av de kabelmerkene, som etter mitt syn, ikke har magamål på hva de setter av priser i det hele tatt. På den annen side er det mye som (naturligvis) stiger mye før det når kunden. Fikk litt sjokk når jeg så elementprisen på Miles 3. Var definitivt billigere enn jeg hadde trodd (sett opp mot høyttalerprisen).Ser det ligger et par Jorma No. 1 ute nå til 20k. 3 meter med biwire hadde passet perfekt hjemme hos meg, men jeg er ikke i humør til å bla opp 20k. for kabler akkurat nå. 20k. er vel for øvrig omtrent mellomlegget mellom et par brukte Miles 3 og Getz 1..Alltid kjekt med litt stil Det er ikke måte på hvilke lydforbedringer min hjerne kan skape når jeg sitter i stolen med et glass rødvin og kikker på noe pent
Etter å ha disset Jorma, er det jo betimelig å nevne at jeg får meg et sett med Jorma No. 3 til mine Bird 2 Har ingen tro på at det endrer lydbildet mer enn hva jeg bestemmer meg for men min tro kan flytte fjell Hadde aldri kjøpt dem hvis ikke de havnet opp som en del av kjøpsavtalen. Sannsynligvis kommer jeg nok til å ende opp med noen DIY kabler etter hvert.
Det ble meg fortalt tidligere at de elementene er veldig dyre, men jeg innser at det ikke helt er sant nei. Trøsten får være at andre høyttalere som bruker Accuton har en tendens til å være ganske dyre de også.
Ok, da slapp jeg i alle fall argumenter av typen "de kablene må du bare slå til på".Helt sikkert et meget bra tilbud ut fra nypris, torem. Hvorvidt man personlig ser på det som en god pris for høyttalerkabler handler vel mer om hvor man plasserer seg i "kabeldebatten".
Takker, steinm Plasserte de i samme posisjon som jeg hadde Miles 3. Rett ut av boksen spiller det fantastisk bra og høyttalerne forsvinner i lydbildet. Det er jo alltid et spørsmål om innspillingstid, men etter hva jeg skjønner er de allerede innspilt i Sverige. Skal komme med noen lytteinntrykk etter hvert, og senere selvfølgelig leke meg litt med plassering, men akkurat nå skal jeg bare kose meg med litt musikkGratulerer, hvordan er førsteinntrykket?
Velkommen i klubben, og lykke til med nytt oppsett. Django L er fine høyttalere, og jeg synes at de har den samme "lydsignaturen" som dyrere Marten-modeller. Har du kjøpt dem ny trenger nok også Django L litt innspillingstid hvis jeg skal tipper. Jeg tipper både ht. og Devialet er stort nok, selv om jeg ikke kjenner Devialet.Da melder jeg meg inn i dette eksklusive selskapet med mine Django L
Mens jeg venter på Devialet 120 så har jeg fått testet litt med Bryston 4Bsst2 effekt og Weiss DAC202 DAC og pre. Desverre for dårlige høytalerkabler, men det låt veldig lovende for å være litt forsiktig!
Nå er Bryston og Weiss solgt, og jeg er ganske utålmodig på å få Devialet i hus. Håper å komme i mål med en "altiettløsning" i stedet for mange dingser og dertil kabler.
I min stue på litt over 20m2 så er førsteinntrykket at Django L er stor nok her, hvertfall med Bryston som kraftkilde.
Jeg håper at Devialet 120 også blir stor nok, selv om jeg vet at de større er enda bedre. Men det var det med prisen da.
Veldig spennende å høre Fugazi sin erfaring med denne kombinasjonen. Hører gjerne mer utdypende og hvis andre også fikk lyttet og deres inntrykk. Kommer akkurat fra Oslo visitt, men det ble desverre ikke mulighet til å høre på.
Takker, torem De ble skrudd sammen i desember i Sverige, så helt klart ferskvare.Gratulere TOMZ! Ser du holder deg til samme merke og samme farge.
Mulig jeg som har sovet i timen, men er Bird 2 helt/neste ny? I så fall har jeg tro på en ganske lang innspillingsperiode, selv om det sies at de er innspilt i Sverige. Ellers ville jeg ha sagt at du må bruke litt tid til å bli vant med lyden fra Marten, men det trenger jo ikke du å gjøre. Får håpe du blir fornøyd.
Takker, Trondmeg Har troen på et langt og lykkelig samlivGratulerer. Bird 2 er ikke det verste man kan ha...
Marten Bird 2Takker, Trondmeg Har troen på et langt og lykkelig samlivGratulerer. Bird 2 er ikke det verste man kan ha...
Helt ny - det må jeg si!Takker, torem De ble skrudd sammen i desember i Sverige, så helt klart ferskvare.Gratulere TOMZ! Ser du holder deg til samme merke og samme farge.
Mulig jeg som har sovet i timen, men er Bird 2 helt/neste ny? I så fall har jeg tro på en ganske lang innspillingsperiode, selv om det sies at de er innspilt i Sverige. Ellers ville jeg ha sagt at du må bruke litt tid til å bli vant med lyden fra Marten, men det trenger jo ikke du å gjøre. Får håpe du blir fornøyd.
Er åpen for at de trenger innspillingstid, men er likevel litt skeptisk til hvor mye endring det vil medføre. Marten hevder at de er innspilt i Sverige, men likevel skal en spille "bråkecden" i 24 timer før en begynner å optimalisere plasseringen, og deretter spille en 100 timer før de er helt innspilt. Kan sikkert stemme, men samtidig lukter det litt av å skape en forventningsbias med påfølgende opplevelse av forbedring i lydbildet. Kanskje begge deler? Hvis de blir mye bedre etter 100 timer er i hvert fall jeg salig fornøyd
Tar gjerne imot synspunkter hvis du etter hvert skulle få lysten til å leke litt med plasseringen.....He, he, krakken står egentlig ikke der til vanlig. (Krakken er forresten en modernisert utgave av finske Alvar Aaltos design fra 1933. Originalen tror jeg har bare 3 ben, men jeg foretekker 4 ben).
Nei, jeg har faktisk ikke prøvd ut ulike avstander mellom høyttalerne, eller vinklinger. Men du har helt rett i at det kan jeg prøve ut litt. Jeg har bare vendt meg til at de står slik uten egentlig å ha tenkt igjennom vinklingen. Slik ht. er plassert nå passer de ganske bra med sofaen jeg vanligvis sitter i. Lytteposisjon er ikke ideell siden sofaen står helt inntil bakvegg - jeg antar jeg kan pynte litt på det ved å henge akustikkplater på veggen bak sofaen. Jeg har ikke lyst til å begynne og flytte på sofaen og anlegget siden jeg er som Lucky Luke - jeg må se begge dørene fra der jeg sitter!!
Spændende. Giv gerne en beskrivelse af hvordan du syntes Devialet 120 virker med hensyn til power vs. Django LDa melder jeg meg inn i dette eksklusive selskapet med mine Django L
Mens jeg venter på Devialet 120 så har jeg fått testet litt med Bryston 4Bsst2 effekt og Weiss DAC202 DAC og pre. Desverre for dårlige høytalerkabler, men det låt veldig lovende for å være litt forsiktig!
Nå er Bryston og Weiss solgt, og jeg er ganske utålmodig på å få Devialet i hus. Håper å komme i mål med en "altiettløsning" i stedet for mange dingser og dertil kabler.
I min stue på litt over 20m2 så er førsteinntrykket at Django L er stor nok her, hvertfall med Bryston som kraftkilde.
Jeg håper at Devialet 120 også blir stor nok, selv om jeg vet at de større er enda bedre. Men det var det med prisen da.
Veldig spennende å høre Fugazi sin erfaring med denne kombinasjonen. Hører gjerne mer utdypende og hvis andre også fikk lyttet og deres inntrykk. Kommer akkurat fra Oslo visitt, men det ble desverre ikke mulighet til å høre på.
Hei. Gratulerer med Django L og Devialet. Jeg tror sikkert du blir veldig fornøyd med dette. Jeg hadde en Devialet D200 på lån en ukes tid. Jeg hadde i hele perioden huset for meg selv. Jeg kaller det kvalitetstid. Jeg hørte vel på musikk fra jeg kom inn døra etter jobb i 16 tiden og frem til midnatt hver kveld. Jeg ble ikke lyttetrett selv etter 5-6 timer. Med så oppløste høytalere og elektronikk var dette noe jeg spesiellt ville prøve ut.Da melder jeg meg inn i dette eksklusive selskapet med mine Django L