Hei Per. Det var et kjekt møte idag og se ditt flotte hjem i Bergen. Det første jeg sa var at i hovedstuen ville Django vært perfekt. Men jaggu ble det godlyd i lytterommet ditt også. Det var overraskende og forteller meg at Django ikke er så vanskelig å få til. Turen fra Oslo gikk fint, og nå skal Bergen nytes i finvær og coronastille gater. Takk for handelen og kommer gjerne på besøk ved en annen anledning. Imorgen kveld blir det besøk hos Duet Audio
Grattis Fugazi,Hvis noen lurer så har jeg byttet til Oscar Trio.
Spennende at du har Parker Duo på vei, men de har vel ikke kommet enda? Jeg lurer litt på hvordan slavebassen på baksiden påvirker totalinntrykket. Et lite tankespinn er at Parker Duo prismessig ikke er veldig mye dyrere enn Oscar Trio.Jaja, da kan jeg melde meg inn i Marten-menigheten med Parker Duo på vei. Gleder meg som en liten unge på julaften! har hatt litt av hvert innnom siste åra, men nå har jeg endelig funnet høyttalere jeg liker designmessig OG jeg elsker Oscar Duo så da kan ikke det her være noe dårligere
Det første paret blir sendt i dag, så de har ikke kommet Blir sendt fra Sverige i dag (om slavebassene har kommet, skulle komme fredag). Så med litt flaks står de her på fredag!Spennende at du har Parker Duo på vei, men de har vel ikke kommet enda? Jeg lurer litt på hvordan slavebassen på baksiden påvirker totalinntrykket. Et lite tankespinn er at Parker Duo prismessig ikke er veldig mye dyrere enn Oscar Trio.
Hadde vært interessant å få tilbakemelding på forskjellene mellom Oscar Trio og Django XL. Oscar Trio har 2. Ordens delefilter etter det jeg kan lese men samtidig er de vel ikke bassrefleks?Hvis noen lurer så har jeg byttet til Oscar Trio.
Markedsføringsmessig tror jeg Oscar Trio er ment å erstatte Django L. Jeg ser at Django nå er borte fra web-sidene til Marten. Egentlig var kanskje den nye Parker-serien ment å være en ny generasjon av Heritage-serien, men siden Parker ble såpass annerledes enn Heritage ble det heller et nytt navn . Så sånn sett burde Oscar Trio være nærmere Django L enn Getz II lydmessig, noe jeg kanskje vil tro er sant.
Men hvis du sammenligner elementene her er det ingen likheter. Django L har SEAS-elementer med Accuton diskant (forøvrig en kombinasjon jeg ikke har sett på noen andre høyttalere). Oscar Trio tror jeg har elementer fra SB-Acoustics (produsert i Indonesia?), som vel er ment å ligne på Accuton. Så ja, hvis du synes Getz II blir litt for analytisk tror jeg du kan like Oscar Trio. Men noe sammenligning mellom Oscar Trio og Django L skal jeg ikke prøve meg på.
Da jeg hørte en god stund på Oscar Trio hos Acoustic Tuning syntes jeg musikken ble frigitt fra høyttalerne og jeg ble sittende å høre på musikken mere enn høyttalerne. Det inkluderer selvsagt en luftig diskant
Diskanten er mye av grunnen til at jeg nå, etter årevis med Marten, er litt skeptisk til spesielt britiske høyttalere. Jeg hørte Kef Reference 3 i demo her forleden. Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes dette Uni-Q -elementet til Kef ble litt vel overivrig i forhold til Marten på sitt beste. Men det er nå meg.
Hele høyttaleren er i pianosvart, klin umulig å ta bilder av med lys i rommet. Kun elementet, logoen og detaljene rundt diskantene som ikke er sorteKult! Ja, du bør sikkert gi dem noen timer spilletid. Misunner deg litt å ha et helt nytt par som bare blir bedre og bedre jo mere du spiller.
Er fronten forresten svart? Ser sånn ut på mobilen min, men kan være bildene som lurer meg.
De fikk ett sett i går, det var de jeg hadde bestilt. Så Frode fikk jomfrulytten i stua mi idag Blir demokveld her på Plinius når de har fått en 150-200 på segGratulerer!
Da rakk jeg ikke engang å stikke innom AT for en lytt
Herlig!De fikk ett sett i går, det var de jeg hadde bestilt. Så Frode fikk jomfrulytten i stua mi idag Blir demokveld her på Plinius når de har fått en 150-200 på seg
Ok, ser det nå. På mobilen min så det ut som det valnøtt på sidene med svart frontHele høyttaleren er i pianosvart, klin umulig å ta bilder av med lys i rommet. Kun elementet, logoen og detaljene rundt diskantene som ikke er sorte
Stjørdal, bare en snøggtur fra ATHerlig!
Hvor er her? (trenger ikke detaljer)
Ikke lange veien nei. Men får ikke kjøre bil på et par uker enda - etter veldig rask tur liggende bak i en gul bil med blålys langs Trondheimsfjorden.Stjørdal, bare en snøggtur fra AT
Ikke lange veien nei. Men får ikke kjøre bil på et par uker enda - etter veldig rask tur liggende bak i en gul bil med blålys langs Trondheimsfjorden.
Mange år siden jeg har eid og hørt Marten nå. Skal vi se..... når ble denne tråden startet..?
Hvilke stativer er det du har på dine Oscar Duo?
(ser litt annerledes ut enn på andre bilder..)
AHA! Beklager, jeg er ikke helt på nett for tiden- sorterte ikke riktig lesing og det som kom ut.....Det er Oscar Duo-stativer (høyttalerene er Parker Duo). Mine nye stativer kommer i slutten av måneden
Det er kanskje ikke så mange eiere av disse seriene ennå(?)Synes du forskjellen mellom Oscar og Parker Duo er stor? For min del er det de gulvstående som evt er aktuelle. Må kanskje helt til Trondheim for å få hørt dem, om ikke AT velger å ta dem med til Horten.Har hørt Oscar Trio samt Oscar Duo (og jeg eier selv Parker Duo).
Parkerene spiller helt magisk i vår stue.21 kvadrat, fores med Plinius SA Reference og det er en nydelig match. Enorme mengder dynamikk og luft, og en holografi jeg ikke har hatt i stua tidligere. Den store styrken er nok øvre mid og diskant, men også nedover henger de godt med. Til jazz (big band som jeg stort dett lytter til) er de gull