MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vil si det er relativt stor forskjell, men nå har jeg aldri gjort en face-to-face test ELLER hørt Oscar i stua mi. For meg fremstår Parker som flere hakk mer dynamiske og bassen er STOR til å være en såpass (alt er relativt) liten stativhøyttaler.

    Men når det er sagt: Oscar-serien er vanvittig mye for pengene, og det spiller nydelig. Og tar seg godt ut i stua gjør de også 😊
    Det begynner å gå opp for meg at jeg MÅ høre Parker Trio før neste bytte. Leste nettop testen i Stereophile igjen...
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Da sitter jeg og venter i spenning på et par Parker Trio som forhåpentligvis tar kursen bortover om ikke alt for langt frem i tid…
    Er litt spent på hvordan de går sammen med forsterkerne eller om jeg må tenke litt annerledes.
    Har Musical Fidelity m8 700m og en Wall Audio rørpre.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Noen som vet om IsoAcoustics Gaia III evt Gaia II fungerer under Miles 3?
    Er tilbud på IsoAcoustics på min lokale Soundgarden på torsdag. Nåvel, jeg kan kjøpe å prøve selv, men greit å spørre her først. Har en liten følelse at størrelsen på gjengen på orginalføttene til Miles 3 er mindre enn hos Gaia, men det står noe om at Gaia kan leveres i ulike gjengdimensjoner.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg blir våt i både munn og øyne når jeg skuer på disse glamourbildene av de deilige Accuton-driverne. :love:
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vet om IsoAcoustics Gaia III evt Gaia II fungerer under Miles 3?
    Er tilbud på IsoAcoustics på min lokale Soundgarden på torsdag. Nåvel, jeg kan kjøpe å prøve selv, men greit å spørre her først. Har en liten følelse at størrelsen på gjengen på orginalføttene til Miles 3 er mindre enn hos Gaia, men det står noe om at Gaia kan leveres i ulike gjengdimensjoner.
    I vvilken Soundgarden er det tilbud på isoacoustics?
    Kunne ha tenkt meg noen Oreas under platespilleren. 😎
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Tips er å høre med Frode i Acoustic tuning for pris på original føttene til Parker Trio. De er produsert hos IsoAcoustic i samarbeid med Marten.
    Kan aldri tenke meg at de er noen dårligere. I tillegg ser de bedre ut.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Hei. Tips er å høre med Frode i Acoustic tuning for pris på original føttene til Parker Trio. De er produsert hos IsoAcoustic i samarbeid med Marten.
    Kan aldri tenke meg at de er noen dårligere. I tillegg ser de bedre ut.
    Jo, Parker Trio -føtter på Miles 3 høres jo unektelig litt kult ut. Jeg har forresten ikke hørt Parker i demo enda. Så nå har jeg kanskje en unnskyldning til å kontakte Frode. Pga jeg er interessert i føttene 🤓
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Alltid noe å lære hos Marten i Horten. Alltid god demping og bred vinkling, og god lyd…
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Ting tar tid hos Marten…. venter fortsatt på Parkerne… 🙄
    Bilbransjen skylder på mangel på halvledere, men det er kanskje ikke så mange halvledere i passive høyttalere (?). Men det er jo andre kriser som sikkert også kan påvireke leveringstiden. F.eks. krise i transportbransjen (med overfylte containerskip) og mangel på råvarer. Eneste fordelen er at bruktprisene kan bli bedre hvis det tar tid å kjøpe helt nytt.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @bluesbreaker, skimtet delefiltret til Django XL i hyllen der:geek:
    Ellers flotte bilder av et besøk utenom det vanlige, å noe det frister å få til selv:cool:
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.718
    Torget vurderinger
    1
    Så ut til att flere elementer var plassert på metall hyller
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Bilbransjen skylder på mangel på halvledere, men det er kanskje ikke så mange halvledere i passive høyttalere (?). Men det er jo andre kriser som sikkert også kan påvireke leveringstiden. F.eks. krise i transportbransjen (med overfylte containerskip) og mangel på råvarer. Eneste fordelen er at bruktprisene kan bli bedre hvis det tar tid å kjøpe helt nytt.
    Joda- var visst forsinkelser i produksjonen av diskantene hos Accuton…. har bare fått solgt mine gamle høyttalere allerede noen uker siden og sitter helt uten- derfor utålmodigheten 😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har vel vært Marten venn lenge å tidligere eid Django L.
    Har nå hatt disse en liten stund, å må si de overgår sin mindre bror på alt, disse blir nok en stund.
    Og blir de byttet ut blir det nok for å gå steget videre opp i model hos Marten😎

    92A318F5-04B8-4F01-880D-48BDAE456EAF.jpeg
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Har vel vært Marten venn lenge å tidligere eid Django L.
    Har nå hatt disse en liten stund, å må si de overgår sin mindre bror på alt, disse blir nok en stund.
    Og blir de byttet ut blir det nok for å gå steget videre opp i model hos Marten😎

    Vis vedlegget 748126
    Samme hadde jeg. Først Django L, så steget opp på XL og nå Oscar. Tenker på å ta steget opp på Parker.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Samme hadde jeg. Først Django L, så steget opp på XL og nå Oscar. Tenker på å ta steget opp på Parker.
    Ja Parker tiltaler meg virkelig visuelt, har ikke hørt disse spille ennå. Men løsningen med passive element har jeg virkelig troa på.
    Hvilke Parker er det du tenker å kjøpe?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Først, kjempefornøyd med Django XL (stor takk til Fugazi for god innkjøring og godt hold - de fremstår som ny).

    For meg er det en god kombo med Cary rør for og effekt (monoblokker) forsterkere, og gode vinyl utgivelser, alle sjangre.
    De står idag på parkett med Martens ben på stål "pukker" (tregulv og spikes er jo ikke en særlig god kombo).

    Noen som har prøvd Isoacoustic Marten? Erfaring med og uten? Evt ift isoacoustics Gaja eller Aparta. Har Django XL så enda bedre om noen har erfaringer med de.

    Har akkurat montert isoacoustic Orea på platespiller, deretter på rør forforsterker plaget med microphonics. Nesten ikke til å tro hvilke endringer det har gitt. Så fra å være litt skeptisk så ser jeg at dette har god effekt på store og små problem, Microphonic på forforsterker er nesten helt borte (kan enda provosere det frem, men da må man bruke litt makt..). På vinyl (Mørch tonearm og Madake pick up) så er det blitt et dypere trøkk på bassgjengivelsen.

    Så gjenstår det å se om dette også tar bort "rumling" og vibrasjoner på enkelte bass tunge vinyl utgivelser (som sjølsagt også kan skyldes plassering av høytaler nær platespiller, følsom pick up, for lite/mye demping i tonearm, dårlig vinyl produksjon..)
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Først, kjempefornøyd med Django XL (stor takk til Fugazi for god innkjøring og godt hold - de fremstår som ny).

    For meg er det en god kombo med Cary rør for og effekt (monoblokker) forsterkere, og gode vinyl utgivelser, alle sjangre.
    De står idag på parkett med Martens ben på stål "pukker" (tregulv og spikes er jo ikke en særlig god kombo).

    Noen som har prøvd Isoacoustic Marten? Erfaring med og uten? Evt ift isoacoustics Gaja eller Aparta. Har Django XL så enda bedre om noen har erfaringer med de.

    Har akkurat montert isoacoustic Orea på platespiller, deretter på rør forforsterker plaget med microphonics. Nesten ikke til å tro hvilke endringer det har gitt. Så fra å være litt skeptisk så ser jeg at dette har god effekt på store og små problem, Microphonic på forforsterker er nesten helt borte (kan enda provosere det frem, men da må man bruke litt makt..). På vinyl (Mørch tonearm og Madake pick up) så er det blitt et dypere trøkk på bassgjengivelsen.

    Så gjenstår det å se om dette også tar bort "rumling" og vibrasjoner på enkelte bass tunge vinyl utgivelser (som sjølsagt også kan skyldes plassering av høytaler nær platespiller, følsom pick up, for lite/mye demping i tonearm, dårlig vinyl produksjon..)
    Hei Thjua. Flott å høre at du er fornøyd med Django XL. Du spør om erfaring med Marten og IsoAcoustic. Jeg skaffet meg forrige uke Gaia II. Hos meg ga de merkbart bedre separasjon og bredde i lydbilde, men også mer bass. Hos meg er det mulig at mer bass ikke er noen fordel pga plassering av anlegget i rommet. Men heldigvis har jeg Db nivåjustering på mine forsterkere så har kompensert for dette. Jeg må ta en ny vurdering etter en tid med lytting. Jeg tenker å koble under de originale ingen og sammenligne.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @tjua gratulerer med gode høyttalere.
    Jeg lurer i grunn på det samme som deg å vurderer Gaia II til mine Django XL. Ganske sikker på at det ikke blir degradering på lyd pluss at det vil visuelt bli et løft.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    @tjua gratulerer med gode høyttalere.
    Jeg lurer i grunn på det samme som deg å vurderer Gaia II til mine Django XL. Ganske sikker på at det ikke blir degradering på lyd pluss at det vil visuelt bli et løft.
    Enker veldig på å oppgraderer til Parker Trio eller Duo. Hva tror folket om Parker Duo og 2 stk Sigberg subb? Hvis man klarer å integrere subbene på en god måte kan vel det bli bra ?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Enker veldig på å oppgraderer til Parker Trio eller Duo. Hva tror folket om Parker Duo og 2 stk Sigberg subb? Hvis man klarer å integrere subbene på en god måte kan vel det bli bra ?
    Kan ikke tro annet en at det kan bli kjempebra om man for integrert subber skikkelig. Men da må alt gjøres riktig og er du uheldig med rom så er det mulig du må inn med dsp i anlegget for å sette høypassfilter.
    Har ikke hørt Parker serien, men har lest at de skal være veldig musikalske😉
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    154
    Sted
    Langesund
    Enker veldig på å oppgraderer til Parker Trio eller Duo. Hva tror folket om Parker Duo og 2 stk Sigberg subb? Hvis man klarer å integrere subbene på en god måte kan vel det bli bra ?
    Jeg spiller på Parker Duo. Har hatt disse ca 9 måneder og må vel regne dem som innspilte nå, Er kjempefornøyd. Stort, åpen lydbilde. Bassen er overaskende dyp, veldig presis. En stor (liten) high end høyttaler. Kan anbefales, Acoustic Tuning og Frode også :)


    Vennlig hilsen
    Erik
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn