Hadde Vista for en del år siden. Fordelen med de er at bassen er passiv slik at du kan få glede av din - evt - kraftige poweramp. De spilte lite bass før jeg fikk på plass klasse A amp.
Hører dog detaljer på mine Apogees som jeg ikke hørte på ML, ikke minst spiller Apogee bass som er i en egen klasse i sammenligning.
Ellers bør du jo være klar over at det å kjøpe så gamle ML er som å kjøpe veteranbil. Du vet aldri når evt noe må repareres. Panelene degraderes av støv, røyk, sol osv så i værste fall kan disse trengs byttet. Og ja-man får slikt kjøpt men det koster temmelig mye...
18k for disse er i mine øyne i meste laget, men her er det jo markedet som bestemmer....
Tilbudet er på 12.500. De er fra 2008. Jeg har en fulloverhalt Krell KAV-300iL, som leverer 400 watt i 4 ohm. Et balansert oppsett uten skarpe kanter, som jeg har jobbet mye med. Jeg tenkte akkurat det samme vedr passive ML: utnytte kraften jeg har tilgjengelig. Hva tenker du om den komboen, og om prisen?
Har mulighet til å spare opp litt og gå for Theos isteden. Men tenkte Vista var en fin førstetest på om oppsettet og rommet funker med ML/paneler.
Hva om valget hadde stått mellom Vista eller Electromotion: hva er best? Utstyr er som nevnt her og i profilen min, og rommet cirka 18-20 kvadrat.
Et annet alternativ er jo å gå for Vantage eller en annen aktiv modell. Men vil helst ha relativt lav inngangspris på dette til å begynne med, hvis det feiler fundamentalt.
Apogee er sinnssyke, men må ha mer kraft og større rom for sånt. Drømmen er KSA-200b/250/300s med Scintilla. En eller annen gang på 2050-tallet.
Mvh,
Andreas