J.Rasmussen
Overivrig entusiast
Jo det er akuratt det den gjørKalle Klovn skrev:Grattis tdbil, den rekka ser ikke værst ut!
Jo det er akuratt det den gjørKalle Klovn skrev:Grattis tdbil, den rekka ser ikke værst ut!
Jeg tror det meste som har vært skrevet om bøyler gjaldt McIntosh MA7000, men det kan formodentlig være overførbart til McIntosh MHT200.BigSwifty skrev:Hvis du leter litt på Sentralen, er jeg nokså sikker på at det var en tråd om dette. Sto vel også noe i Fidelity om det samme, men husker ikke hvilket nummer.blitzkrieg skrev:Har ikke fått lest gjennom hele tråden, så tar sjansen på å legge inn ett spørsmål her i fare for at det kan ha blitt omtalt tidligere:
har en MHT-200 integrert surroundforsterker som jeg fortsatt er skikkelig fornøyd med selv om den mangler de nyeste høyoppløste surroundformatene og ikke har HDMI inn. Men who cares, den har analoge innganger for eksternt dekodet signal så jeg klarer meg helt fint.
Men de bøylene som sitter bak og forbinder for- og effektdelen kunne helt klart vært bedre, og lurer på om andre har gjort seg noen erfaringer her med tanke på hva som er vellykket hvis man skal bytte dem ut. Har tenkt å lage noe selv med bulletplugs og noe dertil egnet kabel i korte strekk. Og trenger vel heller ikke å koble til jord her siden det går i kabinettet?
Det var visstnok enorm forskjell ved å bytte ut bøylene.
Kult oppsett ;D-morten- skrev:hei,
her er tinga mine:
Hos meg så har kombinasjonen c48/mc 501 en klang som er litt på den mørke/ varme siden av nøytralt. Mhp klangbalanse så kan jeg ikke si at c48 er særlig annerledes enn c220, men som sagt så har den et langt lavere støygulv.ssm skrev:Ok , låter transistorpreampene varmt og fyldig som rørpre ene til mcintosh ?
Grattis Trym, hva har du fått i hus?trym skrev:Da vil jeg herved melde meg inn i denne menigheten
Har bare i første omgang fått en effektforsterker, men liker godt lydsignaturen og kommer sikkert til å prøve andre ting ;D
Grattulerer, der har du fått deg et samleobjekt som skal låte helt fantastisk ;D ;Dtrym skrev:Mc 2000 heter den
Fant den her i landet. Virker veldig lovende ;Djokris skrev:grattis, fant du den i utlandet eller her hjemme ?
skal være knallbra den der, den jeg har er vel bygd av samme mann i etterkant, grunnen til at jeg spurte om du hadde kjøpt den her var at jeg aldri ser den på bruktmarkedet her hjemme, men det er sikkert ikke mange av de her i norge, de var jo allerede solgt før de var ferdig produsert de der, har derimot hatt enn par stk på hånden som en venn av meg har funnet i østen, der går de for mye penger enda, tror det var en del samlere derifra som kjøptetrym skrev:Fant den her i landet. Virker veldig lovende ;Djokris skrev:grattis, fant du den i utlandet eller her hjemme ?
Det finnes bare 2 stk i Norge og den ene kjøpte Neby Hifi til sitt musikk museumjokris skrev:skal være knallbra den der, den jeg har er vel bygd av samme mann i etterkant, grunnen til at jeg spurte om du hadde kjøpt den her var at jeg aldri ser den på bruktmarkedet her hjemme, men det er sikkert ikke mange av de her i norge, de var jo allerede solgt før de var ferdig produsert de der, har derimot hatt enn par stk på hånden som en venn av meg har funnet i østen, der går de for mye penger enda, tror det var en del samlere derifra som kjøptetrym skrev:Fant den her i landet. Virker veldig lovende ;Djokris skrev:grattis, fant du den i utlandet eller her hjemme ?
Ok, cool, takke for ino ;DJ.Rasmussen skrev:C2300 har og HT bypass
Trym, jeg har ikke fått det til å virke som det skal. Lurer på om du må ha mcintosh surround-preamp for å få det til å funke.trym skrev:Ok, cool, takke for ino ;DJ.Rasmussen skrev:C2300 har og HT bypass
Leste i manualen, og fikk også inntrykk at du måtte koble den til en McIntosh surround for å få det til å virke....Kalle Klovn skrev:Trym, jeg har ikke fått det til å virke som det skal. Lurer på om du må ha mcintosh surround-preamp for å få det til å funke.trym skrev:Ok, cool, takke for ino ;DJ.Rasmussen skrev:C2300 har og HT bypass
Noen som vet?
Skulle jo være enkel skuring det... Da er det jo bare å velge selv hvilken kanal en vil bruke som bypassjokris skrev:utdrag fra c2300 manualen
The Setup Mode allows
the activation of the Passthru Mode and the Selection of
the C2300 Input (Input numbers 3 - 8 on the Rear Panel)
that will be used for the Right and Left Front Channels. In
the example below, the Right and Left Front Channels from
the Multichannel Processor/Decoder will be connected to
the CDR (7) Input Jacks on the C2300. Refer to page 9 for
additional connection information.
1. Press the SETUP Push-button to access the Setup
Mode.
2. Rotate the MENU Control until PASSTHRU OFF
appears on the Front Panel Alphanumeric Display.
3. Rotate the SELECT 2 Control until the display indicates
det er slik jeg tolker det, men skal dobbeltsjekke før jeg slår til på en sliktrym skrev:Skulle jo være enkel skuring det... Da er det jo bare å velge selv hvilken kanal en vil bruke som bypassjokris skrev:utdrag fra c2300 manualen
The Setup Mode allows
the activation of the Passthru Mode and the Selection of
the C2300 Input (Input numbers 3 - 8 on the Rear Panel)
that will be used for the Right and Left Front Channels. In
the example below, the Right and Left Front Channels from
the Multichannel Processor/Decoder will be connected to
the CDR (7) Input Jacks on the C2300. Refer to page 9 for
additional connection information.
1. Press the SETUP Push-button to access the Setup
Mode.
2. Rotate the MENU Control until PASSTHRU OFF
appears on the Front Panel Alphanumeric Display.
3. Rotate the SELECT 2 Control until the display indicates
Nei, jeg forstår ikke logikken med å kjøre fra analog til digital så til analog igjen. Prosessoren burde ligge i en dac slik at prosesseringen kunne gjøres før man konverterer første gang. Ikke vits å betale mye for en high- end cd spiller eller dac, hvis man likevel skal tilbake til et digitalt signal igjen, eller?tdbil skrev:Er det noen som har testet eller har Men 220?
Nei det har du helt rett i ;DKalle Klovn skrev:Nei, jeg forstår ikke logikken med å kjøre fra analog til digital så til analog igjen. Prosessoren burde ligge i en dac slik at prosesseringen kunne gjøres før man konverterer første gang. Ikke vits å betale mye for en high- end cd spiller eller dac, hvis man likevel skal tilbake til et digitalt signal igjen, eller?tdbil skrev:Er det noen som har testet eller har Men 220?