McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Solo skrev:
    REX skrev:
    Takk så mye. Mine kommer fra Tønsberg ;)
    Har de funnet veien hjem??
    Nei dessverre. Tollpost somler noe vanvittig, som vanlig.
    Hadde gleda meg til å koble opp i helga, men den gang ei :(
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei,

    Er det noen som har noen mening på disse preampene låter i forhold til hverandre

    C2300
    C500 (rør varianten)
    C1000 (rør varianten)


    ;D ;D ;D
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Solo skrev:
    Vil tro det er glass, det ser du vel? Mine 501 har ekte glassplate bak, mens vu-meteret er beskyttet med en plexiglassfront, trolig fordi denne kan være endel tynnere enn glasset som er bak og det ville blitt veldig tykt om alt var glass.
    Ser og høres ut som glass ja. Tok en mynt og kakket forsiktig i frontplaten og det høres ut som glass. Er vant til plexi/akryl fra Electrocompaniet og den er ikke særlig motstandsdyktig mot riper. Etter å ha spilt to kvelder nå begynner ting å løsne. Dette lyder bare bedre og bedre. Kom meg ikke i seng før nærmere kl 0300 i natt. Måtte bare spille den cdn og den cdn og den cdn og........... ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, jeg ble vekket kl 0400 i natt da en bekymret kone fant meg sovende på sofaen - jeg skulle bare høre ferdig echoes (pink floyd meddle) før jeg kom og la meg. :-[
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Solo skrev:
    Hehe, jeg ble vekket kl 0400 i natt da en bekymret kone fant meg sovende på sofaen - jeg skulle bare høre ferdig echoes (pink floyd meddle) før jeg kom og la meg. :-[
    Det tyder på at du har gjort et riktig valg i forhold til siste oppgradering ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    room skrev:
    skjønner nå ikke hvorfor du sovnet. echoes er jo ei kongeplate.
    ikke samleplaten echoes, men siste sangen på platen meddle :)
    uansett, jeg skammer meg over å sovne under en slik akt, men så var det ganske snet på kvelden og...
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Vil gjerne melde meg inn i klubben :)

    Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort!

    Mitt spørsmål er som følger:

    Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!. (Den er riktignok merket med McIntosh, men regner ikke med at kvaliteten er all verdens).

    Går ut fra at denne bør byttes ut for å utnytte det fulle potensiale i denne utmerkede forsterkeren - eller hva?

    Event. noen som har forslag til en god rca - rca jumpers?

    Forslag og innspill mottaes med takk

    musikalsk hilsen
    OhYeah
     
    M

    musicus

    Gjest
    Noen av dere Mc freaks som våger seg på en forklaring av forskjellen mellom MA6900 og MA6600? Har hørt av en forhandler at MA6900 skal fases ut ila 2009 og erstattes(t) av MA6600, noen forskjeller burde det jo være men noen som sitter på førstehånds info/erfaring?

    Ser på deres hjemmeside at MA6900 allerede er tatt bort til fordel MA6600 og står som deres nest største int.

    mvh
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Et ekte McIntosh tips: De gutta har tenkt gjennom det meste!

    Ikke gå automatisk ut fra at standard er skid. Prøv gjerne andre alternativ, men ikke pælm de gamle - det kan fort vise seg at de banker det meste!
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    Noen av dere Mc freaks som våger seg på en forklaring av forskjellen mellom MA6900 og MA6600? Har hørt av en forhandler at MA6900 skal fases ut ila 2009 og erstattes(t) av MA6600, noen forskjeller burde det jo være men noen som sitter på førstehånds info/erfaring?

    Ser på deres hjemmeside at MA6900 allerede er tatt bort til fordel MA6600 og står som deres nest største int.

    mvh
    Den informasjonen kan umulig stemme. 7000 tok over for 6900. 6600 tok over for 6500.
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Man skrev:
    musicus skrev:
    Noen av dere Mc freaks som våger seg på en forklaring av forskjellen mellom MA6900 og MA6600? Har hørt av en forhandler at MA6900 skal fases ut ila 2009 og erstattes(t) av MA6600, noen forskjeller burde det jo være men noen som sitter på førstehånds info/erfaring?

    Ser på deres hjemmeside at MA6900 allerede er tatt bort til fordel MA6600 og står som deres nest største int.

    mvh
    Den informasjonen kan umulig stemme. 7000 tok over for 6900. 6600 tok over for 6500.
    ¨

    Dette er riktig. Selv om MA7000 har større utgangseffekt enn MA6900, så er det den som er¨arvtageren.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Man skrev:
    musicus skrev:
    Noen av dere Mc freaks som våger seg på en forklaring av forskjellen mellom MA6900 og MA6600? Har hørt av en forhandler at MA6900 skal fases ut ila 2009 og erstattes(t) av MA6600, noen forskjeller burde det jo være men noen som sitter på førstehånds info/erfaring?

    Ser på deres hjemmeside at MA6900 allerede er tatt bort til fordel MA6600 og står som deres nest største int.

    mvh
    Den informasjonen kan umulig stemme. 7000 tok over for 6900. 6600 tok over for 6500.
    Synes jo selv også at dette høres mer logisk ut, får sjekke noe mer rundt dette...

    mvh
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    ArtDeco skrev:
    OhYeah skrev:
    Event. noen som har forslag til en god rca - rca jumpers?
    OhYeah
    Kanskje ikke verdens dyreste, og om det i det hele tatt har noen hensikt skal jeg ikke ha sagt noe om, men her har du et forslag: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/diverse_kabler/van_den_hul_the_link_kabel_roed.htm
    Takk for tips. Tenkte overhodet ikke på Hifiklubben :)

    Og JA det har helt klart noe for seg å bytte ut disse metallbøylene med en kabel. testet dette med en god gammel (ihvertfall gammel) 80 cm Silk kabel.

    Resultat: De som fortsatt bruker disse originale metallbøylejumpersene - BYTT UT!

    Det skulle stått advarsel om bruk av disse jumpers-bøylene i brukerveiledningen ;D
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    OhYeah skrev:
    ArtDeco skrev:
    OhYeah skrev:
    siden jeg har gått til innkjøp av MA7000 sist torsdag, måtte jeg prøve dette tipset og dro derfor innom Hifi-klubben i Grensen i Oslo i ettermiddag. Jeg må bare si etter å ha hørt VdH The Link i 10 min. nå: spar pengene. Dette hadde ingen effekt! Kan muligens være at VdH ikke er skjermet. Her ble det ingen forbedring iallefall
    Event. noen som har forslag til en god rca - rca jumpers?
    OhYeah
    Kanskje ikke verdens dyreste, og om det i det hele tatt har noen hensikt skal jeg ikke ha sagt noe om, men her har du et forslag: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/diverse_kabler/van_den_hul_the_link_kabel_roed.htm
    Takk for tips. Tenkte overhodet ikke på Hifiklubben :)

    Og JA det har helt klart noe for seg å bytte ut disse metallbøylene med en kabel. testet dette med en god gammel (ihvertfall gammel) 80 cm Silk kabel.

    Resultat: De som fortsatt bruker disse originale metallbøylejumpersene - BYTT UT!

    Det skulle stått advarsel om bruk av disse jumpers-bøylene i brukerveiledningen ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    MCD500

    Er det noen har denne?

    Jeg er personlig klar for å kvitte meg med CD spilleren, men av hensyn til fruen og andre som ikke er så glad i Foobar2K vil jeg gjerne ha en allikevel. Vurderer MCD500 opp mot Linn unidisk SC og Eximus CD10.
    Linn er billigst, har nettverksinngang og optisk/elektrisk digital inngang, men mangler balanserte utganger(Uten at det er svært problematisk med 30 cm lange kabler). Eximus kjenner jeg ikke, men jeg syns ikke den ser ut i måneskinn. Dog har den har USB, noe som er svært bekvemt, i tillegg til digitalinnganger.
    MCD500 kjenner jeg ikke, men den får overveldende anmeldelser og så er det jo McIntosh. Er litt redd for å ende opp som fanboy, men noen sjangser må man ta.

    Er interessert i brukererfaringer med de tre nevnte spillere. Anyone?
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Dette er også en klubb jeg gjerne ydmykt vil spørre om medlemskap i:






    denne lille klumpen driver ett par avantgarde duo og matchen er intet mindre enn herlig deilig ;D
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Vakre bilder. :) Nesten så jeg får lyst til å bytte ut 501'ene mine.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    hehe, utseendemessig går nok mc275 - i mine øyne - 501 en høy gang, men lydmessig? Tror vi begge har det lydmessig ganske så bra ;D
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Solo skrev:
    REX skrev:
    Jepp.
    De er oppe og går de ;)
    Hva synes du da? Hvordan er de sammenliknet med aw180?
    Strammere bass, litt lysere i toppen. Og uante kraftreserver ;)
    Godt fornøyd så langt. Men som alt annet krever det litt tilvenning.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hei.
    Er det noen her som har det EKSAKTE totale dybdemålet på MA6500 og MA6900 (fra fremkant frontplate til bak-kant chassis)?
    Evt også hvor mye kontakter til signalkabler bygger i tillegg?

    De mål som er "tilgjengelige" på McIntosh hjemmeside (også mål angitt i manualer) er litt diffuse, så de kan ikke brukes.
    Det er heller ingen butikker (eller Neby) som har noe tilgjengelige mål.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Har dere sett "kompaktanlegget" til McIntosh? Tror det foreløpig kalles 60th anniversary edition, eller noe lignende. Liten omtale i siste HIFI.News.

    Noe av det mest sinnsyke jeg har sett på lenge - det ser ut som om det er designet i fylla av han som lagde platespilleren deres .- og jeg vil ha det - nå!!!
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    BigSwifty skrev:
    Har dere sett "kompaktanlegget" til McIntosh? Tror det foreløpig kalles 60th anniversary edition, eller noe lignende. Liten omtale i siste HIFI.News.
    eller MiniMac som den også kalles :D
     

    Vedlegg

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei,

    Ønsker herved og melde meg inn etter og ha anskaffet meg ett par 1.2 Kw monoblokker rett før jul :)

    Brukes sammen med Meridian 808.2i Reference Signature CD spiller og Proac D100 høytalere.
     

    Vedlegg

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    Strålende luthic,
    hvordan spiller det?
     

    REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Gratulerer!!
    Heftige saker dette ;)
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei, takk for det :)

    Jeg synes det spiller bra på alle måter. Dynamisk, åpent, kontrollert, rolig kontrollert lydbilde selv på utrolig høyt nivå. Flott rom og perspektiv følelse, låter aldri hardt, låter mer åpent og detaljert enn min forrige VTL forsterker. Overrasket over hvor detaljert 1.2 kw'ene spiller. Utrolig bra forsterker ... og så ser de bare vannvittig kule ut :)
     

    Sundance_Pete

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    1
    musicus skrev:
    Man skrev:
    musicus skrev:
    Noen av dere Mc freaks som våger seg på en forklaring av forskjellen mellom MA6900 og MA6600? Har hørt av en forhandler at MA6900 skal fases ut ila 2009 og erstattes(t) av MA6600, noen forskjeller burde det jo være men noen som sitter på førstehånds info/erfaring?

    Ser på deres hjemmeside at MA6900 allerede er tatt bort til fordel MA6600 og står som deres nest største int.

    mvh
    Den informasjonen kan umulig stemme. 7000 tok over for 6900. 6600 tok over for 6500.
    Synes jo selv også at dette høres mer logisk ut, får sjekke noe mer rundt dette...

    mvh
    Slik ser det ut for meg:

    7000 integrert utgave av MC 252
    6600 modernisert men forenklet utgave av 6900
    6300 erstatter 6500 som "rimelig" alternativ uten utgangstrafoer.

    Hvis man allikevel beholder tanken om at 7000 erstatter 6900, 6600 erstatter 6500 og at 6300 er et nytt tilskudd, så vil jo hele transistorintegrert-linja fremstå som solid oppgradert og modernisert. Prisene følger til en viss grad etter, og dermed er man både inne på definisjonsspørsmål og flisespikkeri i forhold til hvordan dette fremstår i hverdagsvirkeligheten. Man kan uansett konkludere med at integrert-parken har blitt mer eksklusiv selv om innstegspunktet er tilnærmet det samme. Stivt og kvasiakademisk språk? Ja, kanskje.
     

    Signature

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    374
    Antall liker
    29
    Sted
    Trøndelag
    luthic skrev:
    Hei, takk for det :)

    Jeg synes det spiller bra på alle måter. Dynamisk, åpent, kontrollert, rolig kontrollert lydbilde selv på utrolig høyt nivå. Flott rom og perspektiv følelse, låter aldri hardt, låter mer åpent og detaljert enn min forrige VTL forsterker. Overrasket over hvor detaljert 1.2 kw'ene spiller. Utrolig bra forsterker ... og så ser de bare vannvittig kule ut :)
    Gått å høre at det er flere som har funnet lydnirvana ;D

    kjell
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Rart det der i grunn ... hver gang jeg ser bilde av de rør blokkene så kjenner jeg det bare klør i fingrene etter og skaffe meg ett par ... selv om jeg ikke har noe fornuftig og bruke de til for øyeblikket .... får vel klare meg med 1.2kw'ene så lenge :)
     

    GJ

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2004
    Innlegg
    74
    Antall liker
    0
    Hei

    Er med i klubben ;D Mc 275 NYDELIG forsterker.

    Jakob
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn