jazzus skrev:Neby importerer ikke lengre McIntosh (sjekk internettsida)
Det står også McIntosh oppført på Neby sine sider, så hvor har du dette i fra?jazzus skrev:Neby importerer ikke lengre McIntosh (sjekk internettsida) og Soundgarden ser ut til å selga ut alt sitt av McIntosh (sistnemnte kan vera feil observasjon).
Så spørsmålet er: Kven er det nå som skal selga / importera McIntosh ?
Mute skrev:Når Erling ikke lenger vil ta inn McIntosh, må det være hvis han selger livsverket sitt. Altså aldri!
Får sitere meg selv her siden jeg ikke fikk svar her inne. Kontaktet McIntosh på epost ang.dette og fjernkontrollen som følger MA-7000 kan IKKE programmeres for NON-McIntoshutstyr, men kan KUN styre McIntosh-utstyr, så da vet vi det........TTmania skrev:Hei. Er det noen som har fjernkontrollkodene til universalfjernkontrollen som følger med MA-7000? Tenkte at denne kunne være grei å bruke til tv, dvd osv når den allerede ligger på stuebordet. Om den finnes i PDF, så send den gjerne til meg på ttmania@broadpark.no
Solo skrev:Jeg fikk anbefalt 4-terminalene av McIntosh for tilkobling til B&W, selv om de har pålydende 8ohm.
Det prøvde jeg og på mine 800, å de spilte best på 8 ohm's terminalene.timc skrev:Solo skrev:Jeg fikk anbefalt 4-terminalene av McIntosh for tilkobling til B&W, selv om de har pålydende 8ohm.
Dette har jeg testet, og det stemmer overhodet ikke med mine erfaringer. På både 804S og 803D var 8ohm utgangen klart best.
-Tim
Solo skrev:Jeg får ta en test selv ved anledning. Her er forøvrig svaret jeg fikk fra MC:
The 801 ( and 800) spends a lot of time in the 3.2 ohm area, despite the
fact that it says 8 ohms on the back, for purposes of choosing an
impedance tap on a McIntosh amp, it should be considered a 4-ohm speaker
and connected to the 4-ohm taps. See the solid line on the attached
impedance curve from a Stereophile review.
Jeg mener å huske at det var en sidebar om hvordan en autoformer virker også.Valentino skrev:En gang på nittitallet skrev The Audio Critic en hel masse pent om McIntosh:
http://theaudiocritic.com/back_issues/The_Audio_Critic_23_r.pdf
Flotte målinger, som tydelig viser at man teknisk sett bør brukeBårsen skrev:Jeg håper en med teknisk innsikt kan tolke disse målingene, og forklare det på "menneskespråk" til de av oss som ikke kan lese og forstå målinger selv
http://www.nebyhifi.no/documents/McIntosh_hf.PDF
Jepp, det stemmer. Det er IKKE 6mm. Skruehullene du refererer til er der transportskruene sitter når treplaten for transport er på.OhYeah skrev:Har tenkt å bytte ut de originale beina på min MA-7000 med BMC (Black Magic) cones. Er det noen som vet hvilken skruestørrelse som er brukt på å feste beina til forsterkeren? Ser forøvrig at det er 4 skruehull ved siden av alle 4 beina. Dette ser ut til å være 6 mm, men får ikke skrudd inn en 6 mm skrue. Disse 4 hullene ser ut til å være gjenget opp med amerikanske gjenger (1/4"?)
OhYeah