Da har det gått et dogn siden jeg fikk inn Mc402 i musikkrommet.
Har spillt litt på den igår og noen timer på den idag. Det som slår meg er hvor åpen den er i spillestilen, og hvor mye luft det er mellom musikerene. Den virker også som en hifikomponent som ikke slører til noe som helst, alt som er på plata ( Squeezebox) blir slengt mot deg på godt å vont..
Skal ikke konkludere noe enda, da jeg bruker DSpeaker som pre-amp. Jeg tror den er for nøytral for meg og ikke har en optimal mach med Mc 402. Sitter å spiller noen låter fra Stockfish nå på et lyttevolum som jeg kan betrakte som litt høyt. DSpeakeren står på -8db og Mc 402 sine vumeter står rimelig fast planta godt over 40 med peaker opp imot 400..
Men jeg føler ikke at dette er veldig høyt. Enten så er det for at lyden er så "ren" at jeg ikke blir stressa av det Eller so er et bare matchen mellom DSpeaker og Mc402 som gjør at mc`n må jobbe litt ekstra.
Tenkte å prøve en Pioneer reciver som preamp for å se om det blir noe bedre.
Ikke det at jeg ikke er fornøyd lyden er helt klart det beste jeg har hatt, men er litt overraska av at Mc 402 må jobbe såpass "hardt" ( nå vet jeg ikke om den jobber hardt, siden dette er det første Mcintosh trinnet jeg har hatt) Hadde tidligere en Ma6300 som skal yte 100w i 8ohm og jeg huska at den spillte jeg med aldri over kl 11.
Ikke i samme rom, men med samme størrelse. Og med AUdiovector M3 Avantgarde. Idag har jeg Triangle Lyrr som er spesifikert til 93db 1 watt. Og skal være en relativt grei last for forsterkere. Rommet mitt er 38m2 og er godt behandlet akkustisk.
Jeg regner med at det er machen mellom dspeaker og mc 402 som gjør meg litt urolig. Eller at lyden er såpass forskjellig fra det jeg er vant til.
Noen andre som har erfaring med 402 og og krefter?