tdbil skrev:
E.I.A. skrev:
Veldig stilrent
Og grattis med nye høytalere !
Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut
Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D
Når jeg tenker meg om så har jeg en stomp med plastkanal liggende om du måler hvor mye du trenger kan jeg sende deg det?
Det var jo kjempesnillt
Men jeg trenger nok en litt større sak .
Bruker Nordost hdmi , og hdmi'en til Oppoen er tykk + strøm til tv'n .
Har både Biltema og Claser'n i nærheten , så det er bare sløvhet fra min side at det ikke er gjort enda , men takk for tilbudet
Fikk prøvd dac'en på C50 i går . Er litt flau , for jeg måtte frem med bruksanvisningen for å få lyd . Måtte holde inne Equalizer passthrough i 2 sekunder for å få opp undermeny og omgjøre inngangene til digital 1-4 , alle innganger utenom Phono 1 og 2 kan omgjøres til digital innganger .
Den trenger nok noen hundre timer innspilling , men det hørtes ikke skarpt ut , bare litt diffust i sammenligning med Bryston dacen . Akkurat som det lå et slør over musikken , allt ble litt grått , men ikke kjedelig , det svingte brukbart . Gir den noen hundre timer på repeat og kommer tilbake til lyden . Fordelen er jo at du ikke trenger interconnect , så både penger spart og et mulig foringende mellomledd eliminert
Må legge til at lyden mellom Bryston og Dacen i C50 ble sammenlignet med forskjellige kilder , så det kan ha hatt like mye å si for lydforskjellen. Dacen i C50 ble foret med digitalsignal fra Oppo95 via WW Gold6 digital kabel . Bryston ble foret med digitalsignal fra Bdp1 via WW Platinium Aes Ebu og videre til C50 med Nordost Frey rca . Kilden var cd på Oppo og samme cd rippet til ukomprimert Flac med Db poweramp på Bdp1 .