MakkinTosken
Who, me?
Har du prøvd dem @komfort ?
KEF 207/2 er skjært av nederst i frekvensresponsen og vil alltid ønske sub. Når det er sagt, fantastisk høyttaler! Ser fett ut det hele!Vis vedlegget 639023
Da er oppgradering fra MA8000 til MC601 og C52 gjennomført, og blokkene støtt og solid plassert oppå Def-Tech`ene. Ingen følbare vibrasjoner i blokkene utover det som oppstår i hele benken, gulvet og resten av omgivelsene når jeg gasser litt på, så dette vil jeg tro må gå bra. Kom gjerne med innspill om evt tiltak som om mulig vil kunne gjøre det enda bedre. Se forøvrig bort fra alle synlige kabler og dill, dette skal skjules etterhvert. Men du verden, det ble forskjell på lydbildet . Var jo kjempefornøyd med MA8000 de 2,5 årene den var i drift, men du verden, dette var et sjumils-steg videre, begreper som kanalseparasjon, holografi, bredde, ja alt ble det jo bare fabelaktig mye mer av. I tillegg gir det vesentlig mer og strammere bunn, så sub`ene er nå med på kun 1/3 av nivået jeg før måtte spe på med. Men de må fortsatt være med, for KEF`ene er fremdeles for slanke i bånn, og det skyldes nok mest sannsynlig at rommet/stua er som den er. Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000. Om dette kun skyldes fravær av effektdelen i kabinettet, eller om det sitter en bedre RIIA her er jeg noe usikker på, men det kan kanskje andre uttale seg om. Nå skal det nytes musikk, hele helga
Jepp, er slik på min C52 også. Skal levere den en av dagene. Garantisak.Er det andre Mc-eiere her som opplever at lys i teksten over knappene (eks. Mute, Standby/On, Outputs osv...) slutter å virke/blinker/lyser sånn halvveis?
Jøss, samme amp, merkelig... Skal levere min også, og håper det blir med den ene turen...Jepp, er slik på min C52 også. Skal levere den en av dagene. Garantisak.
Hehe ja, sikkert en tidlig mandagsmorran der teknikeren, fyllesjuk og bitter etter at helgas framstøt på damefronten gikk skjeis, bestemte seg for at denne frustrasjonen skulle han jaggu dele med et par andre, og så etterlot seg 3-4 iskald-loddinger i våre paneler Og/eller hvis Trumpen har hatt en finger med i spillet, får vi ta en telefon, type RØD - Defcon 1!!Var vel en dårlig dag på reflow avdelingen da våre kontrollpaneler ble satt sammen... Eller kanskje Trump skremte vekk fremmedarbeiderne som tidligere hadde ansvaret. Dette må vi finne ut av!
Nei, men jeg blir vel nødt en dag . Har vanskelig for å se hvordan det plutselig skal ta helt av å gå fra 8000/9000/301 til 601 på samme høyttalere...?!Har du prøvd dem @komfort ?
Nei, men jeg blir vel nødt en dag . Har vanskelig for å se hvordan det plutselig skal ta helt av å gå fra 8000/9000/301 til 601 på samme høyttalere...?!
Skal ikke se bort fra at jeg gjør den oppgraderingen en dag, men det er mest pga tvangstanker (ht kan svelge 500W) og hifi nevroser....
Vet du, spranget fra 601 til 1,2kW er ikke så stort. Tipper at sprangene fra 100-200-300-600 oppleves som større. Kommer nok aldri til å gå for 2kW...Jeg tviler ikke på at 1.2 låter bedre på dine høyttalere @MakkinTosken . Jeg selv føler ikke suget etter noen større amper her i huset med samme høyttalere. Om jeg går opp et hakk i Sonus Faber familien så kanskje men da trenger jeg større rom i samme slengen så sjansen er liten egentlig
Hmmm det var vel jeg som nevnte MC2kw . Fordelen med 2kw er at da er du nødt til å finne roen for du har nådd toppenNei, bedre å la det være, men vedder på at du også går på limpinnen en vakker dag. Saken er at jeg kjenner flere som har reagert som @Caron . Her er hva @abbath sa når han gikk fra 452 til 601. https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/mcintosh-turkise-vu-metere-hifiens-svar-på-kitch.15332/page-113#post-2369003
Du må forstå at jeg ikke prøver å rakke ned på 301 eller enda mindre forsterkere, og om du har funnet roen og føler at du har alt du trenger er jo du heldig! Men mistenker at du, som mange av oss andre som lider av denne Mc sykdommen, klør innimellom. Jeg har snakket meg selv ned fra 1200watterne i tre år, når jeg nå omsider tok steget sa jeg til meg selv, 1200watt er mer enn nok. Så var det noen idioter som begynte å snakke om 2kWene. Vel jeg er tidlig i forløpet og håper det er forbigående, men jeg merker at noe har begynt så vidt å kile... Men 1200W er mer en nok altså....
Om du en gang skulle finne på å være like dum som mange av oss har vært, kjenner jeg ihvertfall én som er sugen på de du har nå, men han kan godt vente en stund for kona hans har foreløpig satt ned foten...
Alt er jo bare lek og moro @komfort ikke ta min entusiasme så altfor alvorlig....
Selvfølgelig klør det, du er jo ikke bedre enn oss andre.. Du slipper i det minste å tenke på preamp.Jada, jeg kjenner det klør jeg også
Å nei du, med MC-301 må jeg nok tenke på preamp jeg også...med rør og turkise meter selvfølgeligSelvfølgelig klør det, du er jo ikke bedre enn oss andre.. Du slipper i det minste å tenke på preamp.
Aha, det du mente. Joda, er veldig fornøyd med den. Men så har du C2600, C2700, C1100....plagsomt!Har ikke du C2500? Jeg mente ved en oppgradering av effekt har du allerede god nok preamp....
Ja, temmelig loslitt i virkeligheten og trollet som bor nede i hølet gjør ikke saken bedre...( på bilder iallefall )
De lager hva du vil på bestilling, så det skal ikke være så vanskelig å få tak i ett tilOnly one left - og den tok du, din sleipe struts!