Siste kvelden ute, og denne gangen tok vi turen til et spisestedet Black Impala nede i havneområdet i Port Elizabeth. Utsikten er det ikke noe å si på. Dette er også et sted der de unge og hippe gjerne kan gå. Det er også et sted man spise mat som er typisk for xhosa befolkningen.
Menyen virker passelig variert, med et vel så variert kart over drikkevarene som finnes her i rikt omfang.
Denne gangen prøvde jeg meg på typisk mat xhosa spiser: biffstuing, spinat og noe de kaller butternut. I tillegg bestilte jeg litt samp, noe som består av etter og tørket mais og egentlig ikke smaker noe. Den må man salte og krydre selv. Til dette bestilte jeg en slags dumpling som i dette tilfellet er et slags dampet brød. Chakalaka ble også etterhvert delt rundt bordet.
Til maten måtte jeg ha litt å drikke også, da falt valget på en premium lager.
Sampen kan jeg egentlig styre min begeistring for, men rikelig med salt bidrar positivt til smaksopplevelsen. Dog smaker den litt ertesuppe uten kraft og salt når sant skal sies. Men Black Impala er også en bar, og har flere skap som bør vekke manges interesse.
Da nærmer oppholdet seg slutten, og atter har nye inntrykk seget innpå. Det er sengetid, og etter frokosten starter reisen nordover igjen.