Asbjørn
Rubinmedlem
Finanspolitikken og pengepolitikken drar i motsatt retning. Typisk bananrepublikk.
6.15% nå. Det går unna.Forventet 5.3% rente om et år - jøje.
Sant å si tror jeg ikke de faktisk har tatt det inn over seg hvilken økonomisk galskap det ville vært, men at de kun innser at det per nå ville være politisk galskap det ville vært.
Åneida, den offisielle historien er at han "trakk seg"KamiKwazi Kwarteng er sparket
Rettelse: 5,5 uke, ikke 6.Åneida, den offisielle historien er at han "trakk seg"
Sist jeg så tall ledet Labour med 33 prosentpoeng så det er vel heller tvilsomt. Ledelsen var 10pp før clusterfucket tok over - det er litt av en prestasjon på en ukes tid. På en annen side ville det ganske være i pakt med stilen - etter å ha ødelagt det meste, hvorfor ikke ta med seg partiets represenasjon i de øvre organer med i samme slengen?vil hun be om fornyet tillitt? (aka nyvalg)
vil hun be om fornyet tillitt? (aka nyvalg)
Det er godt gjort i et land med over 50 millioner innbyggere at et toneangivende parti ikke kan stable en halvveis ok kandidat på bena. Den slags var tidligere forbeholdt USA.No chance.
Jeg tipper heller på at 1922-komiteen kan komme til å endre reglene slik at hun kan kastes før hun har sittet et år og at Toryene vil forsøke å finne en fungerende kombinasjon av PM+Chancellor som faktisk kan stable sammen en økonomisk plan og politikk som virker.
Problemet er at det ikke finnes kandidater som er spiselige for et flertall i partiet, siden partiet er skarpt splittet mellom tradisjonelle konservative og neo-libs. I tillegg har så mange av de som ellers ville vært frontkandidater driti ettertrykkelig på ett eller flere drag at det er vanskelig å se hvem som skal kunne kunne lede partiet på en adekvat måte frem til et nytt valg.
Tror jeg også. Før de utlyser nyvalg vil de nok forsøke alt annet selv med en snøballs sjanse i Sahara.No chance.
Jeg tipper heller på at 1922-komiteen kan komme til å endre reglene slik at hun kan kastes før hun har sittet et år og at Toryene vil forsøke å finne en fungerende kombinasjon av PM+Chancellor som faktisk kan stable sammen en økonomisk plan og politikk som virker.
Problemet er at det ikke finnes kandidater som er spiselige for et flertall i partiet, siden partiet er skarpt splittet mellom tradisjonelle konservative og neo-libs. I tillegg har så mange av de som ellers ville vært frontkandidater driti ettertrykkelig på ett eller flere drag at det er vanskelig å se hvem som skal kunne kunne lede partiet på en adekvat måte frem til et nytt valg.