Aurora
Æresmedlem
Hva er konstruktive meninger? Halleluja til direkte feiloppfatninger, eller også korreksjon av feilinformasjon?
Ser man på fysikkens lover som noen har vært inne på her, har heller ikke jeg noen tro på at det er noe å hente på "påkostede" internettkabler, mener det er synd at noen påstår det, og dermed sprer feilinformasjonen videre.Hva er konstruktive meninger? Halleluja til direkte feiloppfatninger, eller også korreksjon av feilinformasjon?
Dette må kun tas som en humor tråd,ikke mye seriøst det her.Man kan droppe å delta i slike tråder dersom man ikke har noe konstruktivt å komme med. Når det er sagt, er problemet med slike tråder nemlig det at de er med på å fremstå oss som mer gærne enn hva vi egentlig er. Ikke bra for nyrekruttering til hobbyen!
Vel om man skulle sette penger på hva som faktisk kunne gi hørbare forskjeller ville det nok blitt på luftfuktighet…….Ser man på fysikkens lover som noen har vært inne på her, har heller ikke jeg noen tro på at det er noe å hente på "påkostede" internettkabler, mener det er synd at noen påstår det, og dermed sprer feilinformasjonen videre.Hva er konstruktive meninger? Halleluja til direkte feiloppfatninger, eller også korreksjon av feilinformasjon?
Dette er virkelig IKKE bra for nyrekrutteringen! La oss heller bruke energien på å regulere luftfuktigheten
Her tror jeg vi kan slappe helt av, ungdommen fniser stort sett av det meste av idiotien gamlingene holder på med. Heldigvis.Man kan droppe å delta i slike tråder dersom man ikke har noe konstruktivt å komme med. Når det er sagt, er problemet med slike tråder nemlig det at de er med på å fremstå oss som mer gærne enn hva vi egentlig er. Ikke bra for nyrekruttering til hobbyen!
"Vi" er jo så gærne. Det er derfor det selges "audiofile" nettverkskabler, selv om de som har satt seg littegrann inn i hvordan TCP/IP fungerer er klar over at det er helt irrasjonelt. ...Med mindre motivasjonen er en pen nettverkskabel som gir mye eierglede, selvsagt.mer gærne enn hva vi egentlig er.
Du er jo en kabelselgers drøm! Vil ikke kalle deg idiot men naiv som få er du!Det blir veldig vanskelig da...å komme med noe annet enn det dere kabelfornektere hevder er sannhet. Men hvem skal man tro mest på? Dere, som nok i all hovedsak ikke er spesielt bevandret med High-End og kjent med kabler, eller alle ansatte i Chord Company, Nordost, selgerne på Oslo Hi-Fi Center osv som mener noe helt annet? De har, i motsetning til dere, virkelig erfaring med kabler og dyrt utstyr og kan det de driver med. Det er ikke synsing og ikke religion på noe som helst vis, der finnes annet å tro på, men derimot arbeidet deres og utallige timer med testing gjennomført før de uttaler seg. Jeg synes det er et eksempel å ta til etterfølgelse, før man bastant uttaler seg imot både nettverkskabler, digitalkabler og strømkabler. Jeg satt selv i dag og hørte Valhalla 2 strømkabel endelig innspilt i anlegget mitt, og du verdens min så naturtro lyd. Den viser hva andre kabler gjør feil, rett og slett.
Om du stoler på selgere mer enn teknikere/ingeniører så sier det jo sitt.. Hva får deg til å tro at selgere kan noe som helst fagfelt bedre enn en ingeniør? Sett deg inn i hvor mange år en ingeniør studerer og skolerer seg før den personen er "godkjent" i å søke på jobben sin, hvor mange dager tror du en selger tar kurs i "high-end" i forhold til "low-end", og hva tror du forskjellen på low og high end er? Og hvilken utdannelse tror du en selger har? Tror du at man kan google seg til alt og finne svar på avanserte likninger som har tatt forskere flere år og regne på, og finne ut at google har rett og forskerne har feil? Tenk deg om! Om du vet svaret, bli forsker og ikke en bedreviter på et forum, slutt og jobb gratis og heller få betalt for de ordene du skriver.Det blir veldig vanskelig da...å komme med noe annet enn det dere kabelfornektere hevder er sannhet. Men hvem skal man tro mest på? Dere, som nok i all hovedsak ikke er spesielt bevandret med High-End og kjent med kabler, eller alle ansatte i Chord Company, Nordost, selgerne på Oslo Hi-Fi Center osv som mener noe helt annet? De har, i motsetning til dere, virkelig erfaring med kabler og dyrt utstyr og kan det de driver med. Det er ikke synsing og ikke religion på noe som helst vis, der finnes annet å tro på, men derimot arbeidet deres og utallige timer med testing gjennomført før de uttaler seg. Jeg synes det er et eksempel å ta til etterfølgelse, før man bastant uttaler seg imot både nettverkskabler, digitalkabler og strømkabler. Jeg satt selv i dag og hørte Valhalla 2 strømkabel endelig innspilt i anlegget mitt, og du verdens min så naturtro lyd. Den viser hva andre kabler gjør feil, rett og slett.
Dersom tcp/ip -pakker på et eller annet vis blir forringet/endret i nettverkskabler på sin vei fra enhet A til enhet B, så kan en se for seg følgende:Erfaring er du alene her inne om og ha ?
Har drevet med dette siden 1980 så noe erfaring drar en jo med seg,men å høre forskjell på en nettverks kabel har jeg tilgode.
På høst puls i fjor så prøvde de ut flere nettverks kabler,jeg lo like godt da som jeg gjør nå. Men for al del kos deg med bedre lyd og bilde på laptoppen din du! Men jeg holder på at du er naiv
O
Nå har jo flere i denne tråden forsøkt å forklare hvorfor det ikke kan være forskjell på nettverkskabler og at de således ikke kan variere i ytelse. Er det slik at du ikke tror på forklaringene? Tror du ikke at data transporteres i pakker over nettverkskabelen? To nettverkskabler som fungerer, dvs transmitter signalet uten drop outs, KAN IKKE produsere forskjeller. Det er teoretisk og praktisk umulig, ikke noe å diskutere. Dette kan man ikke tro noe om, man kan kun akseptere realitetene og godta at eventuelle forskjeller man opplever ikke kan ha noen med nettverkskabelen å gjøre.Digitalkabler og nettverkskabler, hvorfor skulle ikke de også variere i ytelse og kvalitet? Ingen motsetning med vitenskapen her.
Trådstarter ble stille, trolig fordi streameren slett ikke ble stille det første minuttetTil trådstarter. Kan du teste mens du spiller musikk: ta ut nettverkskabelen å sjekke om musikken fortsatt spiller ei stund etter du har plugget den ut?
Det er langt på vei hele poenget med digital overføring at slike forskjeller faktisk IKKE ER TEKNISK MULIG.Jeg fikk låne noen rådyre R45/Ethernetkabler for en tid tilbake. Det var forskjeller fra mine kabler. Det var mer vekt i diskanten. Mer bell-like. Kan det ha vært økt dynamikk tro? Savner dem. Skal teste igjen med andre kanskje litt billigere RJ45 kabler.
Enkelte kan bli flaue når en formidler slike observasjoner, spesielt når godt respekterte besserwissere flater ut hele greia med å drite ut folk.
Jeg driter lang mars i teorier og hva andre syns jeg skal mene.
Det mange ting som kan redusere evner til å observere. Redusert hørsel, fornektelse på grunn av teori, stahet for tidligere uttalelser. Rett og slett, evner ikke å høre de små forbedringene som kan bli betydelige i sammen...
og er du rask, så kan du faktisk ta en A/B test av kablene!Til trådstarter. Kan du teste mens du spiller musikk: ta ut nettverkskabelen å sjekke om musikken fortsatt spiller ei stund etter du har plugget den ut?