Måte kapre bilde fra Nordost innbrenningsmaskin.
Interessant at de har laget opplegg for innbrenning av nettverkskabelen.
Det betyr vel at de erfarer at kabelen endrer underveis. Har opplevd det, og derfor syns jeg det var fint at jeg kommer over dette bildet.
Regner med at ikke innbrenning av nettverkskabler blir anerkjent med det første, men tydeligvis flere som jobber med dette
Er ikke ute etter å sable ned dette, men må ytre min mening om tema. Litt om min bakgrunn. Jeg jobber som lærer på videregående (data og elektronikk) og læreren i meg har et iboende ønske om å opplyse om fakta og lære bort. Data og elektronikk-ingeniøren i meg gjør at jeg nødvendigvis også kan mer om dette enn folk flest. Jeg har også jobbet med relativt avansert elektronikk på signalnivå i mange år.
Dette med innbrenning av kabler er altså helt "far-out" og kan ikke forklares med noen kjente tekniske formler eller metoder. Det er mange årtier siden alle effekter rundt det som skjer i en kabel ble godt forstått. Teknologien gjør i dag voldsomme fremskritt, men det har faktisk ikke skjedd noe gjennombrudd som kan forklare noe nytt eller ukjent om kabler på mange tiår.
Du er som du sier åpen for det meste.
Da kan man jo være åpen for at det er flere i dette (og andre marked) som lager ting som folk vil ha, men som ikke nødvendigvis er så fornuftig?
Argumentet at noen "jobber med dette" betyr altså ikke at de gjør det fordi det har noen effekt, men rett og slett fordi det er mange som vil kjøpe dette produktet slik at de tjener penger. Så enkel er jo verden.
Videre kan du jo være åpen for at det er den psykologiske X faktoren som gjør at mange mener de hører forskjell før og etter innbrenning også.
Som TGB er inne på så kan også det at man føler man har et solid produkt øke gleden og nytelsen det er å lytte til musikk.
Hvis du mener at X faktoren med innbrenning gir deg økt nytelse når du lytter til musikk så er sikkert også det riktig, og da er det jo bare å kjøre på.
Men at det har noen faktisk og reell effekt i den logiske verden er det null sjanse for.