I
Ikke33206
Gjest
Siden man har tråd om nettverkskabler kan man si hvilke modeller man har testet, og hvor omfattende og grundige testene har vært.
Om det skal ha noen relevans bør man samtidig ta med hvilken streamer som er benyttet og om den har integrert DAC. Evt hvordan en eventuel ekstern DAC er tilkoblet streamer.Siden man har tråd om nettverkskabler kan man si hvilke modeller man har testet, og hvor omfattende og grundige testene har vært.
Har du noen eksempler på egen testing med nettverkskabler?Om det skal ha noen relevans bør man samtidig ta med hvilken streamer som er benyttet og om den har integrert DAC. Evt hvordan en eventuel ekstern DAC er tilkoblet streamer.
...ellers blir det som å dsikutere smaken av brukte ispinner uten å ta med hvilken is pinnen hadde sitt opphav.
Postet tidligere i tråden. En rekke switcher og kabler lånt + eget utstyr, testet på strømforsyning og batteridrift. Touch ekstern DAC over coax og LCD-2 hodetelefoner. Riggen var før testen allerede testet å gi bit-korrekt stream.Har du noen eksempler på egen testing med nettverkskabler?
Hva slags merker var switcher og nettverkskabler, og fikk du noe ut av det?Postet tidligere i tråden. En rekke switcher og kabler lånt + eget utstyr, testet på strømforsyning og batteridrift. Touch ekstern DAC over coax og LCD-2 hodetelefoner. Riggen var før testen allerede testet å gi bit-korrekt stream.
Siden man har tråd om nettverkskabler kan man si hvilke modeller man har testet, og hvor omfattende og grundige testene har vært. Har du noe eksempler på egen testing?
Det er fordi man utelukker en forklaringsmodell. Vitenskapen er ikke ufeilbarlig, men hørselen hos enkelte er tydeligvis det....Mange har ved hjelp av teori forøkt å bevise at det umulig kan ha noe å si hvilken type kabel man bruker så lenge den virker. Det når ikke frem.
Du aksepterer ikke det som godt nok.
Jeg bruker helt vanlige, beige, greit konstruerte kabler. Lyd blir det og vel så det.Siden man har tråd om nettverkskabler kan man si hvilke modeller man har testet, og hvor omfattende og grundige testene har vært. Har du noe eksempler på egen testing?
Har ikke noter, ble jo uintressant siden det ikke var forskjell. Men alt var hyllevarer i databutikken, ikke hifi pusjeren.Hva slags merker var switcher og nettverkskabler, og fikk du noe ut av det?
Kabler, så gammeldags...Jeg bruker helt vanlige, beige, greit konstruerte kabler. Lyd blir det og vel så det.
Optiske fiber og WiFi er åpenbart oversett av tweak-selgerne. Pussig det der.Kabler, så gammeldags...
Burde forsøkt med flere forskjellige typer temperaturer, trykk og typer luft/gasser med wifi istedet.
Kabel til TP Link Mesh-ruter, Wifi til Chromecast, optisk til DAC.Kabler, så gammeldags...
Burde forsøkt med flere forskjellige typer temperaturer, trykk og typer luft/gasser med wifi istedet.
Nåja.... enn så lenge.....Optiske fiber og WiFi er åpenbart oversett av tweak-selgerne. Pussig det der.
Det er nevnt ganske mange steder her i tråden allerede. Så fremt at nettverkskabelen er god nok, så har man overhead og dermed har man ingen metning i dataflyt. Dette gjør at man ikke får noen bitfeil, dvs. IKKE EN ENESTE EN. Og dermed går datatrafikken bit-perfect fra den ene enden til den andre enden. Det er ikke forskjell på nettverkskabler som fungerer på data-trafikk, enkelt og greit. Om kabelen er rød eller gul, så blir resultatet det samme.Har du noen eksempler på egen testing med nettverkskabler?
Du og mange har skrevet at det ikke er mulig at lyden kan være forskjellig med ulike nettverkskabler. Så jeg bare lurte på om det kan backes opp med omfattende og seriøs testerfaring. Svaret fra deg er flere målinger? Helt greit det, men ikke svar på spørsmålet.Mange har ved hjelp av teori forøkt å bevise at det umulig kan ha noe å si hvilken type kabel man bruker så lenge den virker. Det når ikke frem.
Du aksepterer ikke det som godt nok.
Hvis jeg med målinger viser at signalene som går videre til en forsterker er identiske ved bruk av forskjellige kabler, ville du akseptert det som bevis på at nettverkskabler ikke har noe å si?
Luftfuktighet og trykk i rommet har mer å si for lyden enn mange typer kabler, at det ikke er flere som hører forskjell på kabler tar dette innover seg er også litt merkelig. Slik som på kvelden/natten så er luften tettere og bassen blir mer fremtredende, det er en eld-gammel tweak som er glemt av de fleste. Så da betyr det at man må bruke en dag-kabel og en natt-kabel om ting skal være i orden hele tiden.Når du er i gang ta med at varmen stiger opp i et rom. Høyere temperatur, raskere lyd.
...planen her i heimen er å montere gulvhøytalere oppned på stativ slik at bassen får et fortrinn. Er ikke helt i mål med stativene, men... ...snart
Siden det ikke er fysisk mulig at endringer i nettverkskabler kan gi den typen forskjeller som det hevdes, alle forsøk på å måle slike forskjeller ender opp med å vise at resultatet ut av forsterkere og høyttalere er klin likt, og all min personlige erfaring tilsier at det er nada hørbar forskjell mellom fungerende nettverkskabler, er det i det minste min omfattende og seriøse testerfaring at slike forskjeller ikke finnes. Og jeg har forsøkt.Du og mange har skrevet at det ikke er mulig at lyden kan være forskjellig med ulike nettverkskabler. Så jeg bare lurte på om det kan backes opp med omfattende og seriøs testerfaring. Svaret fra deg er flere målinger? Helt greit det, men ikke svar på spørsmålet.
Hvilke merke og modeller har du testet?Siden det ikke er fysisk mulig at endringer i nettverkskabler kan gi den typen forskjeller som det hevdes, alle forsøk på å måle slike forskjeller ender opp med å vise at resultatet ut av forsterkere og høyttalere er klin likt, og all min personlige erfaring tilsier at det er nada hørbar forskjell mellom fungerende nettverkskabler, er det i det minste min omfattende og seriøse testerfaring at slike forskjeller ikke finnes. Og jeg har forsøkt.
Målinger finnes for den som måtte være interessert.
Ja, det er 7 forskjellige kurver i grafen, og de ligger eksakt oppå hverandre, alle sammen.
Vis vedlegget 687718
MEASUREMENTS: Ethernet Cables and Audio...
A blog for audiophiles about more objective topics. Measurements of audio gear. Reasonable, realistic, no snakeoil assessment of sound, and equipment.archimago.blogspot.com
Da tenker jeg at noen som mener at de kan høre slike forskjeller har bevisbyrden, hvis de ønsker å komme forbi "jeg ser at han skriver det..."-kategorien.
Du skriver i en annen tråd at du opplever det som arrogant at man ikke aksepterer andres erfaringer. Jeg synes du fremstår som arrogant når du -uten teknisk innsikt - forkaster det millioner av mennesker med teknisk innsikt med sikkerhet kan fortelle deg. Du bør innse at det er ikke forskjell på en data i en slik overføringsprotokoll. Du bør også innse at det for oss som skjønner dette så fremstår det som latterlig.Du og mange har skrevet at det ikke er mulig at lyden kan være forskjellig med ulike nettverkskabler. Så jeg bare lurte på om det kan backes opp med omfattende og seriøs testerfaring. Svaret fra deg er flere målinger? Helt greit det, men ikke svar på spørsmålet.
Arrogant å stille spørsmål om testerfaring?Du skriver i en annen tråd at du opplever det som arrogant at man ikke aksepterer andres erfaringer. Jeg synes du fremstår som arrogant når du -uten teknisk innsikt - forkaster det millioner av mennesker med teknisk innsikt med sikkerhet kan fortelle deg. Du bør innse at det er ikke forskjell på en data i en slik overføringsprotokoll. Du bør også innse at det for oss som skjønner dette så fremstår det som latterlig.
Det er akkurat det at folk har opplevd at modeller fra f.eks SOtM hever lydkvalitet betydelig, og de er utenfor mitt budsjett til nettverkskabler.Sikkert ikke dyre nok, noen av dem. Men jeg testet f eks UTP vs STP vs WiFi på 10 m strekk og fant at alle alternativer låt klin likt. Case closed for min del.
OKOm det skal ha noen relevans bør man samtidig ta med hvilken streamer som er benyttet og om den har integrert DAC. Evt hvordan en eventuel ekstern DAC er tilkoblet streamer.
...ellers blir det som å diskutere smaken av brukte ispinner uten å ta med hvilken is pinnen hadde sitt opphav.
Du skriver i en annen tråd at du opplever det som arrogant at man ikke aksepterer andres erfaringer. Jeg synes du fremstår som arrogant når du -uten teknisk innsikt - forkaster det millioner av mennesker med teknisk innsikt med sikkerhet kan fortelle deg. Du bør innse at det er ikke forskjell på en data i en slik overføringsprotokoll. Du bør også innse at det for oss som skjønner dette så fremstår det som latterlig.
Da kan man også argumentere for at det er manglende grunnlag for å konkludere ja eller nei til trådstarters spørmål.Burde vært forståelig for absolutt alle andre også.
Hva er forståeligBurde vært forståelig for absolutt alle andre også.
Tydeligvis kan man det, men det blir jo ikke mer riktig av den grunn.Da kan man også argumentere for at det er manglende grunnlag for å konkludere ja eller nei til trådstarters spørmål.
Og hva tror du den aktive ingrediensen i den opplevelsen er? Hint: Les det du selv skriver etter kommaet.Det er akkurat det at folk har opplevd at modeller fra f.eks SOtM hever lydkvalitet betydelig, og de er utenfor mitt budsjett til nettverkskabler.
Jeg skal være enig med deg hvis du bytter ut konkludere med argumentere.- eller man kan konkludere med at spørsmålet er et konstruert ikke-problem.
Det holder ikke mål som svar. Prisen altså.Og hva tror du den aktive ingrediensen i den opplevelsen er? Hint: Les det du selv skriver etter kommaet.
Beklager. Jeg trodde du med "seriøs testefaring" mente seriøs testing.Du og mange har skrevet at det ikke er mulig at lyden kan være forskjellig med ulike nettverkskabler. Så jeg bare lurte på om det kan backes opp med omfattende og seriøs testerfaring. Svaret fra deg er flere målinger? Helt greit det, men ikke svar på spørsmålet.
Du vil ha svar i teori, og det svaret har du allerede.Beklager. Jeg trodde du med "seriøs testefaring" mente seriøs testing.
Hva mener du det er som skal kan kunne gjøres bedre med an kabel fra SOtM enn en hvilken som helst annen kabel?
Jo, dessverre. Det er mengder av dokumentasjon på at kunnskap om pris påvirker subjektiv opplevelse noe enormt. Det er velkjent og kan demonstreres i bøtter og spann. Hvorfor lete etter uforklarligheter og umuligheter når det helt opplagte ligger rett foran deg?Det holder ikke mål som svar. Prisen altså.