Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var Hegel d2 montert og fungerer støyfritt i anlegget, må bare legge inn wasapi el. hva det nå kalles... blir jo mest til youtube, spotify og slikt denne, men fungerer altså glimrende, meget fornøyd.

Men nok om det, det store hakeslippet kom når jeg atter koblet opp Thorens platespilleren sammen med min Rega mm fono riaa og satte på Band og horses bare for å sjekke at det virket som det skulle....ahhhh vellyd, vinyl gjør noe som bare virker å være naturlig ;D
    Dette spiller jo bare helt deilig og nydelig...
    Må vel åpne den i løpet av helga, er litt dårlig arbeid gjordt når jeg monterte armboarden, trenger litt mer baufil ;D

Men kjekt med tre kilder i anlegget, fritt valg og er meget fornøyd med utvalget akkurat nå...

Da gjenstår bare en Ikea reol for montasje og akustikk panelene....

Muligens bilder utover kvelden hvis tiden rekker til, har jo selvsagt rota skikkelig mens jeg har holdt på ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var lytterommet etterhvert ferdig, tok litt tid men det ble da etterhvert...

Er meget fornøyd med slik det virker foreløpig hvertfall :)
    Og barna har vært å danset og hørt musikk hele kvelden, akkurat slik planen var...

Noen bilder...
    Oversikt...

Fra lyttestol...

Hegel hd2 dac, baksiden, legg merke til den ene Cardas capsen ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble ikke så bra bilder, ble tatt litt i renna fart for å si det sånn...
    Men et par til...

Tenkte egentlig å male rommet i en fin farge eller to, men energien holdt ikke helt denne gangen, så det får bli til sommeren :)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det siste du skal tenke på nå er fargene på rommet Milenko. Kos deg med det du har fått til så langt, så får resten komme når tiden er moden. God lyd og dansende barn er viktigst!

mvh Elektron

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Elektron skrev:
    Det siste du skal tenke på nå er fargene på rommet Milenko. Kos deg med det du har fått til så langt, så får resten komme når tiden er moden. God lyd og dansende barn er viktigst!

mvh Elektron
    Enig!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rommet går ikke noe sted, og en skal jo ha noe å gjøre til sommeren.

Ellers er jeg helt enig med gutta over :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble jo så inspirert etter å ha prøvd Thorensen i går at jeg må nok frem med baufila å få tilpasset armbordet mer perfekt, berører såvidt i metallet på innsiden...

Fikk jo plutselig så lyst til å prøve en annen pick up enn Audia technican som står i også (440...)...

Men er vel begrenset til MM evt. MC high output pga. riaa trinnet, så hva er verdt å vurdere i betalbar prisklasse...
    Står forøvrig en Rega 300 arm i spilleren.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ble riktig så fint det her :) ha en fortreffelig helg

mvh
    j

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ble jo så inspirert etter å ha prøvd Thorensen i går at jeg må nok frem med baufila å få tilpasset armbordet mer perfekt, berører såvidt i metallet på innsiden...

Fikk jo plutselig så lyst til å prøve en annen pick up enn Audia technican som står i også (440...)...

Men er vel begrenset til MM evt. MC high output pga. riaa trinnet, så hva er verdt å vurdere i betalbar prisklasse...
    Ramler du over en Dynavector DV10x5 så tror jeg du vil kunne leve lenge og vel med, med ett smil om munnen :)

edit: skriveleif

/jan

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Supre nyheter Milenko og kred for at du orker å holde på med litt fysisk "arbeid" Lett for at en setter seg ned i sofaen og blir sittende.
    Kos deg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Supre nyheter Milenko og kred for at du orker å holde på med litt fysisk "arbeid" Lett for at en setter seg ned i sofaen og blir sittende.
    Kos deg :)
    Takk for det, prøver å fylle hver dag med noen fornuftige gjøremål :)

Har blitt litt satt ut av hvor bra Thorens spilleren faktisk spiller, låter da fantastisk naturlig og uanstrengt...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Milenko skrev:

Ramler du over en Dynavector DV10x5 så tror jeg du vil kunne leve lenge og vel med, med ett smil om munnen :)

/jan
    Dynavectoren leser jeg mye bra om, er vel bare å begynne å spare igjen... Men er vel forbruksvare...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    JanR skrev:
    Milenko skrev:

/jan
    Dynavectoren leser jeg mye bra om, er vel bare å begynne å spare igjen... Men er vel forbruksvare...
    Er ikke alt av pu's og rør det monn tro ;)

Aner ikke hvor lenge en 10x5 lever, 12-1300 timer er vel sikkert ikke uvanlig. Uansett en pu som ikke koster skjorta og gir en masse musikk glede.
    Finns sikkert mye annet bra der ute men nå har ikke jeg hørt alt som finns innom betalbar pris.

Det som er sikkert unge mann, er at vinyl er morro og sterkt vanedannende :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    JanR skrev:
    Milenko skrev:

/jan
    Er ikke alt av pu's og rør det monn tro ;)

Aner ikke hvor lenge en 10x5 lever, 12-1300 timer er vel sikkert ikke uvanlig. Uansett en pu som ikke koster skjorta og gir en masse musikk glede.
    Finns sikkert mye annet bra der ute men nå har ikke jeg hørt alt som finns innom betalbar pris.

Det som er sikkert unge mann, er at vinyl er morro og sterkt vanedannende :)

/jan
    Vanedannende er nok rette ordet ja :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Godt å ha huset for seg selv ei hel helg, sitte oppe så lenge man vil å bare nyte musikken.

Livet er herlig ;D

God helg !

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, nevnte for kona over telefon at det neste på hifi ønskelisten var et bedre riaa trinn og en bedre pu.
    Ja da var det bare å spare sa hun... så da er vel sparing påbegynt.

Går for en riaa med mulighet for både mm og mc da vil jeg tro i tilegg til at den er såpass god at den tåler bedre drivverk og arm etterhvert også...

Leste i Fidelity om en Avid spiller med Dynavector riaa og pu til litt over 20 tusen, blir litt frem i tid, men fristende...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da litt å tjone på med i dag også...

Hittil har jeg bytta ben på Muse power-ampen, den hadde litt resonans (metallisk) med bare Cardas føttene, slik at jeg byttet ut de med tilpassede Tema isolatorer som jeg hadde liggende ubrukt, kjekt når ting kan gjenbrukes.
    Fant selvsagt limpistol men var tom for staver og null bil, slik at da ble det å blande litt aralditt og lime de fast, vil tro det holder :)

I tilegg har jeg montert noen myke møbelknotter under Ikea lakk bordet, får se om det har noe for seg eller om det bare var dumt og blir ustabilt på grunn av dette...
    Cardas golden cuboids tilfaller da Rega riaaen, her arves føtter over en lav sko...

Thorens spilleren skal små tweakes mer, var litt unøyaktig når jeg byttet armboard, så nå skal spilleren til pers.
    Er greit å gjøre slikt med huset for seg selv og uten barn som forsvinner med skrujern osv. mens man holder på...
    Etterpå skal den få nye ben også i form av vekt tilpassede Tema isolator ben som jeg har fått anbefalt til formålet.
    Thorens spilleren skal få ny bunnplate av mdf er planen etterhvert, men det får bli til våren en gang...

Da blir det vel å slappe av å nyte musikken etterpå... inn i de mørke tider ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Billig biltema fil gjorde jobben den, så nå skubber ikke Rega arma borti chassis lenger, den toucha såvidt tidligere så..
    Er vel bare å montere alt sammen igjen... og sette ting på plass...

Varme opp anlegget mens man mekker noe for, far hjemme alene...pizzabakeren da kanskje...
    Før man legger kvelden til lytting av diverse musikk på diverse kilder...

Har vel litt å gå på enda med tanke på høytalerplassering, men tror ikke jeg orker i kveld, for nå skal musikken nytes...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ser veldig bra ut nå Milenko! Men shorts i mars? ;D

Det minner meg på at jeg absolutt skulle tatt meg en tur og fått opplevd dette oppsettet, håper invitasjonen står
    ved lag når jeg får litt fritid igjen? :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Ser veldig bra ut nå Milenko! Men shorts i mars? ;D

Det minner meg på at jeg absolutt skulle tatt meg en tur og fått opplevd dette oppsettet, håper invitasjonen står
    ved lag når jeg får litt fritid igjen? :)
    Invitasjonen står ved lag, bare å si ifra det, er stort sett hjemme :)
    Shorts i mars kommer av litt bivirkninger av tabletter, svetter såvidt jeg vurderer å være i bevegelse, litt som ei gammel dame i overgangsalderen...
    Kan selvsagt ta på ei vanlig bukse ved besøk så du trenger ikke å være urolig for kles kodeks og slikt ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hahaha, Neida, med de værforandringene vi har hatt i Trøndelag den siste tiden så antok jeg at du var litt forvirret som oss andre ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var forøvrig ute å henta dagens post i nevnte shorts, var jo ikke så ille kaldt i sola men nabofrua så litt rart på meg da ;D

Fikk da montert alt sammen igjen, så nå står anlegget å "varmer" seg mens jeg har bestilt pizza med ekstra biff og pepperbiff :)

Thorens er testet og virker fortsatt etter inngrepet, er ikke sikkert det blir så lenge til jeg bytter bunnplata, til og med jeg må få til å kopiere den uten at det ser for jæv... ut til slutt :D

Musen ser ut til å trives godt på sine nye føtter så da er det bare velstand...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har dere hatt like mye snø som vi har hatt siste døgn så kan jeg forstå at nabofrua er skeptisk! ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Det snør forholdsvis friskt til tider ja, blåser og fyker ganske bra innimellom... ;D
    Godt å sitte inne å nyte musikk da :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det har du rett i, har store planer om og komme meg hjem fra jobb, sprette en fatøl og sette på noe passende.
    Meeen siden frøkna er hjemme og har kontroll over fjernkontrollen kan det like godt ende opp med WAKKA WAKKA ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Det har du rett i, har store planer om og komme meg hjem fra jobb, sprette en fatøl og sette på noe passende.
    Meeen siden frøkna er hjemme og har kontroll over fjernkontrollen kan det like godt ende opp med WAKKA WAKKA ;D
    ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble jo selvsagt ikke slik at jeg slo meg til ro uten å ha justert høytalerplassering opp og i mente, endte opp med Cardas og syntes det ga et bra løft og mer energi i musikken, som om start og stopp/lyden slapp høytalerne raskere...

Men de er jo tunge de stativene så jeg endte opp med å svi av alt av energi og fikk ei forferdelig hodepine, så da gikk den kvelden :'(
    Det kan man si om cellegift, når man går tom for krefter og energi da er det mer som sluttkjørt for å si det sånn :)

Men justeringene er gjordt og jeg er meget tilfreds med resultatet så da er det bare å kose seg å slå seg til ro.

Når jeg blir stor/har spart lenge/vinner i lotto/finner en koffert full av penger, da blir det Klipsch horn og farvel til nennsom høytalerplassering.

Anleggets ønskeliste, ikke i prioritert rekkefølge:

* Klipsch horn.
    * Avid diva 2 platespiller + asr mini basis + en bra pu.
    * Bedre driv verk til cd riggen.
    * Set monoblokker til horna.

Mangler da bare en 200 tusen ;D
    Men viktig med drømmer...

Så en ca.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Når jeg blir stor/har spart lenge/vinner i lotto/finner en koffert full av penger, da blir det Klipsch horn og farvel til nennsom høytalerplassering.

Milenko skrev:

Anleggets ønskeliste, ikke i prioritert rekkefølge:

* Klipsch horn.
    * Avid diva 2 platespiller + asr mini basis + en bra pu.
    * Bedre driv verk til cd riggen.
    * Set monoblokker til horna.

Mangler da bare en 200 tusen ;D
    Men viktig med drømmer...

Så en ca.
    Drømmer er veldig viktig.
    Drømte lenge om khorn og nå står de jaggu her :)
    Se opp og fram, men...man skal kose seg i nuet også. Noe du gjør og det er bra.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kjedet meg litt så jeg endte opp med å bestille litt mer rør til CJ pre amp, noen som anbefalte Hitatchi 6gk5 og de kostet jo nesten ingenting, så da var det bare å bestille...

Kjøpte noen japanske Matsushita til AN dacen også bare for å ha litt å rullere i...

Rør er morsomt, må nesten feire nytt lytterom med nye rør... er jo forbruksvare...

Disse til dacen...
    http://www.upscaleaudio.com/tubes/6922/mat-7dj8.html

Og til Pre...
    http://www.upscaleaudio.com/tubes/misc-audio/hitachi-6gk5.html

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg sendt litt e-mail for å se om de har nye skruer til Premier ten...
    Så da er det vel bare å få ut de slitte skruene...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har jo lenge vurdert å bytte bil, i dag ble valget tatt og jeg endte opp med en Mazda 5, pent brukt med lav km. så da har jeg bil i mange år fremover...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Har jo lenge vurdert å bytte bil, i dag ble valget tatt og jeg endte opp med en Mazda 5, pent brukt med lav km. så da har jeg bil i mange år fremover...
    Det kjipe er jo at hadde jeg heller kjøpt en bil til 50 000 i stedet så hadde jeg jo hatt råd til alt som står på hifi ønskelista...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal gjøre et forsøk på å lage ny bunnplate til platespilleren i dag, blir å lage av massiv Ikea mdf kjøkkenbenkplate som jeg har liggende, tror jeg har dekklister til overs også slik at finishen skal se grei ut etterpå...

I tilegg skal jeg sette opp konas gamle mini anlegg på kjøkkenet, slik at hun ikke driver å forvirrer seg rundt omkring i huset ellers ;D

Fant også ut at det var på tide å utvide vinylsamlingen litt igjen, så bestilte et par plater fra platekompaniet,
    Joe Bonamassa- Black rock, har fått litt sansen fir blues i det siste
    Kaizers orchestra- violeta violeta vol 1.

Venter på en liten stabel med cder fra play også.
    Genesis- platinum
    Megadeth- youthanasia
    Rem- den nye (husker ikke navnet i farten)
    Nine inch nails- the fragile
    Buddy guy- live et eller annet, ble anbefalt i en blues tråd...

Megadeth og Nine inch nails har jeg hatt tidligere men de ble regelrett stjelt på fest en gang i tiden...

Så uansett så blir det mye musikk i anlegget fremover.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Milenko skrev:
    massiv Ikea mdf kjøkkenbenkplate
    Mener du at benkeplatene fra Ikea er mdf og ikke billig sponplate (ldf), altså?

Interessant!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Milenko skrev:

Interessant!
    Jeg var nok litt rask, er nok desverre ei ganske kraftig sponplate sett sånn i ettertid, men vil tro den er milevis bedre enn den orginale "huntonittplata", i tilegg har jeg dekklister til den slik at finishen blir ganske grei vil jeg tro.
    Var jo ganske så grei jobb å fikse dette, så om man ikke blir helt fornøyd så er det en smal sak å lage en ny igjen.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Dazed skrev:
    Milenko skrev:

Interessant!
    Jeg var nok litt rask, er nok desverre ei ganske kraftig sponplate sett sånn i ettertid, men vil tro den er milevis bedre enn den orginale "huntonittplata", i tilegg har jeg dekklister til den slik at finishen blir ganske grei vil jeg tro.
    Var jo ganske så grei jobb å fikse dette, så om man ikke blir helt fornøyd så er det en smal sak å lage en ny igjen.
    Vil tro at stødighet og massivitet har litt og si for resultatet og siden jeg hadde så mye benkeplate til overs så ble det litt dumt å kjøpe/bestille opp mdf, har vist seg å ikke være i standard utvalget her i byen...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg selvsagt blitt syk, feber osv. så da blir det vel stillestand ei stund igjen da... uff, jeg som var i støtet.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var ny familiebil hentet (08 modell, men ny for oss), litt mer gjeldsslave atter en gang, men er vel viktig med en trygg og god familiebil.

Ble en Mazda 5 til slutt etter å ha beslutningsvansker i to år...
    Praktiske løsninger for en småbarnsfamilie var nok det som gjorde at vi valgte akkurat den bilen.

Skulle helst ha gjordt ferdig den nye bunnplata til Thorens spilleren, men den får nesten vente til feberen har slippet taket.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da var ny familiebil hentet (08 modell, men ny for oss), litt mer gjeldsslave atter en gang, men er vel viktig med en trygg og god familiebil.

Ble en Mazda 5 til slutt etter å ha beslutningsvansker i to år...
    Praktiske løsninger for en småbarnsfamilie var nok det som gjorde at vi valgte akkurat den bilen.

Skulle helst ha gjordt ferdig den nye bunnplata til Thorens spilleren, men den får nesten vente til feberen har slippet taket.
    Gratulerer med ny bil :)
    En arbeidskolega har samme bil, skrytter ille av den.

Og bli frisk, man skal da ikke være sjuk nå som det er helg.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn