Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Da var ny familiebil hentet (08 modell, men ny for oss), litt mer gjeldsslave atter en gang, men er vel viktig med en trygg og god familiebil.

Ble en Mazda 5 til slutt etter å ha beslutningsvansker i to år...
    Praktiske løsninger for en småbarnsfamilie var nok det som gjorde at vi valgte akkurat den bilen.

Skulle helst ha gjordt ferdig den nye bunnplata til Thorens spilleren, men den får nesten vente til feberen har slippet taket.

[/quote

Gratulerer med ny bil :)
    En arbeidskolega har samme bil, skrytter ille av den.

Og bli frisk, man skal da ikke være sjuk nå som det er helg.

/jan
    Så at du skrev det en gang tidligere, er veldig fornøyd med løsningene hittil hvertfall.
    Halsbetennelse og feber, ikke akkurat ei maks helg, nok en antibiotika kur, de er ganske liberal som de sier med antibiotika for min del... Hadde høy crp så må tilbake for ny blodprøve på mandag, ikke enkelt med infeksjoner når man har leukemi...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Så at du skrev det en gang tidligere, er veldig fornøyd med løsningene hittil hvertfall.
    Halsbetennelse og feber, ikke akkurat ei maks helg, nok en antibiotika kur, de er ganske liberal som de sier med antibiotika for min del... Hadde høy crp så må tilbake for ny blodprøve på mandag, ikke enkelt med infeksjoner når man har leukemi...
    Noe skal det være, grrr :-\

Sikkert nevnt det flere enn en gang, det får stå sin prøve ;) (pre-senil serru)
    Sjøl så sitter jeg nedi bunkersen, lider meg igjennom noen Yes skiver på vinyl som jeg kjøpte av rolfozzy. For ett liv :D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Noe skal det være, grrr :-\

Sikkert nevnt det flere enn en gang, det får stå sin prøve ;) (pre-senil serru)
    Sjøl så sitter jeg nedi bunkersen, lider meg igjennom noen Yes skiver på vinyl som jeg kjøpte av rolfozzy. For ett liv :D

/jan
    Det er et hardt liv, men fikk da siste rem i posten i dag i tilegg til siste Kaizers orchestra og Joe Bonamassa black rock på vinyl, ikke helt ueffent for ei helg det.

Gjenstår ikke så mye på ny bunnplate så om formen kommer seg litt så skal det vel gå å få boret på de hulla som mangler og stryke på dekklistene/pyntelistene...

Trasker jo rundt og venter på nye rør også, alltid spennende, aldri prøvs Japanske rør før.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Når man er syk og ikke orker å gjøre noe annet enn å surfe nettet blir man inspirert.
    Tror jeg skal bygge meg horn etterhvert, kona er merkelig nok på glid, kanskje bare fordi at jeg skal være stille ei stund :)
    Har lyst til å bygge toveis, aktivt delt, kjøre set ampen på toppen og Musen på bass mellomtonen...
    Kan jo bli bra bare man klarer å bygge kassene ::)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Tror jeg skal bygge meg horn etterhvert, kona er merkelig nok på glid, kanskje bare fordi at jeg skal være stille ei stund :)
    Hmm, høres kjent ut ;D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fa** jeg er lei, har gått med feber i ei og ei halv uke nå, blir ikke kvitt infeksjonen i kroppen, så da er det nok en antibiotika kur, avsluttet forrige på fredag :(

Jeg har da ting å gjøre...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Men på den positive siden, nytt komplett rør skift kom plutselig på døra :)
    Hitatchi 6gk5 og Matsushita pcc88 (går som 6922), så japansk til både pre og dac, ser ut til å være av skikkelig god kvalitet ved "se på og veie i hånda test".
    Så da mangler man bare energi til å orke å bytte uten å svime av, så lytte test får komme senere...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    alltid gøy med nye rør, håper du slipper en antibiotika kur til da, spennende de pcc88 røra, skriv noen ord når de er testet ?

mvh
    j

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    alltid gøy med nye rør, håper du slipper en antibiotika kur til da, spennende de pcc88 røra, skriv noen ord når de er testet ?

mvh
    j
    Skal ta meg tid til å kjøre full rør test når jeg blir frisk, teste alternativene i dac først og så skal jeg teste alle fem settene til cj premier.
    Tenkte å skrive litt om hver type, det vanskelige er å finne optimalt rør i dacen til hvert enkelt i premier ten.
    Selv om jeg bruker tre alternativer i dacen blir det mange kombinasjoner...
    Men blir jo spennende og jeg har tid nok...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Blir bare rør ut av det der Mil :)
    Blir fort mange kombinasjoner.

Bruker ett par Tungsram ecc88 i riaa, bra rør. Pcc kjenner jeg ikke til.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Alternativet er selvsagt å kjøre test med mullard i dacen siden jeg kjenner dem best, prøve div i pre og så finne favoritten der, så bytte div i dac... hmmm, hørtes ut som mye arbeid...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Blir bare rør ut av det der Mil :)
    Blir fort mange kombinasjoner.

Bruker ett par Tungsram ecc88 i riaa, bra rør. Pcc kjenner jeg ikke til.

/jan
    pcc ble laget for bruk i tver og slikt hvis jeg ikke husker feil, men er ekvalenter til ecc88

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er spente på disse, virker veldig gjennomført og solide, av og til kan man nesten se på røra at de er skikkelig laget.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    høres bra ut, tror en del av disse skal være mye for penga rør helt klart

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Alltid ute etter et kupp, og tror jaggu formen er såpass at jeg skal rusle opp en tur å ta en lytt på de siste nykjøpene i samlinga, NIN- the fragile og Genesis- platinum, er jo en dobbel og en trippel så det er vel nok å lytte gjennom...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    høres bra ut, liker genesis jeg også :) håper NIN er med i pakken jeg får idag, akkurat nå er det opeth som har fått en runde før jeg må ut noen ærend
    ønsker deg en god lyttestund

mvh
    j

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff for en dag...
    Har vært på kontroll, elendige/skikkelig lave blodverdier, jeg har jo gått med feber i 14 dager i strekk...
    Så det ble beinmargsprøve og jeg måtte vente i en time på sykehuset på resultatet i tilfellet leukemien hadde kommet tilbake, noe som var en mulighet med tanke på mine lave blodverdier.
    Jeg må ærlig innrømme at dette var en av de lengste timene i mitt liv og jeg tror neppe jeg har vært mer nervøs eller redd for noe prøveresultat tidligere...
    Heldigvis viste det seg at beinmargsprøven var uten spor av leukemi fortsatt og de lave blodverdiene kom av for mye cellegift og infeksjonen jeg har i kroppen.
    Steike for en dag, når man er i skikkelig dårlig form blir man usikker selv også, ikke en god følelse, jeg trodde at sykdommen var tilbake litt sånn bak i hodet som i mentalt forberedt på det værste, uff for en dag.
    Mentalt utslitt, tygd og spytta ut igjen...

For å ta det positive i dag, på sykehuset hadde de Fidelity nr. 50, så jeg fikk endelig tak i det og jeg fikk PS3 tilbake fra service, eller rettere sagt jeg fikk utlevert en ny med eske og full pakke, dvs. ny håndkontroll osv. kjekt å ha :)

Mvh.
    Milenko, utslitt etter en meget lang dag, men i stjernehumør fordi han fortsatt er i remisjon ;D

J

J.J

Gjest
    Wow for en dag, men med ditt pågangsmot og vilje, så går det supert fremover !!

Keep on going !! Fortsatt god bedring

J.R

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:

mvh
    j
    Da er matsushita pcc88 montert i dacen. Er alltid vanskelig å beskrive lyden av rør, men kan begynne med å si at jeg er mektig imponert, disse nærmer seg å være et stort kupp. De er litt mindre stram i bassen enn Mullard ecc88, men de slår tilbake med en varm og deilig mellomtone som bare er helt fantastisk, sammenhengen og balansen er også på høyde med de aller beste samtidig som dybde, bredde og tredimensjonaliteteten i lydbildet ikke står tilbake for noen andre rør jeg har prøvd.
    Må bare gi en stor anbefaling av disse, og passer de ikke er de så billige at tapet er minimalt. Har sett de nede i 10 pund pr. stk. på nett.
    Men nå tror jeg teen min er ferdig trekt så da får jeg gå opp å lytte til litt mer musikk :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    cool. disse må jeg kikke etter, stemmer det at de er noe høyere enn ecc88 rørene ?
    gode nyheter igår forresten, glad på dine vegne, håper du slipper flere slike timer i livet

mvh
    j

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    cool. disse må jeg kikke etter, stemmer det at de er noe høyere enn ecc88 rørene ?
    gode nyheter igår forresten, glad på dine vegne, håper du slipper flere slike timer i livet

mvh
    j
    Ja slike timer vil jeg ikke ha igjen. Tenkte ikke noe spesielt over om de var høyere enn ecc88, synes de var temmelig like, begge er vel litt høyere enn 6922 som igjen er litt større i diameter.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Tenkte ikke noe spesielt over om de var høyere enn ecc88, synes de var temmelig like, begge er vel litt høyere enn 6922 som igjen er litt større i diameter.
    Men ikke noe plassproblemer ?
    Må jo vurdere, etterhvert, å teste ut litt rør i dac sjøl. Greit du tester først :D

Ser at mine ecc88 er nr høyere enn 6922/6n23p (audion riaa)
    Ikke noe lokk over så ikke noe problem ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Neida, ikke noe plass problemer, vil tro de er ganske lik på størrelse med mine Mullard ecc88, ikke så høye at jeg tenkte noe over det ved montering, er uansett snakk om millimeter og ikke centimeter så det burde ikke være noe problem.
    Inntrykket av disse rørene holder seg, meget gode så jeg tror de blir stående i dacen :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Inntrykket av disse rørene holder seg, meget gode så jeg tror de blir stående i dacen :)
    Gullegodt :)

Kan ikke du slenge over en link her eller på pm til selger. Blir jo litt nysgjerrig :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    + 1, ble nyskjerrig selv, jeg er jo rørgal og har en svært lav terskel for slike fristelser :)
    forøvrig ønsker jeg deg og dine en fortreffelig helg

mvh
    j

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    + 1, ble nyskjerrig selv, jeg er jo rørgal og har en svært lav terskel for slike fristelser :)
    forøvrig ønsker jeg deg og dine en fortreffelig helg

mvh
    j
    Takk det samme, ei fortreffelig helg til deg og dine også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Link til der hvor jeg kjøpte de, er litt dyrere enn andre tilbydere, men da er rørene testet og man kan velge fler kvalitets grader (mikrofoni osv.) Jeg kjøpte platinumgrade, 35 dollar er jo ikke så dyrt uansett...
    http://www.upscaleaudio.com/tubes/6922/mat-7dj8.html

Rørene fås til 10 pund stykket her, men har ingen erfaring med denne netshoppen:
    http://watfordvalves.com/products.asp?id=1&man=164
    Takker unge mann :)
    Sjekke ut i kveld når roen har senket seg .

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    watfordvalves kan jeg gå god for, de skaffer rør til mange av de store rocke banda også som f.eks ac dc

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er de gode nok for ac/dc er de sikkert gode nok for oss norske rørhuer også.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    God helg, har du forresten kjennskap til de beste helloween albumene etter keeper of seven keys ? har kjøpt ett par stykker allerede men det har kommet mange

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    God helg, har du forresten kjennskap til de beste helloween albumene etter keeper of seven keys ? har kjøpt ett par stykker allerede men det har kommet mange
    Selv liker jeg "master of the rings" og synes den er meget bra, noen sterke låter på den :)
    Ellers er det mye litt eksperimenterende og delt, de har sine høydepunkter men mye rart, etter Keeper er nok Master min favoritt, første plate med Andy Derris på vokal.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    jokris skrev:
    Selv liker jeg "master of the rings" og synes den er meget bra, noen sterke låter på den :)
    Ellers er det mye litt eksperimenterende og delt, de har sine høydepunkter men mye rart, etter Keeper er nok Master min favoritt, første plate med Andy Derris på vokal.
    oki, da må jeg undersøke den
    keeper of the 7 keys legacy er lovende sålangt

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Milenko skrev:
    jokris skrev:
    oki, da må jeg undersøke den
    keeper of the 7 keys legacy er lovende sålangt
    Keeper part 1 og 2 har noen fantastiske gitarsoloer, elsker selve låta keeper of the seven keys, fantastisk låt :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg synes det gikk litt nedforbakke etter de 2 albumene.
    Helt enig, de nådde en formidabel topp og kom seg aldri tilbake, nesten så man kan si at de overpresterte.
    Er vel ikke det eneste bandet som har sluppet en eller to knall album og aldri klart å fulgt opp, WASP har jo den eminente rockeoperaen "the crimson idol", Blackie Lawless innrømmer vel selv at han desperat prøver å få til noe lignende igjen uten egentlig å være i nærheten, er vel noe som heter å prøve for hardt.

Helloween har jo også den morsomme litt eksperimterende "pink bubbles go ape", det beste med den er nok desverre albumtittelen...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ja, de var sterke ut fra starten, liker dog legasy bedre og bedre, ellers er vel halloween sangen min favoritt ved siden av
    ett par andre :)
    har gått litt tilbake til røttene mine musikals i det siste og har handlet inn bla wasp, queensryche helloween + en del annet og jeg storkoser meg :)

ha en fortreffelig helg du og dine
    J

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    ja, de var sterke ut fra starten, liker dog legasy bedre og bedre, ellers er vel halloween sangen min favoritt ved siden av
    har gått litt tilbake til røttene mine musikals i det siste og har handlet inn bla wasp, queensryche helloween + en del annet og jeg storkoser meg :)

J
    Du og dine også, har lenge hatt en tendens til å kjøpe "random" wasp skiver som kommer ut jeg, like skuffet annenhver gang ;D , samme gjelder kiss og diverse gamle helter som alice cooper osv.
    Har hatt en periode nå hvor jeg har gått enda litt lenger tilbake i historien Cat Stevens, Lynyrd Skynyrd, the kinks o.l. variert smak er det vel noe som heter :), har begynt å lukte litt på blues også...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    jokris skrev:

J
    Du og dine også, har lenge hatt en tendens til å kjøpe "random" wasp skiver som kommer ut jeg, like skuffet annenhver gang ;D , samme gjelder kiss og diverse gamle helter som alice cooper osv.
    Har hatt en periode nå hvor jeg har gått enda litt lenger tilbake i historien Cat Stevens, Lynyrd Skynyrd, the kinks o.l. variert smak er det vel noe som heter :), har begynt å lukte litt på blues også...
    Ei Alice Copper skive du MÅ HA er "welcome to my nightmare"
    Gammel og god, knallskive.

Blues, trodde det var noe alle oppegående mennesker hadde i platesamlinga ;)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn