Se der ja, i tilegg tilgjengelig lokaltjan#jan skrev:
Nok en gang, takk
|
Se der ja, i tilegg tilgjengelig lokaltjan#jan skrev:
Grønt lys til Marchand, Milenko. Bra biter og greie/kompetente karer. Bestem deg for elementer etc. FØR du bestiller filter.Milenko skrev:Var litt tilfeldig jeg fant det ut i går, han drev å ryddet ut av en gammel låve som skal rives og der så jeg en bord sag som stod i garasjen...
Spurte og jo da han kunne da kappe han
Et tilfelle av rett sted til rett tid og tilfeldigheter, joda han har det meste, men viste ikke at han hadde en slik, svigerfar bor 200 meter fra min svoger og han har en fres vistnok også, så det ordner seg dette.
Bare avansert lego, skru og lim som mangler da + finne det rette elementet...
Snakket med kona om min plan om å kjøpe et billig elektronisk delefilter først for å spare penger for så å bytte det ut med et dyrere senere, da mente hun at det var bortkastet penger og jeg kunne likeså godt kjøpe det jeg mente jeg kunne beholde istedet... enig
Vurderer et slikt:XM9L-AA.............2-way Stereo DeLuxe
http://www.marchandelec.com/xm9.html
$ 599, ikke så ille med dagens kurs, delefrekvens ved 800 Hz, tenkte uansett å dele passivt fra horn opp til superdiskant.
Takk for tipset, skal gjøre det...pengesluk skrev:Grønt lys til Marchand, Milenko. Bra biter og greie/kompetente karer. Bestem deg for elementer etc. FØR du bestiller filter.Milenko skrev:Var litt tilfeldig jeg fant det ut i går, han drev å ryddet ut av en gammel låve som skal rives og der så jeg en bord sag som stod i garasjen...
Spurte og jo da han kunne da kappe han
Et tilfelle av rett sted til rett tid og tilfeldigheter, joda han har det meste, men viste ikke at han hadde en slik, svigerfar bor 200 meter fra min svoger og han har en fres vistnok også, så det ordner seg dette.
Bare avansert lego, skru og lim som mangler da + finne det rette elementet...
Snakket med kona om min plan om å kjøpe et billig elektronisk delefilter først for å spare penger for så å bytte det ut med et dyrere senere, da mente hun at det var bortkastet penger og jeg kunne likeså godt kjøpe det jeg mente jeg kunne beholde istedet... enig
Vurderer et slikt:XM9L-AA.............2-way Stereo DeLuxe
http://www.marchandelec.com/xm9.html
$ 599, ikke så ille med dagens kurs, delefrekvens ved 800 Hz, tenkte uansett å dele passivt fra horn opp til superdiskant.
Grattispengesluk skrev:Over halvveis - det er bra! Er akkurat ferdig med siste kontroll (10 år) selv. En liten milepæl.
Morro for store og små barn maoMilenko skrev:Og finværet har funnet veien til trøndelag slik at man kan ta med seg små hifi proskjekter ut i finværet mens barna leker, moro for far og moro for barn...
Ikke santMilenko skrev:Tegn på at formen er god når aktiviteten på HFS øker![]()
De lå vel lenge ute også, hvis jeg ikke husker feil ?Milenko skrev:Var et par LaScala til salgs på børsen for en måneds tid siden, til riktig pris (de lå lenge til salg også), typisk så var de solgt når jeg begynte seriøst å gruble på kjøp... Dvs. jeg hintet til kona og hun ikke mente jeg var gal ;D
Min egen feil når man er så treig :-\
Var jo i tilegg lokalt også, tre timer kjøring hver vei...
En mann etter mitt hjerteMilenko skrev:Horn blir det vel likevel etterhvert, på et eller annet vis![]()
Har jo slikt å gjøre, slikt å føre. Håper å få noen til å bygge for meg, men kan jo alltids driste meg til og montere selv om det blir behov for det til slutt. Kapping går greit pga. av nær familie med skikkelig utstyr for slikt.jan#jan skrev:Du har bra med pågangsmot - og er tøfft av deg å gi deg igang med et slikt prosjekt !!
Lykke til
/JR
Ivrig ja, liker å kalle det engasjert jeg daMilenko skrev:Er vel ikke kjent for å ta det med ro når jeg blir ivrig, men er da læring i det også![]()
Og det kan være vel så viktig og ikke minst morro, imhoMilenko skrev:Blir da litt etterhvert, ting er bestilt og ting skjer
Men i ærlighetens navn hadde det vel blitt rimeligere å slått til på de LaScalaene som var til salgs, men nå har jeg et prosjekt å styre på med altså en videreutvikling av hobbyen ;D
Skal følge med og holde ett øye på degMilenko skrev:I tilegg får jeg jo bruk for begge power ampene, synes de er altfor gode til å være "reserve/back up", savnet etter el34 se ampen har meldt seg, savnet etter dens gyldne blanke rør som lyser og varmer i mørkret.
Vil vel etterhvert få en 105 db sensitivitet på toppene for el34 se ampen, tror dens 4 watt vil trives meget godt med det![]()
Mente å huske at du har nevnt det i en tidligere trådpengesluk skrev:Ta det med ro - 22 mm. er helt i tråd med vanlig dim.
Hvor fikk du tak i god bjerkefiner?Milenko skrev:Da var 22mm kryssfiner i god bjørkekvalitet bestilt, Onken tegningene er basert på 30mm, men må vel gå å regne om litt etter det jeg har hørt, ble spesialbestilling for å få 30mm om de i hele tatt fikk tak i, så da regner vi om litt å bygger i 22mm og legger til noen avstivere.![]()