Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Pakke i dag, Cardas g-master reference rund baut blir det :)
    +
    Skal endelig hente kryssfineren :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kryssfiner i hus :D
    Snakket med snekker, han skal på rypejakt, men er ledig fra midten av neste uke ;D
    G-master reference signalkabler er hentet, solder pot på vei, nok å gjøre da ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å lysne nå :)
    Det meste med unntak av noe småtteri er i hus :)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    ...og et par trehorn :) Grattis med endelig å ha finer i hus!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig mye jeg kunne ha gjort, men...
    Sykt barn, hjemme fra barnehagen, kona i møter, stemme ved valg, kona på sein vakt, tannpine, sår hals og feber, så det blir rolig dag på sofaen, når barna ikke maser da :p

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Orket da å få på plass en signalkabel av typen g-master reference i halv feber ørska mellom pre amp og delefilter istedet for flatline kabelen, en gammel magic 1. For en forskjell, lydbildet åpnet seg opp så til de grader, enda nærmere master tape følelsen, eller følelsen av at anlegget "puster" i rommet. Så i mine ører, er det forskjell på kabler, ganske stor også.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har vært stille her nå, men har fått en hals infeksjon så havna på antibiotika kjøret nok en gang, sikkert snart den tiende antibiotika kuren i år. Så det er stillestand for øyeblikket, men kommer sterkt tilbake :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Huff og huff - hoster vel snart grønt støv nå da.. Uansett, god bedring, og bruk tomgangen til å tenke på all den deilige musikken som skal spilles når riggen blir ferdig! Hifi-filosofering er en av mine favorittsporter - hvis jeg er på reise, sitter på buss, tog , fly etc. fordriver jeg som regel tiden med planlegging, tenking, konstruering og design av utstyr. På den måten går ellers kjedelig tid rimelig raskt og det er matbyttige ting som pønskes ut. Senest på søndag, hjem fra Horten, hvor jeg lå og sløvet og tenkte ut et nytt design og en ny løsning på en åpen baffel konstruksjon til en 15" coaxialhøyttaler. Masse gode ideer jeg ikke hadde tenkt på tidligere!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    God bedring Milenko , håper det går fort over

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takker, blir en del feber drømming :)
    Men klør etter å komme igang igjen, men velger å ta det med ro slik at det forhåpentligvis går over raskere.

Spesielt irriterende å bli syk nå, hadde nettopp startet å trent igjen etter ti års pause, til og med invistert i pulsklokke og holdt dietten :eek:

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Huff! Med så mange kurer Antibiotika vil mye av kroppens forsvarsreaksjoner bli svekket fordi det dreper de gode bakteriene også. Har du fått noen råd om å bygge opp igjen tarmfloraen med sunne melkesyrebakterier? Et vennlig tips uten bivirkninger.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    Takker, blir en del feber drømming :)
    Men klør etter å komme igang igjen, men velger å ta det med ro slik at det forhåpentligvis går over raskere.

Spesielt irriterende å bli syk nå, hadde nettopp startet å trent igjen etter ti års pause, til og med invistert i pulsklokke og holdt dietten :eek:
    bare ta tiden til hjelp, hifi løper ikke avgårde, forhåpentligvis ikke pulsklokka heller :)
    viktig å ta seg inn først, god bedring

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    De rullerer på hvilke typer antibiotika jeg får for å hindre resistente bakterier, men jeg passer på å drikke litt biola/ spise litt youghurt innimellom :)

Men er fornøyd med at jeg holder dietten eller fortsatt klarer å droppe all godis/brus/snacks/små spising selv om jeg er syk.

Har klart å minske inntaket også i tilegg til å droppe unødvendig små spising, ned fem kilo hittil :)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Det er veien å gå..imponerende at du klarer å være disiplinert :) De sparer på kruttet i biola og youghurt, dessuten for mye sukker som nører oppunder. Du får sterkere lut på apotek/helsekost som hjelper i oppbygging av immunforsvar. God bedring!

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Det er en av de mange der ute ja. Det finnes bedre på en del helsekost butikker, men jeg husker ikke navnene på de. De er ofte kunnskapsrike og kan hjelpe deg. Les denne artikkelen http://tidsskriftet.no/article/833734.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, har vært plaget med støy i El34se ampen, stort sett i begge kanalene, men etter bytte til Shuguang treaure ble det helt stilt i den høyre kanalen mens det var en ganske høy støy i den andre...
    Litt flaks skal man ha, jeg fikk jo tilsendt feil første gang, slik at jeg hadde et ekstra, og voila nesten helt stille uten signal. Bare en nesten uhørbar susing, ikke ille på 104 db. horndriver + det hornet bidrar med. Så da vet jeg at el34 se ampen er veldig kresen på driver rørene :)

Men slipper å se etter ny amp :D Penger spart :)

Huset for meg selv, ta ei lytteøkt og kurere kropp og sjel ;D

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Enjoy :)

Skuldrene senker seg når det er tyst der det skal være det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Har du prøvd noen vakuumrør fra Su Gen Tom?? ;D ;D

God helg!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Go helg :)
    Det gjelder alle sammen :)
    Til og med hr. Tom, må se etter rørene hans på nett ;D

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.058
    Torget vurderinger
    10
    Nå, Noe nytt på diy fronten?

mvh

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Vært stille, blir byggestart snarligen :)
    Bare få i gang kroppen først.

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.058
    Torget vurderinger
    10
    Godt det Milenko, blir spennende å se utviklingen på prosjektet ditt.

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Vært stille, blir byggestart snarligen :)
    Bare få i gang kroppen først.
    Bli frisk :)

Og se til helv*** å komme i gang med byggingen ;D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal snakke med snekker og overlevere endelige tegninger i kveld :)
    Har kost meg med old school musikk fra neders i samlinga i dag, trivelig gjenhør med the Offspring (ixnay on the hombre), Kent (isola), alice in chains (jar of flies/zap) osv. fra den gang jeg var yngre :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er alt klarert med snekker som skal skjære til fjølene som han sa, regner med det er ferdig over helga :)

Dæven guta no bi det !

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er fjælene ferdig kappet, bare å sette sammen byggesettet som gjenstår :)
    Vurderer å montere de sammen på selve lytterommet, blir da tunge disse Onken kassene ;D

God helg :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da er fjælene ferdig kappet, bare å sette sammen byggesettet som gjenstår :)
    Vurderer å montere de sammen på selve lytterommet, blir da tunge disse Onken kassene ;D

God helg :)
    Bilder mann, bilder :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Blir i løpet av uka, sykt barn, er litt på treningskjøret, må komme meg i form...
    Var på vekta hos legen å ble alvorlig skremt. Men er i gang, ned 9 kg på to og ei halv uke :)
    Hente treverket i morgen, begynne å bygge fortløpende etterpå, men vil ta meg god tid å få det riktig :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Milenko skrev:
    Men er i gang, ned 9 kg på to og ei halv uke :)
    Det kan rett og slett ikke være mulig! :eek:
    Ikke så vanskelig når man har mye å ta av og i tilegg har mer eller mindre ligget på sofaen i over to år...
    I tilegg har jeg spist ujevnt og store måltid med usunn mat, mye cola og snacks/godis :-[

Jeg følger den enkle tankegangen om å spise mindre enn jeg bruker...

Det jeg har gjort nå i tilegg til å trene er å legge om kostholdet totalt.
    Faste måltider, mindre måltider enn før, kuttet ut alt av usunne utenom måltider mat, null cola, snacks o.l.
    Kuttet ut smøret på brødskiva, mye knekkebrød (ryvita), spiser vanlig middag, men mindre porsjoner enn tidligere, drikker stort sett vann som tørstedrikk, som kos kan jeg ta en capri sonne pose :)
    Har lagt merke til at jeg ikke er så sulten lenger etter omleggingen, grove brød/knekkebrød varer mye lengre som drivstoff for kroppen enn det jeg spiste tidligere...
    Etter trening er jeg rask til å spise et par knekkebrød med ost og skinke eller en banan eller to... mye vann.

Kveldsmat spiser jeg senest klokken 20.00, spiser stort sett kveldsmat sammen med barna.
    Tidligere har jeg ofte spist kveldsmat mellom 22 og 23.00... Men leste et sted at etter klokken 22 så vil kroppen kvitte seg med avfallstoffer og når man spiser etter dette forstyrrer man den prosessen, synes jeg sover bedre/dypere om nettene også nå :)

Det hjelper selvsagt også at jeg etter over to år på cellegift osv. så har jeg liten muskelmasse og når den nå bygges opp så vil jeg tro forbrenningen øker dramatisk nå i starten.

Når det gjelder trening så trener jeg styrke to ganger i uka sammen med en kompis ca. 1,5 timer hver gang og i tilegg så går jeg en del turer på fjellet som er like ved her jeg bor... med jr. i bæremeis så blir det litt styrketrfening også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Må vel legge til at dette er et steg på veien til å gjøre seg klar til et normalt og aktivt liv etter sykdommen...
    Dvs. at jeg har nok endelig begynt å tenkt på livet etter behandlingen er ferdig, er litt slik at man blir veldig sykdomsorientert mens det hele står på, kanskje ser man seg litt blind på sykdom og glemmer livet/ bruker sykdommen litt som en hvilepute...
    Ja, det er hardt med behandlingen, infeksjoner osv. men som en god venn av meg som sitter i rullestol etter en motorsykkelulykke sier...

"det skal gjøre litt vondt" ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn