Fortsettelse nå i denne tråden, er det flere variabler som spiller inn så blir jeg gal....nei da, men en liten wake up angående koblingene fra kabel til terminaler...
Så har da endelig fått loddet ferdig høytalerkabler og fått montert Mundorf kobber spadene rund baut, har brukt bananplugger fra ekspert som midlertidig løsning og hadde jo forventet at Mundorf spadene skulle bidra til et lite løft...(men ville jo egentlig ha noe som jeg var sikker på satt skikkelig i terminalene), men må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp over resultatet/forskjellen. Lyden var definitivt mørkere og mer klangfull, som om enda en ting falt på plass, Phil Collins fikk rensket stemmebåndene og fikk mer brystkasse og klang. Enda mer naturlig for å si det sånn, mørkt, mykt uten at noe forsvant... Mer klang, mer stoffelig, nei faan, jeg bare sier det mer ekte.
Kan godt hende det var en heldig match, jeg liker det litt mørkt og sjelfullt (liker ikke kald og pistrete) så lenge man fortsatt har dynamikken i behold, Onken og horn topp har ingen mangler slik jeg opplever det enda hvertfall.
Så det ble et positivt sjokk i dag for å si det slik ;D
Venter på kabel inne i Onken kassa også, Cardas se11 der også, helvete å få av lakken, men fire ender til må vel gå, spesielt nå som man har et en formening om at dette blir bæltøft og sinnsykt bra.
Moro når små ting fører deg enda litt nærmere drømmelyden i anlegget...
Ellers er jeg på utkikk etter tre nettkabler, hadde egentlig tenkt å skaffe tre Nordost Magus til, men de selges jo ikke lenger og den nye varianten koster jo raskt sju hundre mer pr. stk. Vurderer Shunyatas rimeligste som får mye skryt på nett, men leste en plass at disse har en pris her i landet på ca. 2000 kroner stykket, er en viss forskjell på 2000 stykket og 99 dollar som de koster i usa...
Da er man jo plutselig rundt samme pris som Cardas som egentlig er mitt foretrukne merke i signalkjeden hvertfall, men samtidig liker jeg nettkablene til Nordost, kanskje undersøke om Soundgarden har noe demo kabler el. lignende av Magus eller Shiva liggende, har litt tro på å ikke blande alt for mange merker... Hadde egentlig en plan om Nordost nettkabler og Cardas i selve signalkjeden...
Vil ikke være grådig, men to tusen stykket på strømkabler er ca. tusen mer enn jeg hadde sett for meg pr. stk. er jo på familiebudsjett også...
Alternativt mekke lmc/fat lmc, men da trenger jeg plugger, hvilke anbefales evt. til dette...