Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    Er ikke noe blod fan av Nirvana, har bare Nevermind...
    Til gjengjeld var det min første cd, så den har jo en spesiell plass i samlinga likevel :)

Har en tendens til å ta av når man dykker i platebunken, skal lytte til den og den og den... En av mine favoritt plater fra ungdommen er Therapy? og deres Troublegum, steike hvor den plata rocker ;D Er faktisk på mitt tredje eksemplar av den plata, to har blitt stjålet på fest opp igjennom ungdomsåra, eller kanskje folk bare var lei av at jeg skulle rocke til den plata godt i kakken ;D
    takket være din tråd så har jeg fått en liten fulltonefeber selv, veldig fristet av å teste noe slikt selv

edit : allså å bygge noe selv med fulltone

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    I og med at jeg kjenner til og har erfaringmed en del av det du gjennomgår på det personlige plan, må jeg bare bukke og ydmykt sende en stor bamseklem i respekt for den energi du i perioder klarer å mane frem. Kred!
    Takk, setter stor pris på omtanken :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble ikke så mye gjort i dag, all mangel på søvn de siste ukene grunnet medesiner slo meg litt ut. Men fikk da gjort noen nødvendige innkjøp slik at jeg er klar til innsats i morgen :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Litt velfortjent og nødvendig søvn er vel utført arbeid det også

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da sitter man plutselig å fryser under pleddet med feber igjen...
    Har da for F*** ikke tid til å ha feber nå, har da store planer for videre fremgang på Onken prosjektet i morgen :'(

Håper formen er bedre igjen i morgen, er det et lite snev av sykdom i lufta så kan man garantere at jeg får det...

Ja ja, må da vel få til litt uansett :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da klart å gitt litt f*** i feberen å fått gjort litt likevel, men det koster. Irriterende at feberen ikke forsvinner eller blir mindre heller... tre dager nå, ikkje bra, men bortsett fra litt hodepine, leddsmerter, slapphet og feber så virker da kroppen grei.
    Snodige greier :)

GOD HELG alle sammen :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da vært hos legen, crp på 72 og nok en antibiotika kur, e dritt lei antibiotika kurer nå :-[

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Prøver :)
    Rolig dag i dag, har vært til lege og tannlege...

Sparer krefter til morgendagen, tror jeg skal få ferdig det meste til Onken kassa da, slik at det bare gjenstår å legge filt og strekke ledning :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bedre form i dag :D
    Feberen er borte og eneste grunn til at jeg svetter som en stokki gris som vi sei i trøndelag er at kroppen bekjemper en infeksjon, men det er ingen hindring.

Byggings i dag, må nok demontere mine åpne bafler i dag...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Godt å få dovensvetten ut av kroppen! ;D ;D Lyd i.l.a. kvelden er målet.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke jeg rekker å få lyd i kveld, lim må tørke og barna er i seng 20.00 senest og har rom tre meter unna.
    Lim må tørke, satser på torsdag...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Joda, alt er meget vel :)
    Vært opptatt, borte i jula til svigers, hjemme en tur med litt juleselskap osv. tilbake til svigers å feiret et par bursdager.

Begynne å jobbe litt igjen, møter osv. i den forbindelse i tilegg til at jeg prøver å komme i form å trene litt...

Så det er lite som har skjedd med anlegget den siste tiden, er vel tegn på at man er ganske tilfreds med ståa.

Men er da innom sentralen å kikker innimellom og planene er klare fremover :)

God helg :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Joda, alt er meget vel :)
    Vært opptatt, borte i jula til svigers, hjemme en tur med litt juleselskap osv. tilbake til svigers å feiret et par bursdager.

Begynne å jobbe litt igjen, møter osv. i den forbindelse i tilegg til at jeg prøver å komme i form å trene litt...

Så det er lite som har skjedd med anlegget den siste tiden, er vel tegn på at man er ganske tilfreds med ståa.

Men er da innom sentralen å kikker innimellom og planene er klare fremover :)

God helg :D
    Godt godt :)
    Travel tid, ser den.

Godt å høre at du er i full sving igjen. Kos deg med familien, alt annet får komme i 2-3-4 rekke.

Fortsatt god helg :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Aktiv tid, kona i turnus, jeg er litt på jobb og litt til behandling samt to små på tre og fem som fortsatt må følges litt tett :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll i dag, fine blodprøver og med det en liten feiring for at det nå er under et år igjen til behandlingen (forhåpentligvis) er ferdig.

Har nå kommet til runde ti av tretten med etterbehandlig (sikre at leukemien ikke kommer tilbake), fire runder og med det 48 uker igjen.

Ferdig ca. 19 desember, blir ei bra jul i år :)

Var innom platekompaniet å handlet litt ymse cder, bla. en boks med Bruce Springsteen- the collection (73-74) 199 kr for 8 cder i kjekk liten boks, ikke ille det. R.E.M.- part lies osv. (best of), Stein Torleif Bjella- vonde visu, Odd Nordstoga- November, Arcade fire- the suburbs i tilegg til en cd i gave til 169, masse musikk for under 800 vil jeg si :)

Egentlig skulle jeg ha Bush- sea of memories, men den hadde de ikke enda... men skal tilbake neste uke og skal da være i trondheim tre dager på radfor å få cellegift, blir nok mer enn nok tid til å lete i butikk hyllene da.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Knall! Skaff deg dimmelenke, hehe.. Godt å se enden på det, noe som må ha vært et skikkelig maratonløp, fysisk såvel som pyskisk! Håper hobbyen, musikken og kanskje også medforumister her har vært en støtte og hjelp sålangt.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Knall! Skaff deg dimmelenke, hehe.. Godt å se enden på det, noe som må ha vært et skikkelig maratonløp, fysisk såvel som pyskisk! Håper hobbyen, musikken og kanskje også medforumister her har vært en støtte og hjelp sålangt.
    Har vært til massiv støtte både medforumister, musikken og hobbyen :)
    Har nettop blitt ferdig med å høre gjennom dagens fangst på discman og hodetelefoner (stille i huset når barna sover), kvalitets tid likevel, selv gjennom et par porta pro ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Snart ferdig med tredagers cellegift behandling på st.olavs hospital, pasienthotellet er helt greit om enn litt kjedelig. Spesielt når selve behandlingen bare tar en liten time med ventingen, men pakket med meg discman og handlet noen cder samt hifiblader. Men, det skal bli godt å komme hjem til familien og anlegget igjen.

Fant en skive av Paradise lost, helter fra mine litt yngre dager, de har gitt ut plata draconian times mmcx eller noe sånt, dette er en livekonsert opptagelse av albumet draconian times i mine ører deres beste sammen med icon. Live plata inneholder hele draconian times i tilegg til to nyere spor, spesielt death unites us, faith divided us er en meget sterk låt, sjekk ut videon på youtube, får ikke linket fra mobil. Albumet vil nok få mye spilletid fremover, anbefales sterkt.

Ellers ble Mastadon, the hunter, Joe Satriani, the essentials, Susann Sundfør, the Brothel og Jarle Bernhoft (til kona) med hjem. Barna fikk Mario kart med ratt til sin wii så da er alle fornøyd.

Da har man da litt musikk å kose seg med en liten stund fremover. Prøve å få loddet ferdig høytalerkabler i morgen, ting tar tid.

God helg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff, typisk vanskelig dilemma her...

Ultra sliten i hodet og kroppen etter tredagers cellegiftkur, men samtidig har jeg lyst til å ta frem loddebolten å få gjort noe videre med kabler osv. er bare usikker på om jeg faktisk orker, eller om det bare blir slik at jeg finner fram alt nødvendig utstyr, drar frem kabler osv. og finner ut at nei, dårlig ide...
    For deretter bare å må rydde sammen igjen før det blir middagstid...

Får vente til mandag kanskje, jobbe i morgen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så mye som skjer akkurat for tiden, men nå er hvertfall spadene loddet på høytalerkablene, alle monner drar som de sier så...
    Ble vel ikke helt fabrikk standard, men nært nok vil jeg tro...

Glemte å ta med Ayreon- the human equation som ble med hjem siste platekjøps runde :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Klør i fingra for tiden, men ikke så mye som skjer...
    Men planer har jeg da, litt i tenkeboksen på om jeg skal gå for Iwata eller Fostex woodhorn?
    Masse mer under topplokket, men en ting om gangen...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Litt fremtidsplaner på gang...
    Snakket litt med kona i går og snakket litt rundt husets planløsninger. Og vi vurderer å flytte soverommet som i dag ligger ved siden av lytterommet nede, rive lettveggen mellom lytterom og soverom for på den måten få en større loftstue/lytterom. Blir jo fortsatt ikke veldig stort rommet, men blir jo dobbel størrelse og det må jo bare bli til det bedre :) Ligger litt frem i tid, men er nok ikke så alt for store utgifter eller arbeid som trengs for å få realisert dette :D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, det høres ut som at det kan bli veldig bra ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Enda bedre når kona er med på planen fra starten og synes det virker fornuftig :)

Har endelig rota meg til å bestilt mer Cardas se 11 kabel til internkabel i Onken kassa, ting tar litt tid, men det blir da etterhvert...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fortsettelse nå i denne tråden, er det flere variabler som spiller inn så blir jeg gal....nei da, men en liten wake up angående koblingene fra kabel til terminaler...

Så har da endelig fått loddet ferdig høytalerkabler og fått montert Mundorf kobber spadene rund baut, har brukt bananplugger fra ekspert som midlertidig løsning og hadde jo forventet at Mundorf spadene skulle bidra til et lite løft...(men ville jo egentlig ha noe som jeg var sikker på satt skikkelig i terminalene), men må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp over resultatet/forskjellen. Lyden var definitivt mørkere og mer klangfull, som om enda en ting falt på plass, Phil Collins fikk rensket stemmebåndene og fikk mer brystkasse og klang. Enda mer naturlig for å si det sånn, mørkt, mykt uten at noe forsvant... Mer klang, mer stoffelig, nei faan, jeg bare sier det mer ekte.

Kan godt hende det var en heldig match, jeg liker det litt mørkt og sjelfullt (liker ikke kald og pistrete) så lenge man fortsatt har dynamikken i behold, Onken og horn topp har ingen mangler slik jeg opplever det enda hvertfall.
    Så det ble et positivt sjokk i dag for å si det slik ;D

Venter på kabel inne i Onken kassa også, Cardas se11 der også, helvete å få av lakken, men fire ender til må vel gå, spesielt nå som man har et en formening om at dette blir bæltøft og sinnsykt bra.

Moro når små ting fører deg enda litt nærmere drømmelyden i anlegget...
    Ellers er jeg på utkikk etter tre nettkabler, hadde egentlig tenkt å skaffe tre Nordost Magus til, men de selges jo ikke lenger og den nye varianten koster jo raskt sju hundre mer pr. stk. Vurderer Shunyatas rimeligste som får mye skryt på nett, men leste en plass at disse har en pris her i landet på ca. 2000 kroner stykket, er en viss forskjell på 2000 stykket og 99 dollar som de koster i usa...

Da er man jo plutselig rundt samme pris som Cardas som egentlig er mitt foretrukne merke i signalkjeden hvertfall, men samtidig liker jeg nettkablene til Nordost, kanskje undersøke om Soundgarden har noe demo kabler el. lignende av Magus eller Shiva liggende, har litt tro på å ikke blande alt for mange merker... Hadde egentlig en plan om Nordost nettkabler og Cardas i selve signalkjeden...

Vil ikke være grådig, men to tusen stykket på strømkabler er ca. tusen mer enn jeg hadde sett for meg pr. stk. er jo på familiebudsjett også...
    Alternativt mekke lmc/fat lmc, men da trenger jeg plugger, hvilke anbefales evt. til dette...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, vrir hodet litt på valg av nettkabler...
    Alternativene jeg vurderer akkurat nå er...
    *Nordost om jeg får tak i demo/brukt på salg, er det jeg har fra før, vet hva jeg får.
    *Wireworld, gode kritikker hele veien på nett, deres billigste skal være meget god til prisen og fjerne en del støy.
    *Furutech har en variant til overkommelig pris, bra kritikk i what hifi, rimelig i norge imot england.
    *Shunyatas rimeligste, venom 3 får mye skryt på div. forum, men den norske prisen er vistnok mye høyere enn den amerikanske og da detter den muligens ut...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har et par Supra lorad fra før, de er gode, men føler det er enda litt mer å hente...
    Forskjellen i åpenhet fra Lorad til f.eks.Nordost Magus var ganske stor...
    Synes Supra har en betoning i overgang mellomtone diskant, med f.eks. Magus ble det åpnet opp en del mer synes jeg...

Tenkte å flytte Supra til film/tv anlegget...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest litt på nett diverse tester så ender jeg nok muligens på wireworlds rimeligste, skal være gode til å fjerne støy og blant de beste i sin klasse, bra tester i what hifi og hifi choice hvertfall og rimelig i innkjøp.

Tror det da blir nordost på forsterkerne mens wireworld får fore cd spiller, dac og aktivt delefilter med strøm.

Blir mye dall i tråden nå, men er inne i nok en nesten uten å sove periode...

Internkabel til Onken kassa er bestilt og er vel her ganske så snart, da er det bare å få fjerna den helv.... lakken så er det i boks også, går da litt fremover dog sent...

http://www.whathifi.com/Review/Wireworld-Stratus-52/

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.529
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva med å kjøpe løse støpsler og kabel fra f.eks Furutech og mekke de selv? Min erfaring er at jeg har fått mer value for money på den måten.

Beklager hvis noen har nevnt det tidligere eller du har skrevet at det ikke er aktuelt. Har ikke lest så mye bakover :)

OU812

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Regnet litt på det og fant ut at det ble dyrere enn fabrikkferdig vare.
    Vurderte Furutech ag320, ferdig terminert men ble mer overbevist av wireworld i tester på nett.
    Billigste Furutech på rull er vel 275 kroner pr meter, billigste kontakter er 300 pr stk. ca. 1200 pr kabel, 3600 for tre stk.
    Wireworld kommer på 2940 for tre stk. med frakt...

Er grådig, nei da... er vel mer at ferdig virker tryggere i tilegg til at jeg da vil vurdere om grovere kabel osv. og da skyter plutselig prisen i været...

Liker ideen til wireworld om at de har en slags filtrering mot støy i kabelen.
    Men ser jo at det er mange som er veldig fornøyd med Furutech her inne på sentralen...
    tenke tenke tenke...
    Får vel pris på Shunyata venom3 snarligen også...

Ok, har det ikke så travelt, få på plass Cardas se11 inne i Onken først :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har ryddet litt i strømkabelføringen i dag, flyttet litt rundt på kablene.
    Tenkte at det var greit at power ampene hadde samme kabel, så de fikk Nordost Magus kablene, og siden CJ premier ten på en måte er stjerna i anlegget fikk den den antatt beste nettkabelen slik at den fikk Nordost Shiva kabelen. AN Dac og Thule cd spiller fikk hver sin Supra mens Marchand filteret fortsatt har clahs olson heime mekk...

Synes muligens at AN dacen mistet litt snert i forhold til når den hadde Shiva kabelen, men det er snakk om midlertidig, men har hørt at AN dac kan være kilen på slikt, noen som vet hva som funker?

Anlegget spiller uansett som ei kule i forhold til de anlegg jeg har hatt tidligere :)
    Må bare bestemmme meg for hvilke nett kabler jeg skal kjøpe (blir uansett i den rimelige enden)...
    Finalister er Wireworld stratus 52, Shunyata Venom 3 (avhengig av hva de koster her på berget) eller Furutechs rimeligste selvbygg variant. Disse nettkablene skal da brukes til cd drivverk, Dac og aktivt delefilter...

Ellers er jeg litt i tenkeboksen angående horn til Onken kassa, frister litt med Autotech også, de er jo snakkisen for tiden og i tilegg er de rimeligere i innkjøp enn woodhorna. Plassmessig vil det gå greit også, lytterommet vil jo bli dobbelt så stort etterhvert, mitt forrige rom i tilegg til det jeg har nå slått sammen til et rom :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Cardas se 11 internkabel til Onken i hus, så da er det vel over på lakkfjernings kjøret nok en gang...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    Cardas se 11 internkabel til Onken i hus, så da er det vel over på lakkfjernings kjøret nok en gang...
    cool :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Alt ordner seg da til slutt, slappe av å få lyttet litt musikk i løpet av kvelden...
    Har hatt en slik søvnløs periode de siste ukene, godt å senke seg ned foran anlegget å meditere i halvkoma til de nydeligste toner :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Milenko skrev:
    draconian times mmcx eller noe sånt, dette er en livekonsert opptagelse av albumet draconian times
    "Draconian Times 2011", altså. :)

Har LP-en. Flott plate!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    En gammel favoritt Draconian times, moro gjenhør, bra konsert, så der innspilling, men så lenge musikken veier opp :)

Gleden på lytterommet var stor i dag når dattera på fem rocket vilt til Buddy Guy...
    Viktig å få inn riktig musikk tidlig :D

Minstemann på tre ble veldig ivrig på the last waltz og da spesielt up on cripple creek...
    Fin kveld..

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Får vel bryte seg på Cardas se11 kabel og lakkfjerning igjen da...
    Ok, åtte ender til må vel gå bra...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn