Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    riktig artig når de små danser foran anlegget, nå for tiden kommer de ofte løpende når de hører at pappa setter på noe :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    riktig artig når de små danser foran anlegget, nå for tiden kommer de ofte løpende når de hører at pappa setter på noe :)
    Morro :D

Av en eller annen grunn har de minste her fått dilla på Kraftwerk "man machine" skiva. Spesielt "the robots" eller robot-sangen som de sier.
    Jaja, morro er det uansett og tidlig skal de jo krøkes ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Morro :D

Av en eller annen grunn har de minste her fått dilla på Kraftwerk "man machine" skiva. Spesielt "the robots" eller robot-sangen som de sier.
    Jaja, morro er det uansett og tidlig skal de jo krøkes ;)

/jan
    ja, helt klart
    har en artig fortelling der, unga hørte en clash sang som heter lost in the supermarket , og snakket da senere om en som het supernaken :) skjønte ikke umiddelbart hva de pratet om men vi fant ut at det var denne og legger jeg godviljen til så skjønner jeg at de hørte det slik ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Oftere og oftere de kommer med ønsker også, barn har en voldsom musikk glede og rocker som bare det.

Dattera på fem synes Wolfmother sin sang Woman e knall tøff gutte musikk :D
    Stor glede hver gang de liker noe som er skikkelig musikk med gitar, bass og trommer i mot musikk som er laget på den der datamaskina...

Fikk da faktisk av lakken på Cardas se 11 stumpene så får vel montere de inne i Onken kassa i morgen, blir i det minste fred i sjelen når man kan utelukke et mulig forringende ledd til ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da får man vel se å få montert kabel inne i Onken kassa, blir spennende å høre om det er forskjell på om det står Argons rimeligste høytalerkabel inne i kassa eller Cardas se 11...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke klage, men da er årets frikort fra folketrygden i boks. Det tok altså frem til 27 januar å fylle opp egenandels taket, dvs. da har jeg betalt 2000 i egenandeler, i tilegg har jeg regninger fra medisinsk utstyr som jeg skal betale på til sammen 1200 kroner, disse får jeg jo tilbake, men må først legge ut for...
    På toppen av dette kommer utlegg for transport til fra sykehus på et par tusen, for dekkett tog, 400 kroner pr. sykehus tur så er vel 2000 jeg har lagt ut der hittil.

Som sagt får jeg jo tilbakebetalt alt over 1980 kroner, men det er ganske voldsomme utgifter med å legge ut 5000 kroner på litt over en måned, blir fort trangt økonomisk i starten på året da...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da får man vel se å få montert kabel inne i Onken kassa, blir spennende å høre om det er forskjell på om det står Argons rimeligste høytalerkabel inne i kassa eller Cardas se 11...
    Blir nok ikke værre ;)

Lagde meg ett par Klotz kabler (til hele 23kr/m) på jobben i dag, brukes mellom step-up og riaa. Ble ikke værre det heller :p

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da lyttet litt til Onken kassa med Cardas se11 inne i kassa. Var hvertfall ikke bortkastet, ble mer dybde (ikke dypere bass), men flere lag av informasjon, mer klangrikt, trommer fikk størrelse, kontrabassene på steve earle fikk mer kasse og rundere strenger.

Musikken ble morsommere, akkurat som om alt fikk lagt til mer informasjon og klangrikhet...

Adeles set fire to the rain fikk flere dimensjoner i pianospillet, mer klang og ektehet, strykere ble mer fremtredende og falt naturlig på plass...

Alt i alt 700 kroner vel verdt pengene...

Hifi nevrosa borte for noen dager igjen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Arbeidslysten komtrengende på i dag...
    Fikk da endelig (etter et års tid) limt på de siste pyntelistene på Thorens platespilleren.
    Gjør nok ikke noe for lyden (selv om den får økt massen med ca. 50 gram), men gjør litt for det estetiske, ser hvertfall ut som om den kan spille plater...
    Bazinga !

Får legge ut før/etter bilder når limet er tørket og spilleren tilbake i racket :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lang lytteøkt i dag ;D
    Platebunken blir stor når man er fornøyd med anlegget, spiller jo kanon for tiden, alle små forbedringer bidrar positivt for lyden, er detaljer her nå som jeg ikke har hørt tidligere.

Tør nesten ikke tenke på hvor bra det kan bli med skikkelig horn...

Men er litt usikker på om jeg skal gå for autotech eller fostex woodhorn...hmmm

J

J.J

Gjest
    Milenko skrev:
    Lang lytteøkt i dag ;D
    Platebunken blir stor når man er fornøyd med anlegget, spiller jo kanon for tiden, alle små forbedringer bidrar positivt for lyden, er detaljer her nå som jeg ikke har hørt tidligere.

Tør nesten ikke tenke på hvor bra det kan bli med skikkelig horn...

Men er litt usikker på om jeg skal gå for autotech eller fostex woodhorn...hmmm
    Du har hatt lyst på woodhorn lenge ... gå for det i første omgang !!! Ellers så kommer du aldri til å få fred .. ::) :p

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sant, jeg snakker jo så mye om ting som gir sjelefred...
    Woodhorn er jo det kostbare alternativetm smal sak å spare til annet etterpå :)

Ellers driver jeg på å styrer litt på den gamle Thorensen, har da endelig fått på pyntelister, men tenkte å få montert rca kontakter og jordskrue med det samme den lå på kjøkkenbordet klar for operasjon. Er litt i korteste laget den kabelen som går fra Rega armen.
    Ikke bare enkelt å finne butikker som selger phono/rca kontakter her på Innherred så reserve preampen fikk amputert et par kontakter, null problem å tilbakeføre om behovet skulle melde seg.

Men må på butikken å handle loddetinn i mårra tidlig, har blitt så glad i å tjone med den der stereon for tida.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fikk cd i posten i dag, britisk death metall klassiker, Paradise lost- Icon (har eid den før men den forsvant), det var minnene sine det. Litt rart å tenke på at når jeg kjøpte den første gangen så syntes jeg den nesten var for tung og grawlete til den grad jeg nesten ikke turte å spille den fordi naboer o.l. skulle tro jeg var satanist eller slikt, ja jeg var ung den gang og viste ikke bedre ;D
    Nå synes jeg den var helt ordinær i den sammenhengen, men knakende god plate, funderer fortsatt på hvordan et så knakende bra band som Paradise lost (de har jo et fantastisk navn også) aldri har slått gjennom big time, personlig synes jeg de er minst på høyde med metallica i tilegg til at de aldri har vært redd for å gå nye veier. Bare å lytte til Icon, Draconian times, One second og Host i den rekkefølgen så ser man en fantastisk vilje til å forandre seg, det morsomme er at om man da fortsetter med Mouth, Symbol of life og deres siste album så ser man en tilnærming til det litt råere/hardere igjen...

Definitivt et interessant band om man liker slikt og band som tør å gå nye veier, anbefales å sjekkes ut på wimp/spotify bare for å høre utviklingen de har hatt, personlig synes jeg musikken er digg også :)

Så der, dagens anbefaling unnagjort.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Huset for meg selv frem til søndag, avslapping, meditasjon, musikk lytting osv...

God helg !

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Stillestand, null fremgang på platespiller heller...
    Sykt barn og selv har jeg årets første antibiotika kur mot bihulebetennelse og rusk i brystet etter å ha hanglet i fjorten dager. Lite som legger en demper på lytteopplevelsene som en bihulebetennelse og medfølgende hodepine... :mad:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Æsj, bihulebetennelse er nesten verre enn restskatt. Du får trøste deg med at året er snart kvartgått og det er din eneste ab-kur så langt.

Men spellær'e? Anlegget?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har heldigvis bihule hodepina begynt å slippe så man har faktisk brukt store deler av dagen foran anlegget.
    Funker det, skuldrene senkes og det er atter og igjen lutter glede ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Det var godt å høre, nesten så jeg var på tur oppopver med Dremel og blåselampe for å hjelpe deg med bihulene! Vært stille lenge nå!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble plutselig lite lytting og styr med anlegget en stund, har hatt en så forferdelig hodepine at jeg nesten har gått på veggen, men nå er jeg tilbake og har da litt små greier å holde på med :)

Har begynt å jobbe litt igjen også, ikke mye men litt, rart det også etter tre års opphold...

Første prosjekt er å få montert rca kontakter på Thorens spilleren, blir fin kveldsjobb en dag :)

Har tenkt meg en tur eller rettere sagt kona har tenkt oss en tur til oslo til sommeren, tenkte å "invitere" meg selv til en lytt om noen melder seg frivillig, greit å få skaffet seg noen referanser for god lyd...
    Kan jo hende at det jeg driver på med og er fornøyd med egentlig låter hestepromp men...

Ellers må jeg si at jeg er virkelig fornøyd med og imponert over hva Onken løsningen er istand til på mitt lille rom, spiller det meste med bravur og bassen er i tilegg fysisk så man nesten blir sjøsyk...

Men siden både kona og jeg har begynt å vurdere loftstue og med det dobbelt så stort lytterom så vil nok konstruksjonen komme mye bedre til sin rett når det faller på plass.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Mini krise...
    Så satte på anlegget i dag tidlig etter å ha levert de små i barnehagen, satte på laveste volum, satt cd på repeat og gikk ned for å spise mens anlegget varmet opp.

Kom opp og syntes anlegget manglet sprut, saft og det meste...
    Sjekket og så at alle rør lyste som de skulle, sjekket det aktive delefilteret alt ok...

Har volumpot på el34 se ampen, justerte på den, tenkte muligens elendig innspilling (hadde satt på ei plate jeg ikke har hørt siden jeg surret med rundomkring anlegg, moonspell, er jo basstung men ikke så mye...), justering på volumpot ga ingen endring.

Fullt rørbytte på el34se ampen for å utelukke rør feil, samme resultat, lys i pærene men null lyd.

Satte el34se ampen inn i alternativt oppsett, data, hegel dac, el34se amp og epos stativhøytalere for å utelukke det aktive delefilteret, null lyd fra el34se ampen, altså er feilen i den et sted...

Litt krise siden jeg har null peiling på hva som er hva på innsiden...

Noen bilder av nevnte amp, hjelp ønskes!!!

Typisk når bihulebetennelsen har begynt å gi seg og man vil kose seg foran anlegget igjen :'(

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.056
    Torget vurderinger
    10
    Bummer,

Har nettopp hatt en lignende opplevelse når jeg skrudde på -ikke noe gøy i det hele tatt. Håper det ordner seg.
    Eneste trøsten må være at det ikke har tatt med seg driverene i samme smellen...

Mvh

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ser mer positivt på det i dag, har hatt kontakt på mail med han som bygde den samt en kar lokalt med kunnskap og utstyr for slikt, så da håper jeg det ordner seg :)

Før ville dette ført til krise, men man blir da roligere/mer tålmodig med årene :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ser mer positivt på det i dag, har hatt kontakt på mail med han som bygde den samt en kar lokalt med kunnskap og utstyr for slikt, så da håper jeg det ordner seg :)

Da grer det seg til serru :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ampen er overlevert kvalifisert person i dag, så får vi se hva det blir til og hvor feilen ligger.
    Rakk en rask lytt til en 2a3 amp, falt definitivt i smak :)

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    Milenko skrev:
    Ampen er overlevert kvalifisert person i dag, så får vi se hva det blir til og hvor feilen ligger.
    2A3-amper gjort riktig, og på følsomme høyttalere, slår det meste!
    Roger

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var over et par Coral fulltoner i bakladede horn, kilde lenco platespiller i et meget solid plinth. Spilte meget uanstrengt og flott.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    roger skrev:
    Milenko skrev:
    2A3-amper gjort riktig, og på følsomme høyttalere, slår det meste!
    Roger
    hvilken 2a3 amper kan anbefales ? har ikke testet 2a3 her enda

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har bare hørt en jeg, usikker på hvilken det var, men spilte flott hvertfall. JanR er nok mannen som vet mer om 2a3 amper.

Er en rør type jeg vil vurdere den gang man trenger noe på den fronten eller oppgraderingsspøkelset er ute og lufter lakenet ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn