Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at du motiverer deg ved å se fremover mot fine stunder med familen og dine egne velfortjente stunder forran høytalerne, med musikkene du liker.
    Stå på Milenko- dette skal du klare vet du! :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Jupp, lite som skjer i anlegget annet enn at det spilles jevnlig, prosjekter i hagen som tar litt tid nå :)
    Men det ble da med noen cd plater med fra platekompaniet i trønderhovedstaden (kontroll og alt glimrende i dag), endte opp med Jack White, Kent, Anathema, Justin Townes Earle, Metallica og Joe Bonamassa.
    Rolig dag foran anlegget i morgen tenker jeg :cool:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jupp, lite som skjer i anlegget annet enn at det spilles jevnlig, prosjekter i hagen som tar litt tid nå :)
    Men det ble da med noen cd plater med fra platekompaniet i trønderhovedstaden (kontroll og alt glimrende i dag), endte opp med Jack White, Kent, Anathema, Justin Townes Earle, Metallica og Joe Bonamassa.
    Godt å høre. Nok annet å ta seg til hvis formen tilater det.
    Hvilket minner meg på....ta en runde med klipperen i morgen ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hadde minigraver her i helga, nesten ikke plen igjen. Trengs litt vedlikehold av plenen når prosjekt schvæææær platt blir ferdig :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    mye bra musikk der , kos deg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Endte opp med å bruke dagen på å kjøre div. skrammel å skrot fra garasjen og på søppel dynga...
    I morgen blir det lyttings, plassere god røra i el34 se ampen, blir velferd og me time det :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var jo masse bra musikk på siste fangst, Bonamassas siste satt som et skudd, fyren nærmer seg Steve Earle i helte status nå, samme Steve Earles sønn, Justin Townes Earle begynner å få smilefjes i boka mi. Jack White var litt ymse men ok, Anathema var som vanlig til tider glimrende men litt ujevne. Store skuffelsen var siste skiva til Kent, får ikke taket på den, er nok den siste jeg kjøper "uhørt" for å si det slik. Metallica var et rekjøp av Load som forsvant på en fest en gang i mine yngre dager.

Men siste Bonamassa, kjempeplate og fantastisk lyd, gliste bredt der jeg satt... Og i tilegg, joda det er forskjell på rør.

God helj folkens

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er noe småtteri på vei inn :)
    Vurderer å bygge en ny bunnplate på Thorensen nok en gang, har litt kryssfiner igjen etter bygging av Onken, kjøkkenbenk bunnplata ble litt for høy...
    Å så må vel de nye greiene prøves ut når de ankommer, blir travelt når man samtidig skal jobbe ørlitte og bygge svær platt, men man må få ting unna mens man er i god form :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Pakke i posten i dag :)
    Innholdet var tre stk. Wireworld stratus 5(2) nettkabler og Stax basic system srs-2050ii.
    Har montert og spilt litt med Wireworld nettkablene: Wire World - Stratus 5 , litt annerledes variant at det eneste forskjellen fra billigste til dyreste variant av nettkabler fra Wireworld er type metall, kobber/sølv i ulike kombinasjoner og kvaliteter, byggekvaliteten virket meget bra og tillitsvekkende, ble ikke tid til en lang økt i dag, sommerfest i barnehagen og gjester til middag og kaffe.

Lytteinntrykk: Wireworld stratus erstattet to stk. Supra lorad og en stk. clahs olson nettkabel brukt på Thule cd spiller og AN dac (Supra) og Merchand aktivt delefilter (Clahs.). Uinnspilt om det har noe å si gjenstår å høre, stillere bakgrunn og mer opplevd luftighet. Større grad av luftighet og bedre gjengivelse av rom synes jeg er noe som går igjen på de forbedringene jeg føler jeg gjør i anlegget nå. Detaljer som ikke har vært tydelig i lydbildet står frem mer tydelig, flere lag og nyanser.
    Men den største forbedringen er definitivt måten lydbildet har vokst på i både bredde, høyde og ikke minst dybde, jeg kan høre mer inn i lydbildet på en måte om det gir mening... Ble en meget markant endring på lydbildet fra innspilling til innspilling. Så dette var definitivt et løft :)

Men nå er det sengetid for de småså da får man vel heller konsentrere seg om å teste ut Stax basic systemet, spennende...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer :) her skjer det ting, stax !!! nå ble jeg faktisk missunnelig her , det har jeg siklet på lenge her hjemme :) de kablene håper jeg du kan linke til og eventuellt
    komme med mer info etterhvert som du blir kjent med de

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte alt hos Lyric hifi, fikk et pakketilbud, nettkablene kostet ca. 1000 pr stk. veiledende, stemmer bra med prisen i uk hvertfall.
    Stax basic er ikke så veldig dyrt, ble bare litt dyrere enn budsjettert, fikk fin pakkepris så da ble det ordnings.
    Stax er meget lovende, teste teste teste, er redd for at det blir sent i kveld :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer med Stax'en :)

Nå kan du kose deg glugg ihjel uten å forstyrre noen ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bare jeg og minstemann hjemme og han er opptatt med å spille Mario/Sonic olympic party 2012 eller hva det nå heter, regner ute så det er vel greit, gutten er fornøyd. Fant ut at det var på tide å bruke Epos m5i høytalerne til noe fornuftig igjen så de fikk kjøkkentjeneste, fikk ikke plass til Empire stativene så de ble plassert sidelengs klemt mellom kjøkkenskap og tak, ikke ideelt men det funker da i det minste, ble hvertfall mye morsommere å gjøre oppvasken.

Tenkte å spare litt penger på å prøve Ice bredbånd og dermed slippe å betale for fasttelefonen vi ikke bruker, men nope det blir ikke aktuelt med den hastigheten man får, praktisk om man reiser mye rundt men som hoved bredbånd her i huset...nope, blir å bruke angre retten der tror jeg ja..

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da rotet meg til å fått rippet noen cder til harddisk og installert Foobar, synes det ble mørkere og stillere enn å bruke den bærbare direkte som cd spiller. Funket glimrende og har fått meg en krok nede på stua for å ha Stax oppsettet, Hegel dacen har også fått oppholdstillatelse så det er bare å koble usb kabelen til den bærbare så er man up and running. Blir nok å bruke noen timer her på sen kveldstid, problemet er at det er lett for å bli i overkant sent :) Men blant oss hifi nerder er vel det en bra ting ::))

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll og kur i går, alt vel. Var starten på runde 12 av 13 med etterbehandling, 24 uker igjen. Hadde med familien til storbyen i går så ble ikke så mye tråling av platehyller, ble mer Toys r us å slikt og kona skulle innom Ikea å samtidig handle for slekt og venner osv... tok en evighet og ikke så behagelig når man nettopp har fått en pose men gift...men shit au... :)

Men fikk da med meg et par plater, Willy Nelson- Heroes (nydelig cover av Coldplays the scientist) og Rush- Clockwork angels :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg for tiden går på den der steroid delen av behandlingen og har søvnløse døgn grunnet dette må jeg virkelig si at hodetelefon anlegget virkelig har hevet livskvaliteten betraktelig :)
    Virker som om Stax settet har begynt å løsne opp mer, bassen går litt dypere og er mykere samt mer behagelig å lytte til. Det beste er at de har en klangbalanse osv. som gjør at jeg kan halvmeditere hele natta uten å gå lei...deilig. :)

23 uker igjen...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Siden jeg for tiden går på den der steroid delen av behandlingen og har søvnløse døgn grunnet dette må jeg virkelig si at hodetelefon anlegget virkelig har hevet livskvaliteten betraktelig :)
    Virker som om Stax settet har begynt å løsne opp mer, bassen går litt dypere og er mykere samt mer behagelig å lytte til. Det beste er at de har en klangbalanse osv. som gjør at jeg kan halvmeditere hele natta uten å gå lei...deilig. :)

23 uker igjen...
    Den ser jeg lang vei :)
    Stax'ene gjør nytten for seg, ikke noe som er bedre enn det. En av de få tingene jeg angrer på at jeg kvittet meg med.

Godt å høre at ting er i vater og at behandlingen nærmer seg en ende.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig bra at du ser det positive i en slik tøff periode Milenko, hatten av for deg, og stax er uberrått !!!!!!!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er man plassert pent og pyntelig på pasienthotellet på st.olavs hospita for tredagers kur. Nydelig vær i bartebyen så har stort sett ruslet rundt omkring, men fant da frem til platekompaniet i dag også så det ble en liten fangst. Seasick Steve- best of med disc to live in concert dvd. Joe Bonamassa- dust bowl (har blitt en favoritt han så handler fortløpende og baketter), Amy Mcdonald- life in a beautiful night og Serji Tankien- harakiri som det harde alibiet. Huset for meg selv hele helga når jeg kommer hjem på fredag, blir lading av batterier og spilling i stor stil :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det skal du ha, like blid og fornøyd :)
    Og nå har du jo absolutt noe å se fram til, mye musikk - helg - osv osv.

/jan

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hei Milenko!

Har ikke lest tråden din tidligere. Beklager å høre at du behøver kur. Håper du kommer deg igjennom det! I dag har jeg familiefri, så nå kan jeg spille som det passer meg, uten hensyn å ta.
    Hodetelefoner er virkelig gull verdt. DarkOne skin til Foobar ble installert i morges, vakkert. Tror faktisk mine neste investeringer kommer til å tilfalle hodetelefonlyttingen, mye for kronene, og lite akustikkhensyn å ta. :)

God bedring!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ha en hyggelig musikk helg Milo, mye bra musikk som vanlig

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Godt å komme hjem i dag å slenge på anlegget som i tilegg viser seg fra sin beste side :)
    God helg til alle som titter innom tråden :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    I naboskapets ånd bytter jeg til hodetelefoner :)
    Siste skive av Serji Tankian (vokalist System of a down) er slett ikke ille, bra lyd også, spesielt med tanke på sjanger...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Byttet ut signalkabelen mellom Hegel dac og Stax ampen, fra en 15 år gammel Nordost magic 1 til en Van den Hul d300 lll som jeg vanligvis bruker mellom riaa og pre, ble et markant løft, roligere og mer homogent. Hmmm, får se hva man skal prøve etterhvert...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    I naboskapets ånd bytter jeg til hodetelefoner :)
    Siste skive av Serji Tankian (vokalist System of a down) er slett ikke ille, bra lyd også, spesielt med tanke på sjanger...
    Harakiri er ei jævla bra skive. Gått noen runder her også, og flere blir det ;)
    Uten headset, fra bunkers selvsagt.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll og kur igjen i dag, litt lave verdier i dag etter forrige ukers kurer, men men, bare 22 uker igjen nå :)
    Bare tre uker igjen totalt nå med intravenøs cellegift, nærmer seg jaggu slutten etterhvert...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Vil si at hodetelefon anlegget virkelig har gitt økt livskvalitetet siden anskaffelsen :)
    Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte noe slikt ved starten av sykdomsforløpet for tre år siden, muligheten til å sitte å slappe av med favorittmusikken uten å bekymre seg for å vekke resten av huset har gitt styrke og verdifull hvile. Selv om jeg ikke nødvendigvis sover så mye grunnet steroid behandling innimellom så får jeg nå likevel slappet av på en helt annen måte.

Så dette har gitt mer smak, begynner å stå mye på ønskelisten nå, men en av toppmodellene til Stax står definitivt på ønskelista :)
    Men slipper gjennom mye godlyd Stax basic også, så er litt på utkikk etter kabler, usb og signal som matcher litt bedre enn de jeg hadde i roteskuffa med det rare i...

Life is good...

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Herlig å høre! =)

Takk for tipset ang. Harakiri.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hodetelefon på :)
    Får kjøre litt Seasick Steve og Genesis etterhvert, driver jo på å ripper litt sånn innimellom :)
    Samles da mye på disken etterhvert som man får rippet litt nå og da :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fortsetter nedtellingen :)
    21 uker gjenstående, ferdig med nest siste runde med intravanøs cellegift og steroid behandling (den som holder meg oppe om natta, 3 uker igjen med det helvete nå :) )
    Kun 5 dager totalt som gjenstår med cellegift på St. Olavs... F***n nå nærmer det seg :)

Hadde planer om å tjone litt med platespilleren, men har fått en betennelse i en pekefinger, sliter litt med immunforsvaret innimellom og da blir små bagateller ofte litt større, men fikk da antibiotika igjen... Gruer litt da jeg begynner på Metotrexathe behandling i kveld (cellegift i tablettform) og jeg tåler den litt dårlig samt at den har en tendens til å angripe små sår og skader jeg evt. har på bløtvev. Blir en spennende helg hvertfall når evt. bivirkninger melder seg :)

Men uansett det viktige...21 uker gjenstående, går raskt nedover nå.
    Feirer dagen med god variert musikk og god kaffe.

Ps. redigering: Blir litt flytende og rar i toppen av den nevnte steroid behandlingen, derfor jeg bla bla bla veldig mye for tiden om det gir mening, men da vet dere hvertfall hvorfor. Samme fører av og til med seg at jeg kan bli litt små hissig pga. små detaljer... vil evt. unnskylde om jeg har støtt noen de siste ukene med unormalt krasse innspill fra min side, er litt kjemisk oppe i mitt hode, så unnskyld.

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    aldri sett ett negativt ladet innlegg fra deg her inne, godt du kan se enden på kuren nå, xxx finga for minimallt med bivirkninger for deg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn