Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har tatt livet med ro i dag jeg, benyttet muligheten til å se en film uten tanke på aldersgrense på ei god stund. Equalibrium var et trivelig gjensyn.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Høres behagelig ut Milenko. :) Har hatt en intens arbeidsdag, og to unger som slåss når jeg kom hjem.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Slikt skjer :) Hender seg under dette tak også... Godt å koble vekk verden litt av og til :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lite aktivitet i tråden for tiden. Har vært i litt dårlig form, hverdagens tjas og mas og kona jobber en del i tilegg til at hun har startet videreutdanning innen samhandlingsreformen. Var til lege i dag, hb på 9,4 tilsvarer en gammeldags blodprosent litt under 65 samt hadde forhøyet crp i tilegg til et kronestykke stort og en 3mm dypt "kjøttsår" delvis under stomiplata, er håpløst med alle typer små sår når man bruker (eller jeg da bruker Metotrexathe som jeg tåler meget dårlig) svir og er vondt som satan. Ble hvertfall antibiotika kur igjen, blir fin start på runde tretten med vedlikeholds behandlingen. Men...det er snart (på onsdag) bare tolv uker/86 dager igjen av tre meget lange år. Men steike nå nærmer det seg, må snart finne frem whiskyen igjen 19 desember :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lite stereo, men etter siste oppdatering var jeg på st.olavs på kontroll å da hadde hb/blodprosent sunket til 7,5 eller litt over femti prosent samt blodplater på 7 så da ble det blodoverføring samt påfyll av blodplater istedet for hard cellegiftbehandling. Så da blir det mest sofa/tv/halvsove for tiden. Men bare 78 dager igjen :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sofa/sove/slakke er vel bittelitt bedre enn cellegift, tross alt ? :)

Kanskje litt mere tid til musikk også, når du først ligger og slakker mener jeg.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Blir en del musikk slakking ja :)
    Akkurat nå hadde jeg valgt cellegifta og grei form, problemet akkurat nå er at jeg er for dårlig til å få cellegift grunnet litt for mye cellegift for noen uker tilbake. Hårfin balanse det her. Skal tilbake på St.Olavs i morgen så får se om det går oppover igjen.
    Nærmer seg slutten, siste runde med behandling er igang uansett så det går hvertfall rett vei :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Elsker det ordet "rett vei" :)

Må også få lov til å si at du har vært en hardhaus (i beste positive mening) og en gladgutt oppi det hele.
    En annen sutrer og sparker i grusen for den minste lille motgang. Vi må lære oss å sette pris på de små ting i hverdagen og ta bedre vare på hverandre.
    Der har vi/jeg litt å lære, så oppe i all "elendigheta" takk skal du ha for at du deler med oss andre, settes pris på skal du vite.

Nå krysser vi fingre og tær for at du er 100% oppe og går ila 77 dager :)

/jan

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Følger med på det du skriver. Håper du klarer å holde motet oppe! :) Ha en flott dag.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.144
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Elsker det ordet "rett vei" :)

Må også få lov til å si at du har vært en hardhaus (i beste positive mening) og en gladgutt oppi det hele.
    En annen sutrer og sparker i grusen for den minste lille motgang. Vi må lære oss å sette pris på de små ting i hverdagen og ta bedre vare på hverandre.
    Der har vi/jeg litt å lære, så oppe i all "elendigheta" takk skal du ha for at du deler med oss andre, settes pris på skal du vite.

Nå krysser vi fingre og tær for at du er 100% oppe og går ila 77 dager :)

/jan
    Tiltredes!
    mvh

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Stå på, Milenko! Følges med herfra også. Beundringsverdig at du holder motet oppe :)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Du biter godt fra deg, Milenko. Synes du er en rugg. Har sett nok av den fienden du slåss med, til å bøye hodet i respekt for det du forteller oss her. Du inspirerer mange.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    du er en sann inspirasjon for oss alle her inne Milenko

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du biter godt fra deg, Milenko. Synes du er en rugg. Har sett nok av den fienden du slåss med, til å bøye hodet i respekt for det du forteller oss her. Du inspirerer mange.
    Vel talt fra awe.
    Har også noen år på baken med samme fiende høyst tilstede.
    Fortsett som du stevner Milenko! Vi er mange som gjerne vil skåle med deg NÅR den dagen kommer :cool:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll i dag og fortsatt lave verdier, hb/blodprosent på 8,6/ca.60 og plater opp til 70 som fortsatt er litt lavt. Granulocyttene (hvite blodceller) var fucked opp og nede i 0,2 hvor de helst skal ligge mellom 1,2-6,4 slik at immunforsvaret er litt håpløst for tiden så da er det best å holde seg hjemme stort sett... Så da ble det bare en lett cellegiftkur i dag og fortsatt masse tid til å lytte til musikk og ta livet med ro.
    77 dager igjen og bare en dose med intravanøs cellegift igjen, noe som skjer om en uke, blir mye for siste gang fremover :)
    Takk for alle varme ord alle sammen :) Setter stor pris på det :)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    "For siste gang" er bra i denne sammenhengen, og senere blir det enda bedre med mange små "for første gang"-øyeblikk når kroppen gradvis begynner å hente seg inn igjen.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll i går, stort sett alle verdier har rast oppover med unntak av blodprosenten som hadde gått ned litt til hb 8,4 dvs. fortsatt ca. 60 prosent. Så har nok en gang sendt inn audition tape til de som lager Twilight, True blood osv. siden jeg har en naturlig bleik "dead guy look" for tiden :)
    Men det ble en liten pose med intravanøs cellegift og den posen var faktisk den siste :)
    Nå gjenstår det bare cellegift i tablettform... 70 dager igjen, går da unna det her :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Veldig godt, og noe som inngir stor respekt, at du tar dette slik du gjør.
    Håper og tror at du er inne på sjarmøretappen nå!

Vennlig hilsen

Morten

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Så da har formen begynt å blitt bedre, bedre men langt fra bra. Fortsatt lav blodprosent men den er nok på vei oppover siden jeg har sinnsikt vondt i skjelettet noe som oppstår når den økte mengden celler i blodet presser på nervene, støtvis og i takt med pulsen...sweet :)

Husker ikke om jeg fortalte om cd spiller prosjektet med å bytte digitalutgang på cd drev fra rca til bnc noe som ble litt crash and burn da bytte av plugg gikk greit men jeg føkka opp når jeg bestemte meg for å bytte ledning fra kretskort til utgang. Så spilleren virker fortsatt fra analoge utganger mens digitalutgangen ikke virker i hele tatt, var litt smått de sakene på kretskortet i spilleren (men fikk da en lærepenge hvertfall). Så nå er jeg på utkikk etter nytt drivverk (i mellomtiden gjør an dacen tjeneste i stax oppsettet) i ikke alt for høy prisklasse, langtidssykmelding begynner å tære litt på reservene men man skal ikke klage da hifi for de fleste er en bonus. Vurderer sterkt å kjøpe en Emotiva cd spiller da den gjør det meget bra sammenlignet med det som er i samme prisklasse...men det blir ikke før desember, friskmeldingsgave til meg selv :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    tror ikke emotiva er ett gærnt valg, og en ypperlig friskmeldingsgave spør du meg :) handlet mer musikk i det siste eller ?
    God Bedring ,, snart i mål :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var til en kamerat i går å bistod lett med oppsett av ny hjemmekino, Kef sat. sub. systemet samt Yamaha 673 reciever og det er egentlig utrolig hva man kan få for pengene, spilte kanon på film hvertfall til vanlig stuebruk.
    Samme gjelder forøvrig surrerundt anlegget jeg selv har også, mye for pengene selv om jeg vil ha mer når favoritt musikken skal nytes, men er flott på tv, film osv.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har blitt lite, har ikke orket, har jo kommet en del fra gamle helter, Bonamassa live, Aerosmith og Kiss blant annet men har ikke orket egentlig, vanligvis skulle jeg ha hatt et par runder på platekompaniet mens jeg ventet på tog, men klarer ikke å gå eller stå oppreist over lengre tid før jeg blir svimmel, kvalm og uvel. Blir vel en runde på nett ettrhvert nå som formen er på vei opp. :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    uff da, ja nei det kan ikke være lett, men synes du holder spiriten bemerkelsesverdig oppe Milenko , de gamle helter er oftest best også :)handlet meg den nyeste kiss jeg, men ikke hørt mer enn ett par gjennomhøringer, for meg så er det kanskje noe av det bedre fra de på noen år

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Var til en kamerat i går å bistod lett med oppsett av ny hjemmekino, Kef sat. sub. systemet samt Yamaha 673 reciever og det er egentlig utrolig hva man kan få for pengene, spilte kanon på film hvertfall til vanlig stuebruk.
    Samme gjelder forøvrig surrerundt anlegget jeg selv har også, mye for pengene selv om jeg vil ha mer når favoritt musikken skal nytes, men er flott på tv, film osv.
    har receiver og slikt her også og vi koser oss mye med film/sport/serier her også

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Syntes det tok litt lang tid for formen til å bli bedre så dro til mitt fastlegekontor for å ta en hb (blodprosent) og crp, så da var crp fortsatt litt forhøyet på 21 og hb hadde sunket enda mer til 8,1 noe som tilsvarer "gammel" blodprosent på rundt 55 :( Så da ringte jeg legen min på St. Olavs. som sa at jeg egentlig burde kommet en tur i dag, men av geografiske årsaker så går ikke det, men jeg vet hvertfall hva jeg skal gjøre på mandag, da blir det blodoverføring på St. Olavs. Uansett er det greit å vite at man er sliten, slapp og svimmel av en grunn og at det ikke er oppe i mitt eget hode. Får av og til når slik form og lave blodverdier vedvarer over tid, har vært over en måned nå, veldig dårlig samvittighet ovenfor barna, kona og nær familie ford jeg bidrar så lite ute avstand til å gjennomføre enkle oppgaver uten sterkt ubehag. Så håper at mandagens blodoverføring pusher meg over kneika og kick starter systemet litt, lei av å sitte på stua som en plante nå :)
    Vel, 61 dager igjen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg endelig komme hjem i går etter at jeg ble innlagt på sykehus sent lørdagskveld med kraftig lungebetennelse. Crp på 21 fredag, på lørdag var den plutselig 109 og steg til 190 før den begynte å snu. Blodprosenten falt videre ned til hb 7,4. Så da ble det blodoverføringer og intravanøs antibiotika. Utskrevet i går og det var godt å komme hjem igjen ja :) Så det blir ei uke til med antibiotika, men ikke lenge igjen nå og bare to typer cellegift.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En kan ikke annet enn å måpe av beundring når det kommer til pågangsmotet ditt Milenko! Gleder meg virkelig på dine vegne til du er ferdig om knappe 53 dager hvis jeg ikke tar feil?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Nesten helt korrekt, bare 55 dager igjen :)
    Har hatt diagnosen i 1185 dager og på friskmeldingsdagen så vil det ha gått 1240 dager :)
    Utrolig hva man finner på internett altså :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da dro kone og barn for å besøke svigers i helga og da var kåken min et par dager. Ute laver snøen ned, kjekt å være inne å kose seg med favoritt musikken :)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker deg en super helg med avspenning og musikk, Milenko :) Beundringsverdig at du holder oss oppdatert om forholdene!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Regner med dere har samme møkkaværet 4 mil lengre nord i fylket som meg, i sånt vær er det overhodet ingen grunn til å være utendørs ihvertfall! God helg! Må se å få kommet meg til Steinkjer og få hørt oppsettet ditt snart!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er endelig kroppen fri for infeksjoner igjen å man har så smått begynt å jobbe litt igjen :)
    Siden jeg hadde vært så mye syk og over så lang periode i det siste med tilhørende lave blodverdier måtte jeg ta nok en beinmargsprøve, men var egentlig glad for at jeg måtte ta den, siden den ikke viste noe tegn til leukemi i beinmargen slik at jeg på en måte fikk en slags bekreftelse på at når behandlingen er ferdig så er jeg frisk :)
    Så nå er det bare 6 uker igjen, 1198 dager av 1240 unnagjort ,eller 43 dager igjen for å si det slik :)
    Blir nok rolig behandling den gjenstående tiden, bare cellegift i tablettform som gjenstår og den blir i ganske lave doser da legen sa at det var ikke nå de skulle kurere meg og var jeg ikke kurert nå så...
    :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Regner med dere har samme møkkaværet 4 mil lengre nord i fylket som meg, i sånt vær er det overhodet ingen grunn til å være utendørs ihvertfall! God helg! Må se å få kommet meg til Steinkjer og få hørt oppsettet ditt snart!
    Du er hjertelig velkommen over nyåret, ligger litt i brakk anlegget akkurat nå siden jeg klarte å ødelegge cd drivverket med pølsefingrene mine og loddebolten. Men driver å ser etter nytt drivverk så i løpet av desember må vel det være på plass :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Godt å høre :)
    Vært stille på deg en stund så man har jo vært litt "bekymret"

43 dager går fort, så er det jihaa :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre :)
    Vært stille på deg en stund så man har jo vært litt "bekymret"

43 dager går fort, så er det jihaa :)

/jan
    Da blir det jihaa med store bokstaver, jentungen har lovet å bake sjokoladekake for da måtte vi jo ha en fest :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se at du er på her igjen Milenko, vi heier deg alle frem i våre hjerter skal du vite

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Dette er good news Milenko! Et langt løp, men tiden går av en eller annen grunn merkelig fort også i en slik situasjon. Nå gjelder det å få på litt opplagsnæring og "proviantdepot", he.. mørkt øl, sjokolade og rikelige mengder med enrecote og rødvin så er matchvekta innen rekkevidde før sommeren. Som brukes til å bygge opp krefter som kommer godt med til høstens hifisesong! En evig runddans.. Ble det ikke noe av Oslo-besøket vi snakket om?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn