Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er bursdagsfeiringen unnagjort, dagen ble feiret med store mengder kake og kaffe.

Så nå, i lys av ovennevnte feiring er det på tide at AN dacen får en ny samarbeidspartner i form av drivverk, budsjettet er anstrengt (lavt), så alternativene er bruktmarkedet eller en meget rimelig ny spiller (Emotiva, Onkyo, Cambridge osv.).

Vet at jeg har spurt om dette før men orker ikke å bla igjennom alle sidene, står mye om drivverk på sidene her, men så er det vel slik at AN dacer er litt nøye på samarbeidspartnere slik at dette nok også utelukker en del av de nye. I tilegg til at jeg er litt skeptisk til enheter som veier 2 kg, skikkelig hifi skal veie litt :)

Anbefalinger av drivverk man vet fungerer ønskes.../ evt. tips for hva man bør se etter...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da falt valget på en Rega apollo, liker toppmating, slipper slark i skuffa hvertfall :) Må ha ting på plass før det blir whisky tid. Men top loading gir seffern nye utfordringer med tanke på avkobling til AN dacen, det blir ikke plass til mine vanlige greier med cardas treklosser, slakterblokk og tema isolator. Så muligens er tema isolator beste løsning eller finnes andre stalltips :) årsaken er at nå må cd spiller på toppen av racket og dac på hylla... AN dacer er vistnok kresne på dette også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takk for alle bursdagshilsener :)
    Bursdags penga er allerede brukt opp :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ahhh, nå ser du virkelig målet Mil, det må være en god følelse :)
    tror virkelig apollo og an dac kan bli en schlager hos deg, jeg har en slik apollo selv og jeg har den på hylle 2, noe trangt, gummiputer er vel ikke verst på den mener jeg å huske, selv om jeg nå bruker noen nordost coner

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Venter på Apollo... Gleder meg, har vurdert å bytte ut Thule spilleren lenge, Thule spilleren får nyte pensjonist tilværelsen i surrerundt anlegget i tv kroken, kona var fornøyd med det, litt lettere i daglig bruk enn PS3n vi har spilt cd på der. Blir vel mye julemusikk etterhvert som kåken gjøres klar for jul. JEG, har faktisk tatt julevasken av stua allerede.

Og, en uke igjen, 7 dager gjenstående av 1233, 21 cellegift tabletter (Puri-nethol) igjen :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt du ser enden på kuren. Det skal bli godt. Etter å ha binivået hva en slik kur kan gjøre er jeg fyllt med ydmykhet og respekt for de som kjemper seg igjennom en slik kur. Stå på :)

p.s julevasken ferdig nå.... Tidlig ja :rolleyes:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å bli ferdig i god tid i år med julevasken vi også, slippe stresset like før jul. Gruer veldig til å ta fatt på to stk. barnerom som ser bombet ut :)
    Skal skrive under på at det blir godt å bli ferdig, blir godt å slippe å bli syk med en gang noe halveis smittsomt er i nærheten :)

Neste onsdag blir det whisky, det blir godt det (den sniffen på korka før jeg sovner) :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Men over til noe helt annet, liker ikke å gå å vente på ting til anlegget, er en tålmodig sjel, men akkurat når det gjelder anlegget er jeg litt utålmodig :)
    Fikk uansett spilt litt halvgammel Ted Nugent, spirit of the wild, fra etter at han ble buejakt talsmann, mannen kan spille gitar og innspillingen er ikke håpløs, Fred Bear er ei kul låt i mine ører.
    Og så ble det litt gammel paradise lost for å blåse ut litt støv fra hjernen :)
    Til og med fått sett Dark knight rises i hjemmekinoen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fred Bear er en kul låt, men Spirit Of The Wild er vel en av de nye platene til Ted Nugent? ;)

1995 var jo nå nettopp, ikke sant? ;) Mannen har jo holdt på siden 1970 eller noe.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fred Bear er en kul låt, men Spirit Of The Wild er vel en av de nye platene til Ted Nugent? ;)

1995 var jo nå nettopp, ikke sant? ;) Mannen har jo holdt på siden 1970 eller noe.
    Han var nok mest aktiv på 70-tallet ja, men alder er jo så relativt, 1995 er jo et halvt liv siden (for min del hvertfall) :) Så hadde han vel en liten periode på slutten av 80 begynnelsen av 90 med bandet Damn yankees, mest kjent for power balladen high enough.

Kan nok hende at spirit of the wild er en av Nugents siste ja, er vel vært mer opptatt av villmarksliv og jakt enn gitarspill de siste åra :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skalviseee... 17 år siden... Omtrent 45% av et liv så langt. :) Jeg synes fremdeles musikk fra 95 er "ny" likevel, jeg. ;)

Han har sikkert gitt ut noen album etterpå også.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Du har nok helt rett i at musikk fra 95 er "ny" :) Er oftere og oftere jeg kjøper musikk fra 70/80 osv. Av og til er 60 tallet inn i bildet også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er da hvertfall feberfri, har plagsom hoste men fikk Cosylan hostemikstur som hjelper ganske bra. Bare fem dager igjen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Rega apollo på vei i posten og et par nye rør på vei fra russland, 6sn23p-ev Voshkod 70s tiltenkt reserve rør rolle til AN dac. 4 Dager igjen, tror det blir ei god uke :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har puslet litt med plassering i rack, dempeføtter osv. Har flyttet AN dag til midt hylle samt latt den få Cardas golden cuboids som føtter. Når jeg hadde cd spiller og dac ned på stuen til bruk sammen med hodetelefon oppsettet la jeg merke til at slakterblokkene sammen med tema isolatorene ikke var i vater, brukte tre stykker per slakterblokk men har nå gått over til fire. Så cd spilleren fikk slakterblokken samt fire tema isolatorer og tre cardas klosser. Men på grunn av dette mangler jeg nå tema isolator, eller jeg skulle helst hatt en til i vektklassen 10-30 kg. I tilegg har jeg valgt å legge Cardas klossene, har hatt de stående på siden tidligere (så et bilde på nett og trodde det skulle være slik) men har syntes det virket litt ustødig, ble straks stødigere når de ble lagt. Rør power ampen mistet sine Cardas klosser og står nå på orginalføttene. Flyttet Cardas klossene til det aktive delefilteret. Lydmessig funket dette bra, ble hvertfall ikke værre. AN dacen er ikke prøvd med Cardas klokkene under, men vil tro de vil fungere bra der også. Anlegget ser hvertfall bedre ut nå. :)

Skulle gjerne hatt en stk. tema isolator for vekt klasse 10-30 kg, så om noen har en å selge så send meg en pm.

Tre dager igjen nå, 1230 dager med cellegift behandling unnagjort :) Har selvsagt blitt syk igjen, hoster fortsatt å mye ekkelt som kommer opp innimellom, har ikke feber men svetter mye om natta og når jeg gjør noe fysisk, så må nok til lege å sjekke ut hva som står på denne gangen, svettinga kan være cellegifta da...
    Men tre dager og bare ni tabletter igjen til ferdig :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Unner deg å nå målet snart nå Milenko :) havnet på legevakten i ambulanse her selv igår, bihule og ørebettenelse kombinert med kraftig søvnapne syndrom førte til pustevansker deluxe, samt xxx antall pustestopper, kjørt igang med to kurer tabletter her

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff, hørtes ikke særlig morsomt ut det :( Bra det finnes hjelp å få :) Er redd for at legeturen i morgen resulterer i nok en antibiotika kur...

Fant frem db måler app på mobilen i dag for å finne ut hvor høyt jeg typisk spiller når jeg har huset for meg selv og hvor musikken har det trykket og smekket jeg vil ha å det ble 90 db. Husket for en del år siden at jeg målte den gang men da mer med tanke på hvor lyden slapp høytaleren helt og da måtte jeg opp i 105 db, så det går da fremover :) I tilegg så slipper høytalerene lyden på lavere nivå enn det jeg spilte i dag. Men CJ premier ten har en volumkontroll med skikkelige steg så allerede ved det første trinnet som gir lyd så spiller det med en lydstyrke på over 60 db. Heldigvis er det sjelden jeg bruker anlegget til bakgrunnsmusikk.

Men har nok veldig mye mer å dra på med andre veien før toppen er nådd, men tror jeg melder pass lenge før anlegget gjør det.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Onsdag er dagen? :)
    Morro og følge med i tråden, mye flott utstyr :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har man vært en tur til legen igjen å da var det litt ulyd i brystet og crp på 171, så da ble det nok en antibiotikakur... hele ti dager siden jeg avsluttet forrige så...
    Ja ja, to dager igjen med cellegift :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da nærmer Regaen seg mitt lokale postkontor, så den er vel på plass i morgen vil jeg tro :) Fikk mail tilbake fra Cardas angpende stående/liggende golden cuboids og de mente at de skulle være stående slik at man ser Cardas logoen. Hmmm, tilbake i tenkeboksen, er litt usikker på om det blir nok plass til AN dacen med cuboids under... Får teste litt i løpet av kvelden...

Viktig å få kvelden til å gå, er under fire timer igjen til de siste cellegift tablettene skal taes, siste dag av 1233 dager med leukemi behandling :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    vet ikke om det er riktig å si det slik, men håper du skjønner at meningen er god Milenko, Gratulerer med overstått Marathon Kur :)
    vil gjerne ha litt mer info om de cuboids greiene fra cardas, kjøpte og bruker nå de caps de har og synes det var vel verdt kr

Og nok en gang, du er ett lyspunkt fo oss alle Milenko, ved måten du har snakket om og taklet dette her, er enormt imponert og ydmyk over din menneskelig styrke og ditt mot

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takker for fine ord :) Var fint uttrykt det her Jokris.

Jeg synes Cardas Golden Cuboids gjør en fabelaktig jobb, var skikkelig hakeslipp første gang jeg prøvde dem. Det ble en mye større klarhet i lyden og det organisk/levende i lyden ble mer fremtredende, mer følt ekthet (noe jeg synes går igjen med Cardas). Men nå for min del etterhvert som anlegget har økt kraftig i omfang fra cd spiller og integrert forsterker til det som står idag så krever anlegget en god del plass etterhvert og det blir trangt mellom hyllene i tilegg til at det blir større og større det som står på hyllene også. Får eksperimentere litt mer etter middagen å se hva det blir plass til. Cardas capsne synes jeg er kanon, fjerner et lite slør de også, typisk i klassen man tenker ikke over dem før de evt. er borte.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takker for fine ord :) Var fint uttrykt det her Jokris.

Jeg synes Cardas Golden Cuboids gjør en fabelaktig jobb, var skikkelig hakeslipp første gang jeg prøvde dem. Det ble en mye større klarhet i lyden og det organisk/levende i lyden ble mer fremtredende, mer følt ekthet (noe jeg synes går igjen med Cardas). Men nå for min del etterhvert som anlegget har økt kraftig i omfang fra cd spiller og integrert forsterker til det som står idag så krever anlegget en god del plass etterhvert og det blir trangt mellom hyllene i tilegg til at det blir større og større det som står på hyllene også. Får eksperimentere litt mer etter middagen å se hva det blir plass til. Cardas capsne synes jeg er kanon, fjerner et lite slør de også, typisk i klassen man tenker ikke over dem før de evt. er borte.
    Takker for info, jeg får kikke på de der etterhvert, caps gjorde seg her, mangle dog noen xlr men de er betraktilig dyrere dessverre

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ordnet da seg med Cuboidsene, fikk plass likevel, selv om det var litt knotet å få dem på plass :) Får håpe de funker under AN dacen. Nå er det bare rør-power ampen som mangler oppgraderte føtter, vurderer å bruke Tema isolator, trenger en til under pre-ampen også. Problemet er vel at det for tiden ikke er noen norsk importør av tema isolator så før man har fått de over fra sverige, med toll og tollbehandlingsgebyr så har prisen plutselig doblet seg. Så det blir vel den løsningen eller et annet lignende alternativ.

Jokris: får et par xlr-caps til overs her når jeg bytter cd drev, blir jo bare liggende her.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ordnet da seg med Cuboidsene, fikk plass likevel, selv om det var litt knotet å få dem på plass :) Får håpe de funker under AN dacen. Nå er det bare rør-power ampen som mangler oppgraderte føtter, vurderer å bruke Tema isolator, trenger en til under pre-ampen også. Problemet er vel at det for tiden ikke er noen norsk importør av tema isolator så før man har fått de over fra sverige, med toll og tollbehandlingsgebyr så har prisen plutselig doblet seg. Så det blir vel den løsningen eller et annet lignende alternativ.

Jokris: får et par xlr-caps til overs her når jeg bytter cd drev, blir jo bare liggende her.
    de kan jeg med glede kjøpe av deg Milenko :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    sjekk med jfs soundsystems i drammen, og se om ikke han har liggende slike tema isolator , har pleid å ha ett lite lager han

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1

Send meg adresse osv. på pm så sender jeg dem til deg, blir bare liggende å samle støv her uansett :) Fikk noen rør av deg en gang tidligere så den er grei :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7

Send meg adresse osv. på pm så sender jeg dem til deg, blir bare liggende å samle støv her uansett :) Fikk noen rør av deg en gang tidligere så den er grei :)
    det er da veldig snillt Milenko, har ikke noe problemer med å gi noen kr dog, men hvilke rør bruker du nå i dac osv, kanskje jeg kunne sendt noe i retur også ?
    har muligens 4 stk tema isolator her også, som jeg ikke bruker, men det må jeg sjekke først for å være 100% sikker på

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bruker 6922/ecc88/e88cc osv. kjært barn har mange navn. Du trenger ikke sende noe andre veien, jeg har jo ikke bruk for de xlr capsa lenger :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    sjekk med jfs soundsystems i drammen, og se om ikke han har liggende slike tema isolator , har pleid å ha ett lite lager han
    Takker for linken, der hadde de rette sorten :) Da tror jeg det ordner seg, vil tro Isolatorene fungerer greit under rør-power ampen også, fungerer knall under Muse ampen hvertfall.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Bruker 6922/ecc88/e88cc osv. kjært barn har mange navn. Du trenger ikke sende noe andre veien, jeg har jo ikke bruk for de xlr capsa lenger :)
    okay, da takker jeg så mye for det Milenko :) har vel ikke all verden ecc88 liggende heller akkurat nå, men er det eneste røret da ? ingen likeretter rør eller lignende ?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ellers er det 6gk5, 6sn7 og el34 det går i anlegget. Har x antall skift av alle typer med unntak av 6922 :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da kom jeg til det øyeblikket i livet hvor noe som har vært helt hverdagslig plutselig ble noe veldig stort og spesielt. 1233 dager med leukemi behandlig FERDIG :)
    Siste tre cellegifttablettene er nå svelget og det som gjenstår er å la kroppen hente seg inn igjen. Veldig rar opplevelse forresten og jeg er litt usikker på om det egentlig har gått opp for meg at denne veien stopper her og jeg kan sakte men sikkert gå tilbake til den veien jeg var på for tre og et halvt år siden og fortsette reisen min der...

:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer så mye. Vær glad du er ferdig og kan sakte bli helt bra.. Den sykdommen din er jo en sykdom med mye uvisshet, men du har stått stødig. Og vil fortsette å gjøre det. :)... For du har lært mye om livet i denne perioden vil jeg tro. Og med den vissheten så ser en mye glede i det livet en har og derav kunne gi mer til andre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn