Mine armer (bildetråd)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.837
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med ny linse. Den ser da ut til å fungere utmerket!! :D

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    kjoenik skrev:
    Grattis med ny linse. Den ser da ut til å fungere utmerket!! :D
    Joda tror den fungerer bra den. ikke akkurat rett brennvidde til slik "armfotografering" men måtte bare teste helt fort. ( hadde heller ikke justert hvitbalanse så derfor litt "fargeskjæring" i bildene.)
    bildene er tatt på frihånd ( testing av bildestabilisator) med et eos40D med nylinsa som er en 70-200/2,8IS
    Mvh Jan I

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Litt stolt av denne:

Har lett etter en slik en tid, og når den nylig dukket opp i Hong Kong var det bare til å betale :(

Skal skrues på en 407/23 som er så heldig at den fra før av er utstyrt med ULS 3X og W-70 M og nå er blitt hva alle SAEC ønsker de var men kun de færreste blir.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.364
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du løftet fram denne godtråden igjen, Pesquera.
    Har du bilde av hele det komplette vidunderet?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ja, kom igjen, Pesquera! Vi ønsker oss selvfølgelig bilder av herligheten! Denne tråden burde forøvrig døpes om øyeblikkelig! Til "Her kommer mine armer små",selvfølgelig.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Her er det jammen meg mye flotte armer å se til..........ser ut til at jeg har forelsket meg i mørch sine for tiden ;) flotte armer det.......titta litt på moerch sine hjemmesider , flott og lekkert ,ikke akkurat noe moderne industrilokale de driver i , men det har jo seff lite betydning.... ;)Med den safe jmw 9 ern min ,har jeg jo ikke noe å bidra med , selv om jeg er svært fornøyd med den!!......gleder meg til å beskue videre i tråden,.,,

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.747
    Torget vurderinger
    24
    Skulle jeg hatt Mørch igjen (men det skal jeg ikke) skulle jeg hatt den nye saken med lodd på sidene. Lyttet så vidt til denne i München og det virket være bra saker.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Siggerud
    Tror jeg presenterte denne i en eller annen tråd tidligere, men her hører den definitivt hjemme:Syrinx PU-2

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nydelig arm, retteP! Britisk analogfunksjonalisme så det holder. Og på en Oracle, no less!

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Siggerud
    Jotakk, impulse. Som folk flest har jeg to armer, men venstre armen min er neppe like interessant. Den sitter originalmontert på en Dual CS-5000!

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Valentino skrev:
    Takk for at du løftet fram denne godtråden igjen, Pesquera.
    Har du bilde av hele det komplette vidunderet?
    Det ligger noen billeder på s.2 og s.3, men siden jeg først er i gang, så kan jeg legge ved dette av ekstra motvekstlodd

Balanserer nå alt fra ZYX til SPU.....

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Mange spennende og eksotiske armer her!

Her er et bilde av min ellers så "kjedelige" SME 312 arm. ;)

Men steike så bra den funker med driverket! ;D

L

Lars.N

Gjest
    Jan_I skrev:
    Får vi snart flere armer å beskue?
    OK da..... ;)
    En Rega 300 med Michell lodd

Mvh
    Hey

Skal hente en Rega 300 på posten imorgen,er det mye å hente på å senke tyngde punktet på lodd? ser jo ut som et fornuftig triks.

Mvh

Laban

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.364
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å bytte kontravektopplegg på Regaarmer synes å være godt anvendte penger. Origin Live og Michell har begge gode løsninger der, men Michell vinner på face value. Done deal. (Jeg er håpløs...)

Veldig enkelt å få til presis nåletrykksjustering med det Michelloddet.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Ja og så følger det med to lodd i forskjellig vekt med det michell loddet
    En annen ting er at dette lyder bedre enn det originale loddet.
    Det virker som om bassen går lavere og blir mer deffinert. Dette gjør nok at resten av toneområdet også blir bedre ( høres slik ut ihvertfall)
    Da jeg kjøpte mitt lodd var det kun for å få et tyngere lodd, hadde ikke noe særlig tro på lydforskjell/forbedring.
    Stor var derfor min overraskelse da det var dette. ( måtte faktisk sette på det gamle loddet flere ganger for å sammenligne)
    Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , kan vel som deg ,egentlig ikke forstå hvorfor lyden ligger i en vekt....men jeg skal ikke påstå noe som helst ,har hverken erfaring eller kunnskap i det , hadde nok selv flyttet frem og tilbake som deg , ved en slik oppdagelse.

Denne tecnoweight til rega 250 er jo flyttet under , hadde det vært unipivot så hadde jeg skjønt det , men hørte det var noe med tappen inn i armrøret å gjøre her også , så jeg betviler heller ikke at dette og kan gi en forbedring.....vår verden er rar egentlig: små duppeditter endrer veldig mye ,noenganger til det værre men oftere til det bedre...heldigvis. Espen

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Vel, et tyngre lodd vil gjøre armens effektive masse lavere, og det kan vel sies å ha innvirkning på pickupens arbeidsbetingelser, og dermed lyden ???

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Jeg er enig med deg der Trond, men jeg hadde limt på extra vekt på det originale armloddet,så disse hadde tilnærmet samme vekt.Dermed burde jo ikke det store ligge der.
    Heller mer i den retning i at loddet kommer lavere. Jeg opplevde det samme med tangentialarmen
    ( eikelandarmen) jeg satte opp.
    Der var også et lavere lodd og dette gjorde nesten det samme lydmessig som tecknoloddet på regaarmen,
    Dog opplevde jeg ikke like stor lydmessig gevinst på eikelandarmen som med regaarmen, men den var der
    Mvh Jan I

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.364
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje et lavthengende lodd gjør at nålens sideveisbevegelser aksentuerer evt. slark i vertikalplanets lager mindre? Større effektiv radial masse, altså? Jeg mener å ha lest at både Michell og OL har riktigere kobling mot armen enn det Rega har på sine endestubber, iallefall på 250- og 300armene.

L

Lars.N

Gjest
    Da er lodd på vei i posten til Rega,n :) det ble en Michell skal bli gøy å henge den der bak ;D
    Men lurer på en liten ting , folk snakker om at vekten blir så lettere å justere med det loddet? er det noe jeg ikke har fått med meg?Vekten skal vel forsatt justeres på skala hjul 1-3 g?den skal vel ikke kobbles ut å la det nye loddet få hele jobben?
    Må bare spørre da jeg mener å ha sett andre tweeks på den armen der fjærsystem blir koblet ut permanent.

Mvh

Laban

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    laban skrev:
    Da er lodd på vei i posten til Rega,n :) det ble en Michell skal bli gøy å henge den der bak ;D
    Men lurer på en liten ting , folk snakker om at vekten blir så lettere å justere med det loddet? er det noe jeg ikke har fått med meg?Vekten skal vel forsatt justeres på skala hjul 1-3 g?den skal vel ikke kobbles ut å la det nye loddet få hele jobben?
    Må bare spørre da jeg mener å ha sett andre tweeks på den armen der fjærsystem blir koblet ut permanent.

Mvh

Laban

Hvor bestilte du loddet. Jeg vil også ha et.

L

Lars.N

Gjest
    rolfozzy skrev:
    laban skrev:

Mvh

Laban

Hælla :)

Da skal det være et sett igjen hos Oslo HiFi Center,er det en rb-600 du skal style?
    Pakka fra Michell passer 250-300-600 serie lykke til :)

Mvh

Laban

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    laban skrev:
    rolfozzy skrev:
    laban skrev:

Mvh

Laban

Hælla :)

Da skal det være et sett igjen hos Oslo HiFi Center,er det en rb-600 du skal style?
    Pakka fra Michell passer 250-300-600 serie lykke til :)

Mvh

Laban
    Jeg tenkte og prøve det på en Moth modifisert RB 250.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Det er en stund siden jeg la ut noen bilder av egne armer nå,og inspirert av "vakre armer tråden" så legger jeg ut noen nye bilder.

Først er en av NAD armen som fulgte med NAD 5120
    Var egentlig ute etter den flate armen som var på forgjengeren (som også het 5120) men fikk
    feil spiller (kjøpt på qxl) enda bildet var avbildet med flat arm.
    Hvis noen har en slik spiller med flat arm til en rimelig sum så er jeg interessert.
    Her er den runde armen:

Legg merke til "antivibrasjons anordningen " på armloddet

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.364
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe Mørch-aktig over Mayware.

Godt å se denne tråden i gang igjen, Jan_I. God bilder av interressant mekanikk er kjekt.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    309
    Valentino skrev:
    Det er noe Mørch-aktig over Mayware.

Godt å se denne tråden i gang igjen, Jan_I. God bilder av interressant mekanikk er kjekt.
    Ja det er jo en unipivot arm så...
    Er ikke fornøyd med bildene, har rigget opp et nytt "fotostudio" men har ikke rigget opp fotostativet.
    Håper å ta litt bedre bilder etterhvert.
    Mvh Jan I

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn