Permittiviteten til dielektrikumet påvirker kapasitansen, så de elektriske egenskapene endres av dette. Om det vil gi hørbare avvik i audioområdet er et annet spørsmål, jeg er generelt skeptisk til påstander om hva folk hører hvis de ikke har noen vitenskapelig ryggdekning, slik jeg også er skeptisk til påstander fra folk som hevder å ha blitt friske av homøpatisk medisin o.l. Det er dog ikke noe problem å regne ut hvilken kapasitans en kabel med en gitt geometri vil ha med ulike isolasjonsmaterialer.
Det er jeg enig i permativiteten vil ændre sig afhængig af hvilket dialektrikum der benyttes, og at det vil giver en endelig værdi for fejl-kapaciteten.
Jo Jeg kender din mening I_L om hvad andre hører, den ligger vil nogen på linje med hvad du selv hører , det er vil en af årsagen til at du og andre regner så i er helt blå i hovedet for at forklarer det hele for de tumper der tror der er en forskel udover hvad lumped tilnærmelser fortæller, jeg skal ikke udelukke at det kan lade sig gøre. Og det bliver jo dejligt så kan vi nøjes med et kabel, det perfekte.
Undervurderer ikke det fase-mæssige fodaftryk som er tilstede langt under -3 db punktet, 100 gange vel, og at det måske er noget af det vi hører og ikke den relativ nøjagtige frekvensgang.
Derefter skal beregningerne kædes sammen med det hørte, så begynder det at blive vanskeligt.
Med din overbevisning I_L formoder jeg også at du ikke mener der er forskel på lyden af kondensatorer (folie kondensatorer) og hvis du mod forventning mener der er, så er det åbenbart ikke dialektrikummet som bestemmer dette.
Hvad er det så, om der er benyttet sølv kobber eller alu, eller indpakningen, måske størrelsen, om den er rullet eller stackfoil.
Hvis man absolut vil prøve at beregne det hele så var det måske en ide at adopterer data og beregninger for kondensatorer og inkludere dem i det samlede billede.