Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du bor vel ikke SÅ fryktelig langt unna Minutten? Noen Minutter kanskje?
    Hva om du kaster deg i bilen en av de nærmeste dagene, henter SPU og tar den med deg hjem ett par dager og leverer igjen etter noen kvelder med snurring av BlueNote skiver. Det koster deg bare bilturen.
    Takk for tilbudet, men har ikke arm som takler SPU enda (er i forhandlinger så ting kan forandre seg).
    Gi beskjed om det skal bli aktuelt! Har en 3009 også om du vil låne
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Spilt litt musikk i dag og ikke en tone jazz eller klassisk! Lette etter en plate og fant så denne som nok startet galskapen jeg/vi holder på med for meg. Tipper jeg var rundt 10 og hadde kjøpt denne en stund tidligere etter å ha hørt 2xs. Siden plater var svindyrt på den tiden hadde jeg ikke råd til 2xs som var fullpris lp så jeg kjøpte denne som var Nice price (har fjernt klisterlappen og ødelagt litt av covert). Husker jeg satt og spilte denne i stua hjemme med hodetelefoner på og så kom Vigilante man, og det var ett eller annet med både lyden og stereoeffeketen som gjorde ett eller annen med en 10 åring, resten er historie :)


    Nazareth-Razamanaz-Frontal.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Enda mer mimring i kveld da jeg plukket med meg denne sammen med Razamanaz. Endel år senere og over i cd alderen så gikk de gjennom de mest solgte platene på et eller annet NRK program, og det var de "usual Suspects" helt til de presenterte en ny nr.1. Hvem f... var denne gamlingen? Husker jeg synes det var ganske tøft (de spilte First We Take Manhattan videoen) men igjen så var det dyrt med fullpris cder, men jeg fant noen Nice price lper hos Skei (Leonard Cohen, Songs from a Room og Live Songs) som ble min introduksjon til Leonard Cohen. I'm Your Man cden ble kjøp noen år senere og lpen for et par år siden.

    Leonard_Cohen_-_I'm_Your_Man_-_Front.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Min favoritt Bowie låt på 80 tallet (til dere under 30, nei det er ikke original filmmusikk til Inglourious Basterds! :))

    cat people.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Den nye 33rpm MM utgaven av denne er virkelig bra, anbefales!

    Kenny burell MMBST-84123-2T.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja ser at folk er overbegeistret, har du 45`eren også? Lurer på om ikke Classic også ga den ut en gang i fortiden...
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det var nok kablene som gjorde det:)

    Jeg har jo en del både av MM og AP og har vel ikke noe og utsette på noen av dem men disse coverene på MM sine utgivelser er fantastiske!

    RTI presser jo kvalitet men QRP pressingene er ikke dårligere. Har i dag spilt noen av AP (QRP) sine utgivelser av Prestige platene i mono, kanskje de beste platene fra gulltiden på markedet i dag, de låter fantastisk disse platene!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig ang. coverne, bare bildene er nok til å kjøpe disse. Har ikke kjøpt noe fra US på lenge, og siste var et større parti MM 45 rett før de lanserte 33. Dollar kursen og litt laber interesse i de siste har gjort at jeg bare har kjøpt "de vanlige" her i Norge men tror jeg må handle litt snart. Har bare noen få av de Prestige platene men alt er like interessant, samt jeg har endel fra før i ymse kvalitet. Skal ha noen Coltrane og en Rollings (plays for bird) men er usikker på resten.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har du den nye Ellington platen til AP (QRP), skal være veldig bra men har lest det er problemer med dårlig vinyl.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    I dag gikk det i Coltrane med Garland, nevnte Rollins for Bird, Garland Qnt. og ikke minst Flanagan Overseas, bare trommene til Elvin Jones på denne er verdt pengene alene. Denne er spilt inn i Sverige.

    Alle disse er jo fantastisk musikk men lyden på disse er noe av det beste jeg hører på vinyl. Har en del av disse på andre audiofile labler som jeg står over men jeg skal ha mer av de jeg ikke har/har på dårlige utgivelser.

    Edit; har ikke den Ellington plata...fornøyde folk her ser jeg...http://store.acousticsounds.com/d/9...sterpieces_By_Ellington-200_Gram_Vinyl_Record
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Flanagan Overseas er utsolgt hos AS, men de begynner med stereo utgivelsene den 11.06 og der har jeg bare 2 Dolphy plater, men disse er så bra at jeg nok kommer til å kjøpe dem. Foresten,bruker du mono pu på disse?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Nei, kjører preen i mono, har en mono liggende men latskapen sørger for at den blir der.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har jo flere spillere så jeg vurdere å prøve en mono pu.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En spiller for hver hadde vært fornuftig, i hvertfall hvis du begynner å få en viss samling monoplater. Og en RIAA med to innganger, da er du klar hele tiden.:)
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke så stor samling men det er da noen (Dylan + endel jazz og litt klassisk), og pre'en har en helt ok riaa. Du skrive du kjører pre i mono, jeg har ikke den muligheten på min men jeg har en Audiolab riaa med mono. Opplever du lyden annerledes når du kjører pre i mono modus?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ikke nevneverdig nei. Jeg setter den i mono når jeg spiller monoplater og tenker vel ikke mer på saken.

    Ellers så er det lenge siden jeg også fikk noe kvalitetsvinyl til hus men det blir mer av Prestige platene neste gang. Det kjekke er når en har dilla på noe så drar det det andre med seg, har blitt litt vinyl i det siste og da kommer lysten på noe nytt snikende selv om det står altfor mye her som jeg ikke har fått hørt skikkelig enda. Men så er jo været slik at det egentlig ikke gjør noe om det kommer noe nytt inn døra...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har mistet oversikten over hva som har kommet ut i det siste, er det noe som bør kjøpes inn? Er litt i tenkeboksen ang. MF sine Dylan/Miles 45 utgivelser, hadde kjøpt 33 og har noen Dylan på 45 men det litt mye styr med disse 45ene.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Er også litt lost, har stort sett gått i tape det siste året og har ikke fulgt så godt med. Det som er kommet til hus er RG og Hubro ting. Men har nok kommet til at jeg har gitt opp å kjøpe plater re-utgitt av andre enn AP, MM, Speakers, ORG + noen få til, det er for mye hastverksarbeid der ute. MF sine Miles har jeg på andre labler så jeg står over.

    Ang. 45 så går det i rykk og napp her, hadde nettopp en runde med Coltrane Impulse utgivelser fra ORG og AP, det låter jo kanon da og de coverene fra ORG er utrolig fine!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Coltrane ja, denne har jeg jo sett på lenge. Resonance gir jo ut ting som ikke er utgitt tidlige og ikke re-utgiveleser som de fleste andre. Har Wes Montgomery men har ikke spilt den enda, og de andre utgivelsen frister også.

    coltrane live univerity.jpg



    [h=3]Resonance Records[/h]
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har sett dem ja men kjenner ikke kvaliteten, men det finner du ut av når du har hørt Montgomery plata.:)

    Edit; Jeg tuller litt, den Lloyd plata har jeg. En av de som jeg ikke har spilt enda, må sjekkes senere i dag.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg tenker meg om så kom det vel en 10" med Bill Evans rett før de slapp 3 lp utgaven, og den har jeg vel spilt. Tror den var helt grei men ikke mer.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Spilte Lloyd plata, ikke der oppe med det beste, litt innelukket og tam lyd. Men pressingen og coveret er absolutt helt topp!
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Bra, moderne jazz med Lady Gabor som et desidert høydepunkt, det var skikkelig tøft.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg ser rotet med alle kabler og bokser i stua så ønsker jeg med av og til noe ala dette.

    rack.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Rent og fint. Men derfor det er fint med et eget rom.

    Det som også slår meg med det bildet der er at det er ca. like mange plater i hylla som det er hos enkelte med millionanlegg her på sentralen.....basert på bilder lagt ut.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Fant denne i bunken "ikke spilt før", nyutgivelse fra BN, har du den? Denne er veldig bra synes jeg. Fin lyd er det også. Jeg er glad i DC og her spiller han nydelig, og Blackwell på trommer er aldri feil.



    ABLU_33201__102306__12232014031927-2637.jpg


    Edit; ser at jeg også har den i Compl. BN boxen fra Mosaic...sånn er det.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    I samme bunka; denne vet vi jo er bra men her mono fra AP, dette er kanon!



    dupe6044_AAPJ_7142__10706__01152009112608-7204.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    En av de som vurderes fra AP, har den på rimelig Prestige vinyl (samme med Saxophone Colossus og Bags Groove).
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg skal ha mer av AP utgivelsene, de er som sagt supre!! Sax Colossus har jeg på en DCC pressing så det holder, samt.....:)


    IMG_1784.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har du noen av AP's nye Living Stereo? Har vel lest litt ymse, men tror jeg prøver en, kanskje denne?

    bartok.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Nei har ikke noen av de, har veldig mange av disse fra Classic Rec., bl.a. den over her, så det er ikke noe jeg prioriterer men kanskje jeg prøver noen få av de jeg liker best bare for å tilfredsstille nysgjerrigheten. Jeg synes at det meste av det som kommer derfra og som er presset hos QRP er veldig bra. Det er mange perler å velge imellom der.

    Edit: ser at jeg har den Bartòk`en på en 45`er fra Classic.....

    Men etter at jeg kom over denne så er standarden satt.....


    IMG_1756.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Måtte hente frem en av disse mono Prestige platene, flotte cover på disse, men på ren lydkvalitet så er de ikke i nærheten av MM. Når kjører jeg full stereo men det er det jeg har mulighet til akkurat nå.

    Elmo APRJ_.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    AP/QRP utgivelse og MM 33?

    Den EH plata er vel heller ikke en som folk er overbegeistret for? Har ikke hørt den men navna på de som er med er jo nok til å kjøpe den...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja, men tror alle jeg har er stereo (har vel noen få 45 i mono). Forskjellen ble veldig stor da jeg jeg akkurat hadde spilt Somethin' Else men hører jo at dette også låter bra.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Cannonball på MM 33? Har den på AP 45 og synes den låter veldig bra...har du begge?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn