Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Nei, det var vel AP som ga ut denne på 45, men jeg hadde den på en EMI utgave fra før (den med de gule Audiophile klistrene) som jeg aldri har likt. Har 4-5 i den serien og alle er like tamme i lyden.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Du tenker på den connoisseur serien? De var ikke i nærheten av det som kommer i dag nei, tamt som du sier.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Så ut som dette, men de har nesten ikke blitt spilt. Måtte åpne den Don Cherry platen nå, og det var en ekstrem tynn vinylutgave, men helt støyfri og helt grei lyd (83' japansk re-utgivlese).

    GO Dexter lp.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da er det de samme, har den der med samme stickers...De påstår jo at de har brukt analog master på stickersen men igjen ser man at det skjer mye derfra til det blir plate. BN fra MM og AP er en annen verden enn disse.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Må ha vært en xx-generasjons kopi,Japan cdene jeg har testet er mye bedre.
    Ellers så er den Cherry platen tøff! Lyden er faktisk veldig bra, og viser igjen at det er viktigere med kvalitet en kvantitet når det gjelder vinyl (tykkelse og antall gram).
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Synes også det, har den i Mosaic boksen men husker ikke....den er bra og låter bra, hva mer kan vi ønske....tenk det der er fra `64, han var tidlig ute Cherry, var ikke my stampe i hans karriere.

    Tykkelse og gram; det du sier bekreftes jo av slike som 4MWB, Friday Music, Back in Black og hva de nå heter alle sammen, hastverksarbeid med dårlig utgangspunkt, det bare må gå dårlig.

    Edit; Miles Pangaea og Aghartha er unntaket fra 4MWB....Spesielt Pangaea låter veldig bra.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja han hadde jo vært med Ornette siden 58'.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja han fikk en god start....har du den 45`eren med Shape of....? Den er bra!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja, men har spilt den enda ... :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Nei den har jeg kun på 33, men har Ah um, A Love supreme, Smokin' At The Half Note mm på ventelista og +20 MM. Har også mye 33 uspilt så jeg har egentlig ikke noe stort behov for nye plater nå. Men jeg hadde ikke mer en rundt 200-300 plater før jeg begynte å kjøpe vinyl primært for 5-6 år siden, så jeg trengte å bygge opp en grei basis samling.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Igjen, ikke kvantitet som gjelder, du har jo slik jeg forstår det stort sett bare perler i hyllene, og flere på gang ser jeg. Viktigere det enn mengde.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Enig, men det er greit å ha en basis samling så du kan finne litt "ny" musikk hyllene. Er dessverre ikke ikke all vinyl utgavene som er like bra, og det kommer bedre frem nå når anlegget er blitt mer avslørende. Kef'ene er veldig åpne og det har sine ulemper i at svakheter blir avslørt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har vel nevnt det før men vurderer om jeg trenger alle Rune og Hubro platene, er jo mye som nok aldri kommer til å bli spilt noe særlig. Er jo greit å støtte unge norske artister (og plateselskap) så foreløpig blir de innkjøpt. Begynner jo også å få en solid samling free jazz utgitt i Vilnius (mye jeg ikke har fått hørt her også).
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Stilige produkter.

    Enig ang. RG og Hubro; noe er musikk man spiller den ene gangen mens andre ting er veldig bra, men som du også sier så er det kjekt å støtte de som virkelig vil noe og som gir det smale en mulighet. Det er nok kommersskvip der ute og dessuten så er noe av dette såpass krevende å lytte til at det er utviklende så jeg kommer nok til å fortsette. Har det aller meste på vinyl som er kommet fra begge så man kan ikke stoppe nå. RG og Hubro har begge fått dedikert hylle her nå og ble en smule overrasket hvor mye som er kommet fra RG på vinyl opp igjennom årene.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Jeg mangler litt på RG, kjøpte det som var igjen av backcatalogen da jeg startet å kjøpe disse og har det aller meste etter det. Er vel bare hans egen 5 lp boks jeg bevist ikke har kjøpt :)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg kjøpte den men den kommer nok aldri til og bli åpnet.:)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ble litt overasket da den ble gitt ut, da jeg var ikke klar over at han spilte selv.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    De ble vel egentlig litt store borti østen og da selger man jo litt. De hadde jo en veldig stor hit som vi t.o.m. hører på radio enda.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Kanskje den mest spesielle jeg har fra RG er en utgivelse fra Magne Furuholmen/Kjetil Bjerkestrand som heter Hermetic. Det ble gitt ut 150 stk. med blycover laget av Furuholmen, alle forskjellige, nummererte og signerte av begge. Fulgte med hansker å greier slik at man ikke skulle bli forgiftet.:)

    Ser at den er rimelig dyr på brukten....http://www.discogs.com/sell/item/65709861

    rg1.jpg


    rg2.jpg


    rg3.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Den har jeg ikke sett før (har få cder fra RG). Blycover, ser for meg erstatningskrav fra noen som blir blyforgiftet :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Et lite steg "Garrard prosjektet". Tok den ned fra hyllen den har stå på i noen år, men den gikk så vidt rundt på 45 og på 33 stod den helt i ro. Tok av tallerken og satte den på igjen og fortsatt ikke noe bevegelse på 33 men det ser ut til at den går stabilt på 45. Tror jeg prøver å få satt på en arm og se om jeg kan få spilt noen 45 plater.

    IMG_0003.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Synes at Garrard 301 og Thorens TD124 fungerer estetisk best med klassisk s formet arm, mens Garrard 401 funger veldig bra med moderne rette armer.

    401 sme v12 3.jpg
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    220
    Antall liker
    122
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Ideelt sett bør den vel smøres opp, men om du tar av tallerkenen så kan du jo se om mellomhjulet legger seg inntil motorspindelen når du starter motoren på de ulike hastighetene. Om det ikke legger seg inntil kan du hjelpe det på plass. Rikle litt frem og tilbake så ordner det seg nok.
    For øvrig synes jeg Dynavectorarmene er en estetisk bra match til 401.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Nei, den legger seg ikke inntil spindelen på noen av hastighetene. Jeg kan presse det inntil, men når jeg slipper så trekker fjærene det ut igjen.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Alltid interessant når de som kan dette med re-issues kommer med noe nytt. Man vet hva man får fra AP, Grundmann og QRP.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke noe særlig fra Contemporary men jeg har ikke funnet ut hvilke titler de skal gi ut (kun Way out West).
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ikke kontrollen på hva jeg har fra Cont. men har Rollins Way out west fra forrige gang AP ga den ut, Doug Sax masteringen som det nevnes i diskusjonen under artikkelen.
    Den er veldig bra så den skal være god Grundmann sin hvis den skal bli bedre som han ene sier. Nå har de en tendens til å bli det så jeg gleder meg til å se hvilke titler som kommer. Følge med på AS sidene, vil tro det er den første plassen de kommer.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja den var en av de først "audiophile" lpene jeg kjøpte. Tipper det kommer en til fra Rollins (Contemporary Leaders), noe Art Pepper, Shelly Manne ble vel nevnt i klippet, men jeg håper på Something Else!!!! og Tomorrow Is the Question! fra Ornette Coleman.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja det er mye bra å ta tak i, Art Pepper har jeg fra forrige gang kom jeg på nå når du nevner han...:)

    Apropos; Alto ga ut noen perler, ser AS har noen enda. Har flere av disse som er veldig bra, om de står seg mot det som kommer nå må sjekkes ut ved anledning. Den RLJ plata er sjelden å få tak i Btw....Alto|Acoustic Sounds
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ligger litt på etterskudd på DN D2 magasin, men ser til min overraskelse at the er en 8 sider artikkel om Electric Recording Company (22.05.2015), https://electricrecordingco.com/media. MM sine Blue Note utgivelser er nest gratis sammenlignet med disse.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Når man leser dette så er det plutselig ikke så halvgæernt å bruke penger på en safety master....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.901
    Antall liker
    107.927
    Torget vurderinger
    23
    Ligger litt på etterskudd på DN D2 magasin, men ser til min overraskelse at the er en 8 sider artikkel om Electric Recording Company (22.05.2015), https://electricrecordingco.com/media. MM sine Blue Note utgivelser er nest gratis sammenlignet med disse.
    Perverse priser. Men alt har sitt marked og sine kunder. Med slike begrensede opplag må stk. prisen nødvendigvis bli høy.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Tror det meste selges til Asia. $390 for en lp med musikk bare på en side, er utenfor mitt budsjett for tiden.
    Electric Recording Company Unleashes Mighty Mahler's 9th Symphony | Analog Planet

    Har ellers plukket ut noen Steeplechase plater jeg kjøpte for noen år siden men som ikke er blitt spilt. Dårlige cover og tynn vinyl, det er ikke brukt mange kroner coverdesign, men de er rimelige ,har god kvalitet på vinylen, bra musikk og veldig god lyd.

    Spiller nå denne.

    chet baker steeplechase.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.901
    Antall liker
    107.927
    Torget vurderinger
    23
    Altoppslukende asiater irriterer meg noe jævlig altså..
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    De har for mye penger, prisene på tape er også satt opp en haug i USA de siste mnd., de har begynt å selge som f..til Kina, Sør-Korea etc. og for de spiller prisen ingen rolle....og da betyr ikke en liten småbruker far north noe særlig...

    Ang. diskusjonen her om dagen om BN re-utgivelser fra 90 tallet, roter i hyllene i dag og finner to forskjellige stickers, de merket connoisseur er klart bedre enn de med orange klister synes jeg. Har du begge disse?


    bn.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn