Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Nei har ingen fra Connoisseur serien på lp. Ang. priser så betalte jeg 239,- i Norge for de AP Prestige platene jeg har for litt siden, de samme platene er enda priset til 299 mens de sist utgivelse koster 429,- nå. En dobbel 45 AP koster 799,- så det koster litt å samle "vanlige" plater også.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    800,- for en 45`er?? Er det PM audio som selger disse til den prisen? Man skal ha en del penger til overs eller ha veldig lyst til å være grei med forhandler hvis man betaler dette for platene. Kjøper man de fra US+moms og frakt sparer man hundrelapper....pr. plate....Jeg er ikke kjip med det er grenser.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Det er prisen for Cat Stevens Tea For the Tillerman hos Big Dipper. Men prisene varierer på f.eks AP fra 550,- til 799,- mye 729,- og 749.-. Prisene hos The Garden er ca de samme så dette er hva de selges for i Norge.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Holder på og bygger opp en liten samling med gamle ECM lper, og tar gjerne mot tips skulte perler i ECM katalogen. Der originale Blue Note, Columbia, Decca, Living RCA osv selges for firesifrede beløp så går mye av disse for rundt en hundrelapp for et bra eksemplar. Litt rart da både musikk, coverdesign, vinyl og lydkvalitet er i toppklasse. De eldste utgivelsene er jo over 45 år så de begynner å bli ganske "klassiske" disse også.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Synd Record World forsvant, fant alltid mye ECM der. Har vel skrevet noe før i de andre trådene dine så det er mulig det blir noen på repeat;

    Sånn i farten, tar ikke med de "vanlige" som du vet om; norske, Jarrett, Corea, Weber, Holland, ++

    Alle Arild Andersen sine må du ha; Green shading into blue, Clouds in my head, A Molde concert, Lifelines, Shimri.
    Gary Burton-Ring, Dreams so real++
    Codona platene
    Cherry, Blackwell-El Corazon
    Everymann band, begge. Dette er tøft.
    Eliovson, Walcott-Dawn Dance
    Zakir Hussain-Making Music, med Garbarek og McLaughlin. Denne er bra, og det er vanvittig bra lyd på den. Og et sjeldent utbrettcover...
    Haden, Ballad of the fallen
    Marc Johnson sine
    Jack DeJohnette, flere bra men den Europe live plata er kanon..
    Enrico Rava Qrt `79
    Marcus Stockhausen-Cosi lontano...quasi dentro..denne er bra..
    Dino Saluzzi-Once upon a time...også veldig bra..
    Shankar-Vision, med Garbarek og Gurtu
    David Torn-Cloud about Mercury, med Bill Bruford, Tony Levin, altså halve King Crimson på den tiden
    Ralph Towner-Open letter
    Colin Walcott-Grazing dreams, veeldig bra!

    Mange glemt og derfor ikke nevnt....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Flott, takk.
    Har endel men mye å leter etter her. Savner også Record World da det går mye penger til porto nå.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Odin LP`ene, er dette noe du også ser etter? Mye bra der. Kvalitet på alle fronter. Fanget opp mange av våre store i ungdommen....før de gikk til ECM el.l....:)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja, men det er stort sett Dag Arnesen's Ny Bris som pleier å være til salgs til OK priser. Når prisene bikker 500 for brukt så pleier jeg heller kjøpe noe nytt jeg mangler.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ligger Odin brukt på 500,- ??? Jeg følger visstnok ikke med i tiden....De solgte nok ikke all verden så det kryr vel ikke av dem. Men det er mange folk ute i verden, med penger, som samler labler. Men det ble utgitt mye bra på Odin. Noen spesielle du ser etter?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    I dag gikk det i Coltrane med Garland, nevnte Rollins for Bird, Garland Qnt. og ikke minst Flanagan Overseas, bare trommene til Elvin Jones på denne er verdt pengene alene. Denne er spilt inn i Sverige.

    Alle disse er jo fantastisk musikk men lyden på disse er noe av det beste jeg hører på vinyl. Har en del av disse på andre audiofile labler som jeg står over men jeg skal ha mer av de jeg ikke har/har på dårlige utgivelser.

    Edit; har ikke den Ellington plata...fornøyde folk her ser jeg...Duke Ellington-Masterpieces By Ellington-200 Gram Vinyl Record|Acoustic Sounds
    Leste ikke artikkelen om Electric Recording Company før nå, men de skal nå begynne å gi ut jazz også. Litt rart de har valgt Prestige og den nevnte Overseas som første utgivelse når AP nettopp har gitt ut disse. Tipper coverne blir veldig bra på disse, da de trykkes på gamlemåten( se siste video). Selv om prisene er hinsidige så synes jeg det er tøft at noen tør å satse på og lage så gjennomførte produkter i disse MP3 tider.
    Her ligger D2 artikkelen om noen er interesserte : Flatpakket tidsmaskin - DN.no (skrevet av Jan Omdahl som vel også holder til her inne)

    [video]https://electricrecordingco.com/media[/video]
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    De må gjøre noe som setter den (langt...) over AP sin, det er ikke nok med et eksklusivt cover med et nummer, eller kanskje det er det? Det er jo noe spesielt uansett men hvis det ikke blir bedre lyd enn annet som er tilgjengelig så er det "waste" mener nå jeg. Men noe skal man bruke penger på.

    Personlig så kjøper jeg heller en Safety mastertape når jeg først skal bruke en haug med penger på en musikkutgivelse. Da vet jeg at det er bedre. Og jeg synes det er mer stas med en slitt eske med påført håndskrift fra masteringen enn et overdådig platecover. Men det er meg.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ligger Odin brukt på 500,- ??? Jeg følger visstnok ikke med i tiden....De solgte nok ikke all verden så det kryr vel ikke av dem. Men det er mange folk ute i verden, med penger, som samler labler. Men det ble utgitt mye bra på Odin. Noen spesielle du ser etter?
    Espen Rud og Tamma er vel de jeg har sett etter. Masqualero har jeg sett billig men med med cover VG som normalt betyr "ganske herjet" og jeg liker at coverne er bra. Har noen ECM kjøpt her på HFS som ikke ser ut selv om vinylen var grei, og det irriterer det meg litt hver gang jeg spiller dem.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Er enig, coverene skal se bra ut, det er en del av totalen etter min mening.

    Andre Odin plater du bør se etter, hvis du ikke har dem da...;

    Lines-Lines
    Talisman Group-Dating
    Balke, Jørgensen, Kleive-On and On
    Oslo 13-Anti Therapy
    Jon Eberson-Stash, dette er heavy saker..
    Halle, Eberson, Sletten, Kjellmyr-Blow
    Bjørn Johansen-Take one
    Knut Risnæs-Flukt

    De jeg kom på nå, alle disse bør være i hylla...:)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Bør kanskje lete etter disse i Norge. Er et par lper tilgjengelig men kr.300+ m/frakt, ellers så er det noen cder men vil helst ha dem på lp.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja det bør i hvert fall være lettest og finne dem her i landet. Dette er norsk jazzhistorie så det må være på LP.:)

    Og det fine i tillegg til musikken er at jeg tror ikke det finnes en eneste Odin plate med ordinær lyd, tvert imot de aller fleste er veldig bra. Mange som ble innspilt i Rainbow med JEK. F.eks. så er både Lines og Talisman over her kanonbra!!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Måtte åpne denne i 45 rpm utgave i dag og minnes avdøde Ornette Coleman. Under et år siden Charlie Haden ( 11. juli) tok kvelden så Ornette var den siste igjen fra denne klassiske kvartetten. Han sjokkerte New York med sin musikk på slutten av 50-tallet, og dette høres fortsatt friskt ut 56 år etter utgivelsen.
    RIP

    shape of jazz to come.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Hinsidig den Dansing in my head plata...

    Sjelden jeg hører musikk på youtube, et lite unntak i kveld.

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Denne bør jeg klare å ikke kjøpe selv om det er Blue Note. (kun $400)

    SOTERIC equipment used for re-mastering:
    The criterion of re-mastering is to faithfully capture the quality of the original master. ESOTERIC’s flag ship D/A converters, model D-01VU, Rubidium master clock generator model G-0Rb and ESOTERIC MEXCEL interconnect cables and power cords, were all used for this re-mastering session. This combination of highly advanced technology greatly contributed to capturing the high quality sound of the original master.

    Experience by yourself… Experience the legendary performance in this new Super Audio CD/CD format. Not only for new followers, but also for well experienced followers of these recorded materials. All will be equally impressed by the “soul” hidden within the notes, but never before found in previously released recordings in any format.

    esosa90122.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.901
    Antall liker
    107.927
    Torget vurderinger
    23
    Har du kjøpt eller skal kjøpe? Trenger en forsøkskanin..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Som sagt så skal jeg klare å ikke kjøpe disse, tror jeg har minst 3-4 versjoner av alle disse. Skal du ha bra Blue Note utgivelser på cd så kan jeg igjen anbefale Audiowave , men også de nye japanske utgivelse var overraskende bra (og koster ca 1/10 av Esoteric).
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Fikk et par nye MM plater tidligere denne uken, spiller Grant Green nå og en gammel favoritt med Andrew Hill etterpå.

    grant green green streat.JPG


    andrew hill.JPG
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Plukker opp et platetips i impulse sin tråd, og kvalitetskontroll på lputgivelser har vi diskutert før men når denne som lå i innercoveret sammen med lpen går gjennom så er det rett før jeg resignerer.

    thumb_IMG_0226_1024.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøje meg. Hva er den klumpen for noe, vinylrester eller?

    Jeg kjøper nesten bare brukt vinyl, har dårlig erfaring med nytt, og får angst av denslags du viser.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Det har hendt tidligere at det har ligget noen små vinylrester i innercoveret men dette er det verste jeg har sett. Selv ikke Reidun kan klage når jeg skal bytte denne :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ble 9 lokale vinylkjøp i dag og alle av nordiske artiskter, etter den svenske fiaskoen så spilles denne nå.

    Marius Neset Pinball (LP) .jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ukjente navn for meg det der, hvilke andre ble kjøpt?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Neset er jo en nye norske jazz stjerneskuddet i følge pressen, jeg litt avventene enda,hørt ham på maijazz i fjor (tror jeg det var).
    Eller så var det stort sett "basis" innkjøp.

    Rainy-Omen_72dpi-1024x1024.jpg



    holsen hubro.jpg


    Monkey-Plot_CD_72dpi-1024x1024.jpg


    Lion_teaser_neset.jpg


    helge lien.jpg



    ebba tom waits.jpg



    den_morronen_black_vinyl-31800940-frntl.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Monkey spilte jeg i dag, ble litt vel mye pling og greier synes jeg...Finland var ikke i pakka mi selv om jeg sa jeg skulle ha den...neste gang..bra lag på den plata.

    Han Neset, nå er jeg med..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    ja en liten lytt, men førsteinntrykket var litt tamt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut til at den også kommer 25 Pablo og Riverside titler fra Analogue Productions , har få av disse fra før så det blir nok litt innkjøper her også. (se 17 min ut i videoen)

     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg har lurt lenge på hvordan markedet for kvalitetsvinyl hadde vært uten Kassem...Husker de første gangene jeg hadde kontakt da han startet AS, var ikke store greiene, måtte bestille på tlf. eller fax, ble ofte fax da det var dyrt å ringe.:) Spesielt da han liker å prate så det kunne dra ut...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Keith Jarrett har jeg ikke spilt så mye av de siste årene, da jeg fikk en liten overdose for noen år siden. Denne er en ny oppdagelse for meg og tøffere en det meste annet han har gitt ut .

    jarret survivors suite.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Den er tøff ja, spilte den en del for noen år tilbake. Brukt eller er den kommet ut på nytt?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Brukt, har selvpålagt kjøpestopp på ny ECM vinyl.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Her også, kjøpte noen av de første som kom ut av nyinnspillinger men det knitret og skrapet så jeg ga opp. Re-utgivelsene har jeg foreløpig det meste av så da er det lett å praktisere kjøpestopp.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Den siste til Chris Potter fristet veldig sist jeg var innom Skei, men jeg klarte å la den stå igjen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn