Mit surround højttaler projekt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20211015_152846.jpg

Her er et pænt udsnit af de højttalere, som Modifix konstruktøren har bygget for mig

Fronthøjttalere, højdehøjttalere, centerhøjtaler og tre subwoofere med hver 2x 12 viser billedet.
    Der er også surroundhøjttaaler og baghøjtalere samt Dolby Atmos loftshøjtalere.

De to sidste subwoofere har forbedret lyden meget.

Den store subwoofer er placeret ved Bagvæggen.

En 18 tommer basenhed og seks 12 tommere skulle vel være nok?
    Hvornår er membran areal nok?

L

Lassencad

Gjest
    Vis vedlegget 759902

Her er et pænt udsnit af de højttalere, som Modifix konstruktøren har bygget for mig

Fronthøjttalere, højdehøjttalere, centerhøjtaler og tre subwoofere med hver 2x 12 viser billedet.

Man kan ikke få nok :) Udfordringen er at kunne styre det så det kan udnyttes

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg synes du skal droppe at sætte flere subs op.
    Brug hellere pengene på at få mere bas membarn areal til dine front højttalere :)
    Jeg har faktisk spurgt til nye Fronthøjttalere med 2 tolvtommere i... Men Modifix mente, at jeg skulle beholde dem jeg har med de 2 ottetommere i, der har 130 liter at lege med. Fordi der er også 2 ottetommere i centerhøjtaleren, og så passer det så godt sammen.
    Det kunne måske være godt med subwooferne til fronterne. Ved stereo lyder det bare så godt, men kan godt høre, at ved brug af surround og dermed de 4 subwoofere, bliver der gravet mere frem i dybet. Kunne være fint, hvis det kunne kombineres.

Modifix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    519
    Problemet med udgivelser på CD-mediet er jo især at der blockfiltreres ved 20 Hz.
    Ellers kunne det jo være både "underholdende" og "uhyggeligt dyrt") at bygge et sæt med to x 12" i ialt 280 liter matrix ..

L

Lassencad

Gjest
    Jeg har faktisk spurgt til nye Fronthøjttalere med 2 tolvtommere i... Men Modifix mente, at jeg skulle beholde dem jeg har med de 2 ottetommere i, der har 130 liter at lege med. Fordi der er også 2 ottetommere i centerhøjtaleren, og så passer det så godt sammen.
    Det kunne måske være godt med subwooferne til fronterne. Ved stereo lyder det bare så godt, men kan godt høre, at ved brug af surround og dermed de 4 subwoofere, bliver der gravet mere frem i dybet. Kunne være fint, hvis det kunne kombineres.
    Okay :)
    Spændende at følge med i

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.042
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Oppad begrenset til 22.05khz ja men ikke nedad fysisk begrenset.
    Utrolig få innspillinger som har nivå under 20hz uansett.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg havde besøg af Jens Gregersen, Modifix, i aftes. Der blev skiftet højttalere bøsninger på to monoblokke forstærkere, som Drossel har bygget, til de højttaler bøsninger som Modifix har produceret. De er i en super god kvalitet og passer til gode gafler.

20211112_231940.jpg

De gamle bøsninger tages af. Her er det min første subwoofer, den store 18 tommer subwoofer, som ikke havde fået de gode Tellur kobber højttalerbøsninger på.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der skal bygges nye subwoofere med de fine 12 tommere basenheder med kevler membran. De er rigtig gode.
    Bliver bygget som to kasser med hver en 12 tommer basenhed i, som er på 16 ohm, men de bliver koblet sammen, så det er en 8 ohms subwoofer med to enheder.
    Det vil give mulighed for at afprøve forskellige placeringer f.eks. ovenpå hinanden og den ene drejet 90 grader som jeg er blevet foreslået at prøve. Det skulle fjerne det negative med en hjørneplacering.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    1644262810774.png

Jeg bruger Auro-3D når jeg ser film, som ikke er Dolby Atmos. Desværre kun Auro-3D 11.1
    Det kan også være Auro-3D 12.1 med en top højttaler over ens hoved
    og Auro-3D 13.1 en med en top højttaler over centerhøjttaleren.
    Jeg kunne godt tænke mig at Modifix bygger sådan en til mig, der skal placeres næsten over mig. Måske med den placering som billedet af enheder, som billedet viser fra tidligere.
    Jeg er også interesseret i to ekstra subwoofere som nævnt for lidt siden.
    Samt måske en Top Center højttaler.
    Jeg synes at Auro-3D er vildt godt. Dolby Atmos med Wide højttalere er måske nok endnu bedre.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 759902

Disse højttalere skal sælges nu. Lidt vemodigt.
    Dog de to små er dem jeg bruger nu sammen med to 18 tommere subwoofere.

1740209293995.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn