xerxes
Æresmedlem
Vanligvis ikke, nei.Vil det gi røykutvikling inn i kupeen?
Det var en kommentar til ulyd fra slakk reim. Etter min erfaring så er problemet vanligvis ikke slakk reim, men f eks defekt lager.
Vanligvis ikke, nei.Vil det gi røykutvikling inn i kupeen?
Ytre Enebakk. Jeg kunne tilbudt betaling om en kyndig kar bor nærheten og kunne hjulpet.Hvor i verden holder du til @Polka ?
Kanskje noen kan hjelpe deg?
Av og til så er det slik.Da er bilen feilsøkt. Dynamo + reim må byttes, og de sier at røyken er eksoslekkasje fra motorrom og videre inn i kupeen. De hadde enda ikke funnet ut av nøyaktig hvor, da jeg snakket med mekaniker. Jeg synes det høres litt rart ut, at dette oppsto nøyaktig samtidig med feil på dynamo og reim.
Blir ikke helt billig dette.
Er det dieselvarmer på disse bilene?Jeg holder en knapp på dieselvarmeren. Be dem dobbeltsjekke den. Det kan hende bilen stod såpass varmt på verkstedet at feilen ikke oppstod der, og at den lekkasjen de så var en ganske ubetydelig lekkasje. I såfall er det jo en logisk link mellom røyken og den aktuelle feilen på generator/reim.
Ikke 100% sikker, men definitivt noe å sjekke. Det er veldig vanlig på dieselmotorer med nordisk spec. Kan se ut som at det er denne her:Er det dieselvarmer på disse bilene?
Enig i at det høres rart ut. For det første så vil en såpass stor lekkasje høres, det vil heller ikke bli så mye røyk at kupe fylles med røyk. Eksosgassen er nærmest usynligDa er bilen feilsøkt. Dynamo + reim må byttes, og de sier at røyken er eksoslekkasje fra motorrom og videre inn i kupeen. De hadde enda ikke funnet ut av nøyaktig hvor, da jeg snakket med mekaniker. Jeg synes det høres litt rart ut, at dette oppsto nøyaktig samtidig med feil på dynamo og reim.
Blir ikke helt billig dette.
2011. Jeg vet ikke. Skal ringe de på mandag igjen, og spørre om en del ting.Hvilken årsmodell er ASXen? Har selv en Mitsubishi Outlander 2011 diesel 2.2 med PSA motor. Modellen etter min med Mitsubishi motoren sies å ha en svakhet med eksosmanifolden. Den må ofte sveises siden den kan sprekke og forårsake eksoslekkasje.
Har verkstedet sjekket manifolden?
Jeg synes også det er rart at det går fra å være ingen lukt eller symptomer, til plutselig å få en røykfylt kupe samtidig som dynamo og reim svikter. Jeg var litt stresset på jobb da han ringte, men jeg mener han sa et eller annet om at når eksos lekker ved motor og kommer inn den veien, så blir det lukt og røyk.Enig i at det høres rart ut. For det første så vil en såpass stor lekkasje høres, det vil heller ikke bli så mye røyk at kupe fylles med røyk. Eksosgassen er nærmest usynlig
Vel, neste reparasjon er vel ikke så fryktelig mange km unna .Det koster å være kar Likevel, det kunne ha vært så mye mye verre
Grattis med nyreparert bil
De tar en full motorvask også da, det var jo greit.Det koster å være kar Likevel, det kunne ha vært så mye mye verre
Grattis med nyreparert bil